Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

  • BrUS
  • BrUS
Godt nytt år! Nå er det noen dager siden vi gikk fra 9-tallet til 10-kroningen, men nå har jeg ikke fått tid til å si "godt nytt år" før nå. But let's get to the point. Vi vet alle, eller nesten alle, at det kommer en haug med heidundrande gode spill i 2010, blant dem er Bayonetta.

Nå har jeg jo spilt demoen til Platinum Games sitt Bayonetta flere ganger og har blitt blåst bort. Spillet har også fått kritikerros som bare det, men så leste jeg noe forleden. Det er nemlig Xbox 360-versjonen som har blitt anmeldt av kritikerne, men selv spiller jeg på PlayStation 3, og når en kritiker fra IGN.com (ikke de beste spillanmelderne, men, men..) forteller at PS3-versjonen har flere større problemer, da blir jeg redd.

At et spill har lastetider er som regel normalt, men PS3-versjonen av Bayonetta skal visstnok ha overlange loading screens i forhold til sin konkurerende konsoll. Ikke bare er det lange loading-tider, men de dukker opp over alt. Bare du trykker på 'Pause' dukker ordet "Loading" opp. Andre problemer jeg har hørt er problemer med framerate/FPS (bilder per sekund), noe som sier oss hvor mye av det som skjer på skjermen vi faktisk kan få med oss. At dette svikter i et spill som krever rask refleks er skuffende. Nå har jeg ikke hørt så mange flere klager om problemer i spillet, men jeg håper de ikke finnes.

At Bayonetta ruler, det er jeg ikke i tvil om. Derimot, hvor mye ruler det på hver konsoll? Ikke like mye på PS3 i hvert fall. Det er tragisk å se at noe slikt skjer, men derimot har vi med dagens teknologi mulighet for å forandre slikt ved hjelp av patcher, pluss det er en grunn til at de fleste spill installeres på konsollens hardisk - slik at lastetider reduseres. Hvordan problemet med frameraten skal fikses er opp til Platinum Games, og de burde jammen få ut finger'n. Snart release...

Hva synes dere om multikonsollspill som fungerer bedre på den ene konsollen enn den andre? Da snakker jeg også om konsoll og PC. Du har kanskje hørt om Final Fantasy XIII som blir mer høykvalitet på PS3 enn Xbox 360. Hva synes du om dette?

Legg igjen kommentar!
Beasts all over the shop... Sooner or later you will turn into one of them.
  • 0
Høres nesten ut som om Micro$oft som har betalt dem for og gjøre det dårligere på Playstation:s
  • 0
Det er jo utrolig rart at det skal være mye mindre lastetider på 360 enn på ps3
  • 0
Akkurat de spørsmålene du stiller nå BrUs, må du nok gå til utviklerne/utgiverne selv å spørre dem om

Men selv har jeg både en Xbox 360 og PS3 .)
  • 0
  • BrUS
  • BrUS
Konspirasjonsteorier... Næh, tror ikke det er noe Microsoft står bak.

@fantomena
Man får egentlig aldri svar, så det er lite vits i å sende dem noen spørsmål akkurat nå, tror jeg. Men jeg skulle gjerne hatt noen svar, ikke tvil om det!
Beasts all over the shop... Sooner or later you will turn into one of them.
  • 0
Men nå har jo Sony tilbudt å hjelpe med å fikse spillet, jeg håper bare at de klarer det.
I was frozen, today!
  • 0
@Utviklerne av Bayonetta:
Kan det ikke forklares, er det HAX!
  • 0
  • BrUS
  • BrUS
@K_R_I_S
Kilde? Link, pls?

