Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Problemet er at det bildet en av de smiler på ikke beviser en dritt, det finnes ikke noe bevis for at det bildet er tatt fra rett bil eller til rett tid. I ett seriøst rettsvesen må slikt bevises bakom ALL tvil
http://www.youtube.com/watch?v=rfc53xwEzUo
  • 0
Det er til å bli kvalm av og det gjør ikke saken noe bedre at summen er så ekstrem at det får den som bestemte summen til å virke som en unge, hvilket vel sier litt om hvilke folk som styrer landet der. (som om ikke det var klart nok allerede?)

Har Norge i det hele tatt så mye penger? Det er en helt ekstrem sum og selv om de skulle være skyldige, er ikke det noen unnskyldning. De kunne likesågodt ha bedt om en fantasilliard kroner og det ville vært like seriøst.


Siterer Kengro:
Stopp all norsk støtte til Kongo til vi har de to i Norge igjen. Trekk hjem en eventuell ambassadør og bryt alle forbindelser, ta saken opp med Haag domstolen og la de svi i FN.
Det er ca det de fortjener

Problemet er at det bildet en av de smiler på ikke beviser en dritt, det finnes ikke noe bevis for at det bildet er tatt fra rett bil eller til rett tid. I ett seriøst rettsvesen må slikt bevises bakom ALL tvil

Det er ikke ofte jeg kan si det, men jeg er 100% enig i det du sier, Kengro.
Girl, I want to treat you like my favorite Pokemon: put you in a confined space until I need you, and send you to the hospital when necessary.
  • 0
Det er temmelig opplagt for meg at denne beslutningen er motivert av en økonomisk problemstilling fra Kongo sin side, og at det ikke på noen som helst måte er knyttet til konseptet med dom og rettferdighet. Noe jeg syntes er feil. Og det hjelper ikke at tallet landet kom frem til er helt irrasjonelt (3000 milliarder er mer enn Norge har tjent på olje igjennom hele vårt land sin historie. Og vi har tjent jævla mye.)

Hva man kan si er grunnen til denne beslutningen kan jeg ikke si noe om pga min manglende kunnskap om det hele, men jeg klarer ikke få meg selv til å si "kulturell forskjellighet". En så stor summ er tåpelig uansett hva og bare idèen om at Norge må betale landet i "oppreising" tåpelig nok i seg selv. Kongo er vel virkelig fattige og desperate. Er det forresten ikke noenlunde sånn som dette at første verdenskrig startet? Oh shi-

Virker tåpelig for meg at ett land (ikke en liten landsby eller stamme eller terroristorganisasjon, men ett helt land på verdenskartet) klarer vise så dårlig oppførsel som Kongo gjør. Jeg klarer bare ikke forstå hvordan det hele gir mening for dem. At de ikke klarer føre en skikkelig rettssak er vel greit nok. Mange land som er bullshit med sånt, og Kina er forsåvidt mye verre når det kommer til straffing uten bevis (i fjor henretta de over 5000 mennesker, og jeg kan si med absolutt sikkerhet at ikke engang halvparten av disse fikk en skikkelig rettsak.), men denne pengegreia er drøy. Jaja. Hva vet vel jeg om politikk...
http://www.youtube.com/watch?v=pCWxNgvFbew&feature=plcp
  • 0
Hvordan kan folk her inne si at de er garantert skyldig eller uskyldig.
lol @ you guys.

Og det er 3029 milliarder.
Now I can let these dream killers kill my self esteem-or use my arrogance as steam to power my dreams.
  • 0
Om disse to mennene er skyldige eller ikke er veldig vanskelig å si så det skal jeg ikke synse for mye om.

Angående pengekrav til den norske stat er det vel bare å si...LOL. Dumme dumme sinte små menn.
This is great banter, it really is.
  • 0
  • Enro
  • Enro
Angående bildet så er det blitt bekreftet at bilen på det bildet er den samme som nordmennene leide/stjal den kvelden episoden skal ha skjedd.

Hvis jeg hadde vært omtrmt 3-4 år gammel, svært kaldblodig og i deres sted så tror jeg at jeg også hadde fremlagt et krav på 3000 milliarder kroner. I dag hadde jeg visst bedre.

Når det gjelder om de er skyldige eller ikke så kan vi ikke gjøre noe annet enn å gjette. Jeg tror fortsatt at de må være innblandet i ett eller annet som ikke er så veldig stuerent.
Det kreves mye mot for å innrømme at man er feig
  • 0
vel jeg er sikker på at jeg ikke vil ha en sånn banan regjering her hjemme
  • 0
Tror han er litt skyldig, hvorfor i dundre skulle fyren smile også videre når han tørker blod, HVORFOR tørker han blod?
* Har dystlexi * :(Savner noen <'3 ||| Gameractor lever :D Verden har blitt komdoms fetish :shock:
  • 0
Garantert skyldig. De holdt kjeft i retten, og ville ikke si en dritt. Dommeren sa dersom de ikke sier noe, har de ingen sjanse til å forsvare seg. De holdt fortsatt kjeft. Uskyldig my ass.
"What is democrasy?That have something to do with young men killing each other."
  • 0
  • Enro
  • Enro
Han påsto at smilingen var en "naturlig reaksjon grunnet omstendighetene" hva nå det måtte bety.
Høres ikke ut som en spesielt god forklaring. Jeg har fortsatt ikke hørt noen forklaring på hvorfor han sto og tørket blod i en annen sin bil med et ekkelt smil rundt munnen.

