Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Det er en haug av spill som kommer tidlig i 2010, og det skulle ikke ha forundret meg om noen ble flyttet lengre inn i året bare for å slippe unna alle andre spill som kommer på samme tidspunkt. Det virker jo som om det er første gang ever at våren vinner over vinteren når det gjelder mengden med spill og hvor brae de er. Er hele spillverdenen snudd på hodet eller!? Grunnen for dette er jo enkel da. Ingen ville jo konkurrere med det etterlengtede Modern Warfare 2, og selge som en spyflue i forhold. Men dette er jo ikke hva bloggen min skal handle om da. Denne bloggen skal handle om hvilket spill jeg personlig ser mest fram til neste år, og jeg må bare skrive dette med tykk skrift og for seg selv:

Mass Effect 2!

Spillet kommer så tidlig som 29. Januar, og det kan jo nesten ikke regnes som et spill som kommer neste år! Jeg ser fram til det fordi jeg likte originalen svært godt, og siden de har lovet å fikse mange problemer fra det første spillet samt fått et enda bedre combat - system. Hvis dere ikke vet hva Mass Effect (Originalen) er så er det et rollespill/actionspill som er satt til framtiden ute i universet. Som Commander Shepard (Eller random fyr) så drar dere ut på episke eventyr med deres skip Normandy og explorer både kjente og ukjente planeter. Det er fullt av dialoger og det er en virkelig episk main - quest, men det er også flere titals sideoppdrag. Spillet er laget av Bioware som før blant annet har laget det nyankommende Dragon Age: Origins, og de mer gamle titlene som Star Wars: Knights of the Old Republic, Baldurs Gate og Newervinter Nights. Mass Effect 2 er fortsettelsen på det episke eventyret, og du er nok en gang i Commander Shepards sko. (Eller i random fyrs sko)

Det jeg gleder meg til i oppfølgeren er heftige kamper, mye dialog og spennende valg i dialogene, mer variasjon mellom planetene, mere å gjøre på de ulike planetene, den oppgraderte grafikken og sist men ikke minst, historien. Det er en ting jeg ikke skjønner. Hvorfor virker det som om vi skyter med litt mer gammeldagse våpen nå enn før? Jeg mener at det virker som om du skyter kuler denne gangen, og ikke plasma av no slags. På trailerne som har blitt vist fram så langt så reloader de også, isteden for at våpenet blir overopphetet, slik som i ena. Jeg er litt usikker om jeg liker denne endringen, fordi jeg ser på Mass Effect mer som en framtidsskyter oppe i universet. Er det ikke litt rart fra å gå fra skikkelige high tech-våpen som bare blir overopphetet og skyter plasma, til våpen som skyter kuler (Hvis det er det da?) og som må reloades?

Er dere enig i at dette kanskje er høydepunktet blant supre titler i 2010 eller er dere skeptiske til spillet og synes kanskje at et annet spill har større sjanse til å vinne deres hjerte? Si deres mening om hva dere tror kommer til å bli deres favoritt i 2010!
Nobody's perfect and since I'm nobody...
  • 0
halo reach er nok det som kommer til å vinne hjerte mitt.
You picked a hell of a day to join up.
  • 0
Gleder meg også sykt til Mass Effect 2. Mass Effect's ending var så sykt spennende, og vedder på at alle som har runnet det bare må få vite hvordan det går videre. Og jeg er selvfølgelig en av dem

Men det som er litt dumt er at jeg er ikke sikker på om det blir dette eller Halo: Reach. Sliter litt med ækonomien akkurat nå, selv om jeg akkurat har hatt bursdag
  • 0
gleder meg til så mangen, monster hunter 3, galaxy2, halo reach og kansje mass efect 2
Per aspera ad astra
  • 0
Mafia 2 kommer nok til å stjele min tid tenker jeg
XBL: iR0N M4N MP PSN: WannabeKrokianer [They call me evergreen, I got leafs all year round]
  • 0
For min del blir det trolig God of War III eller Final Fantasy: XIII som blir høydepunktet for meg i 2010.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
I 2010 gleder emg selv til blant annet FF 13, Monster Hunter 3, Red Steel 2, Diablo 3 og Starcraft 2 hvis det kommer. Mass Effect har jeg aldri spillt så kan ikke si jeg gleder meg til nummer 2 i serien.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Kingdom Hearts: Birth By Sleep
Just kill him with your awesome
  • 0
ME2 står øverst på min liste også. Har forhåndsbestillt. Andre spill på listen min er Splinter Cell Conviction, Mafia2, Alan Wake og Deus Ex 3!
  • 0
Halo: Reach,
Mass Effect 2,
Red Dead Redemption,
Alien vs Predator(3),
Splinter Cell Conviction,
Battlefield Bad Company 2 osv...
What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
  • 0
Halo reach.
Alan Wake.
just cause 2:
kanske Mass Efect 2.
And the scrolls have foretold, of black wings in the cold
  • 0
Mafia 2,
Red Dead Redemption,
Splinter Cell Conviction,
Alan Wake,
Halo: Reach.
  • 0
min går til bioshock 2 det er det jeg gleder meg mest til.
Yeah Mr.White! Yeah Science!
  • 0
hoydepunket 2010 er bad company 2
  • 0
Siden jeg bare har Wii blir vel Red Steel 2 mitt høydepunkt eller kanskje et nytt Zelda til Wii??
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Dette er nok et av de store høydepunktene i 2010 og selv venter jeg på mange store spill, blant annet BF:BC2, BF1943, Bioshock 2, Mafia II, Command & Conquer: Tiberian Twiight, Mass Effect 2, Red Dead Redemtion, lan Wake, Halo: Reach, Just Cause 2, Aliens vs Predator, Assassin's Creed II (PC), StarCraft II samt en rekke andre titler
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
satser på at diablo 3 kommer ut jeg ^^
  • 0
battlefield bad company 2 eller pokemon heartgold.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
For dere som venter på Diablo 3 til neste år må smøre seg med god tålmodighet. Blizzard har ganske nylig sagt at Diablo 3 ikke kommer ut neste år. Sadface
Gleder meg mest til Mafia II, får se om det er noen andre spill jeg burde kjøpe.
  • 0
Det er ytterst tvilsomt at det kommer, men om det finnes håp, ser jeg fram til mer Elder Scrolls neste år..
Jeg er også spent på å se hvordan Fallout: New Vegas blir.
Feilfritt sjekketriks: "Excuse me, my dick is broken. Can I bury it in your ass?"
  • 0
Nei det blir helt klart TloZ WII 2
  • 0
Hehe, alle har virkelig noe interessant å glede seg til i 2010. Selv om jeg tror høydepunktet i 2010 blir Mass Effect 2, holder jeg en liten knapp på Halo: Reach også.

Andre jeg gleder meg til bortsett fra disse to, er:

Mafia 2
Aliens vs Predator
Alan Wake
Battlefield: Bad Company 2
Red Dead Redemption
Pokemon Heartgold
Elder Scrolls (Lite sannysnlig, slik som HitmansBullet henviser).
Splinter Cell: Conviction
Just Cause 2
Final Fantasy XIII
+ samt mye nedlastbart innhold som jeg gjerne vil ha mer av

HAr sikkert glømt noe...

Ja! HAr glømt R.U.S.E!!

Jeg tror 2010 blir et utmerket spillår, og jeg tror nok 2010 slår 2009 når det gjelder spillutvalg. Det skal egentlig MW2 ha en takker for!
Nobody's perfect and since I'm nobody...
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!