Redigering:
Tusen takk for at du fikk skint litt lys over situasjonen. Fant en link til qj.net:
http://www.qj.net/qjnet/playstation-3/sony-helping-fix-bayonetta-fo
r-ps3.html


Ser ut som de har litt elsk til overs som de kan putte inni sluttproduktet. Det gjelder å se, jeg må bli overbevist. Viser det seg at deres innsats gjør PS3-versjonen like bra som den andre, kjøper jeg helt klart spillet.
Beasts all over the shop... Sooner or later you will turn into one of them.
  • 0
Mener å ha lest det her på GR, men det sto ihvertfall på Gametrailers.
I was frozen, today!
  • 0
Så rart...
Har ikke PS3 kraftigere hardware enn 360?
Og i tilegg trodde jeg at Blu-Ray fiksa sånne problemer...
Put money in my hand, and I will do the things you want me to
  • 0
"ikke de beste spillanmelderne" hva er galt med dem? De er ikke dårlige bare fordi du ikke er enige med dem.

Uansett, dårlige ports er patetisk. Gjør utviklerne en god jobb blir spillet like bra på begge konsollene. Om jeg husker rett er jo Bayonetta opprinnelig lagd til 360 og så porta til PS3. Allikevell er Bayonetta et fett spill. Desverre erå ikke den typen spill blant mine favouritter. Så det blir kanskje skippet med tanke på at så masse annet også kommer.
  • 0
Hey, bra at du som er ps3 eier faktisk blogger om dette. Da slipper vi fanboy-tull som at 360 er bedre osv. Det er utvikleren sin skyld, ikke ps3-en(selv om gamespot sier at 360 versjonene generelt er LITT bedre på multiplattformspill. Tviler på at man egentlig merker noe forskjell, utenom i dette spill). SEGA hare bare gjort en elendig port.

Dragon Age Origins skal visst ha litt bedre grafikk på ps3 og litt bedre framerate på 360 når jeg tenker meg om

Lagt til 2010-01-04 17:39:
P-dude: 360 har sterkere grafikkort så maskinene klarer omtrent like bra grafikk(tror jeg da). Men 360 har fremdeles ikke noe på samme nivå som uncharted 2.
Reporter- " What do you feel when you shoot a terrorist?" Marine- "Recoil"
  • 0
Vi snakker opp til ett minutts lastetider, og under 30fps oppdatering, noe som passer tidlig PS2.
Det er også snakk om dårligere teksturer, svakere grafikk, mere screen tearing, og generelt dårligere opplevelse.
Selv på YouTube-videoer ser jeg en klar forskjell, noe som er veldig illevarslende.
Jeg anbefaler alle å lese og se IGN sine anmeldelser (til begge konsoller) for mer info.
If sex is a pain in the ass, you're doing it the wrong way! PSN: Komodo Spodo
  • 0
Dette her er vell Sega sin feil. Jeg mener at de bare slurver!
Benny
  • 0
Noe av grunnen er at spillet er utviklet på xbox 360 og deretter portet til ps3.
  • 0
  • BrUS
  • BrUS
@BioBouy
Jeg synes bare ikke at IGN gir 'objektive' karakterer til spillene sine. Etter min mening er de ofte for subjektive. Så klart er det deres egne meninger, men en anmelder må vise frem mer objektiv kritikk slik at han ikke bare sier noe for folk som han selv. F.eks, Brutal Legend fikk 9.0, noe som etter min mening er alt for høyt og kommer sikkert mye av at anmelderen er fan av Tim Schafer. Spillsider som GameTrailers stoler jeg mer på, mest pga de troverdige anmelderne som holder seg objektive, med et snev av subjektivitet.

Derimot synes jeg deres anmeldelse av begge Bayonetta-versjonene er bedre enn deres standard, spesielt siden de går dypere inn i problemene til spillet og forklarer mer detaljert.

Det er altså ikke noe galt med IGN.com. Jeg besøker siden ofte, men når jeg ser på anmeldelsene deres virker de ikke, la oss si, "profesjonelle" nok. Det er en veldig blandet stabb av mennesker som anmelder der. Noen er bedre enn andre. En god anmelder hos IGN legger jeg ofte fort merke til.
Beasts all over the shop... Sooner or later you will turn into one of them.
  • 0
Det er penger som er synderen!
When you meet the wall, find a stair and climb over
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!