Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Dette sier i alle fall en internasjonal ekspertgruppe som har kommet frem til at vi vet for lite til langtidseffektene av bruk av mobil samt stråling fra mobil. Ekspertgruppen vil også ha fjernet de trådløse nettverkene på skolene samt at de anbefaler bruk av ørepropper for å unngå oppvarming av hjernen som igjen kan skade den.

Denne ekspertgruppen vil også ha tusen ganger mindre stråling fra mobilmaster og trådløse innretninger. En annen ting man også må vurdere er å øke avgiftene betraktelig samt forby mobiltelefoner for barn. En av de som er med i denne ekspertgruppen er nobelprisvinner og professor Devra Davis. "Vi vet for lite av langtidsvirkningene av den typen stråling og derfor må være føre var" sier han...

Selv var jeg en "gammel" mann da jeg fikk min første mobiltelefon og jeg klarte meg fint uten den. I dag er jeg totalt avhengig og det kunne ikke falle meg inn å kvitte meg med mobilen som er blitt en "multimediamaskin" som fungerer til mye enn bare snakking. Kan innrømme at jeg selvsagt er skeptisk til strålingen fra mobiltelefoner, men man kan ikke skjerme seg selv mot den salgs type stråling heller som finnes nesten overalt hvor vi ferdes.

Hva med deg - når fikk du din første mobil og brukte du den mye? Mener du at slike restriksjoner som beskrevet her er noe som må gjennomføres?
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Litt skummelt dette her, siden jeg går rundt med mobilen hele tiden. Prøver å ha den minst mulig i lomma, men på skolen ender den alltid opp i lomma mi. Har hørt at strålingen fra mobilen kan gjøre deg steril, så jeg har noen tiltak. - Som f. eks. å legge fra meg mobilen når jeg kommer hjem, hehe
Type here.
  • 0
Første mobilen jeg hadde var en Siemens C45, tror jeg var rundt 10 år Delte den med moren min da, men den ble faktisk kjøpt til meg. Aldri vært storforbruker av mobil til ringing osv, men siden jeg bruker den som mp3 også har jeg den med de fleste steder.

Å fjerne trådløst nettverk går ikke! Forventer du virkelig at vi faktisk skal gjøre skolearbeid på skolen? Å ha ledning på alle dataene ville vært veldig kaotisk.

Bernt, du kan alltids pakke deg inn i søvlfolie i håp om at det skjermer strålingen.
Always look on the bright side of life...
  • 0
Hehe - sølvfolie var ingen dum ide

Ellers har jeg selv barn som maser etter mobiler og jeg vet at flere av deres venner har mobiler. Jeg vet også at andre foreldre ikke vil gi ut mobiler til sine barn. Det er et vanskelig tema dette her
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Ja, jeg er genial ;) Du må også huske å ha en sølvfoliehatt tilgjenglig i tilfelle en invasjon fra rommet kommer. Da blir du immun mot "mind control"!

Om du skal kjøpe mobil til barna bør du sjekke hvor mye den stråler hvertfall, husker ikke helt hvor man kunne sjekke dette, men sett et par artikkler rundt omkring som sier hvor mye de forskjellige mobilene stråler.
Always look on the bright side of life...
  • 0
Tenker mye på strålingen, men det stopper meg ikke

prøver å ha den mest mulig i baklommen slik jeg ikke blir sterli....med en gang
XBL: iR0N M4N MP PSN: WannabeKrokianer [They call me evergreen, I got leafs all year round]
  • 0
Jeg sier: La oss bruke mobil, trådløst nettverk og alt annet som "stråler" og se hva som skjer med oss når vi er gamle, skjer det no må det kuttes ut, skjer det ikke noe så er det ikke no problem!

Jeg husker ikke når jeg fikk min første mobil, trur det var en Nokia 3110, 3310 eller noe sånt, var vel 10-12 år gammel.

Jeg er ingen storforbruker av Telefon. Sender noen tekstmeldinger og det ringer noen ganger fra jobben.
  • 0
Er en god stund siden jeg fikk min første. Var vel 10 år eller noe sånt. Husker ikke helt.

Selv har ikke jeg bruk for noen av funksjonene til mobilen utenom ringing og sende melding. Kamera har jeg, musikk, internett og film får jeg fra Ipod Touchen. Så jeg gidder ikke å skaffe meg ny mobil før den jeg har er 100% ødelagt.

