Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Når helga som egentlig skulle brukes til dimmetur på Hafjell blir avbrutt av rammesitting og kvalme; finnes det heldigvis et par lyspunkt. Et av lyspunktene var utrolig nok en demo av et spill som ved første øyekast kan avvvises som nok et spill fra japan med sexy damer som dreper monster. Dette er heldigvis ikke et nytt Onechambra: Bikini samurai eller Bullet witch. Men Bayonetta.

Min skepsis ble vekket av den sære intoren, og den heller labre grafiske fremstillingen den hadde. Men så raskt spillet starter ser alt annerledes ut. Fargene er sterke, klare og ellers ser alt svært tilfredstillende ut. Kontrollen er stram og presis, noe som er et stort pluss i denne Devil May Cry konkurrenten.

Etter å raskt ha gått igjennom tutorialen blir jeg kastet ut i kamp mot engler, ormer og drager i en episk kamp som foregår på et fallende klokketårn. Det hele er ganske storslått og til tider litt kaotisk. Jeg slår meg igjennom fiendene med sinnsvake komboer, sparker dem inn i jernjomfruer, deler dem i to med sverdet mitt og steller meg på hendene og skyter vilt med støvlett-pistolene. Dette spillet er rett og slett vannvittig morsomt. Når et brett er ferdig blir poeng oppsummert og jeg får en sølvmedalje. Perfeksjonister kommer garantert til å spille brett om og om igjen for å få platinum.

En annen fiffig funksjon er lastetidene. Lasteskjermen kan minne litt om assasins Creed sin. Du går rundt i en virtuell plass. Men mens Assasins Creed bare lot deg gå rundt og leke med bevegelse, gir bayonetta deg en "dojo" med komboer i høyre siden og lar deg øve disse fritt. Nesten synd at lastetidene er så korte.

Bayonetta hadde jeg forventninger til, og de ble mer enn innfridd. Det blir spennende å se hvor bra det ferdige produktet blir. Men om demoen bare viser litt av hvordan hele spillet blir, så er jeg i hvertfall klar for mer. You angels all deserve a good spanking!

Forventning: 5/5
Never rub another mans rhubarb
  • 0
Må si jeg er stekt uenig. Spilte det for en stund siden og må si jeg er skuffet. Grafikken var kjempe bra og kontrollen var presis som du sa, men jeg likte det ikke. Når jeg kom til den siste kampen var jeg lei. Det ble liksom det samme etter hvert. Ta den og den komboen og trykk på de knappene. Jeg syntes aldri det var gøy å tilkalle den store demonen, eller drepe de svære monstrene. Syntes det ble kjedelig.

Ikke noe kjøp fra meg. Hadde ikke noe forventninger i det heletatt.

men uansett, det er bare min mening. Bra at du liker spillet
"I'll rather be hated for who i am, than loved for who im not" Kurt Cobain
  • 0
Jeg er helt enig jeg.
Syntes det var kjempebra, stor forbedring fra Devil May Cry. Kampsystemet var mer flytende, og comboene til Bayonetta var extremt brutale.
jeg skal slutte å game når: en stum mann, sier til en døv mann, at en blind mann, så en mann gå på vannet
  • 0
Hvorfor skrive en blogg om en flere måneders gammel demo?
  • 0
Laster ned demoen.

Men tror ikke at det blir noe innkjøp av meg, når GOW3 kommer i mars.
Drækk me måte, fæst me måte. Kem i faen e måte?!
  • 0
  • BrUS
  • BrUS
Jeg hadde tenkt å komme med et innlegg helt likt ditt. Jeg må si jeg er helt enig, jeg hadde i grunnen tenkt å skrive akkurat det samme som deg. Jeg hadde mine skepsisser først, med den sterke måten spillet sugde meg inn i det, fikk meg til å foreleske meg i Bayonetta ved første blikk.

Det føles originalt på alle måter og jeg må si jeg har skyhøye forventninger nå. Her er forresten en omtale av en tysk spillomtaler:
http://www.youtube.com/watch?v=Mb4F4mmWlaY

Mer Bayonetta!

@Zyrocz
Kanskje en Xbox 360-demo har vært ute lenger, fordi PSN-demoen kom ut nylig.
Beasts all over the shop... Sooner or later you will turn into one of them.
  • 0
er ganske skeptisk til bayonetta
Per aspera ad astra
  • 0
Jeg gleder meg som en unge :3
Hva er det egentlig som definerer deg?
  • 0
Devil May Cry konkurrent??

Du hvet at spillet er laget av samme teamet som laget DMC sant

Spilte demoen, likte demoen, kjøper spillet
end transmission
...
  • 0
@Zyrocz
Kanskje en Xbox 360-demo har vært ute lenger, fordi PSN-demoen kom ut nylig.


Oja, trodde bare enhver person ville utnytte PS3 og derfor lage både japansk og amerikansk bruker, men siden det finnes de som ikke har gjort det så kan jeg iallefall si at på den japanske butikken har den vært ute i en od studn.
  • 0
  • BrUS
  • BrUS
Næ... gidder ikke stresse med sånt. Blir bare noe klyss av flere accounts. Dessuten, får et bedre inntrykk når demoen er på engelsk. Demoen på den japanske PSN er vel på japansk?
Beasts all over the shop... Sooner or later you will turn into one of them.
  • 0
Til dere som har begge konsollene, vil jeg anbefale 360 versjonen.
PS3 versjonen er en port, og det merkes.
På 360'en flyter det i 60 fps mens på ps3 hakker det en god del.
Selve grafikken er også klart bedre, skarpere teksturer og farger.
  • 0
Siterer BrUS:
Næ... gidder ikke stresse med sånt. Blir bare noe klyss av flere accounts. Dessuten, får et bedre inntrykk når demoen er på engelsk. Demoen på den japanske PSN er vel på japansk?


Ja, og det er også en god del tekst å pløye igjennom i demoen, så å spille på japansk blir bare forvirrende.... .... ... .... .... .... ....
This is great banter, it really is.
  • 0
@Zyrocz: Jeg er ikke på xbox live hele tiden. Jeg slo på og demoen dukket opp på whats new. -om den er ny eller ikke, ny for meg.

@gamerzen: Det var nytt for meg. Trodde det var en konkurrent som hadde skutt gullfuglen.

@Resten: Takk for kommentarene. Definitivt kjøp på meg i hvertfall, og håper noen flere har prøvd demoen etter dette.
Never rub another mans rhubarb
  • 0
Jeg digget musikkvalget. Helt cheesy musikk i forhold til det som skjer på skjermen. Spesielt når hun går av toget i selve "Tittel-introen". Og så liker jeg at cutscenene er helt motsatt i forhold til andre spill. Cutscenene har relativt god PS2-grafikk, mens selve spillet fremstår som et grafisk vakkert up-to-date PS3/X360-spill.

Jeg vil ha det, men jeg tror ikke det er noe jeg vil bruke penger på. Kanskje jeg stjeler det...
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0
Jeg har nå kjøpt spilelt, og er storfornøyd så langt
Never rub another mans rhubarb
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!