Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Det uungåelige har skjedd. Jeg har alltid tenkt at jeg ikke vil bli blant de uheldige, men i dag streiket altså den kjære Xboxen min. Det at det er en mørkegrønn Halo 3 Limited Edition Xbox 360 har jeg alltid brukt som et argument når folk spør meg om hvordan jeg har unngått dette fenomenet tidligere, men etter i overkant av to år måtte denne også gi etter. Etter en relativt slitsom dag ville jeg slappe av med litt Bad Company, men de tre røde (egentlig var det bare ett av dem som lyste og de to andre "ble smittet" av dette) lysene nektet meg adgang til spillopplevelsene. Så fort jeg la merke til det skrudde jeg den av, og tok av ODST-skinnen, som jeg tenkte muligens kunne blokkere noen kvadratmillimeter av viftehullene.

Derfor ber jeg DEG, kjære leser, om å hjelpe meg med å fikse dette. Mest sannsynlig må jeg sende den på reparasjon, men jeg har hørt rykter om alternative behandlingsmetoder (nei, jeg mener ikke Snåsamannen). Jeg har hørt om folk som pakker inn boksen i kjølige håndklær som er dynket i iskaldt vann, for så at de vris opp slik at det ikke skal renne vann inn i de ømfintlige komponentene. Dette kan være rykter, men jeg går med på det hvis andre her har hatt positive erfaringer med dette tidligere. HJELP!

Nå håper jeg bare på at den er oppegående når 10. November ankommer (Call of Duty: Modern Warfare 2), og tar vel frem Nintendo 64 eller den originale Xboxen imens. Dette er veldig leit, men jeg overlever. Mens jeg skrev denne bloggen oppsto det et problem med internettet, slik at jeg måtte skrive alt på nytt, så elektronikken er tydeligvis ikke helt på min side i dag *sad face*.
But there's no sense crying over every mistake. You just keep on trying till you run out of cake.
  • 0
Kjipt...
Kanskje du bør skaffe deg en maskin med litt mindre fail rate for å sikre at du får spilt MW2 uten slike ubehagelige avbrytelser

Seriøst dude, det hadde vært råfett om du hadde fått en Playstation istedet Da kunne vi spilt MW2 sammans
Just kill him with your awesome
  • 0
Enda en god grunn til å være PC-gamer ;D

Kjipt for deg da... føler med deg. Men jeg ville nok ikke prøvd å dysje Xboxen min hvis det skjedde med meg.. jeg ville sendt den inn fortest mulig
Big Lawls. Very big ones...
  • 0
Det hadde vært ekstremt kult med PS3 ja, men uaktuelt. Foreløpig er prisen for høy for hva lommeboka mi går med på (husker ikke nøyaktig hva prisen er på nå, men det kommer forhåpentligvis i neste kommentar *hint*). PS3 har mange kule spill, som Killzone 2, Little Big Planet og Uncharted, men jeg kommer alltid til å være tilhenger av Microsoft og deres konsoll. Jeg kan ikke begrunne det akkurat, men det har bare blitt sånn av tilfeldigheter. Kommer alltid til å spille på konsollene til MS punktum, men takk for forslaget

Litestorm: Jeg mente ikke å dusje den, men mer å pakke den inn noe kaldt, som f. eks. hånklær, men som du sier må jeg nok sende den til rep. ja...
But there's no sense crying over every mistake. You just keep on trying till you run out of cake.
  • 0
PS3, koster rundt 2700 kroner

Kjipt
Just kill him with your awesome
  • 0
HAr ingen erfaring med dette selv Petrol, har vært veldig heldig og aldri fått RRoD (Kan det hende det er fordi jeg har en Elite?).
Bra å vite at du ikke vurderer en PS3 i stedet.
Vi sees vel en gang når du har fått fikset det.

*I feel sorry for you*
What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
  • 0
Meg og en venn skulle prøve fifa 10 demoen så fikk jeg feilmeldingen E74..
Men men.. Får prøve og sende den inn om ikke så lenge. Får heller Game PS3 Istedet
Bedre å tisse i mosen en å mose tissen :D
  • 0
Jeg har en X360 Halo edition og jeg har vell hatt den nå i to år

Får jeg den så blir jeg faen meg sint siden FM3 kommer snart, men samtidig glad siden jeg da kan kjøpe meg MW2 edition, den med 250gb HDD.
  • 0
Takk for "kondolansene"

Master_bandit: Hvorfor skal du kjøpe NY xbox hvis du får RRoD?

Og skal jeg ringe Microsoft eller bare levere den inn der jeg kjøpte den (Lefdal)?
But there's no sense crying over every mistake. You just keep on trying till you run out of cake.
  • 0
min xbox sa goodbye til meg, så jeg ringte support, de kom å henta boxen dagen derefter, så fikk jeg den etter en uke.. Beste måten på fikse den på, syntes jeg!
  • 0
Jeg får min Xbox tilbake på mandag etter jeg har sendt den inn for fjerde gang. Så husk at det er folk som har det verre enn det

Det er et par ting du kan sjekke:
-Har Xboxen nok lufting, og blir den ofte varm?
-Er strømmen ordentlig i?
-Står strømkabelen direkte i veggen? En dårlig split kan føre til problemer.
-Prøv å dra ut alt av nettverksadaptere, kameraer og ekstrautstyr.

