Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Jeg har i det siste bare vært sporadisk innom Gamereactor sine hjemmesider, men en gang i mellom, når jeg har noen minutter eller ti til overs, liker jeg å stikke innom, lese noen annmeldelser og generelt bare snoke rundt. Jeg har også selv skrevet noen annmeldelser, og her kommer poenget mitt:

Er det virkelig nødvendig å være så utrolige kritiske til medlemsannmeldelsene? Jeg tror at jeg har konsekvent fått kritikken på mine anmeldelser "For kort. Skriv lengre" etc. Også når jeg går inn på andre medlemmers annmeldelser ser jeg utrolig mange komentarer på skrivestil, lengde, språk etc. Hvorfor!? Når jeg skriver en anmeldelse, så skriver jeg den på en måte som tilsvarer medlemsannmeldelser jeg selv ville lest. Kort, konsist og rett på sak. Jeg ser ikke poenget med å utbrodere og bruke "fargerikt" språk i en annmeldelse, med mindre du har dette som en jobb, eller du aspirerer mot å få dette som en jobb en gang i fremtiden. Mest sansynlig er dette spillet allerede annmeldt av noen i redaksjonen i GR og trenger man en bedre og mer utfyllende annmeldelse vil jeg anbefale å lese de som faktisk er skrevet av proffesjonelle.

Misforstå meg riktig: Jeg setter pris på en godt skrevet annmeldelse, men respekterer forfatteren nok til å ikke komme med (det jeg mener er) unødvendig kritikk. Hvis jeg vil ha kritikk på mine annmeldelser, så ville jeg sendt det til Jon Cato, eller Bernt og bedt om deres synspunkt på ting, jeg ber ikke om en fullstendig ukjent 15årings synspunkt på mine skriveferdigheter. Det er alltid trivelig med komentarer til mine annmeldelser, men da kanskje á lá "Denne synes jeg var nyttig" eller "Høres ut som et bra/dårlig spill" eller noe i den duren. Vil jeg ha dine råd, ber jeg om dem.....

Sånn. Da er det sagt. Det lettet litt. Ellers, takk for alle komentarer til mine anmeldelser.
Utpreget vennlig hilsen Moobeastie.
  • 0
Det er desverre eller heldigvis(?) slik det er. Er bare å leve med det. Kommentarfeltet er til for å brukes. Så så lenge kommentarene ikke bryter reglene så er det ingenting å gjøre med det.
This is great banter, it really is.
  • 0
Nei, det er vel bare å innse det.. Men trengte bare å få sagt det... Nå er jeg tilbake til den tålmodige samme gamle
  • 0
Jeg har på følelsen denne bloggen er rettet mot meg... hmm...

Grunnen til at vi ikke liker korte anmeldelser med dårlig språk er nettop fordi de er verken underholdende å lese, eller gir informasjon, noe som er helle vitsen med spillanmeldelser. Det er ikke så veldig vanskelig å skrive utdypende heller, man må bare bry seg om å skrive en god anmeldelse.

De som klager opp og ned på alle de små skrivefeilene syns jeg også er irriterende dog.
Kan det ikke forklares, er det HAX!
  • 0
kjempeblogg! har oppdaget at det er bare de samme som er kritisk vær eneste gang!
DRITLEI! OG NOEN TIL OGMED KLAGER PÅ SKRIVEFEIL!
"He does not just play games. He wins them."
  • 0
Jeg gjetter på at det har skjedd med deg?
  • 0
synsk eller? det har skjedd meg meg ja, men når jeg ser på andre anmeldelser er det ALTID de samme som klager
"He does not just play games. He wins them."
  • 0
Vel, nå kan det jo hende de prøver å hjelpe deg med å utvikle språket ditt.
Hva er det egentlig som definerer deg?
  • 0
rullet du akkurat med øyene??
"He does not just play games. He wins them."
  • 0
Eplemos, chill, folk gir konstruktiv krittik for å hjelpe deg til å skrive bedre anmeldelser
Kan det ikke forklares, er det HAX!
  • 0
Å skrive en god anmeldelse kan være veldig vanskelig og noe alle ivrer etter å klare. Det jeg har opplevd som skribent var at omtalene hele tiden kunne variere og sjelden var jeg så fornøyd at jeg kunne slå henda i taket og juble over en omtale. Det hendte, men var utrolig sjelden. Selv har jeg skrevet mange hundre omtaler opp igjennom min lange gamingkariere og flere blir det sikkert i en eller annen form. Selv liker jeg å skrive rett i fra levra og er det spill som virkelig interesserer meg, så er det enklere å skrive.

Det finnes veldig mange av dere brukere som er flinke til å skrive omtaler og jeg er dypt imponert må jeg si. Det finnes også noen som ikke er fullt så flinke til å skrive og disse trenger litt mer trening til å skrive og det er nettopp her kommentarene kommer inn i bildet. Selv har jeg fått både negative og positive kommentarer på mine omtaler og synes det er helt greit, for da vet jeg at jeg har noe å bli bedre på.

Fortsett å skriv dine omtaler slik du liker det best Moobeastie, for det gjør jeg også og om det kommer kritikker, så se på det som en positiv ting, for da har i alle fall brukeren lest omtalen din

Til dere andre - bruk deres skriveegenskaper og skriv gode blogger, omtaler eller andre ting på forumet. Jeg er glad for alt som kommer opp og vit at dette også trener deg som bruker spesielt i norsk

Takk til deg Moobeastie for en god blogg
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!