Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Rekrutten sluttet for et par måneder nå, men under rekrutten meldte jeg meg frivillig til å bli overført lengere sør slik at jeg slapp å fryse rompa av meg helt nord i Bardu (Forøvrig er det der de har Norges beste Pizza ;) ).

Ble overført til Jørstadmoen ved Lillehammer og derreter til Terningmoen som ligger rett Ved Elverum. Her jobber jeg som Militærvakt og trives ganske godt. Selv om dagene kan bli litt ensformige er det nettop jeg selv som bestemmer hvordan jeg vil utføre vakta denne dagen...

Det beste er å se menige soldater som leter febrilsk i lommeboka si for å finne kongeriket norge kortet sitt...ingen ID, ingen adgang.
Skader heller ikke litt å være snille mot HV folkene som kommer innom også. De kjøper gjerne en hamburger eller noe på Essoen rett over gata når man sitter i bommen og er sulten.

hehehe

Men spøk til side. Å være militærvakt er ganske kult, man lærer morsomme ting og lærer å takkle situasjoner og holde humøret oppe. Humøret ditt smitter nemlig over besøkende når du sitter i bom. Og det er trivelig å se en besøkende kjøre blid og fornøyd inn og ut leiren
"I definitely want Brooklyn to be christened, but I don't know into what religion yet."
  • 0
Du må være en av de nye vaktsoldatene . Er Vakt på Rena(Thats right! De som slår Terningmoen ) på alle felt i et par uker til. Har vært en morsom tid, men klar for å dimme nå
Never rub another mans rhubarb
  • 0
så hyggelig for det at du gjør noe du synes er gøyalt
Per aspera ad astra
  • 0
  • Los
  • Los
Tør jeg spør hvor du fant verdens beste pizza i Bardu? Alt jeg spiste av pizza der smakte enten drit eller så var det en Big One, som gjerne smaker likt over hele landet

Jeg vet at verdens beste burger er i Bjerkvik bare ca 45 minutter unna, og at det stemmer. Men pizza? Hvor?
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Elverum ? Hehe da stikker jeg nedom en dag Og btw norges beste pizza finner du hos en kompis av meg like ved bowlingen Faren hans lager utrolig god pizza.

Sitter du i bommen hele tiden?

*hviske så ingen hører*Og det er litt LoL at man bare kan klatre over gjerdet nede ved brua så er man inne
Fem-stjerners medlem
  • 0
@Knigget: damn you RENA ppl... har bare 8 måneder igjen nå

@Los: en litten pizza sjappe midt i sentrum rett ved Statiol tror jeg =/

@fattigmann: Gjør litt av hvert men hadde utrolig mye dødtid denne uka
Og ja gjerdet er litt LOL...men ingen som har turt å gjøre det enda ;)
"I definitely want Brooklyn to be christened, but I don't know into what religion yet."
  • 0
Det er vel kulere å slippe militæret, sånn som meg? ^^

Neida, er nok greit i militæret. Jeg ba jo ikke akkurat om å få ødelagt venstre albue heller..
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Som MP har jeg selv vært vakt en god del, så vet hvordan det livet kan være

Takk for en fin blogg om dine opplevelser maggle og håper på å lese flere blogger av deg i tiden som kommer
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!