Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Som forhåpentligvis svært få fikk med seg var det et voldsomt rabalder for ikke mange dagene siden. Spesielt en gruppe brukere og både moderatorer og skribenter var involvert. Nå har denne gruppen råtasser, bestående av alt fra tvilsomme "menn" med skeive interesser, til overintelligente barskinger med store.. you get the picture, laget sin helt egne IRC-kanal!

Ja, du leste rett, og sitter garantert med en rekke spørsmål dansende rundt i øvre etasje. Dersom det mot formodning skulle være "Hva er IRC lizzomz?!!?" begynner jeg med å spørre om følgende; hvordan er det å bo under en så stor og flott stein? En IRC-kanal er vel kort og greit en webchat, neppe oppdatert stort siden det kom i 1893. Likevel relativt underholdende.

Hvis spørsmålet du sitter og bare verker etter å dele med Norges nerdete prosentandel er "Hva i all verden er poenget med dette når det allerede eksisterer en GR-kanal?" har jeg følgende å komme med. Ingen av oss trodde heller at det noensinne kom til å være noe annet enn GR-kanalen som gjelder. Men det at den offisielle kanalen ofte opplever sterk innblanding fra moderasjonen på selve GR, så vel som skribenter og lignende har ført til at den kanskje ikke er fullt så fri som man gjerne vil ha det til. Ikke at den er en dårlig kanal, samtlige av oss har storkost oss der i over et halvt år, noe vi vil fortsette med, men plutselig fikk vi stygge abstinenser og tvilsomme utvekster når spørsmålet om en desto mer liberal kanal burde opprettes.

Noe som absolutt burde presiseres er at vår intensjon på ingen måte er å stjele brukere fra den originale kanalen. Det er fortsatt denne som er hovedkanalen dersom du er ute etter en litt friere og uformell chat med dine medbrukere fra forumet. Men dersom du er ute etter bare useriøs tull og rabalder, da er #einstape stedet for deg!

Og vips, det ble den. Ikke overraskende, men tanke på hvem som skriver dette, er altså jeg kanalens overhode. Under meg kommer Peterernoob, Cladeus og Sithord som moderatorer, operatører på IRC-språk, og helt nederst har vi Majesty. Han bare er der, liksom. Som nevnt er målet med kanalen å kunne tilby et mer liberalt alternativ til den offisielle kanalen. Ikke på noen måte erstatte den, det er langt ifra nødvendig. På denne kanalen vil det meste tillates uten seriøse følger, dersom man holder seg innenfor normalt folkevett og quakenets retningslinjer. For å gi en liten innføring i det fantastiske miljøet på vår edle kanal har jeg slengt på et sitat fra en av Peterernoobs typiske velkomster;

Majesty_ ([email protected]) has joined #einstape
<Majesty> Yo, dudes!
<@Pjetr> Gaytardfaggot
Majesty_ was kicked by Pjetr (look above)


Meen, ikke tro at det faktisk er sånn det fungerer her på #einstape. Langt ifra. Vi er hyggelige, imøtekommende og alltid seriøse. Helt sant. Uansett, dersom du ønsker å ta del i en meget fri IRC-kanal, ledet av likemenn fra GRs forum, er du mer enn velkommen til oss. Vi befinner oss på quakenets server, og kanalens navn er som følger;

#einstape

Dersom du er veldig fristet til å spørre om hvorfor i all verden kanalen er oppkalt etter en bregne, isbreen er visstnok mer kjent ifølge Majesty, spør Cladeus.

Her er linken til kanalen;
http://webchat.quakenet.org/?channels=%23einstape

Slenger også på en link til den originale kanalen;
http://webchat.quakenet.org/?channels=%23gamereactor.no

Mvh TSA, Cladeus, Peterernoob og Sithlord. Og Majesty
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Det burde nevnes at jeg er sjefen på kanalen. The Man. Alle må alltid høre på meg, ikke TSA.
"Damn, sucker. I just got some. Look at me, Brad, I'm a man now, just like you. Except, I don't look like a faggot and talk all educated."
  • 0
Hvis du hadde vært sjef Peterernoob hadde vi hatt ett fascistregime...
Yet another quest to defeat an evil pig and obtain triangular cheese
  • 0
Majesty er en gaytardfaggot.
Now I can let these dream killers kill my self esteem-or use my arrogance as steam to power my dreams.
  • 0
Taxta sier fakta.
Blå...
  • 0
flott at en slik ekstra IRC ble oppretet, men jeg er på THS klanen sin IRC, så jeg kommer nok ikke til å stikke innom
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Jeg kommer ikke på kanalen rett og slett fordi at jeg ikke liker deg
:D <3<3<3
  • 0
Legg merke til at de fleste som har kommentert har 5 stjerner!

