Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Igår var det Halloween, så jeg og vennene mine samlet oss rundt TVen for å få noen grøss nedover ryggmargen. Kan re-maken få serien tilbake til sine orgianle røtter, eller er dette bare en ny dårlig re-make? Finn ut nå!

Litt info om filmen først:

Navn: Friday the 13th

Aldersgrense: 15

Sjanger: Skrekk

Friday the 13th handler om en gjeng med ungdommer som skal på en vanlig telt tur og ha det gøy. Vi vet allerede at de ligger tynt ann. Disse ungdommene må så sloss for livet for å overleve vreden fra morderen. Jason Voorhees. Jason er kanskje en av de mest ikoniske skrekk morderne gjennom hele slasher sjangeren. Med Hockey masken og macheten er han guffen og se på.

Ingen av skuespillerne gjør no spesielle "prestasjoner" i hele filmen. De fleste er bare med for de visser brystene sine. De eneste skuespillern som jeg likte og hadde sympati for var Jared Padalecki som spiller Clay Miller, som motsetning til de andre som bare vil drikke og ha sex leter han etter søsteren sin. Hun er den eneste av noen ungdommer som overlever i begynnelsen av filmen. Du blir faktisk ganske forbøvset, siden de første 6 drapene er bare prolologen.

Den desidert beste skuespilleren og hvorfor jeg var spent på filmen er Jason som er spilt av Derek Mears. I alle filmene har Jason alltid vært en lurvene treg zombie, uten noe spesielt til hjerne. Dette er blitt helt endret nå, han er en naturlig jeger, som vet å lokke fram ungdommene. Alle drapene er ganske grusomme og kule, men ikke noe du kommer til å huske. Den siste sloss senen er ganske episk og er desidert høydepunktet. Ok, slutten. Jeg skal ikke si hva som skjer, men det var så forutsigbart at det var idiotisk. Filmen prøver også med noen skvette sener, men du kommer aldri til å skvette.

Konklusjon: Det er selvfølgelig gøy med en ny Friday the 13th film, men klarer ikke helt å få den tilbake til gamle røtter. De skal ha cred for at de fikk Jason tilbake til sitt naturlige miljø i skogen, der alt startet. Filmen er desverre veldig rotete, der du vet hvem som skal bli drept. Ikke noe spenning liksom. Filmen er helt OK. Dessverre skuffer den vedlig der bare noen av skuespillerne og senene er gode.

Nå sa jeg bare mine følelser for filmen, fortalte nesten ikke noe om selve handlingen, siden jeg heller ville fortelle om min opplevelse. Hvis du vil høre mer så kan du se trykke på denne linken

Info: http://en.wikipedia.org/wiki/Friday_the_13th_(2009_film)

Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=Kp276DOPQw0&feature=fvw

+ Jason og hovedhelten. O.K drap

- Mange dårlige skuespillere, veldig forutsigbart

Jeg gir Friday the 13th 5 hockey masker, innsmurt med blod av 10

Jeg vil også unskylde for min "lockerz" blogg. Jeg var veldig egoistisk med å lage den og jeg beklager mye.
"I'll rather be hated for who i am, than loved for who im not" Kurt Cobain
  • 0
Hater denne filmen. Punktum.
  • 0
Ingenting slår Michael Myers...
  • 0
Filmen sugde, men de digge damer veier opp litt for det.
Jævelhøns
  • 0
Synes skrekkfilmer var bedre før. De nye er egentlig veldig dårlige ifølge meg.

Bra film anmeldelse!
  • 0
Du er ikke 15 år du.
fy fy fy nei nå ble jeg skuffa, at personer under 15 ser filmer med 15.

neida bare tuller . har ikke sett filmen, men for å være ærlig frister den ikke så.

den filmen jeg har lyst å se er the shining
What the fuck are u looking at!!!
  • 0
Så denne filmen igår, syntes den var ganske bra. Men jeg har ikke sett noen av de andre Friday the 13th filmene, så skal nok få sett dem også.
  • 0
Takk for alle kommentarene
"I'll rather be hated for who i am, than loved for who im not" Kurt Cobain
  • 0
har du sett på cinamassacre? Du vet han Angry Video game nerd på youtube. Anyway har ikke sett filmen og har ikke tenkt!
IMA FIRIN MAH LAZOR!!!one!!!
  • 0
Mhm, har sett en del på Cinemassacre. Han laget geniale stoff og har inspirert meg til å lage anmeldelser osv.
"I'll rather be hated for who i am, than loved for who im not" Kurt Cobain
  • 0
Siterer 69 Big boss 69:
Mhm, har sett en del på Cinemassacre. Han laget geniale stoff og har inspirert meg til å lage anmeldelser osv.


Ha, jeg kjente igjen rating-systemet

GOD BLOGG, har ikke sett noen av filmene i serien, har lyst til å se 1'ern, men ikke noen remake ;)
Bah!!?
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!