Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Så ble det faktisk Barack Obama som fikk Nobels fredspris. Og hele verden ble overrasket. Muligvis burde han kanskje prestert noe mer enn å vinne et valg før han fikk prisen, men det kan jo være at han tenker seg om to ganger når han vurderer å starte neste krig når han ser prisen glinse mot ham fra peishylla på kontoret sitt. En slags forebyggende fredspris.

Men uavhengig av om han fortjener den eller ikke går det mot det komplette kaos i Oslo 10. desember. De første uttalelser fra Det Hvite Hus tyder på at Obama selv kommer for å ta imot prisen i Oslo. Og jeg husker godt hverdan det var sist da Clinton kom. Helikopter over E6 i timesvis, og hele veien ble sperret av fra Gardermoen til Oslo Sentrum mens presidenten kjørte til og fra flyplassen.

I sentrum og må det en del sikkerhetstiltak til. Kumlokk må sveises igjen, postkasser og søppelkasser fjernes, alle som jobber i bygninger som har vinduer mot der presidenten skal gå eller være må klareres.

Et vanvittig sikkerhetstiltak, og masse rot i Oslo i et par dager. Jeg krysser fingrene for snøstorm samtidig så vi får det komplette kaos i Oslo sentrum.

Richard Nixon fikk aldri fredsprisen, til tross for at han viste fredstegnet med to hender da han gikk av.

/Jon Cato Lorentzen, sjefredaktør
  • 0
Det var overraskende ja. Litt tidlig og lite grunnlag.

Genialt illustrerende bilde!
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Haha Høres utrolig slitsomt ut....
Shitting dick nipples
  • 0
Synes det var særdeles merkelig at han fikk fredsprisen så tidlig.. USA driver fortsatt stor millitærvirksomhet, og han har ikke fått økonomien til å gå helt på skinner ennå.
Men at han mottar den i Oslo blir nok mildt sagt kaos ja. Så kommer det sikkert en god del fra andre land for å "titte litt" på begivenheten..
Feilfritt sjekketriks: "Excuse me, my dick is broken. Can I bury it in your ass?"
  • 0
Huff - hadde ikke trodd det var mulig å gi han fredsprisen ... ennå

Nei - dette var ikke bra av nobelkomiteen
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Synes det hadde vært enda merkeligere hvis han IKKE hadde fått den, så jeg er fornøyd!
Big Lawls. Very big ones...
  • 0
Glad jeg ikke bor i Oslo. Men jeg skjønner ikke hvordan det blir så mye kaos, han er jo ikke vår president, men alikevel er folk så intereserte.

Håper på det samme som deg Jon, snøstorm! Ahdde vært morsomt å sett kaoset på nyhetene da.
Rett meg om jeg ikke tar feil...
  • 0
Enig i at det er rart Obama fikk fredsprisen. Trodde de liksom ga ut fredsprisen på grunnlag av gjennomført arbeid, ikke for fredsarbeid alle håper skal gjennomføres.

Synes også det viktig at fredsprisen går til mer eller mindre ukjente fredsarbeidere. At fredsprisen setter glemte konflinker og trusler på dagsorden. Hvis en president som Obama skal få prisen bør det være en særs god grunn for det, og her ser jeg ingen god grunn. Forhåentligvis for Nobelkommiteens/prisens troverdighet lykkes Obama.

Siterer nintendodude:
Glad jeg ikke bor i Oslo. Men jeg skjønner ikke hvordan det blir så mye kaos, han er jo ikke vår president, men alikevel er folk så intereserte.


Nå er det nok først og fremst sikkerhetsfolkene til Obama som krever en så streng sikkerhet. Norge kan fint nekte å fullføre et så stort sikkerhetsopplegg, men det vil jo ikke se så bra ut utenifra.

PS: god illustrerende bildetekst
This is great banter, it really is.
  • 0
Har egentlig utrolig lyst til å se Obama in person. Men jeg tviler på at det kommer til å skje, uheldigvis
Daylight come and we wanna go home.
  • 0
Oi. Obama kommer til Oslo? Hadde vært utrolig fett å se han(har sett ham, men det var på TV ). Men jeg bor dessverre ikke i Oslo, da...
  • 0
Yay, Obama!! Han har jo da faktisk allerede fått gjort en del som president, og har allerede klart å gjøre mer enn Bush klarte på sine åtte år. Sier jo litt.

