LIVE
HQ
logo hd live | Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes
See in hd icon

Chat

X
      😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄
      Norsk
      Nyeste
      Atrás

      Blogger

      Her kan du kommentere alle brukernes blogger

      Drap har lenge fascinert meg. Ikke i den forstand at jeg beundrer gjerningsmennene, for det er så langt unna virkeligheten man kan komme. Likevel er det noe ved at mennesker kan være i stand til å ta liv på en så kaldblodig og avskyelig måte som får meg til å føle hat mot gjerningsmannen, medlidenhet for offeret, men samtidig sterk interesse for saken. Og noe av det mest grusomme jeg har hørt er drapet på en toåring som fant sted i Liverpool i 1993. Det var ikke bare et drap på en hjelpeløs unge - det var et drap begått av to tiåringer.

      12. februar 1993 på et kjøpesenter i Liverpool, England, ble en to år gammel gutt bortført av to gutter på ti år; Jon Venables og Robert Thompson. Venables og Thompson hadde skulket skolen den dagen, og mordet som snart skulle begås var ingen tilfeldighet. En mor hadde overhørt dem da de snakket om å «ta en av dem.» Hun tolket det som at guttene hadde tenkt til å stjele noe, men det ble senere avslørt at guttene hadde tenkt til å ta en av hennes to yngre sønner og dytte ham foran en bil på den trafikkerte veien utenfor. Guttene endte dog opp med å bortføre en annen gutt som de hadde sett vandre for seg selv. Han var to år gammel og het James Bulger.

      Bulger, som hadde kommet bort fra moren sin, ble tatt med til en jernbanelinje 4km unna kjøpesenteret. Flere personer hadde sett de tre guttene på veien, men når Venables og Thompson ble spurt hvem den lille gutten var, hadde de sagt at han enten var en yngre bror, eller at de skulle ta ham med til politistasjonen. Det var ved denne jernbanelinja gjerningsmennene angrep på den mest avskyelige måten man kan tenke seg.

      Guttene hadde stjålet en rekke ting på kjøpesenteret den dagen; blant annet blå maling, en trollfigur, godteri, batterier og diverse annet. En av guttene innledet angrepet på Bulger ved å kaste malingen i fjeset hans. Deretter sparket de ham, kastet/slo med steiner og mursteiner, samt slo ham med et ti kilo tungt jernrør. Så la de et batteri i munnen hans, bandt ham til togskinnene og dekket ham til med søppel og annet biologisk avfall før de forlot åstedet. Bulger var fortsatt i live.

      To dager senere, var liket funnet. Kroppen var delt i to; øvre del dekket til med en jakke, nedre del helt nakent. Det spekuleres i om Thompson og Venables misbrukte ham seksuelt, men det er ikke påvist. Gjerningsmennene ble funnet kort tid etter og ble, ca. ti måneder senere, dømt til ti års fengsel. Den kriminelle lavalder er nemlig kun ti år i England. Guttene ble først dømt til minimum åtte års fengsel, og deretter ti år. Men i 1994, etter en offentlig kampanje, ble straffen høynet til femten år. Venables og Thompson slapp ut av fengsel i 2001, og hadde da sonet åtte år. Grunnen til at de slapp ut tidligere var «god oppførsel og anger.»

      Når jeg leser teksten ovenfor ser jeg så mange feil. Hvordan to så unge gutter kan utføre en så grusom handling er helt utenfor min forståelse. De manglet åpenbart grenser og kunne ikke skille mellom fiksjon og virkelighet. Men er det fortsatt riktig at så unge mennesker skal sone en straff på åtte år? Det er ikke noe nytt at barn ikke er like klar over konsekvenser som voksne. Guttene fikk nye identiteter og hjem da de slapp ut av fengsel. Myndighetene i England har brukt masse penger mot at utenlandske medier ikke skal røpe identitetene deres (som de på en eller måte har fått tak i).

      På en annen side fortjente de straffen sin. Kanskje de til og med fikk en litt for mild straff. Dagen drapet skjedde, mistet en gutt livet sitt. De andre to fikk to nye. Hva synes dere om saken? Diskutér!

      <bild>

      Overvåkningskameraet viser en av gjerningsmennene leie James Bulger ut av kjøpesenteret.
      En Fuego!
      • 0
      Grusomt, vanskelig å beskrive med ord. Hvor syk er du når du gjør noe sånt? Selv om guttene bare var 10 år, så er du i alderen der du forstår sånt. Sant, barn kan jo skade hverandre og gjøre dumme ting, det er en del av livet. Men drap på en to åring? Det er bare helt sykt. Takk for bloggen Gamer123, har aldri hørt om dette før.
      "I'll rather be hated for who i am, than loved for who im not" Kurt Cobain
      • 0
      Det er bare sykt. Hadde de en grunn til å gjøre det? Og så var de fader meg bare ti år gamle! De var barneskole unger som gikk i 4-5. klasse! Og på den sykelige brutale måten òg...

