Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Jeg husker den dagen jeg og kokiri var ute i skogen i nærheten av der vi bodde..
vi holdt på å bygge en trehytte med andre barn i gata...

Men da vi kom hjem etter en litt slitsom dag (var vel 10-12 gammel)
så fikk jeg og kokiri et spill fra en i familien.
det hadde ikke noe cover og navnet på spillet var "final fantasy x"

Jeg hadde hørt om dette spillet, men aldri prøvd det selv (det var på denne tiden at jeg begynte å merke HVA slags typer spill jeg ville spille)
så da gikk jeg og kokiri på rommet vårt...satte det inn i ps2 og begynte å spille..

Dette ble min begynnelse på min favoritt spillserie.
jeg spillte og spillte...men var altfor liten til å skjønne absolutt alt. Så spillet ble veldig vanskelig.
men det stoppet meg ikke fra å spille det

Så da jeg oppdaget hvor stor denne serien var..begynte jeg å kjøpe de final fantasy spillene jeg kunne finne på spiderman.

Nå..noen år senere, har antall final fantasy spill som jeg eier...økt veldig mye.
jeg samler på spillene mine..men har ikke alltid tid til å spille de, dette ender opp som en god del rpger som jeg ikke får gjort ferdig.

Så, helga før bursdagen min, så tenkte jeg at jeg bare MÅ for en gangs skyld spille gjennom ff X som jeg har hatt så lenge.
dette startet i forrige uke, og jeg har spillt det i mange timer (pluss døgnet et par ganger..lenge siden jeg har gjort det med et spill)
dette spillet havnet på "hva-jeg-må-gjøre-før-jeg-dør" lista mi..MÅ spilles gjennom.

I går natt så greide jeg endelig å spille gjennom spillet...kjempedeilig følelse...ENDELIG har jeg kommet meg gjennom dette spillet som har plaget meg så lenge(måtte bare ta meg tid til det :D)

Har selvsagt en god del andre spill som må spilles gjennom, men akkurat nå så haster det ikke...jeg har endelig spillt gjennom det første ff spillet mitt.....

ps: konstruktiv kritikk^^ jeg vil ikke skrive en altfor kort blogg...så det kan ende opp med i bli en veldig lang en.
A scattered dream that's like a far off memory. A far off memory that's like a scattered dream. I wanna line the pieces up. Your's, and mine.
  • 0
Gratulerer med fullført spill!
Shut Up. Kick Ass.
  • 0
Gratulere , nå får eg og lyst og gå å fullføre det o_0
Dragon origins next ? xD
Just because i don`t care, doesn`t mean i don`t understand.
  • 0
Gratulerer med å ha fullført spillet.

Har selv ikke så mange FF spill, men de jeg har elsker jeg.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
En av tre Ps2 spill jeg beholdt.
Også det eneste FF spillet jeg har fullført helt.

Fantastisk spill. Havner et sted på topp fem listen min.
  • 0
har:
Final fantasy I & II: dawn of souls (gba)
Final fantasy I & II: origins (ps1)
Final fantasy I: 20th anniversary edition
final fantasy III (ds)
final fantasy IV (ds)
final fantasy VII (ps1)
final fantasy X (ps2)
final fantasy XII (ps2)
final fantasy X-2 (ps2)
final fantasy tactics: advance (gba)
final fantasy tactics: war of the lions (psp)
final fantasy XII: revenant wings (ds)
final fantasy VII: crisis core (psp)
final fantasy crystal chronicles (gc)
final fantasy crystal chronicles: echoes of time ( ds)
final fantasy VII: advent children
final fantasy tactics advance 2: grimoire of the rift (ds)

^^ elsker alle...men skal prøve å skaffe IX og VIII...istedefor å bare laste de ned..

drømme annonsering er vel en stor remake av ff VI elr VII
A scattered dream that's like a far off memory. A far off memory that's like a scattered dream. I wanna line the pieces up. Your's, and mine.
  • 0
Jeg husker da jeg spilte igjennom FFX på PS2 for kansje 2 år siden.

