Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Jeg gikk rundt en lang stund og bare ventet på at Call of Duty: Modern Warfare 2 (heretter MW2) skulle komme. Og når jeg dimmiterte nå i desember var tiden inne for å kjøpe det via Steam.

Alt var bare fryd og gammen da jeg kjøpte det og lastet det ned over natten til neste morgen. Gledet meg som en unge til å få spille det. Tidlig våknet jeg den morgenen og kjørte på med campaign som jeg nå er ferdig med, og det svarte så til de grader til forventningene. Men nå ville jeg begi meg ut på multiplayer eventyret.

Her starter problemene. Når jeg starter spillet fra «My Games» fanen får jeg opp en feilmelding som sier at jeg ikke avsluttet spillet skikkelig sist programmet kjørte og jeg får spørsmål om å starte det i sikkerhetsmodus. Starter jeg det i sikkerhetsmodus faller skjermoppløsningen min til det laveste og befinner meg fremdeles på skrivebordet og ingenting skjer. Jeg starter oppgavebehandling og avslutter spillet som ikke svarer.

Når dette ikke fungerte startet jeg spillet uten sikkerhetsmodus, da fikk jeg nok en gang oppstartsbildet og skjermen blir da svart bortsett fra en «tenkende» musepeker. Jeg startet oppgavebehandling og avsluttet programmet på samme måte.

«Jawohl, mein Führer» tenkte jeg i mitt stille sinn og begynte å google (ja, det er faktisk et ord i engelske ordbøker) etter løsninger og fulgte disse. Jeg har oppdatert alle driverer til lydkort og skjermkort, avsluttet alle bakgrunnsprogrammer som kan forstyrre prosessene, reboot'et windows i sikkerhetsmodus med nettilkobling og fjernet multiplayerdelen fra pc'n og installert den på nytt minst 5 ganger.

I tillegg har jeg fått meg egen Activision-tekniker på saken ved navn Thien Ngyuen som egentlig bare copy/paste alle de løsningene jeg har prøvd før. Men jeg lever i håpet om at han kommer frem til en løsning snart.

Min vurdering er at jeg bare driver å stanger mot en dum vegg. Fikk opp samme feilmelding på enspillerdelen, men klarte da å få meg inn i menyen og avslutte det på skikkelig vis og hadde ingen problemer etter det. Hadde jeg bare klart det med flerspillerdelen også.

En smule frustrert driver jeg nå å laster ned hele MW2 på nytt i håp om at det skal funke. Hvis noen andre har opplevd det samme, så er det bare å kommentere i vei.
"To all of those who like parmesan cheese. WHAT THE HELL IS WRONG WITH YOU!? CAN'T YOU SMELL IT!?" ~The Umbilical Brothers~
  • 0
Så siden jeg ikke har opplevd det samme har jeg ikkke lov å kommentere
Neida

Jeg har (Som du sikkert skjønte) ikke opplevd noe sånt..Mest fordi jeg har det på 360, men du får håpe han copypaster'n får til noe for deg
Fem-stjerners medlem
  • 0
Opplevde noe lignende med Gears of war i sin tid. Prøvde en mengde råd og veiledning siden spillet krasjet etter bare 1 minutt. Etter noen runder på nettet for å finne forskjellige problemløsere, fant jeg ut at man ikke burde installere fra autoren men høyreklikke blabla "run as administrator" , gå inn på programfiler Microsoft Games/Gears of War. Deretter skulle jeg se etter mappen:startUp.exe bla bla.... Dette er bare en forkortet versjon. Jeg prøvde en rekke andre "løsninger" også, med det samme nedslående resultatet.
Hadde også en særdeles datakyndig person på besøk som skulle se på saken. Vi lastet ned nye patcher over en lav sko, samt en rekke andre ting. Det var et mareritt. Vi brukte timevis med bare svada og vås. Kameraten min omtalte det som "Windows vista crap" Det var mange søvnløse netter i kjølevannet av denne episoden. Jeg har heldigvis lagt alt dette bak meg nå, og fungerer nesten 100 prosent i det daglige samfunn.
Noen uker senere måtte jeg bite i det (sure) velsmakende eple, nemlig kjøpe 360 sånn at jeg endelig kunne prøve dette spillet. Har aldri sett meg tilbake etter det. Med mine datakunnskaper er det det beste rådet jeg kan gi deg..hehe
-Kill -Loot -Return.
  • 0
Hadde et lignende problem med MW1. Løsningen der var faktisk å plugge noe inn i mikrofonpluggen (headset funker hvis du ikke har mic ). Det var visst et eller annet med lyddriveren.

Du kan jo forsøke dette også, men dette var som sagt på forgjengeren, så tviler egentlig litt på at det funker.
  • 0
Fikk faktisk beskjed om å endre litt på lydmikseren. For se om det funker, men holder på å laste ned hele skiten på nytt nå. Bare 70% igjen...

@ bent_a: brodern har MW2 på xbox, men i og med at jeg skal flytte blir det dumt.
"To all of those who like parmesan cheese. WHAT THE HELL IS WRONG WITH YOU!? CAN'T YOU SMELL IT!?" ~The Umbilical Brothers~
  • 0
Når du skrev Trøbbel i tårnet tenkte jeg på et annet tårn...
Decyfered!
  • 0
Har ikke noe kunnskap till dette, men jeg vet at spillet ikke heter call of duty 4 modern warfare 2,
det heter call of duty modern warfare 2.
And the scrolls have foretold, of black wings in the cold
  • 0
@ Faunvik: Trøbbel i andre tårn blogger ikke jeg om HER...
"To all of those who like parmesan cheese. WHAT THE HELL IS WRONG WITH YOU!? CAN'T YOU SMELL IT!?" ~The Umbilical Brothers~
  • 0
Huff - typisk uflaks metfan

Håper du får spillet til å fungere

Selv liker jeg ikke steam og heller ikke IWnet. Skjønner ikke at de ikke med en gang sneder i vei en patch med dedikerte servere, så slipper vi dette peset...

PS! Godt å se deg tilbake igjen metfan
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Konseptet med at når jeg har kjøpt spillet på Steam, så har jeg det "for alltid" er noe jeg liker. Er litt for flink til å rote bort slikt.
"To all of those who like parmesan cheese. WHAT THE HELL IS WRONG WITH YOU!? CAN'T YOU SMELL IT!?" ~The Umbilical Brothers~
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!