      God blogg. Har ikke visst om dette før, men "godt" å vite(som informasjon liksom.
      • 0
      whoa.. Dette er nesten like ille som den historien om Junko Furuta(rett meg på navnet om det er feil). Fy fader, akkurat som deg er jeg helt klart interresert i dette, og det bare styrker teorien min om at mennesker tiltrekkes av vold, enten det er bevisst eller ubevisst. Dette er bare helt sykt...
      Hva er det egentlig som definerer deg?
      • 0
      Helt utrolig tragisk. Hvor fikk to tiåringer de ideene i det hele tatt? De kan ikke ha hatt en normal oppvekst...
      Shut Up. Kick Ass.
      • 0
      Grusomt, i slike tilfelle er jeg ikke sikker på om fengselstraff er nok. I slike saker mener jeg man bør innføre dødsstraff, usikker på om de visste helt hva de drev med, men noe skrudd var det vel i hodene deres.
      Just kill him with your awesome
      • 0
      Rett og slett sykt, jeg finner ingen bedre ord enn det... Hvordan noen kan gjøre noe sånt, unge eller ikke, det er jo helt hinsides! Jeg må vel si at jeg, som dere, er interessert i mord og lignende, men da mest i den forstand at jeg virkelig føler hat mot de/den person(ene) som gjorde det. At et par 10-åringer kan finne på no sånt er jo helt vannvittig, da jeg var 10 lekte jeg Pokemon i skogen... Snakk om ulike utgangspunkt...

      Kjenner jeg nesten blir litt flau over å poste blogger om bra Zelda-spill og lignende når jeg leser blogger som denne. Jeg må nok bli mer seriøs i bloggene mine, for å henge med

      Ekstremt god blogg!
      "Dette er kapteinen som snakker. Jeg vil bare si at jeg elsker dere alle, og at jeg ikke bare sier det fordi jeg er full. Jeg ønsker dere en vidunderlig reise, takk for meg."
      • 0
      blir egentlig litt kvalm...delt i to...slo han med murstein og jernrør
      • 0
      Jeg blir bare kvalm av å lese sånne ting, det hadde vært ille nok om de gjorde det mot en voksen mann, men en liten gutt... Det er bare sykt. Jeg mener de fortjener minst livstid, om ikke dødsstraff for dette. For å være helt ærlig bryr jeg meg ikke om hvor gamle de er, sånt avskum fortjener ikke å leve, unnskyld at jeg sier det. Og som hamletsss sier, så jeg kan jeg heler ikke tro at to tiåringer kunne finne på noe sånt. Det er bare avskyelig, hele greia...
      Unfortunately, the atmosphere was a facade. Not once did my own daughter looked me in the eye. Oh, the food? Tasted like blood...
      • 0
      Det er ganske uforståelig hvordan noe slikt kan komme opp i hodet på så unge mennesker. Åpenbart er det noe som ikke stemte med barndommen deres, en slik tanke har aldri streifet meg da jeg var på den alderen.

      Jeg mener personlig at de fortjente starffen de fikk, tenk på det, de drepte et to år gammelt barn som hadde hele livet foran seg. Du tar barnets sjanse til oppleve livet, er dette rettferdig?

      Det er trist, men dessverre diskriminerer ikke døden.
      Livet kan av og til virke meningsløst, heldigvis kan man gjøre noe med det ^^.
      • 0


      Det var kaldt... utrolig kaldt...

      De burde hatt livstid fengsel for et så grovt drap! Herre jesus, det skal faenmeg ikke gå ann å være så ond!
      Kan det ikke forklares, er det HAX!
      • 0
      Jeg kunne fortalt om mange slike saker. Det har desverre blitt veldig mange av dem opp gjennom årene. Det var bedre i gamledager når media ikke rakk fram til alle sammen med slike ting, ignorance is bliss.

      Jeg mener at når en har klart å gjøre seg opp en mening om at det er greit å ta liv, da er en inneforstått med at det faktisk er greit å ta liv. Og når man da blir straffet for dette på hardeste måte, ja da skal man også være inneforstått med akkurat dette. Faktisk at dødsstraff er greit!

      Det er ingenting galt med dødsstraff, men det er mye som kan bli gjort og forbedret med prosedyrer og rettsaker som fører til dødsstraff. Har man gjort denne ugjerningen og man vet at man er skyldig, så er det ingen andre enn en selv som har dømt seg til dette.
      I don't start trouble.. I finish it!
      • 0
      Å lese dette gjør meg så forbanna, mest på foreldrene til de tiåringene. Skremmende at noen kan gjøre noe sånt, uansett alder. De skulle ikke ha sluppet ut igjen heller. Har du først mista huet så kommer det ikke på plass igjen, i hvertfall ikke hvis du mister det i en så ung alder. De tiåringene har nok hatt en elendig oppdragelse.
      Skremmende sak må jeg si, takk for denne urovekkende historien, Gamer123. Du skriver foresten utrolig godt
      Put money in my hand, and I will do the things you want me to
      • 0
      Denne saken gjør meg kvalm. At noen kan finne på noe sånn! De ungene fortjener faen meg livstid!
      "I'm not sure I can stomach another cover-based right-wing wank game."
      • 0
      Det er sykt!! Tenk å gjøre sånt mot et menneske, eller som i dette tilfellet en 2-ÅRING!