Jeg og en annen kompis pleide å besøke hverandre hver dag å spille det etter skolen, så kom vi til slutten... Det var intenst hvor spenning det var på slutten. Da vi hadde slått den siste fienden var det jubel i huset! Men like etter en trist sukkende stemning. Slutt scenen er så trist. Men helt på slutten er det som en f*cking cliffhanger! Men hver gang jeg ser den idag tilogmed, feller det noen tårer fortsatt!
  • 0
Hva har holdt deg tilbake så lenge, hvorfor gjorde du det ikke ferdig med en gang?
Just kill him with your awesome
  • 0
hmm...godt spørsmål......altfor mange spill å spille på? -.-...

pluss jeg trodde ikke jeg kunne gjøre det ferdig....og at jeg måtte bruke ekstrem lang tid^^

flaks at jeg hadde feil på begge
A scattered dream that's like a far off memory. A far off memory that's like a scattered dream. I wanna line the pieces up. Your's, and mine.
  • 0
FFX ja; en emosjonell historie og mye bra musikk, og det er verdt å spille gjennom bare for å få med seg slutten. Jeg var ikke så begeistret for sphere-systemet eller at kun de karakterene som deltok i kamp fikk exp (pliktoppfyllende som jeg er betydde dette at jeg måtte rotere alle folkene mine i hver kamp), men historien og musikken drev meg gjennom spillet til tross for at Tidus er noe av en tomskalle.

Tok du de alternative bossene? Jeg synes disse var mye vanskeligere her enn i noe annet FF, for min del ble altfor tidkrevende å skulle ta dem alle - så mye forberedelser!
  • 0
hmm....jeg skaffet alle aeons i spillet...yojimbo, anima og magus sisters så...tok meg en dag med intens spilling...men magus sisters gjorde at jeg greide det

ja...jeg måtte hele tiden bytte ut slik at alle gjorde noe i enhver kamp.
A scattered dream that's like a far off memory. A far off memory that's like a scattered dream. I wanna line the pieces up. Your's, and mine.
  • 0
Siterer gnomely:
hmm....jeg skaffet alle aeons i spillet...yojimbo, anima og magus sisters så...tok meg en dag med intens spilling...men magus sisters gjorde at jeg greide det


Ingen av Aeonene er spesielt vanskelige å få tak. Det første man gjør i "end game" er som oftest å få tak i de siste 3 Aeonene. Dark-aeons bossene er mye vanskelige samt et par andre bonus bosser jeg ikke husker navnet på. Å få tak i de beste våpnene fullt oppgradert er også vanskeligere eller ihvertfall mer tidskrevende enn Aeonene.

Problemet med FF10 er at det er så ufattelig stor vansklighetsforkjell mellom sistebossen og bonus bossene.

For å ta sistebossen trenger du verken å bryte HP eller Damage "limiten", mens for å slå Dark Aeons osv. bør du helst ha 40000-50000++ i HP og kunne ta 50000-99999 dmg. på alle fiender. Bonus bossene har sykt med defence så selv om man tar 99999 på så godt som alle andre fiender kan det godt hende du bare tar 20000-30000 på bonus bossene. Når det er sagt går det som alltid ann å bruke yojimbo's Zanmato angrep hvis du har lyst til utnytte FF10 verste gameplay ubalanse.

Det er ihvertfall slik jeg husker det, år og dag siden jeg spilte FF10.
This is great banter, it really is.
  • 0
ah skaffet ultima våpenet til yuna og moon crest/sigil...pluss våpnene til de andre..men crest/sigils er vanskelig å skaffe..
A scattered dream that's like a far off memory. A far off memory that's like a scattered dream. I wanna line the pieces up. Your's, and mine.
  • 0
Ja, å dodge 100 lynnedslag på rad og vinne chocoboløpene er ihvertfall et slit. Husker ikke hvordan det er med de andre.
This is great banter, it really is.
  • 0
blitzball må man vinne også...
A scattered dream that's like a far off memory. A far off memory that's like a scattered dream. I wanna line the pieces up. Your's, and mine.
  • 0
Blitzball synes jeg var gøy. Vanligvis synes jeg disse minispillene i FF er ganske kjedelige, men blitzball var det faktisk morsomt å drive med det var ikke bare for å få tak i noen sjeldne gjenstander.
  • 0
Siterer Spartakus:
Blitzball synes jeg var gøy. Vanligvis synes jeg disse minispillene i FF er ganske kjedelige, men blitzball var det faktisk morsomt å drive med det var ikke bare for å få tak i noen sjeldne gjenstander.


Ja, Blitzball er sammen med kortspillet i FF8 det beste minispillet i hele serien...
This is great banter, it really is.
  • 0
Den historien har je hørt av dei og bror din
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!