Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

I denne bloggen vil jeg ta opp et tema jeg aldri før har blogget om. Har bare skrevet 3 blogger da, men likevel. Hvorfor velger spillutviklere å pøse på med megabyte på megabyte med spillmusikk. Hvorfor velger de å overøse oss med både dritt og hyperkule toner når vi trykker på tastaturet, eller gamepadden eller hva som helst.

Jo, det er fordi det skal lage stemning. Det skal passe inn med det som vises på skjermen og lage opplevelsen tusen ganger sterkere. Noen lykkes (Kojima Production) og noen feiler miserabelt..... vet ikke om noen som er så ille da. I noen spill har jeg bare spilt for å få here neste musikksekvens. Half-Life 2 er et sånt spill. Jojo spillet har også en veldig dyp og god historie men hvis det er noe med spillet som skulle fortjent 10/10 først skulle det ha vært musikken. La meg ta et eksempel.
Du er inne på et sykehus. Alyx sier noe og masse zombier dukker opp og du vet du må spare på kulene, men du vet at kul musikk kommer til å komme. Og det gjør det. Sekunder etter på finner du deg self skyte rundt i rommet på alt og alle bare for å nyte musikken til det ytterste. Litt etterpå går du tom for maskingevær kuler og sender ut noen heftige gloser. Tilbake on-topic. Musikken i spill er for enten å gjøre stemningen bedre eller for å forsterke opplevelsen. Når spillutviklere tar passende musikk med i spillet kan det faktisk redde hele opplevelsen. Det kan være at du står der med discen/downloaden og bare spiller bittelitt til for å høre på musikken. Selv om du får lyst til å spy på grafikk, gameplay og holdbarhet.

Til slutt er spillmusikk en veldig god greie. Jeg er ikke sikker på om jeg hadde hatt de samme spilla i dag hvis musikken ikke hadde oppstått. Akkurat nå mens jeg blogger sitter jeg og hører på MGS4 sine überkule sanger. (ikke kommenter om at jeg har spilt MGS4 og Half-Life 2, send meg heller en personlig meldig). Når jeg spilte spillet var det steder jeg ville banne, grine og gjøre masse andre ting. På grunn av musikken. Under musikken i rulleteksten stod jeg og "giv akt" sånn militærgreie, for å salutere musikken, og begge Snakene.

Til syvene og sist er spillmusikk en utrolig fin greie, og ingen ville ha klart seg uten.
Alle barna hadde en kul signatur, untatt psn-soldier...........
  • 0
Veldig god blogg om et lite disktutert tema!
Våre fiender er oppfinnsomme og ressurssterke. Det er vi også. De slutter aldri å pønske ut nye måter å skade vårt land og vårt folk på. Det gjør ikke vi heller. George W. Bush
  • 0
Det beste med f.eks Halo er musikken. Maken til rå følelse har jeg sjeldent hatt. Spillet er så som så IMO, men musikken gjorde det for min del.
"...easy with the uzi, John Juzi"
  • 0
MGS soundtracket er herlig. Hver eneste gang jeg hører mainthemet får jeg lyst til å flytte inn i spillebula og spille MGS til jeg skal under torva
Ære være Naughty Dog!
  • 0
elsker spillmusikk
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Veldig interessant tema .
Anyways; viss spelmusikk er så bra...kvifor er det så mange som ønskjer seg sin eigen musikk i spela??
There's a reason it isn't called Grand Theft Public Transport.
  • 0
Jeg kan sitte å høre på musikken fra forskjellige spill når jeg slapper av men ikke spiller. Det er veldig kult.

Bra blogg!
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Elsker spillmusikk, kan ikke si noe annet en det
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Spillmusikk er alltid best satt i sammenheng med spillet, men det er visse melodier som funker greit for seg selv også.
This is great banter, it really is.
  • 0
Vel, det er nå ingen tvil om at det beste spill-soundtracket noensinne vil være på Brütal Legend.
Girl, I want to treat you like my favorite Pokemon: put you in a confined space until I need you, and send you to the hospital when necessary.
  • 0
Still Alive i Portal er jo det beste ending-themet ever
En Fuego!
  • 0
Spillmusikk er digg om det er MGS eller Mario.
Det er rett og slett digg.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!