Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Ja, det var meningen at det skulle gå litt over taket så *kremt* folk som ikke leste hele bloggen "fra ende til annen" (Skal stoppe å bruke det nå) ikke skrev sinte kommentarer.

Tåler ikke kritikk, jeg. Hehe.
They're Having So Much Fun, It's Illegal!
  • 0
360 og ps3 (og wii) er i en hard konkuranse, så skulle ikke forundre meg om det var sant...men nå dømmer jeg aldri et spill etter GR karakterene... jeg dømmer spill etter ffilmer på youtube =D
"Et kult sitat jeg ikke har funnet på selv" - Et fancy navn
  • 0
En annen, mer virkelig, versjon av denne "bestikkelses konspirasjonen" kommer jo fra utgiverne selv som legger press på anmelderne på fullt lovlig vis: ved å tilate enkelte publikasjoner å slippe en anmeldelse tidlig (muligens ukesvis før andre publikasjoner får lov) HVIS de har gitt spillet en høy score. Resultatet av dette er at publikasjonen får økt sidevisninger, noe som fører til at de tjener mer penger fra annonsørene som har reklame på nettsidene. I litt overført betydning kan man da si at spillutgiveren gir publikasjonen penger for en høyere score (med en bonus at spillutgiveren slipper å betale noe som helst). Dette har skjedd, og skjer fotsatt verden over. Vet fra før at IGN har vært bort i dette. Og så kan man tenke som de ville ha gjort; "Hvorfor ikke? Hvis vi får lov å slippe en anmeldelse tidlig fordi vi likte spillet, så er vel d bare bra."
Har ingen mistanker om at IGN (tok som eksempel bare) setter høyere score bare fordi de vil tjene ekstra penger på det. IGN er tross alt en av verdens fremste spillpublikasjon (deres anmeldere har faste lønninger) og henter penger mye annerledes. Mindre publikasjoner derimot er jeg mer skeptisk til. Å være anmelder er ingen rikmannsvirksomhet, så hvis dt byr seg en sjanse å tjene penger så finns det vel noen som hopper i det.

Håper dere forsto det jeg skrev.(Vet jeg kan være litt utydelig i språket mitt.)
  • 0
Ja, man kan legge merke til at:

Halo 3
GTAIV
Metal Gear Solid 4
Killzone 2
Unhcarted 2
Super Mario Galaxy

Alle hadde sin første anmeldelse relativt lenge før release og den første anmeldelsen ga toppkarakter, med unntak av Uncharted 2, som fikk bedre enn toppkarakter. Det er ikke noe stort sjokk at disse spillene får toppkarakterer da, men det har ofte vært at oppfølgende anmeldelser ikke har vært fullt så bra.
They're Having So Much Fun, It's Illegal!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!