Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Siden det ikke ser ut til å ha vært en kåring av det her på siden allerede, har jeg tenkt å presentere en topp 10 liste av hva jeg mener var de beste soundtrackene innen spill i fjor.
Listen er helt subjektiv, så hvis du er fryktelig uenig, anbefaler jeg deg å holde negativiteten for deg selv. Hvis du er lei deg over at verken Halo: ODST, Left 4 Dead 2, Borderlands osv. ikke er på listen, kan du trøste deg med at jeg heller aldri har prøvd dem, og fått sett hvordan musikken "fungerer" i aksjon.

Anyways, here it goes:

Nummer 10: Risen
Hvis du aldri har hørt om dette spillet, eller ikke en gang var klar over dens eksistens, fortjener du et fint klask i trynet. Risen er et utrolig stemningsfullt og atmosfærerikt spill, som bare gir og gir til siste stund. Soundtracken er helt praktfull, og du vil flere ganger stoppe opp, bare for å høre ordentlig etter på musikken som spilles i bakgrunnen. Den er imidlertidig kanskje ikke er laget på det største budsjettet noensinne, og de rolige melodiene skriker ikke akkurat ut "EPISK". Kai Rosenkranz skal uansett ha kudos for meget stemningsfulle og originale symfonier.

Nummer 9: Modern Warfare 2
Igjen, dette er helt subjektivt. Musikken i fjorårets Call of Duty spill er hektisk og storslagen som vanlig, men uten det samme trykket og adrenalinet som Call of Duty 4 oste av sin tid. I tillegg blir den nesten for anonym.
Si hva du vil, men overgangen fra Harry Gregson Williams til Hans Zimmer, ble nesten en liten skuffelse for denne fyren.
Uansett fungerer mer enn godt i kampens hete, og kommer derfor trygt inn på en 9. plass.

Nummer 8: Killzone 2
Ingen er bedre på å lage storslagne stykker enn Guerilla, det er ihvertfall helt sikkert. All musikken i Killzone passer helt perfekt inn i hver sekvens, og balansen mellom de kaotiske skuddvekslingene og orkesteret i bakgrunnen er ypperlig.
Jeg synes imidlertidig ikke en soundtrack er god nok før du virkelig fristes til å kjøpe eller høre på den eventuelle cd-en, og det er der Killzone 2 halter litt.
I likhet med Modern Warfare 2 blir det en smule anonymt, og litt for fort glemt. Men spillets main theme vil alltid være en klassiker.

Nummer 7: Batman: Arkham Asylum
Hver eneste gang jeg har sittet og spilt Arkham Asylum hos bekjente, har jeg minnes en gammel, støvete Batman-film jeg har liggende på VHS hjemme. Filmen er fra en gang på tidlig 80-tallet, og var laget på tiden alle bildene i tegnefilmer måtte tegnes for hånd. Når et spill fra 2009 greier å gjennopplive stemningen fra en snart 30 år gammel tegnefilm, sier det mer enn nok om skapernes forhold til kildematerialet. Ikke bare angående karakterer og replikker, men også gjennom selve musikken.
Soundtracken i Arkham Asylum gir meg, enkelt og greit, lysten til å kle meg i både gummidrakt og kappe, og hoppe inn døren til en Batmobile. No further description required.

Nummer 6: inFamous
Hadde dette vært en liste som spilte seg på originalitet og kreativitet, hadde inFamous lett kommet på en tredje- eller andreplass. Hvert stykke er særegent og unikt, og suger deg virkelig inn i spillets univers. Musikken er kul og eksperimental, og tro det eller ei, den passer til alt! En lang busstur, treningsøkter, kjedelige besøk hos svigerforeldre...
Men vær oppmerksom på at den kan gi deg en plutselig intens fristelse til å gli på strømstolper, og klatre opp bygninger.

Nummer 5: Guitar Hero: Metallica
Det er Guitar Hero. Med Metallicas aller største hits. Battery, Master Of Puppets, From Whom The Bell Tolls, Ride The Ligh.. Eller vent, den var ikke med den? Og ikke And Justice For All??
På 5. plass med deg.. -_-

Nummer 4: Resident Evil 5
Jeg skal innrømme at gameplayet i dette spillet aldri falt helt i smak, men musikken er i alle fall helt konge. Den inneholder nok av sanger som virkelig borer seg inn i hukommelsen din, og som virkelig hjelper på stemningen. Spesielt ved bossene er det soundtracken virkelig skinner. Jeg holdt alltid på å pisse på meg der jeg "løp" fra The Executioneer, eller prøvde å slakte Popokarimu.
Virkelig noe for seg selv.

Nummer 3: Uncharted 2: Among Thieves
Det var virkelig et vanskelig valg, men til syvende og sist bestemte jeg meg for å legge Uncharted 2 på en 3. plass.
Musikken her er gull, det er den virkelig, men dette må nok være min endelige konklusjon.

