Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Hallo. Jeg er egentlig litt irritert på meg selv som gamer nå for tiden. Jeg spiller ikke så mye lenger og kjøper få spill, det er greit nok. Det er et naturlig resultat av at interessen har blitt forskjøvet mot musikk og at jeg må prioritere siden jeg bruker mye tid på historiestudiene. Det som irriterer meg er noe ganske annet: Jeg har blitt så utrolig kresen!

Nå kan jeg gå rundt i en butikk og rote i tilbudskasser uten å la meg friste. Før kjøpte jeg flere spill og ble glad hvis ett av dem var bra, men nå må jeg sjekke og dobbeltsjekke før jeg gir fra meg en eneste krone. Jeg skal gjerne sjekke Gamereactor og et par andre sider først, og dersom det er masse sci-fi, laservåpen osv. med i spillet, dropper jeg det med en gang.

Jeg har ganske enkelt blitt alt for kresen og jeg er seriøst lei science fiction-aktige spill alá Dead Space og Bioshock. Ikke misforstå, begge de to nevnte har blitt spilt en del timer siden jeg kjøpte dem, men til tross for glitrende anmeldelser fra flere sider, så fenger de meg ikke så veldig. Jeg har kommet til den aller første metallkledte tjukkasen på Bioschock, døde en gang eller to, og har ikke spilt det siden. På Dead Space kuttet jeg tvert i en eller annen korridor og har ikke fått lysten til å spille det igjen.

Det blir heller til at jeg finner fram gode gamle Medieval II: Total War, spiller Evony på internett eller noe annet. Jepp, det kan virke kjipt, men sånn har det altså blitt i det siste.
Det eneste unntaket er at jeg faktisk kjøpte Rock Band til PS3 til den nette sum av 99 kr, og instrumentpakka skal jeg få sendt i posten til Kristiansand. Det er mulig jeg kjøper FIFA 10 også, siden jeg har den vanen at jeg kjøper FIFA hvert fjerde år (2002, 2006, 2010). Da har EA forhåpentligvis hatt nok tid på seg til å lage et spill radikalt forskjellig fra det forrige FIFA jeg kjøpte.

Vel, FIFA-greia var egentlig en digresjon, så i et forsøk på å hente meg inn igjen så kan jeg jo konkludere med:

A: Jeg har blitt for gammel for å nyte spill på samme måte som før

B: Jeg har utviklet et hat mot science fiction på grunn av vennene mine som sier at Stargate er bedre enn Dexter

C: Jeg er retard og kan derfor ikke like gode spill

Jeg tror B ligger nærmest sannheten, men man kan jo aldri vite. Det ser ut til at jeg får rocke løs på Rock Band mens jeg venter på at jeg får lyst til å spille Bioshock eller Dead Space igjen.
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Uff, sånn er det med meg óg. Selvom verken A, B eller C passer meg
En Fuego!
  • 0
Hverken A eller B stemmer overens med meg, ikek C eller, ettersom jeg liker gode spill.


Men jeg skjønner godt hva du mener (tror jeg), det er perioder da jeg rett og slett ikke orker å spill, jeg er på vei ut av en sånn periode nå faktisk. Da er jeg alltid mer på nett og søker på spill og ser på spillnyheter istedet for å spille, eller så går jeg selvfølgelig ut og gjør andre ting, men det pleier jeg vel å gjøre vel så mye når jeg liker å spille også.

Mange tror at de rett og slett er lei av spillene sine og får en akutt trang til å kjøpe nye spill, men det er nok ikke løsningen. Bare finn på et par andre ting imens, så er det nok ikke lenge til du spiller Dead Space igjen.

Kan jeg kjøpe Bioshock av deg, forresten?
They're Having So Much Fun, It's Illegal!
  • 0
Gamer123: Jaja, da er jeg ikke alene. De alternativene er nok mest myntet på meg ja

Tommykrem: Hmm, jeg får vente og se. Vet ikke helt jeg Angående Bioshock, så tror jeg at jeg vil angre hvis jeg selger det nå. Det kan jo hende jeg vil spille det igjen. Jeg kan dra en parallell til PS1-spillet Diver's Dream som jeg elsket, gikk lei av, solgte og så angret noe helt ekstremt Så dessverre
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Jeg har ikke blitt noe særere i spillsmaken nå enn før, men jeg finner det vanskelig å finne et spill jeg liker veldig godt - i motsetning til før når jeg var mindre.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Sær spillsmak...njææ....kjedelig spillsmak, ja det kan se litt slik ut...Neida, en spiller vel det enn har lyst til. Sært eller ikke.

Når man får mindre tid og større press i hverdagen vil ihvertfall jeg ofte gjøre noe som jeg kan bli ferdig med. Da passer det bedre med en runde Fifa eller UFC enn med GTA eller Final Fantasy der man liksom aldri blir ordentlig ferdig.
This is great banter, it really is.
  • 0
Hehe, kjipt!
Er ikke så veldig kresen egentlig, kan fortsatt spille det meste og nyte det, bare det er bra.

