Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

I går ankom den endelig her på kontoret. Den nye slanke PS3-modellen. Og førsteinntrykket? Billig. Det første jeg tenkte da jeg dro den ut av eska var at den minte meg mest av alt om alle de falske konsollene jeg så i elektronikkbutikken da jeg besøkte Dubai for noen år siden. Jeg snakker konsoller som het M-Gage, PlayBoy, X-Station, XCube, Playbox, osv. Utenpå så de ut som PS2 eller Gamecube, men på innsiden var det slengt inn noe 8-bits vræl som spilte gamle kopierte NES-spill eller lignende. Søppel fra ende til annen.

Men med PS3 Slim er det motsatt. Utenpå ser den litt stakkarslig og billig ut. Glansen fra storebror er borte, overflaten er ruglete og føles mer som et leketøy enn hi-fi-utstyr, og de trykksensitive knappene er byttet ut med blanke trykkeknapper.

Men i motsetning til Hong Kong-kopiene av konsollene er det solide krefter under panseret til PS3 Slim. Den er litt stillere enn forgjengeren, og gjør ellers så og si alt som storebror kan.

Og stort mer er det ikke å si. Det er alltid et høydepunkt å pakke opp ny maskinvare her på kontoret. Da DSi kom lekte vi oss i timesvis med de nye funksjonene. Men etter å ha pakket ut PS3 Slim og koblet den til fjernsynet var det liksom ikke stort annet å gjøre. Det er tross alt bare den samme maskinen som før i ny innpakning.

Hvorvidt konsollkjøperne omfavner maskinen som noe nytt og spennende vet vi ikke ennå. Prisreduksjonen på 100 euro PS3 får i resten av Europa viser seg å ikke slå like sterkt ut i Norge, der den forrige modellen har vært presset til et kunstig lavt prispunkt allerede, noe som har ført til at PS3 Slim faktisk får en høyere utsalgspris hos mange forhandlere enn 80 GB-modellen har hatt i vår. Dermed går noe av lufta ut av ballongen rundt lanseringen av Slim.

<bild>
Storebror og lillebror, side ved side.
/Jon Cato Lorentzen, sjefredaktør
  • 0
Slim er som en anorektisk moddel, den har godt av et par kilo til. PS3 (normal) derimot, er et vakkert syn!
Jack Bauer killed so many terrorists that at one point, the most wanted man in the world was a teenager who downloaded Spiderman 3 illegally.
  • 0
Reven er enig med Fox xD
Hva er det egentlig som definerer deg?
  • 0
Storebror er tøffest. Ser egentlig ikke så stor størrelseforskjell engang, ser littfra feil vinkel da så vet ikke.
Kjærlighet er en flagermus som blir vasket med en tannbørste<3
  • 0
skal ha slim om noen ukers tid syns den ser digg ud !!! ikke noe negativt med den
kjetil
  • 0
  • Ivor
  • Ivor
Ganske kult egentlig.
"Strike the epic with your fail!"
  • 0
Vel, det er jo det samme som PSTWO, samme maskin, bare mindre.

En ting lurer jeg dog på:
Er maskinen veldig tung? Ettersom originalen er en ordentlig tungsak, virker det usannsynlig at denne er noe særlig lettere. (Selv om PSTWO var kjempelett)
Knurr...
  • 0
Skjønner ikke alt maset rundt denne. Det er PS3 med ett nytt design. Punktum!
Rett meg om jeg ikke tar feil...
  • 0
litt irritere for oss som allerede har kjøpt ps3 me 80Gb....
men den første er mer shiny
  • 0
Liker mer å ha et kraftmonster i vinduskarmen( Ja, jeg har faktisk PS3-en der...) enn en mager.
[url=http://eu.playstation.com/psn/profile/Annern_the_best/] [img]http://mypsn.eu.playstation.com/psn/profile/Annern_the_best.png[/img] [/url]
  • 0
Har PS 3 fra før av, så bryr meg ikke noe særlig om slim versjonen
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Ser ut som Slim tar mer plass enn den vanlige jo.
Now I can let these dream killers kill my self esteem-or use my arrogance as steam to power my dreams.
  • 0
Haha, den så kul ut!
No guts, no glory.. Suck on my carrot, end of story..
  • 0
Siterer Taxta:
Ser ut som Slim tar mer plass enn den vanlige jo.


Når det kommer til areal av gulvet så ja, det ser ut som den tar mer plass...

På en måte synes jeg den er like fet som den originale!
Decyfered!
  • 0
Synes at storebror er penere. Kom det litt feil ut? xD
Love is our resistance!
  • 0
Litt skjevt at slim tar mer arealplass. Det er ofte det som definerer om en konsoll er mindre eller ikke, ettersom gulvplass er viktigere enn takplass.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
stilig badevekt
-Kill -Loot -Return.
  • 0
Skjønner ikke vitsen med at de lagde slim en gang, jeg
En Fuego!
  • 0
Vær glad de som kjøpte den aller første modellen av PS3 før Sony begynte ned strippingen.
"...easy with the uzi, John Juzi"
  • 0
THA 60gb version er jo den mest übre da!
Decyfered!
  • 0
Store bror ser så mye bedre ut
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!