Og lykke til. Jeg ville ringt M$ på mandag, da kan du kanskje klare å få den tilbake før MW 2.
That's what you get for messing with a spartan!
  • 0
LarsaDudn: Du er Gamereactors offisielle RRoD-maskot
De tingene du nevner har vært slik det er nå helt siden jeg kjøpte Xboxen, så jeg tviler på om det har noe med saken å gjøre, men jeg kan sjekke. Det er vel uansett for seint nå, eller kan de røde lysene bli borte hvis jeg sjekker dette? Uansett, takk for rådene
But there's no sense crying over every mistake. You just keep on trying till you run out of cake.
  • 0
Tror du kan levere den i butikken og ringe til Microsoft Norge, altså begge deler.

Uansett, kjipt det der (skal ikke gni inn at jeg har en Wii som ikke blir ødelagt).

Lagt til 2009-10-17 18:42:
Du må også huske at de røde lysene er advarsler for at noe er galt, så jeg ville sjekket alle rådene LarsaDudn ga deg, og litt til.
Rett meg om jeg ikke tar feil...
  • 0
For at denne situasjojnen aldri skal skje deg igjen, burde du kjøpe deg en 60gig versjon. Der er de fleste feilene rettet
"Don't cross the crooked step"
  • 0
"Du må også huske at de røde lysene er advarsler for at noe er galt"

Da har xboxen min hatt "noe galt" i minst 10 måneder

Kondolorerer forresten. Håper du overlever da
Daylight come and we wanna go home.
  • 0
Ville ikke ha pakket den inn i våte tekstiler, nei! Hvis du gjør det er det store sjangser for at problemet kommer tilbake, og da gar du ikke garanti lenger

Bare send den inn til M$. Det er heldig vis gratis!

Du sier at det er ett lys, men 2 ble smittet... Hvis det er et lys er det ikke RRoD, men noe annet kjipt. 3 lys er RRoD, 4 lys er dårlig tilkobling av kabler eller noe. 3 lys kan se ut som 4, fordi litt av lyset, som du sier, "smitter" over på de andre.

Lykke til med drittsjebnen (som jeg har hatt 4 ganger...)
"bedre at ingen får kake enn at noen får mer kake en meg." - meg
  • 0
Jeg synes det blir lite vits i å kjøpe en ny konsoll på grunn av det der, så det blir nok rep....

Men jeg tok fra hverandre alle delene (altså ledningene), og jeg fant ut at det kanskje kun er noe galt med kontakten som kobler Xboxen til TVen. Hvis jeg kun kobler til strømkabelen lyser ikke det røde lyset, men det går ikke ann å koble til kontroller. Det virker som den merker at jeg prøver å koble dem til, for der de egentlig skulle blitt tilkoblet sluttet nå både xboxen, og kontrollen, å søke etter en mottaker.

I tillegg har jeg kanskje vært litt upresis tidligere, for jeg tror nemlig ikke jeg har fått den ordentlige RRoDen. Kun ett lys lyser (og som jeg skrev i bloggen ble kun de to ved siden av belyst av dette, de produserer ikke sine egne lys, litt som når man kun har koblet til én kontroll), og jeg fikk opp feilmeldingen E74.
But there's no sense crying over every mistake. You just keep on trying till you run out of cake.
  • 0
Hvorfor skal du kjøpe NY xbox hvis du får RRoD?


Hvorfor skal jeg vente i flere uker på en konsoll som helt sikkert får RROD etter 1 år igjen?

Har fått RROD før på en annen og det tok under 1 år før den fikk RROD igjen og da ga jeg opp på den konsollen og bare kjøpte en ny en.

Hvis det skjer igjen så kjøper jeg MW2 pakken. Har planer å kanskje kjøpe den uansett, men hvorfor eie 2 xbox 360 konsoller?
  • 0
Master_Bandit: Du venter ett par uker og så sparer du 2000 kr. Det vil bli de letteste pengene du noen gang har tjent.
Rett meg om jeg ikke tar feil...
  • 0
Strengt talt så kjøper jeg den pakken mest pga hardisken, og når en 120gb HDD ligger der ute for 1000,-kr+ så ser jeg ingen grunn til å bruke 1500,-kr ekstra på en dobbel så stor hardisk + ny konsoll og MW2.

Men de kjøpsplanene er der bare HVIS jeg får RROD da, og det tviler jeg på at jeg får.
  • 0
Hvis du leverer inn xboxen RRoD nå, får du tilsendt en ny en. Mye billigere for Microsoft å sende ny, i steden for å reparere.
"bedre at ingen får kake enn at noen får mer kake en meg." - meg
  • 0
Jeg kondolere for dit tap men jeg har aldri hatt problemer med noen av mine konsoller men hva vet jeg. har ikke xbox selv men det er noe jeg ønsker meg
Per aspera ad astra
  • 0
Føler med deg Petrol. Det samme skjedde meg lille julaften i fjor. Da ville ikke boksen min noe mer og både jeg og sønnen min sørget. Vi måtte sende den inn og ca. en måned etter var boksen tilbake igjen...

Håper du finner en løsning og at du kjapt får den opp å gå igjen
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
kris2ffer: Hva?! Får jeg ikke tilbake den mørkegrønne xboxen? Og det at de sender en helt ny en er jo heller ikke direkte miljøvennlig (ikke at spilling er det generelt heller).

sowns og Bernt Erik: Takker for medfølelsene.

Lille julaften må være utrolig kjipt, spesielt med tanke på at det kan ligge noen spill under juletreet som man ikke får prøvd på en stund...
But there's no sense crying over every mistake. You just keep on trying till you run out of cake.
  • 0
Hvis du leverer inn xboxen RRoD nå, får du tilsendt en ny en. Mye billigere for Microsoft å sende ny, i steden for å reparere.

Om det ikke er noe kritisk feil med systemet så vil man få den samme konsollen tilbake igjen.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!