Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Mennesker over hele verden er redde for 2012, ikke minst akkurat nå på grunn av filmen "2012". Og i hvertfall ikke minst, igjen, pga søkeresultatene øverst på google.com. Der finner du alt mulig om naturkatastrofer, polskifte, utenomjordisk kontakt og konspirasjonsteorier. Alt sammen for deg til å velge og vrake. Litt som en religion. Tror du på dommedag i 2012? Konverter til aliens i 2012 nå!!

Så hva er det som skjer i 2012? Ingen vet. Derfor, hvorfor spre panikk og frykt når vi allikevell bare er et par år unna?

Altså, la meg utdype. Om du ikke vet hva 2012 er, har du enten levd de siste ti årene av ditt liv i en hule, eller så er du døvblind, pick one. Alle vet hva det er. Det jeg er bekymret for, eller... Mest bekymret for, er hva som kommer til å skje i ukene for 21/12-12, snakker vi "wide spread panic" og "total chaos"? Eller kommer ting til å gå for seg som normalt? Folk som flykter, køer på motorveiene, fly-trafikken stopper, martial law rundt om? Huff...

Og, ja. For de som lurte, jeg er bekymret for hva som kommer til å skje 21/12-12, men hvorfor endre livsstilen? Personlig tror jeg ikke vi kommer til å merke noe, eller er det det jeg håper? Kanskje er det begge?

Så her kommer hele pointet med bloggen. Ikke stress..! Alle skal dø. Ikke vær redd for at du kanskje skal dø om to år... Pass heller på... MORDEREN SOM STÅR BAK MED EN KNIV! Haaaaahaaa...! Tenker jeg tok deg der..! Hæ? Ikke det? Nei, nei.. Ikke si at jeg ikke prøvde! Igjen, ok, til det egentlige poenget med bloggen, virkelig denne gangen, og en konklusjon:

Du får i allefall to år med Assassin's Creed 2! Bare så kjedelig at det mest sannsynlig ikke kommer en 3'er..

Hva tror du om 2012? Er du redd?

Takk og farvel..! Eh... Ja, i tilfelle jeg ikke får sagt det uka for 21/12-12..! xD
Filimonki
"Handles like a tank. Hits like a tank. Basically, it is a tank. It just looks like a van..."
  • 0
Ingen har noensinne kommet med empiriske bevis for at noe som helst á la apokalypse kommer til å skje iløpet av år 2012, så jeg regner det for akkurat like sannsynlig som at det skulle skje i et hvilket som helst år innen overskuelig fremtid.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Alt går jo til helvete før eller siden så hvorfor skulle jeg gidde å høre på dette tullet?
  • 0
Folk som har brukt mye tid på å studere dette mener 20.12.12 bare er datoen
mayaindianernes (var dem sant?)
kalender slutter og begynner på nytt igjen.

Har ikke satt meg så mye inn i det selv, men det hadde jo vært en nedtur
  • 0
Dammit! Verden går under før julen 2012! det året jeg er 18! ingen broom broom til jul!
(kanskje bursdag) ingen akevitt til julematen heller, nå finner jeg aldri ut om det er godt! noooo!

Litt meningsløst svar. verden går neppe under da. selv om det er litt skummelt med tanke på at finanskrisen, afroamrikansk president, svineinfluensa, norge vant i MGP. snart: Svineinfluensaen muterer, Obama er fortsatt president, finanskrisen øker, Norge vinner MGP igjen(denne gangen Aqua). Og innen 2012 har vi også oppdaget utenomjodisk liv. av den slemme sorten.

Tro meg verden er på vei ned!
Big man, pig man, ha ha charade you are.
  • 0
Lev i nuet
  • 0
Pffft. Så en dokumentar på History Channel HD. Det at mayakalenderen endte da, osv. osv. Skjedde da ikke noe apokalypse i år 666, så hvorfor skal det skje i 2012?
En Fuego!
  • 0
Gamer123: Fordi maya-folka er mer troverdige enn kristne folk vel! Alle vet at kristne folk er håpløse idioter som bare snakker dritt. Kan ikke tro på hva de sier, men mayaene, de var kule folk

I know.. helt grunnløse argumenter.

Selv om jeg tviler sterkt på at verden går under i 2012, hadde det vært gøy å se om det skjedde/hvordan det skjedde.
Always look on the bright side of life...
  • 0
Et godt argument hvorfor 2012 er bare tull: De sa akkurat det samme om år 2000. Verden kom til å gå under på grunn av årstusenskjiftet og kosmiske krefter. Men vi sitter da her ennda! Iallefall jeg

Siterer KamikazeKnut: selv om det er litt skummelt med tanke på at finanskrisen, afroamrikansk president, (...)

Er ikke det rasisme?
Kan det ikke forklares, er det HAX!
  • 0
  • Los
  • Los
KamikazeKnut....Aqua er hovedsakelig dansk..og tror ikke de kommer til å vinne MGP for oss

Selv mener jeg lite om 2012 problemene.. Jeg har så langt planlagt livet fram til jeg er ferdig på høyskolen, og det blir sommeren 2012. Hva som skjer til jul 2012 får vente!

Jeg når heldigvis å få sett Kaizers skuespillet som blir satt opp og å få ferdig en utdanning om verden skulle gå under da

Kanskje jeg skal flytte jula frem et par dager i 2012 å? Bare for å oppleve den

Nei...jeg tror nok jeg lever og er lykkelig 22.12.12
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
du vet desmode lever i 2012 så han kommer nok til å dø før oss
  • 0
Verden skulle også møte sin ende i 2000, og sikkert flere ganger før det. Jeg tror med ganske stor sikkehet at ingen verdens ting vil skje (selvfølgelig kan jorda på tilfeldigvis bli tilintetgjort av en supernova i 2012, men anyways).

