Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Hei! I dag fikk jeg en svært så gledelig overraskelse, da jeg klarte å dra meg opp av senga klokka halv tolv. Nettet er endelig tilbake i leiligheten! Det var på tide, for det er litt kjedelig å gå opp på den døgnåpne delen av universitetet og låse meg inn hver gang jeg vil ha nett.

Den andre tingen som gjør at jeg er i veldig godt humør, er at jeg var på en fantastisk morsom bytur i natt. Jeg sluttet på jobb klokka tre på ettermiddagen og var innstilt på å bare ta et par glass da fadderne mine inviterte oss fadderbarn til vorspiel, men det ble sent. Etter en sixpack fra Christiansands Bryggeri (obligatorisk for sørlandspatrioter), litt sitronlikør, et par kopper Baileys og kaffe og litt svinedyr whiskey, så dro vi alle sammen på det kule studentstedet i Kristiansand, kalt Pir 6.

Det var som alltid kjip musikk, men når du fester sammen med hyggelige kompiser og vakre kvinner, ja, da kan man leve med det. Det ble svært så hyggelig etter hvert, og vi tok selvfølgelig følge hjem for å passe på at alle ble med. Det ble nesten slåsskamp da to kujoner forsøkte å yppe med en veldig full kamerat av meg som gikk i følge med en jente, men da jeg og en råsterk kamerat av meg kom til, så var de borte på et blunk. Jeg brukte alle kreftene mine på å holde igjen kameraten min, så det ikke ble oppslag i Fædrelandsvennen mandag morgen, om to løpende menn som ble slått ned bakfra. Evt. overkjørt av en traktor.

Før var jeg lite glad i fest og fyll, jeg anså det som teit at man ikke kunne ha det gøy uten å drikke. I dag har jeg et mer nyansert syn på det. Jeg drikker sjelden, men kan godt drikke mye en gang i blant. Jeg orker sjelden å feste en gang i uka, og jeg liker ikke å bli totalt dritings, selv om det hender. Noen prinsipper har jeg også, som at jeg ikke driver med hærverk, er frekk eller slåss uten grunn, uansett hvor full jeg er.

Etter min mening er alkohol helt greit så lenge man er varsomme, ikke drikker mye når du er fjortis, går flere sammen osv. Det bør brukes med omhu, men kan være kjempegøy! Det at mange blir voldelige er svært synd, og de bør da la være å drikke ute blant folk. Jeg blir mer konfliktsky når jeg drikker enn når jeg er edru. Hva synes dere, er det greit å drikke seg full og feste hvis man ikke gir slipp på alle hemninger?
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Fint du koste deg da Selv har jeg ikke tenkt til å drikke på en god stund, så har ingen formeninger om det.
En Fuego!
  • 0
Har aldri rørt alkohol i mitt liv og har ikke tenkt til det på en stund heller. ganskje en pils på 18-årsdagen? God blogg og god festing
"I'll rather be hated for who i am, than loved for who im not" Kurt Cobain
  • 0
Gamer123: Jeg drakk for første gang da jeg var 17-17,5 år og var på rødvinsfylla i Stockholm. Du bør vente flere år. Jeg synes fjortisfyll er veldig dumt. Jeg drakk den sommeren i Sverige, venta et halvt år til 18-årsdagen, drakk 13 liter cider med venner, drakk på julebord, og så kom russetida. Det var ikke mye fjortisfyll på meg, og det er jeg stolt av.

69 Big boss 69: Jeg smakte da jeg var 10 år eller noe da, men drakk jo ikke før jeg var langt eldre enn deg. Bra du ikke drikker ennå, for det er bare dumt. Jeg synes folk kan drikke med god samvittighet når de er 17-18, men ikke noe særlig før.
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Jeg fester flott uten alkohol. Foretrekker å ruse meg naturlig på de fantastiske tre: serotonin, noradrenalin og dopamin!
  • 0
Siterer Suppeelsker:
Christiansands Bryggeri


Fysjameg. Aldri skjønt hva som er digg med den.
"Damn, sucker. I just got some. Look at me, Brad, I'm a man now, just like you. Except, I don't look like a faggot and talk all educated."
  • 0
Jeg smakte øl da jeg også var rundt ti år gammel. Jeg drakk visst little fot mye så jeg holdt på svimle rundt i hagen
Steffen Per Dybdahl Høe.
  • 0
Synes det at fjortiser drikker for mye er kjempe bra jeg! Viser hvor modne folk er.

