Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

I det siste har flere og flere leiefilmsjapper måtte stenge grunnet laber interessere for sine mange leiefilmer. Årsaken er at vi nå kan leie filmene hos våre nettleverandører som Get, altibox, online samt på våre konsoller. Dette gjør at vi enkelt og greit kan trykke på en knapp og vips var filmen leid for en stund.

Husker godt selv da jeg var liten hvor moro det var å komme inn på en stor filmleiekiosk med stort utvalg filmer. Det var som en drøm for meg og i tillegg til å leie filmer kunne kjøpe noko godt til filmen. Spesielt kiosken i Grong var stor og hadde på tusenvis av titler stående. I dag er det langt i mellom utleiere av film selv om at de faktisk har lelefilmer på den lokale Statoil-stasjonen som ligger et par hundre meter herfra.

Hvordan er det med deg? kjøper du nye filmer som lanseres eller leier du de filmene via f.eks. Get, altibox eller for den saks skyld via konsollen? Har du noen gang leid en film fra en kiosk?
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Jeg liker best å eie det jeg skal se på, lese, spille osv... Derfor leier jeg sjeldent.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Merket dette veldig når drømmejobben min la ned bare seks måneder etter jeg ble fast ansatt...
Når folk fant utav leie på nett osv. ble det langt færre kunder og vi måtte heve prisene, noe som selvfølgelig gjorde at det ble enda mindre folk.

Det er nå bare en igjen i Tønsberg som kun har fokus på film, men den mister mange kunder til "splitt-butikkene" type film/fastfood o.l.
  • 0
Synes at vi alle har blitt litt for late for å leie film. Da internett ikke fantes var alle mye mere aktige enn nå. Nå kan vi bare være hjemme og trykke på en knapp.
  • 0
Hver helg bruker jeg og morra mi å leie film fra Mix. Det er utrolig utvalg og alltid noe nytt (Hver lørdag)

Så jeg liker godt å leie, men helt eie
  • 0
tommyK sofus leier film, med mindre det var den du mente da, og det er langt utenfor tønsberg sentrum.
Yeah Mr.White! Yeah Science!
  • 0
Har faktisk aldri leid en film. Jeg ser egentlig nesten aldri på film uansett, bortsett fra youtube av og til.

Vi er altfor slappe i dagens samfunn, nesten alt gjøres over nettet. Er det nødvendig å gjøre menneskeheten enda slappere en det den er?
Livet kan av og til virke meningsløst, heldigvis kan man gjøre noe med det ^^.
  • 0
Betaler folk for film?
Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful
  • 0
Siterer masterno:
tommyK sofus leier film, med mindre det var den du mente da, og det er langt utenfor tønsberg sentrum.


Ja veit det, men de har jo ikke så stort utvalg akkurat og ikke kan de ansatte stort om film heller. Eneste som er positivt er prisen...

Siterer Myown:
Betaler folk for film?


Selvfølgelig!!!
Jeg bruker ca 20.000 i året på film.
På kjøpefilm riktignok, men likevel.
Nedlasting er fysj fysj.
  • 0
men hvis leiefilm bransje tar over, hva skal Get, altibox eller leie over konsoll gjøre?
"You should learn to shoot first, Solo." -Boba Fett
  • 0
Siterer fpsh0oter:
men hvis leiefilm bransje tar over, hva skal Get, altibox eller leie over konsoll gjøre


Det er omvendt
  • 0
tommyK:
Its irony
"You should learn to shoot first, Solo." -Boba Fett
  • 0
Jajaja det sier'em alle når'em tar feil

Neida
  • 0
Leier film i ny og ne Og seffern er det på Narvesen Så da blir jo alltid litt snop kjøp slik at man har litt kos til filmen(e) man leier
  • 0
Stikker ofte innom videosjappa (150m ned i gata) og leier meg en blu-rayfilm. Skulle jeg laste ned i samme kvalitet...50gig hadde det tatt et par dager. Jeg har ikke god nok linje til å streame i HD. Uansett er hd streaming komprimert i forhold til blu-ray så vidt jeg vet.

Hvis det er en film jeg ikke vet om er bra er det ofte jeg leier. Har uansett begrenset hylleplass til alle kjøpefilmene...
  • 0
Kjøper nesten alltid filmene jeg, så slipper jeg å retunere dem om de er veldig gode.

Har leid noen ganger før, men da har det vært på Hydro Taxaco (eller hvordan du skriver det), Shell eller Mix. Mix har klart best utvalg.
Rett meg om jeg ikke tar feil...
  • 0
Har aldri leid. Bruker å kjøpe det jeg skal ha Liker faktsik å eie det jeg bruker
"I'll rather be hated for who i am, than loved for who im not" Kurt Cobain
  • 0
Mye enklere å skaffe seg det fra biblioteket, selv om det tar litt tid........

Men de har bra utvalg også
Living so the last night feels like a past life
  • 0
har aldri leid film lol for jeg liker best å eie for da kan jeg se filmen gratis
Per aspera ad astra
  • 0
Kjipt at leiefilm bransjen sliter. Spesielt med tanke på at familien min leier film cirka hver eneste Lørdag.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Eneste filmutleien la ned for to-tre år siden her på Levanger D:
Gaffeltruckdriving maaaaaaan!
  • 0
Leier film på lørdager, som oftest. På mixen
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
kjipt når slikt skjer, men heldigvis er faren min en som leier film i filmutleie ofte.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Ettersom næreste filmutleie er i Trondheim (9 mil) så får jeg nøye meg med å kjøpe filmer når jeg først kan.

Kan hende jeg begynner å leie filmer når jeg flyttet til Trondheim, men jeg kan ikke være helt sikker.
Daylight come and we wanna go home.
  • 0
Betaler folk for film?

Selvfølgelig!!!
Jeg bruker ca 20.000 i året på film.
På kjøpefilm riktignok, men likevel.
Nedlasting er fysj fysj.


Hvem sa noe om nedlastning? Låner film gratis på biblioteket!
Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!