I'll be back!
Decyfered!
  • 0
Jeg har ikke 5 stjerner, og so what? #Einstape ftw xD
  • 0
hvordan skriver jeg? jeg er b_, hvis noen lurte
Jeg glemmer aldri et ansikt, men i Deres tilfelle er jeg villig til å gjøre et unntak.
  • 0
Nice dette. Kommer sansynligvis til å være like mye der inne som på #gamereactor, altså ikke så mye

Men ganske nice, likevel.
Daylight come and we wanna go home.
  • 0
meeh
"...easy with the uzi, John Juzi"
  • 0
Nice! Hvordan kom dere på navnet? Har aldri vært så mye på IRC, men det kan jo sjekkes ut.
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Coolio...
Just kill him with your awesome
  • 0
  • Missing Avatar
  • ISAF
Oooo shiny new IRC channel, tror dette kommer til og bli bra siden den forhåpentligvis fri for GR mods og skribenter
Tungur Knivur
  • 0
Kansje jeg sjekker den ut
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Siterer peterernoob:
Det burde nevnes at jeg er sjefen på kanalen. The Man. Alle må alltid høre på meg, ikke TSA.


You wish.

Siterer Faunvik:
Legg merke til at de fleste som har kommentert har 5 stjerner!


Hvorfor det?

Siterer DoGRoG:
Jeg har ikke 5 stjerner, og so what? #Einstape ftw xD


DoGRoG said it.

Siterer Suppeelsker:
Nice! Hvordan kom dere på navnet? Har aldri vært så mye på IRC, men det kan jo sjekkes ut.


IRC er veldig moro når man først kommer skikkelig igang med det. Hører rykter om at du var innom i går, når jeg dessverre ikke var der. Håper uansett du finner veien tilbake.

Og hva navnet angår er det Cladeus' nerding i WoW som har skylda. Oppkalt etter en guild, tror jeg. Det sa han selvsagt ikke før navnet alt var på plass...

Siterer ISAF:
Oooo shiny new IRC channel, tror dette kommer til og bli bra siden den forhåpentligvis fri for GR mods og skribenter


Ikke at det er noe galt med skribenter og moderatorer fra GR.

Kanalens aktivitet har faktisk blomstret litt, og vi håper selvsagt på ennå flere.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Unødvendig tull. Fortsett å bruke GR-kanalen.
I'm timeless..
  • 0
Siterer The Silent Assassin:
IRC er veldig moro når man først kommer skikkelig igang med det. Hører rykter om at du var innom i går, når jeg dessverre ikke var der. Håper uansett du finner veien tilbake.


Hahaha, ja, jeg var innom der. Burde egentlig ha sovet, men når vi kan diskutere latex, fascisme og tysk scheisse**** så er det jo bare å slenge seg på ^^
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Er dette ment som et rebelsk svar på at dere henholdsvis ble bannet fra Gamereactor kanalen? Jeg synes nå den orginale Gamereactor kanalen er god nok - i hvert fall for de som klarer å holde seg i tøylene og ikke bryte reglene.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Siterer The Silent Assassin:
Hvorfor det?


Få ganger jeg har sett at 5-radere har skrevet så mange kommentarer etterhverandre...
Decyfered!
  • 0
Fire kommentarer er jo ingenting...

Men vi får vel ikke så altfor mye off-topic nå da

Rabaldo:
Unødvendig tull? #Einstape er ikke tull
  • 0
Siterer Suppeelsker:
Hahaha, ja, jeg var innom der. Burde egentlig ha sovet, men når vi kan diskutere latex, fascisme og tysk scheisse**** så er det jo bare å slenge seg på ^^


Kloke ord, kloke ord. Soving er forresten meget oppskrytt.

Siterer The Heretic:
Er dette ment som et rebelsk svar på at dere henholdsvis ble bannet fra Gamereactor kanalen? Jeg synes nå den orginale Gamereactor kanalen er god nok - i hvert fall for de som klarer å holde seg i tøylene og ikke bryte reglene.


Originalt var det ment som en protest mot hvordan GR-kanalen plutselig endret totalt retning, uten at man skal gå så mye nærmere på akkurat det. Det som faktisk provoserte frem initiativet til å opprette denne var snarere at vi ikke brøt "reglene" og likevel ble bannet. Dessuten er det, som Suppeelsker nevnte, litt deilig å ikke ha noe særlig til regler å føye seg etter. Regler er som oftest en god ting det, men en pause er meget velkommen den også.

Siterer Faunvik:
Få ganger jeg har sett at 5-radere har skrevet så mange kommentarer etterhverandre...


Einstape tiltrekker eliten.

Siterer DoGRoG:
Unødvendig tull? #Einstape er ikke tull


Strengt tatt er det vel det... Synes navnet gjenspeiler oss som er der inne relativt godt. Grønne, taggete og med dype røtter.

Hittil er det forresten kun to klare regler. Ingen skal komme med grove grammatiske flauser (typoer passerer) og ingen skal debattere fotball (ta den, Peter).
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Var innpå der eg å! Alle som skal innpå der! Remember! Ikke kall Petjr for en Pusekatt!
Decyfered!
  • 0
Siterer The Heretic:
Er dette ment som et rebelsk svar på at dere henholdsvis ble bannet fra Gamereactor kanalen? Jeg synes nå den orginale Gamereactor kanalen er god nok - i hvert fall for de som klarer å holde seg i tøylene og ikke bryte reglene.


Hva er vitsen med å ha en IRC-kanal uten latexfetisjisme?

Siterer Faunvik:
Var innpå der eg å! Alle som skal innpå der! Remember! Ikke kall Petjr for en Pusekatt!


Gjorde det jeg, han likte det.
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!