      Jeg har alltid lurt på hvorfor noen begår et mord, det er mange teorier, men jeg klarer ikke å sette meg inn i en sånn situasjon, jeg blir bare sint av tanken!!

      OT: Veldig bra skrevet!
      • 0
      Spør du meg så burde de fått mer enn 8 år. 8 år en en liten pris å betale for å ha drept en liten unge, spesielt på en så grusom måte. Får ikke snakke om hva foreldrene til den lille ungen har måtte gått igjennom så er 8 år langt under minimum
      "Lag's a bitch, then you die"
      • 0
      Dette er tragisk! Helt sykt.. Har ikke ord
      "Don't cross the crooked step"
      • 0
      Jeg vil bare spørre om dette er delicious copy-pasta eller ikke. Jeg ser bare at mange skryter av hvordan du skriver, men om det er copy-pasta er det ikke så veldig imponerende. Interresant lesning, sure.
      Hva er det egentlig som definerer deg?
      • 0
      Har faktisk sett en del på denne saken før. Slike drapsaker er egentlig svært interessante. Jævlig syke, men likevel interessante. Det får deg virkelig til å tenke på hva som egentlig skjuler seg i den "mørke delen" av mennesket.
      ...Og nei, jeg mente ikke det på en rasistisk måte.
      Det er faktisk ikke det at offeret var bare to år gammelt som sjokkerer meg, men at drapsmennene var bare ti. Hva var det som fikk dem til å i det hele tatt tenke på å gjøre noe slikt? Og mot en toåring?
      I følge kilder hadde drapene også blitt planlagt svært nøye på forhånd. Hva slags unger driver med slike ting?
      Dette er sykt. Bare... sykt.
      Det er intet problem som er så stort og vanskelig at du ikke kan løpe fra det!
      • 0
      Anbefaler å se filmen Boy A, som er er mer eller mindre basert på den hendelsen. Kanskje noen av dere endrer syn på saken, også.
      End of line, be excellent to each other.
      • 0
      ...tramp,tramp, tramp på en smurf! Smurfer løper ikke fort, så tramp dem ned og tørk de bort! Tramp, tramp, tramp på en smurf!
      • 0
      Jeg er så drittlei av at folk får sympati for å være unge. Jeg ble ranet av 16-17-åringer, og de fortjente et år, men siden de er under den "kriminelle lavalder", er de i dag like fri som deg og meg.

      Hvis du begår et drap så ille som det her, bør du, uansett alder, sone i 20 år
      Jeg glemmer aldri et ansikt, men i Deres tilfelle er jeg villig til å gjøre et unntak.
      • 0
      Leste om denne saken da det skjedde, og må si det var like mye sjokkerende lesing nå som da.

      Noen er jo bare sjuke. Og jeg tror egentlig ikke at disse to hadde blitt noe bedre med årene, særlig med tanke på hvor overlagt det var. Så lite sympati til de unge morderne fra meg.
      Da kunne de jo like godt ha sagt i ettertid f.eks. -Jeg har blitt mobba, eller slått eller voldtatt i hele min unge levetid, derfor må du ha forståelse for meg når jeg går hen å dreper en to-åring på ett bestialsk vis. Nei, huff....

      Ti år, tjue år eller 40 år...gjør man noe slikt er man jo helt sprengt i hodet og jeg syns disse burde ha blitt sperret inne for laaaaaaaaaang tid fremover.
      ..så..eh..hvilken dag er det IDAG, sånn egentlig???
      • 0
      Jeg vil bare spørre om dette er delicious copy-pasta eller ikke. Jeg ser bare at mange skryter av hvordan du skriver, men om det er copy-pasta er det ikke så veldig imponerende. Interresant lesning, sure.

      Jeg skriver blogger mer eller mindre for å øve meg på å skrive. Få opp norskkarakteren, holde den oppe... Den eneste kilde brukt til denne bloggen er den engelske wikipedia-siden "Murder of James Bulger", så nei. Dette er på ingen måter copy-pasta.

      Cosmo-Kramer94: Men den kriminelle lavalder er da 15 år i Norge, så hvis de var 16-17 år, kan de ikke ha vært under.

      For de som lurte på hvilke hensikter de hadde med drapet, er det ikke helt sikkert. Det sies at de ble påvirket av filmen "Child's Play 3", men det er ikke bekreftet så vidt jeg vet.
      En Fuego!
      • 0
      sjuke unger ass stakkars han gutten at man faktisk greier å gjøre sånt er jo helt sykt
      • 0

      For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!