Bra du har fått nett!
Aren't you a little short for a stormtrooper?
  • 0
Joda, sier ikke neitakk til en fest. Men blir mest sånne "spille-guitar-hero-til-vi-ikke-ser-knappene-lengre" greie. Det er alt for få traktorer her i sentrum til litt mer fres...sukk.

Bra du har fått nett da.
..så..eh..hvilken dag er det IDAG, sånn egentlig???
  • 0
Nilas: Har du glemt endorfiner? Løp virkelig hardt og så kan du få en intens lykkefølelse etter noen kilometer. Har skjedd med meg to ganger ^^

Peterernoob: Nei, den er ikke spesielt digg. Det har jeg ikke sagt heller, bare at man må drikke den på Sørlandet Jeg foretrekkr Budweiser og Tuborg jeg.

Periso: Oops, såpass! Hehe, det var visst litt mye av det gode ja, og godt er det vel heller ikke for en tiåring

Uzura: Ironi? Håper jeg Digg med nett ja. Er på MSN i kveld jeg

Skeptisk-heksa: Hehehe, kanskje det blir noe av det samme med Rock Band her i hus da, når jeg får det?

Digg med nett. Elsker det
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Har ikke drukket før, men har smakt... Kjenner folk som sitter å drikker alkoholfritt øl mens de camper foran PC'n...

Nett er digg! Man vet først når man ikke har det, at man trenger det!
Decyfered!
  • 0
Faunvik: Fysj, alkoholfritt øl er ikke noe for meg. Enten skal det smake godt, som juice, eller så skal det gjøre meg full ^^

Vørterøl er veldig godt da. Sunt også, for det er ikke tilsatt sukker!

Jeg merker hele tida at jeg er avhengig av nett jeg da, men jeg merket det enda mer da jeg mistet det..
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Siterer Suppeelsker:
Jeg orker sjelden å feste en gang i uka, og jeg liker ikke å bli totalt dritings, selv om det hender. Noen prinsipper har jeg også, som at jeg ikke driver med hærverk, er frekk eller slåss uten grunn, uansett hvor full jeg er.


Jeg kjenner meg faktisk litt igjen der, bortsett fra at jeg gjerne kan feste en gang i uka. Uansett hvor full jeg blir, så blir jeg ikke frekk i kjeften eller en skikkelig jypling. Jeg var på byen i natt jeg også, men jeg tenker jeg skal ta det litt roligere neste gang, for i dag var det ikke mye gøy å våkne-.-
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
En gang i uka kan nok gå av og til, men jeg jobber gjerne lørdager, og skal opp og dra på forelesning 8.15 på mandag morgen. Blir for slitsomt Jeg har aldri vært ordentlig frekk i kjeften eller noe sånt, men har blitt irritert på folk som mobber meg når jeg er dritings da. Jeg satt og snøvlet skjellsord mens de lo av meg og dyttet meg og sånn
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Jeg drikker ikke før jeg blir 18.
Jeg er så enig emd deg på synene dine at det er skummelt!
Drikk med måte ^^
Hva er det egentlig som definerer deg?
  • 0
Er enig, greit å drikke dersom man klarer å oppføre seg, og kanskje også følge "sine egne" regler...
"Ocean is more ancient than the mountains, and freighted with the memories and the dreams of Time." - H.P Lovecraft
  • 0
Drikking er ekkelt gutta. Skjerpings!


Now I can let these dream killers kill my self esteem-or use my arrogance as steam to power my dreams.
  • 0
Jonaskram: Bra vi er enige da Da blir det ikke så mye alkoholisme ute og går, hvis alle tar det litt med ro

Jon_melon: Ja, vi har aldri gjort noe større galt i fylla vi. Husker du da jeg skjelte ut en kamerat i fylla fordi han heiv en ølboks i skogen? ^^

Taxta: Ok
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Ja drikking er skikkelig fysjavmei altså! eh... nei, det er nødvendig, men man bør ikke drikke for mye.
Det er bedre å tisse på bæsjen enn å bæsje på tissen
  • 0
Sofus_tha_beast: Det er ikke nødvendig, men det er gøy! Det gjør ikke noe å være dritings hjemme hos en venn som passer på deg osv., men man bør vite hva man gjør utendørs. Man bør ikke drikke for ofte heller da.
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Altså drikker du så mye at du ikke kan kontrollere deg, er det ikke noe gøy. Man skal ikke drikke mer enn at man føler seg litt "løs", som jeg liker å kalle det.
Det er bedre å tisse på bæsjen enn å bæsje på tissen
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!