Men jeg spiller heller ikke like mye som før..
"Ocean is more ancient than the mountains, and freighted with the memories and the dreams of Time." - H.P Lovecraft
  • 0
Stargate eier, er du ikke klar over det? :o

Man må være litt retard, alle har en inni seg.
Aren't you a little short for a stormtrooper?
  • 0
Er ikke så kresen i spillsmaken min, liker egentlig de fleste spill og kjeder meg helst aldri når jeg spiller et spill, uansett hvor dårlig laget det er. Liker blant annet LoTR Conquest og Sonic and the Black Knight. 2 spill som har fått dårlig kritikk de fleste steder, men som likevel er underholdende.

At den er litt sær derimot skal jeg ikke se vekk ifra siden jeg ikke bryr meg noe særlig om grafikk og elsker Nintendo av hele mitt hjertet. Liker heller ikke realistiske spill så veldig godt. fantasy FTW!
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
The Heretic: Jeg tror det skjer med oss alle. Vi blir vanskeligere å imponere med tida. Litt synd egentlig.

Fanzypanzy: Vel, spillsmaken min er heldigvis ikke kjedelig for meg da, siden jeg spiller det jeg liker ^^

En runde FIFA eller UFC er akkurat det jeg kan sette pris på også faktisk

Jon_melon: Nei, det blir mye lesing på deg og regner jeg med. Du liker sci-fi bedre enn meg da, med diverse spill du har hatt og satt pris på

Uzura: Hehe, selve utfordringen er å ikke la tarden slippe ut når man skal virke normal ^^

Kakashi sensei: Da er vi helt ulike, siden jeg ikke liker Nintendo noe særlig og liker realistiske spill Takk for bra kommentar!
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Jeg, som The Heretic sa, finner det vanskeligere og vanskeligere å finne spill jeg liker. Jeg, som du, går tilbake til gamle klassikere; gjerne for å gjenoppleve nostalgien.
Hva er det egentlig som definerer deg?
  • 0
Hehe, Bioshock var 20% seriøst og 80% en spøk siden jeg sa at man kan få en trang til å kjøpe spill når man egentlig ikke har lyst til å spille.
Jeg har lyst på Bioshock altså, men jeg tror jeg venter til sommeren igjen, da er det ikke så mange gode spill som kommer.
They're Having So Much Fun, It's Illegal!
  • 0
Jonaskram: Ja, det blir sånn. Age of Empires II svikter i hvert fall ALDRI!

Tommykrem: Hehe, ok
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Siterer Suppeelsker:
Vel, spillsmaken min er heldigvis ikke kjedelig for meg da, siden jeg spiller det jeg liker ^^


Ja det håper jeg da, men jeg tenke nå kjedelig utifra et "kunstneriskt" ståsted. Kjedelig istedet for sært. Fifa er ikke sært for å si det mildt, ei heller Total war. Men det spørs kanskje litt hva man legger i det?
This is great banter, it really is.
  • 0
jeg går helst aldri lei av spilling og synes mange spill som har fått dårlige kritiker er kjempe gode. og som kakashi sa, jeg elsker Nintendo av hele mitt hjerte
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Fanzypanzy: Nå sier jeg jo ganske direkte i bloggen at jeg IKKE er noen FIFA-fan i og med at jeg har kjøpt det hvert fjerde år og hater melkingen til EA. Jeg synes dog det er grei underholdning. Hvor mange kjipe drittunger (sånne som kun spiller FIFA og Sims) spiller Total War?

Hvis jeg sier jeg spiller det tyrkiske Mount & Blade, Anno 1604 fra 1998 eller noe deromkring og at et av favorittspillene mine er Diver's Dream til PS1, så høres vel smaken mer spennende ut, men dette dreide seg mest om konsoll.

Sonic og link: Men nå er jeg tre-fire år eldre enn deg, og da jeg var 15 spilte jeg nok tre ganger så mye som nå
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Bra å være kresne for da ender du ikke opp med et impulskjøp som wiper deg i ræva med sokkene dine!

Men er heller ikke så veldig fan av sånn sci-fi, da jeg liker bedre å ta ladegrep på snikskytterrifla etter et skikkelig pent hodeskudd!
Decyfered!
  • 0
Samme her, Faunvik. Det er greit å være litt kresen, så lenge det ikke tar overhånd.
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Bare spillene er bra så bryr jeg ræva i hvilken sjanger og tidsepoke det er

Selv så hekter jeg ofte tak i spill som ikke har fått strålende kritikker av og til. Selv om jeg helst kjøper spill som har fått god kritikk kan det hende jeg bare slår til og kjøper noe med fint cover. (Ikke bokstavelig talt, men det har ikke noe å si ).
Daylight come and we wanna go home.
  • 0
Matscoolio: Ja, dessverre. Coveret kan lure deg Det hendte jeg kjøpte "fine covere" for et par år siden. Som oftest ble det bomkjøp dersom spillet var mer eller mindre ukjent
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!