Det å være stille var en strategi, de annarkjenner ikke rettsaken som en rettsak og har bestemt seg for å vente til de kommer til en høyere rett. det å dømme dem skyldige P.G.A. at de holder kjeft blir litt feil det også.
Det kreves mye mot for å innrømme at man er feig
  • 0
Ingen tvil om at erstatningskravet er håpløst, og jeg ble også mektig irritert. Men før vi eksploderer helt tror jeg vi skal tenke på tre ting:

1) Kommer Norge til å etterkomme kravet? Mest sannsynlig ikke, i hvert fall ikke 3000 milliarder, 3 billioner, det er faktisk mer enn hele oljefondet (som ligger på ca. 2275 milliarder) I tillegg har Norge allerede uttalt at disse mennene ikke var i Kongo i offisiell tjeneste.

2) Forventer Kongo virkelig at Norge skal bare punge ut? Neppe det heller. At to nordmenn blir arrestert og tiltalt for mord og spionasje ble rett og slett en altfor fristende mulighet for visse myndigheter tror jeg. Å sette fram erstatningskrav før dom er avsagt tyder på at de heller håper på å få noe ut av dette. Men jeg tviler sterkt på at de faktisk venter å få utbetalt 3 billioner kr på røde rappen.

3) Å stanse all bistand vil ramme uskyldige som trenger denne bistanden. Ettersom Norge ikke har spilt noen rolle i denne saken, kan man heller ikke plutselig gripe inn og legge press på en domstol. Den lovlige veien er selvfølgelig å anke en eventuell dom, noe de to mennene allerede har bekreftet at de vil gjøre dersom de blir dømt.

Det er i hvert fall mitt inntrykk.
"People who count their chickens before they are hatched act very wisely because chickens run about so absurdly that it's impossible to count them accurately."
  • 0
Det er offiselt... Kongos mennesker og rettsak er griske og mangler det ssom heter sun foruft.

3000 Milliarder.. Er de så dumme til å tro at Norge vil betale så mye.
My Brain...
  • 0
Jeg stemmer for at vi vekker Master Chief og får han til å hente dem! Noen flere som tenkter det samme?
That's what you get for messing with a spartan!
  • 0
"Han påsto at smilingen var en "naturlig reaksjon grunnet omstendighetene" hva nå det måtte bety"


Det er slik at når en persjon kommer opp i en situvasjon de ikke fikser, så kan man begynne å le eller reagere på en rar måte. Følesesregristret
klikker på en måte. denk deg at du kommer først til en trafikkulykke, hvordan reagerer du? Holder du ikke hodet kaldt, tror jeg du også kommer til å oppføre deg pussig og når helsepersjonell kommer ville de ha tatt deg bort å behandlet deg for sjokk.
Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful
  • 0
Siterer Myown:
"Han påsto at smilingen var en "naturlig reaksjon grunnet omstendighetene" hva nå det måtte bety"


Det er slik at når en persjon kommer opp i en situvasjon de ikke fikser, så kan man begynne å le eller reagere på en rar måte. Følesesregristret
klikker på en måte. denk deg at du kommer først til en trafikkulykke, hvordan reagerer du? Holder du ikke hodet kaldt, tror jeg du også kommer til å oppføre deg pussig og når helsepersjonell kommer ville de ha tatt deg bort å behandlet deg for sjokk.


Du er nok inne på noe her, folk reagerer ikke på slike ting på en rasjonell måte når de plutselig hives inn i noe slikt.

Siterer michae2109:
3) Å stanse all bistand vil ramme uskyldige som trenger denne bistanden. Ettersom Norge ikke har spilt noen rolle i denne saken, kan man heller ikke plutselig gripe inn og legge press på en domstol. Den lovlige veien er selvfølgelig å anke en eventuell dom, noe de to mennene allerede har bekreftet at de vil gjøre dersom de blir dømt.


Med mangelen på det jeg vil kalle fellende bevis og en aktor som slenger ut halvsannheter og rent oppspinn vil jeg nok si at det her og rammes uskyldige. Om de har drept han veit jeg ikke, men de er ikke spioner. Så hvorfor bry seg...
Stopp all bistand til de forstår hva vi mener, stopp og alle norske investeringer i landet til den sittende regjering forsvinner
http://www.youtube.com/watch?v=rfc53xwEzUo
  • 0
Hele saken føles ut som en spøk. Dessverre er det ingen av oss som egentlig vet hva som skjedde og hva som er rett eller galt, men summen - den var latterlig for å si det mildt! Kongo er søren meg ikke snau og vet nok hva Norge har å rutte med og vet å utnytte dette...