En annen ting jeg ikke forstår er hvorfor folk som tror på dette får panikk. Panikk vil ikke hindre at jorda går under.
  • 0
Filmen 2012 er like latterlig som dommedagsteorien.
  • 0
Skjønner ikke helt hva MGP og Obama har med saken å gjøre, men...

Jeg viser til poenget med bloggen og sier: CHILL!! Det er ikke noen vits klikke helt..! Y2K ble jo aldri noe av det heller, kommer sikkert ikke til å bli noe annet i 2012.

Takk for kommentarer.
"Handles like a tank. Hits like a tank. Basically, it is a tank. It just looks like a van..."
  • 0
Så filmen i går, den var kjempe bra !
Oh yeah? Says you and what army?
  • 0
d sjer ingenting i 2012 så der for komme någen "ånei me renkna feil det 2020....." vist jordå någen gong bler ødelagt så e d sikkert på grunn av oss.... 3 verdens krig elle någe sånn. får sikkert usa en looney president sånn så bush og så går de droppe atombomber øve alt...
  • 0
Hehe, hvorfor skulle vi være redde? Jeg husker da alle sa at hele verdens PC-er ville bli ødelagt i år 2000. Jeg lo av det, og jeg ler av dette. Menneskene klarer visst å fucke opp hele planeten for egen maskin, og dommedag vil komme fort nok (men ikke i 2012).
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Ja folkens, da er det bare å bli hjemme å game helt tiden til 2012.
"Fuck you all" - Machine Head
  • 0
Skal faktisk se 2012-filmen i dag. Men hele greia er bare en latterlig spådom som jeg vedder på aztekerne ikke hadde noen midler til å finne ut helt sikkert..
Feilfritt sjekketriks: "Excuse me, my dick is broken. Can I bury it in your ass?"
  • 0
Har svært liten tro på dette, som de fleste andre også sier. Dog gleder jeg meg til 2012, fordi det blir morsomt å se alle som får helt panikk
Skulle ikke forundre meg om en terrorgruppe setter i gang et angrep på akkurat den datoen, kun for å spre frykt...
But there's no sense crying over every mistake. You just keep on trying till you run out of cake.
  • 0
Jeg synes det er sært at folk setter mer tillit til mayaene enn til den teknologien og de intelligente menneskene vi har til å styre denne teknologien.

Med all mulig respekt for mayaene, de var et utrolig fornuftig og intelligent folkeslag, men hvordan skulle de kunne forutsè dommedag såpass langt frem i tid med (relativt) prehistoriske metoder?

Vi kan per dags dato se hva som skjedde for kanskje millioner av år siden ved hjelp av karbon-datering osv, hvorfor skulle vi ikke kunne se om sola eksploderer eller om en supernova treffer oss om 2-3 år?

Mayaene fant sikkert ikke noe poeng i å ha en kalender lengre enn til 2012, da tilfeldigheter og alt annet rår, så bare fordi at de sluttet å lage en lengre kalender betyr ikke at verden vil ende.

Sånn sett var det større sannsynlighet for at Y2K skulle hende, det gjorde det ikke, og det er ikke bare 2000 som skulle være begynnelsen på slutten.
Hvert bidige år hører vi rabalder fra folk som mener de har sett slutten, og vitenskapsfolk som sier at om 50 år vil jorda kollapse, helt til datoene kommer eller de biter i støvet og sier at sjansen for noe slikt er mikroskopiskt.

Faktum er at foruten atomkrig eller lignende, så vil det nok ta mye lenger enn 2-3 år før jorda sier "takk og farvel".
  • 0
  • Los
  • Los
Grunnen til at Mayaene blir tillagt så mye vekt er at de har truffet på mange spådommer de gjorde om fremtiden.. Derfor blir folk nervøse når kalenderen deres slutter.

Men jeg ser ikke noe i det.. Mayaene har eller ikke spådd at verden går under, kalenderen stopper bare. For alt vi vet døde den eneste som lagde kalendere
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Først vil jeg bare si at jeg er skeptiker til alt dette.

Men, Nostradamus, han er visst en spåmann, har spådd at noe vil skje i 2012. Det er også en rekke andre kulturer som tror verden vil gå under i 2012. Noen (bland annet psykopatene på Paranormal.no, <kremt, host, hark>...) tror også at menneskene kommer til å få overnaturlige evner og at utenomgjordiske vil komme for å redde oss.

Så hvem vet? Jeg mener at ingen vet sikkert, og at du bare burdte slappe av. Du kan ikke gjøre noe uansett.
"Handles like a tank. Hits like a tank. Basically, it is a tank. It just looks like a van..."
  • 0
Siterer Los:
KamikazeKnut....Aqua er hovedsakelig dansk..og tror ikke de kommer til å vinne MGP for oss

Selv mener jeg lite om 2012 problemene.. Jeg har så langt planlagt livet fram til jeg er ferdig på høyskolen, og det blir sommeren 2012. Hva som skjer til jul 2012 får vente!

Jeg når heldigvis å få sett Kaizers skuespillet som blir satt opp og å få ferdig en utdanning om verden skulle gå under da

Kanskje jeg skal flytte jula frem et par dager i 2012 å? Bare for å oppleve den

Nei...jeg tror nok jeg lever og er lykkelig 22.12.12


Aqua har norsk vokalist og det er nok til å representere Norge i MGP, A1 f.eks. er hovedskaelig britisk med en norsk medlem og de skal være med i norske MGP.
  • 0
er bare kødd slapp av og lev livet
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!