Så jeg bryr meg egentlig ikke om mobilen min med unntak når jeg skal ringe eller sende melding.
Rett meg om jeg ikke tar feil...
  • 0
Vi blir jo utsatt for stråling hele tiden.
Aren't you a little short for a stormtrooper?
  • 0
Dette høres ut som noen gamle "eksperter" som har funnet ut at de ikke har funnet ut noe som helst...
Big Lawls. Very big ones...
  • 0
Jeg sover på samme rom som routeren Selv har jeg skannet hodet og tennene mange ganger
  • 0
Når 11 % av 2500 undersøkelser konkluderer med at mobil er farlig, så betyr vel det at 89 % av undersøkelsene ikke gjør det?

Hva er folk redde for? Ved mindre du har fire routere og atten mobiler liggende på fanget mens du sover i sittende stilling inntil en høyspentmast, og gjentar dette i førti år, så går det nok fint.
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
jeg var ganske gærn etter mobiler før, men nå jeg er blaffen i mobiler nesten, bruke den BARE for å send melding, ringe og se på klokke ellers noe ikke annet.
$$The Brave Xbox'Ers$$
  • 0
Jeg fikk mobil da jeg var 8 år

Jeg brukte mobilen mest det året jeg fikk mobil, men jeg bruker mobilen veldig ofte nå også
Jeg fikk XBOX 360 ELITE!!!!!!:D:D:D:D:D
  • 0
Tror nok ikke strålingen er så veeeldig farlig. Den er tross alt veldig svak.
Det er jo også bortimot umulig å slutte å bruke mobil, så høye avgifter seg jeg ihvertfall ingen grunn til...
  • 0
Jeg fikk min første mobil som trettenåring, og selv da brukte jeg den ikke mye. NÅ however har bruken eskalert til det ultimate, men jeg er heldigvis ikke ung lengre ^^

Edit: Strålingen kan være farlig, men samtidig tviler jeg. Jeg har ikke hørt så alt for mye om ting som HAR skjedd kontra ting som KAN skje.
Hva er det egentlig som definerer deg?
  • 0
dumeste jeg har hørt på lenge men jeg er ikke totalt avhengig av mobil.
Per aspera ad astra
  • 0
fikk min første mobil for et halvt år siden (og den ble påtvunget)

bruker aldri mobilen min, skjønner virkelig ikke hvorfor folk skal ringe til hverandre hele tiden.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Til helvete med dette! Jeg har hatt mobil siden tidelig på barneskolen, og ikke faen om jeg slutter med mobil! I går var Netcom nede i hordaland og store deler av landet, og det var sykt sress. Måtte snakke med folk med PS3en....
Shitting dick nipples
  • 0
hadde mobil men så mista jeg den et sted i huset mitt og har aldri giddet og lete. har ikke brukt mobil på nesten 1 og et halvt år
Yeah Mr.White! Yeah Science!
  • 0
Hvis disse såkalte "expertene" fortsetter å forske på alt og ingenting. Kan vi bare bygge oss et blankt rom uten dør og vente på å sovne inn.
Alt er jo farlig!
Solberg'
  • 0
Fikk min første mobil (som jeg har enda) når jeg begynte på gymmnas. Altså, for bare noen måneder siden. Bruker den heller ikke noe særlig utenom 1 minutt samtaler der jeg ber en venn komme på besøk. Så jeg klarer meg
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Husker jeg fikk mobil når jeg var ca 8 år
Jeg tror egentlig ikke at stråling fra mobiler er sterkt nok får å kunne påvirke verken sæd eller hjerne

hellboy-sas: MEGET godt poeng det der...
Put money in my hand, and I will do the things you want me to
  • 0
fikk min første mobil når jeg var på ungdomskolen, Hadde ikke farger som vi har nå men en grønn skjerm
Personlig så føler jeg meg hjelpeløs uten tlf. og kunne ikke tenkt meg og ikke ha den med meg.
Vi har jo visst om den strålings faren en god stund men jeg kan ikke si at jeg har sett noe i avisen at noen har dødd av og bruke tlf for mye...
...
  • 0
Jeg bruker den nesten aldri, så det går nok fint...
Gaffeltruckdriving maaaaaaan!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!