Shame on you Kongo!
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Siterer Bernt Erik:
Kongo er søren meg ikke snau og vet nok hva Norge har å rutte med og vet å utnytte dette...
Det er vel heller nettopp det de ikke vet. Det kan godt hende de tror at Norge har råd til å betale en slik oppreising, men faktum er at det er en ikke bare urealistisk, men også uoverkommelig sum selv for rike Norge.

Jeg synes det er ugler i mosen med de to nordmennenes oppførsel. Men det som er kommet frem i retten så langt er stort sett fritt etter fantasien til kreative konspirasjonsteoretikere. Det slenges ut en mengde påstander, noe som ikke skal forekomme fra aktoratet eller dommerne i en seriøs rettsak, hverken militær eller sivil.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Jeg tror de får dødsstraff. Det bildet de har med seg selv smilende i en Taxi fylt med blod hvor sjåføren var død får dem ikke til å virke veldig uskyldige.
Aren't you a little short for a stormtrooper?
  • 0
Det virker jo helt klart som om de er skyldige, men poenget er at Kongo blåser denne saken sinnsykt mye opp kun fordi noen utenlandske (hvite) gjorde dette. Hvis det hadde vært noen fra Kongo som var hovedmistenkte, ville saken av vært en helt annen, og hadde sannsynligvis vært avsluttet for lenge siden.

Men nå ser du vel sitt snitt, til å utnytte det. Det står også på VGs nettside at Kongo hevder at de siktede er norske spioner, hvorfor i all verden skulle vi spionere på den, det er helt bak mål!
Jeg synes hele saken føles mer og mer som en spøk ettersom den skrider frem...


Man kan si at det hersker en viss grad av kaos i Kongo nå, og mordet var egentlig ikke en slik kjempesak som de får det til å virke som.
Haha, du har nettop kastet bort en liten del av livet ditt på å lese en setning i blå skrift! Lev vell videre! Månedens blogg i GR nr 64!!
  • 0
3000 milliarder!? Om Norge så hadde bombet Kongo hadde det fortsatt vært for mye å be om! Tror ikke Kongo, eller noe land for den saks skyld, faktisk tror at noen kommer til å betale så mye penger. At noen kan være så ubregripelig dumme...
Unfortunately, the atmosphere was a facade. Not once did my own daughter looked me in the eye. Oh, the food? Tasted like blood...
  • 0
Ingen som har skjønt at dette er en stor forbanna rick roll?
Daylight come and we wanna go home.
  • 0
"Med mangelen på det jeg vil kalle fellende bevis og en aktor som slenger ut halvsannheter og rent oppspinn vil jeg nok si at det her og rammes uskyldige. Om de har drept han veit jeg ikke, men de er ikke spioner. Så hvorfor bry seg...
Stopp all bistand til de forstår hva vi mener, stopp og alle norske investeringer i landet til den sittende regjering forsvinner"

Åh ja, så fordi Kongsos rettsystem dømmer uskyldige, så skal vi svare med å ramme enda flere uskyldige?

"men summen - den var latterlig for å si det mildt! Kongo er søren meg ikke snau og vet nok hva Norge har å rutte med og vet å utnytte dette..."

Selv ikke Norge har råd til å punge ut 3 billioner kr.
"People who count their chickens before they are hatched act very wisely because chickens run about so absurdly that it's impossible to count them accurately."
  • 0
skal ikkje si noe om de to er skyldig eller ikkje. Men de ikke får en rettferdig rettsak kan je vedde lønnen min på! At de er hvite hjelper heller ikkje på, de kongolesiske systemet har fått blod på tann. De har vært dømt siden dag 1. Og når "enka" kommer å krver masse penger før en gang en dato for rettsaken er satt, sier jo sitt. Ellers har jo gud og hvermannsen i Kongo kommet med sitt krav om erstatning, han som leide ut bilen de brukte har jo krevd 1 million dollars for tapp av inntekt. Dette sier imine øyne bare at dette landet er ikkje sivilisert nok til å kunne føre en rettferdig rettsak ovenfr de 2. derfor bør norge få dem ut av Kongo. Men vi vet jo at dette aldri kommer til å skje og jeg tipper sjansene er større for at vi betaler de 3000 milliardene enn at de to noen gang sitter sine ben på norsk jord, dessverre..
I love the powerglove, its so BAD
  • 0
nå viser det seg at regjeringsadvokaten kan ha blandet dollar med kongolesiske francs, noe som gjør beløpet mye mindre. vet ikke franc-kursen
Jeg glemmer aldri et ansikt, men i Deres tilfelle er jeg villig til å gjøre et unntak.
  • 0
Det hele er til å le seg skakk av. Vi skulle arrangert offentlig latterbrølkampanjer med tusenvis av nordmenn direkteoverført på kongolesisk TV, der vi lo av aktoratet. Nordmennene kan godt være skyldige, jeg vet like lite om skyldspørsmålet som de fleste andre, men rettssaken er syk. 3000 milliarder er bullshit, og viser at penger er alt som betyr noe i den saken.
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!