Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Her kommer ukens sang igjen! Denne gangen på en lørdag, fordi jeg rett og slett ikke har rukket å tenke ut ukens sang før nå. Nå nyter jeg livet hjemme på Østlandet (dog med en ødelagt ankel), så nå har jeg ikke den stasjonære PC-en med meg. Altså: Ingen Spotify-link til dere denne gangen. Dere må nøye dere med YouTube.

Ukens sang for uke 45 er på en måte dedikert til meg. Jeg er født i det vidunderlige året 1990, altså året etter Berlin-muren falt og året før Sovjetunionen veltet over ende. Jeg ble født i en særdeles kjølig novembermåned for 19 år siden, og akkurat denne måneden er vi som de aller fleste av dere burde vite, inne i nå.

Den utvalgte sangen har vært en av mine favoritter fra tiden jeg gikk på videregående, og tittelen inneholder både "november" og det værfenomenet min nye hjemby Kristiansand har vært hjemsøkt av i hele høst. Har du klart å gjette det nå? Sjekk ut linken under likevel. Axl Rose, Slash og resten av gutta i Guns N' Roses står klare med en av de fineste sangene som etter min mening har blitt laget.

Guns N' Roses - November Rain:

http://www.youtube.com/watch?v=Bwu7ixmQk0c&feature=fvst
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
NEI! Ikke Guns N`Roses!
Rett meg om jeg ikke tar feil...
  • 0
JO! Guns N' Roses!
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Konge sang! Guns N' Roses er fantastisk bra!
Jack Bauer killed so many terrorists that at one point, the most wanted man in the world was a teenager who downloaded Spiderman 3 illegally.
  • 0
Der ja, det er hva jeg kaller sang. Etter ca 5 minutter ut i sangen tror jeg, går sangen fra å være kjempefin til å være utrolig kul. Keep up the good work!
Jævelhøns
  • 0
Bra valg! en av de beste sangene fra GnR

Hvis du tar "last christmas" i desember er det store sjanser for at du får trusselbrev !
Big man, pig man, ha ha charade you are.
  • 0
Uff, hater Guns N' Roses. Vokalisten (Axel Rose?) ødelegger hele bandet. Etter min mening. Dun hatez meh D:

Men sangen var ganske bra! Det er vel bare én sang jeg liker ordentlig godt fra Guns N' Roses, og det er Paradise City
En Fuego!
  • 0
Gamer123: For meg er det nok helt motsatt. Jeg digger GnR nettopp fordi Axl synger så spesiellt. Det er nå bedre enn bl.a. alle de popsangerne som synger nesten helt likt etter min mening. Men jeg likte han heller ikke helt først når jeg først hørte GnR. Men jeg ble vant med den og begynte etter en stund å digge den.

Godt sangvalg!

Og så joiner jeg mot nintendodude: JOOOO! In ya face maddafakka!
..let there be guitar.. and there was guitar..
  • 0
Det er november og det regner uten stopp. Nok en gang et godt valg! En favorittlåt fra en av mine favorittband!
  • 0
Guns'n roses er bra, men den sangen har jeg såvidt hørt om. Den var grei, men det tar alltid litt tid å like en sang
Jeg glemmer aldri et ansikt, men i Deres tilfelle er jeg villig til å gjøre et unntak.
  • 0
Andreas-Fox: Ja, det er jeg helt enig i! Har tre vanlige album og ett live-album av dem

Baardern: Så enig som bare det

KamikazeKnut: Det blir ingen ordinær julesang i hvert fall, så ta det med ro

Gamer123: "Axl". Jeg skrev det til og med i bloggen

Jeg synes stemmen hans "gjør" musikken til Guns N' Roses. Den skiller seg ut.

Kopei: Ja, er enig i det du sier om stemmen hans. Den har virkelig særpreg!

Tradetown: Ja, det er nettopp kombinasjonen av at det er november, at jeg har bursdag i november og at det er pisseregn hele tida, som gjorde at valget falt på denne sangen

Cosmo-kramer94: Denne er en av dem jeg likte med én gang. Mer spesielle og eksperimentelle sanger krever litt betenkningstid
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Jeg har bursdag i november også. I dag faktisk.
  • 0
Jøss, har du flyttet til Sørlandet suppe?
Det er kun en sanger jeg liker av GNR, og det er "sweet child of mine". Axel rose skal alltid ha så lange unødvendlige skrik i sangene at jeg ikke orker å høre på platene lenger. Den nye "chinese democracy" er full av ballader og jeg kan ikke høre en eneste sang som minner om god gammel rock. GNR er ikke hva GNR engang var og det er jeg veldig lei for. Men som vanlig suppe, du lager gode musikkblogger
  • 0
Siterer Gravkorset:
Det er kun en sanger jeg liker av GNR, og det er "sweet child of mine".


Da bør du høre sitar versjonen! Konge sak det!


Får vel se om sangen duger da Suppedude...
Decyfered!
  • 0
Den ja. En av de få Guns N' Roses sangene jeg liker.
  • 0
Tradetown: Nei, så stilig! Feirer bursdag i dag jeg xD
Har bursdag om noen dager. Gratulerer!

Gravkorset: Liker omtrent alle Guns N' Roses-sangene før Chinese Democracy jeg. Den siste plata suger balle.

Takk takk

Faunvik: Joda, den duger nok ^^

Ryuzaki: Da er du nok ikke fan av GNR, for denne sangen er litt atypisk for dem. Jeg liker utrolig mange sanger av dem, blant annet "Out Ta Get Me", "Don't Cry", "My Michelle", "Sweet Child O'Mine" osv. Mange!
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Guns' n Roses er bra!
Jeg fikk XBOX 360 ELITE!!!!!!:D:D:D:D:D
  • 0
Guns N' Roses er alltid bra
En av de banda jeg aldri blir lei
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!