Den hurpa Siv Jensen er selvsagt i mot at Obama vinner prisen, men hadde det vært opp til henne hadde vel Hitler vunnet.
Unfortunately, the atmosphere was a facade. Not once did my own daughter looked me in the eye. Oh, the food? Tasted like blood...
  • 0
Synes det er både positivt og negativt at Obama har fått prisen såpass tidlig.
No guts, no glory.. Suck on my carrot, end of story..
  • 0
Fredsprisen skal jo tross alt vekke litt oppmerksomhet rundt en litt mindre mektig person enn Obama, som tross alt er verdens mektigste mann (på overflaten). Han riktig nok fått til noen viktige fredsbevarende ting, men av prinsipp burde man ikke gitt han fredsprisen så tidlig.

dr peace: Jævlig useriøs kommentar. Jeg er heller ikke noen fan av Siv Jensen eller Frp, men det der var bare tragisk.
"You were born free, you got fucked out of half of it and you wave a flag celebrating it." - Doug Stanhope
  • 0
kult, da må jeg ta en tur til oslo og se på'n..
  • 0
Enig med Bernt Erik og Strategist. Jeg ville ventet til neste år for å se om han faktisk får stengt Guantanamo og fått en slutt på olsjekrigen. Greier han det er han er verdig vinner, men han har gjort mye bra i USA også da.
  • 0
Kom som et lite sjokk da jeg fikk vite at Obama stakk av med prisen. Jeg tenkte "pfft" Obama? Kanskje om noen år, men ikke denne gangen. Fikk i tillegg høre at deadlinen på kåringen var da Obama hadde vært president i elleve dager, og hva hadde han gjort på så få dager? Får bare håpe at dette gir Obama motivasjon til å tenke litt mindre på krig enn f. eks det Bush-administrasjonen gjorde.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Ble overrakset og er litt uenig med utdelingen. Synes ikke Barack Obama har gjort seg fortjent til den enda. Men dette kom komiteen fram til, så det er ikke noe å gjøre med det
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Barack Obama FTW!!! Håper at det blir snøstorm i Oslo sentrum, da får Barack oppleve hvordan det er å bo i norden (skandinavia)
  • 0
litt overaskende var det, kan ikke huske at han har gjort så mye fredfult.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Jeg liker din optimistiske tone Jon cato!

Er du furten fordi Obama er mannen som får ha fredsprisen "på peishylla" etter den 10'ende desember.
Dere har allerede vunnet gullstikka JC! Nok for et år synes du ikke?

Neida, men jeg synes seiersherren fortjener denne klappen på skulderen fra Norges del. Han har ikke bare store ord i munnen, men også i nevene. Hvis dere kjønner hva jeg mener. Han putter "spirit and action" in i folks munn. "YES, WE CAN" sies det i hele den demokratiske delen av USA!
Jeg tror han har guts'et til å gjennomføre store deler av hans ambisjoner. Og hans ambisjoner er jo egentlig nok til å få en pris for i disse vanskelige tider. En må gå forran som et godt eksempel og jeg synes Obama har vært et slikt eksempel helt siden valgkampen. Han har vekket håpet i mang en, ikke bare amerikaners, men hele verdens, hjerter. Noen av dem er nok av de som håper han vil fikse alt, men han har nok fått i gang enkelte som fanktisk våkner til liv og gjør noe, og hjelper til med å bedre verden.

Og uten å være så godt inne i "kriterier for nobels fredspris" og kandidater i år, så synes jeg det nevnte er god nok grunn til å gi Obama fredens pris, i år!

Gratulerer Barack Obama!
Ja... Ehm... Hva skal jeg si?
  • 0
Blir morsomt å se om noen kaster kaker på ham!
Decyfered!
  • 0
JTB: Det hadde v?rt fett om de "tok en kake" for ham!
Decyfered!
  • 0
Har diskutert dette nok i andre fora, så jeg sier
"meh, jeg er sterkt uenig i avgjørelsen"

Morsomt bilde, og kommentar JC ^^


Jeg kommer ikke til å prøve å få sett ham, eller noen andre "celebriteter" mens Nobel-sirkuset er i byen.. har liten interesse av slikt-
  • 0
Noen bør nesten spørre ham om hvilken spillprodusent han liker best..
Decyfered!
  • 0
Alt for tidlig for Obama å få prisen. han har gode intensjoner, men har jo ikke gjort så mye enda. Jeg leste en kommentar på nettet som illustrerte situasjonen ganske greit: "Maybe instead of awarding an Oscar to the best film of the year, we should start awarding the Oscars to the people who have the best chance of making a really good movie next year."
Dette var slutten på å ta fredsprisen seriøst for min del.
Blå...
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!