Fra sekundet du hører "Nate's Theme" er det herlig nostalgi som fyller ørene dine. I tillegg byr spillet på en god del nye tracks som rett og slett bare tar pusten fra deg. "Reunion" er uten tvil spillets aller beste, men alt her er virkelig mer enn godt nok til å stappes inn i en hvilken som helst Indiana Jones-film, uten at man hadde lagt noe særlig merke til det. Det eneste som egentlig trekker litt ned, er at soundtracken her er noen doser mindre eksperimental enn i Drake's Fortune, og blir da litt for "typisk" og forutsigbar. Dette er likevel en av fjorårets største.

Nummer 2: Dragon Age: Origins
Nå spilte jeg aldri Mass Effect, men Dragon Age: Origins er et herlig spill, selv på Playstation 3.
Musikken her er bokstavelig talt magisk, og spiller du det sammenhengende i over halvannen time, skal du ikke se bortifra at den greier å trollbinde deg i sitt univers. Etter å ha spilt Origins kunne jeg rett og slett ikke gjøre annet enn å søke opp en stabel av sanger jeg ønsket å høre mer av. Soundtracken tar pusten fra deg, enkelt og greit.

Nummer 1(!): Assassin's Creed 2
Dragon Age og Assassin's Creed 2 kunne godt ha delt førsteplassen, men til syvende og sist kan det bare være en vinner.
Jeg innrømmer fullstendig at jeg er en blodfan av alt komponisten her, Jesper Kyd har gjort, og mens jeg synes soundtracken i Hitman var genial, fortsetter han bare å imponere her. "Earth", "Ezio's Family", "Venice Rooftops".. Jeg kunne bare ha fortsatt og fortsatt.
Og attpåtil er han fra Danmark.
Hvis Ubisoft Montreal noen gang vurderer å bytte ut Kyd i neste Assassin's Creed, skal jeg boikotte dem på dagen. Bedre kan det umulig bli..

Enig, uenig? Si din mening i kommentarene!
Feilfritt sjekketriks: "Excuse me, my dick is broken. Can I bury it in your ass?"
  • 0
kan ikke si meg enig, men nå har ikke jeg spillt noen av spillene på denne listen.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
En veldig bra liste, med godt språk, og fin flyt.
Jeg ville anbefalt deg å høre på noe av musikken fra Persona 4 og MadWorld forresten, siden jeg mener begge de fortjener å bli nevnt her.
Unfortunately, the atmosphere was a facade. Not once did my own daughter looked me in the eye. Oh, the food? Tasted like blood...
  • 0
Siterer dr peace:
En veldig bra liste, med godt språk, og fin flyt.
Jeg ville anbefalt deg å høre på noe av musikken fra Persona 4 og MadWorld forresten, siden jeg mener begge de fortjener å bli nevnt her.


Takker.
Har egentlig aldri spilt verken MadWorld eller Persona 4, men må innrømme at det fristet litt nå, om det er som du sier at soundtrackene deres er mer enn verdt å høre på. Er bare glad at ingen har "flamet" meg foreløpig, og mener at å sette Assassin's Creed 2 på førsteplass er helt på trynet.
Feilfritt sjekketriks: "Excuse me, my dick is broken. Can I bury it in your ass?"
  • 0
Konge liste, spesielt enig med førsteplassen. Som du sier, så er "Earth" "Ezios Family" og "Venize Rooftops" helt fantastiske. Vil også legge til at egentlig alle sangene som har "Venize" i seg er fantastiske. "Ezio in Florence" er også veldig bra.

Egentlig...så er hele soundtracket kickass! Fikk lyst til å spille det nå, bare for å høre på soundtracket, selv om det er tilgjengelig på Spotify også
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
@dark samus nemesis: Ikke sant.. Og det blir derfor umulig å ramse opp de aller beste sangene, uten å nevne hele soundtracket.
Feilfritt sjekketriks: "Excuse me, my dick is broken. Can I bury it in your ass?"
  • 0
Må si meg uenig med det meste på listen, selv om jeg er enig med #5!

Men dette er jo en helt subjektiv mening

PS: Enter the sandman er med i spillet, men ikke ride the lightning nei
"Don't cross the crooked step"
  • 0
CEG93: Rettet! Var selvfølgelig "..And Justice for All" jeg tenkte på.
Feilfritt sjekketriks: "Excuse me, my dick is broken. Can I bury it in your ass?"
  • 0
Veldig god kåring HitmansBullet.
Selvfølgelig helt subjektiv, men veldig godt utført og listen er fin og oversiktelig, med akkurat den infoen og begrunnelsen vi trenger. Fint at noen tok seg av dette tema'et, og bra det ble en så kjyndig som deg som gjorde det! Godt jobba!

Er nesten enig i lista også, bortsett fra at jeg ikke har spilt alle de spillene...
Synes både musikken i U2 og MW2 var veldig god, og virkelig ga noe til spillopplevelsen. Men som sagt, har jeg ikke samme grunnlag til å vurde som deg!
Ja... Ehm... Hva skal jeg si?
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!