Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Dette er min første blogg på en stund.
Håper dere liker den!

Forleden dag så jeg Wii-spill for over 400 kr brukt!

Sånn går det:
-Du kjøper et spill og selger det
-Kjøpern (altså butikken) tar imot spillet og gir deg minimalt med penger for det og selger spillet for mye mer enn du fikk for det, men likevel så prisen er under den orginale (prisen)

Men når jeg ser for eksempel Ghost Squad for veldig mye, selvom det er brukt.
Jeg skjønner at alt dette har noe med profitt å gjøre. Men hvem i huleste kjøper brukt når bruktspillene koster MER enn orginalprisen?
Det er ikke bare Wii! Det er også Xbox 360 og PS3. Alt dette kan jo spores tilbake til orginalprisen. For noen spill er 600 kr (som Dirt 2, 360) og noen er 200 kr (Crysis Warhead, Pc). Jeg har til og med sett spill som koster 200 kr NYE (Fallout 3: Game add-on pack 1 & 2). Disse er jo DLC da, så ikke hele spill altså. 180 kr tilsvarer ca. $30.
Pc-spill kan ikke selges pga CD-KEY eller Keycode, og de fleste kan spilles uten disk. Dette er veldig ergelig. Fordi at Pc-spill er ganske dyre nå om dagen (360 og PS3 kanskje dyrere!) og du kan selge de dyre konsollspilla, men ikke Pc-spilla da skjønner dere at det er ergelig.
Det var det!

Si deres mening i comments'a!

PS. Jeg kommer til å redigere denne bloggen etter deres kommentarer og meninger.
  • 0
Jeg kjøper ofte brukte spill, hvis de er veldig dyre så er det som regel en feil, de har kuttet prisen flere ganger når jeg har tatt med spillet til kassen. De gjør som regel ikke så mye med brukt-spillene etter de har fått dem, så hvis orginal spillet har gått ned i pris så senkes dermed brukt-spill prisen også, de har som regel en annen pris inne i systemet forhold til den som står på prislappen.
  • 0
Det sier seg selv at man ikke kan selge PC-spill da de fleste kan spilles uten disk.

Det at brukte spill selges over original pris er feil. Som regel er det mye billigere, om ikke bare med en hundrelapp. Det finnes dog unntak. Mirror's Edge f.eks. som koster 299 brukt på Gamestop og 249 nytt på platekompaniet (før kosta det 199 ).
En Fuego!
  • 0
Det har jeg ikke lagt merke til. Men så kjøper jeg skjeldent brukt. Har noen, men kunne sikkert spart mye penger om jeg hadde tålmodighet til å vente enn stund...
...tramp,tramp, tramp på en smurf! Smurfer løper ikke fort, så tramp dem ned og tørk de bort! Tramp, tramp, tramp på en smurf!
  • 0
Kjøper brukte spill, men selger aldri. Da gir jeg like gjerne bort spilla isteden for å få en femtilapp for dem (hvis jeg er så heldig).

Skjønner ikke vitsen med å redigere bloggen etter andres meninger. Du må da ha selvstendige tanker om dette, siden du skriver en blogg. Stå på meningene dine, og ikke gi etter og endre bloggen etter hva andre synst.
Rett meg om jeg ikke tar feil...
  • 0
Kjøper nesten alltid brukt-spill til rundt 200 kr. Om det er et spill jeg gleder meg til kjøper jeg det nytt innen den første uka det har kommet ut. Men om jeg har litt penger og ikke gleder meg til noe spill så sjekker jeg på butikken om det er noen bra brukt-spill. Finner nesten alltid noe jeg liker.
what motivates a man to confront the challenges that must of us would run from? ... The answer, is love.
  • 0
jeg fant et brukt eksemplar halo wars til 250 kroner på gamestop. syntes det var en grei pris så jeg tok spillet og gikk mot kassa. på veien gikk jeg forbi avdelingen med nye xbox 360 spill å så tilfeldigvis halo wars helt nytt til 200 kr!

da tok jeg selvfølgelig det istedenfor. da jeg skulle betale spurte jeg han i kassa hvordan det hadde seg at et brukt spill var dyrere en et nytt, og han at de har et datasystem som regner ut prisen på brukte spill etter popularitet og årstall..

er sikkert mange som blir lurt der.
He who makes a beast out of himself gets ridd of the pain of being a man
  • 0
Pleier egentlig aldri å kjøpe brukte spill. Jeg er alt for glad i "nytt-cover-nettopp-åpnet-lukten" som kun nye spill gir
Ja, det er meg.
  • 0
BRUKT SPILL OSS GAMESTOP ER DYRT
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!