Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

I mine øyne er den såkalte svineinfluensaen (A H1N1) en helt normal forskjølelse, med litt høyere feber en normalt og 7 dager fri fra skolen. (U)Heldigvis har jeg ikke hatt influensaen enda og håper selvfølgelig ikke på å få det. Men grunnen til at jeg skrev "u" i parantes er fordi jeg vil bli ferdig med alt som heter svineinfluensa å gjøre, og rett og slett ikke være redd for å få det lenger..

Media har jo selvfølgelig funnet svineinfluensa veldig intressant, og skriver side etter side om sykdommen og pandemien nesten hver eneste dag! Fy faen så lei jeg er! Det sies at det er cirka 700 i verden som har dødd av det hittill. Det er egentlig ikke SÅ mye i forhold til hvor mange mennesker som lever på jorda, ikke mistforstå meg det er selvfølgelig veldig leit at mennesker skal dø av dette og derfor blir svineinfluensaen sett på som grusom i manges øyne..Med det jeg har lest er det cirka 1/3 av disse døde som er eldre mennesker, som mest sannsynlig hadde gått bort med en svak lungebetennelse (noe som tilsvarer A H1N1..

Selvfølgelig skjønner jeg at helsemyndighetene gjør alt de kan for å forebygge en pandemi og bruker media til dette, men hva faen hjelper det å skremme folk som er redd for å bli syke..Hva tror du en hypokonder(?) kommer til å tenke...Til dere som tror dere blir dødssyke av denne sykdommen tror jeg du kan ta det ganske med ro, med mindre du har; diabetes, kroniske sykdommer osv..Hvis du er et normalt menneske med en god(grei) helse tror jeg de fleste klarer det bra..

Hva syntes du om alt dette styret med svineinfluensa? Jeg måtte bare få dette ut..Forresten syntes jeg synd på grisene i tillegg, av en eller annen grunn..
No guts, no glory.. Suck on my carrot, end of story..
  • 0
godt sagt media finner på en pandemi vært år
"1f y0u c4n r34d 7h15, y0u r34||y n33d 70 637 |41d."
  • 0
Siterer simpsons fan:
godt sagt media finner på en pandemi vært år


Nei, det er ikke noe mediene finner på. Svineinfluensaen er en faktisk pandemi, bare ikke like livstruende og farlig som mediene skal ha det til.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Media finner ikke på en pandemi hvert år, men de skal ALLTID overdrive i slike situasjoner.. De gjør det jo mye vanskeligere for helsemyndighetene og hvert enkelt legekontor.. Idiotisk? Ja, stemmer..

Takk for skryt simpsons fan
No guts, no glory.. Suck on my carrot, end of story..
  • 0
Svineinfluensaen er oppskrytt, men media kommer til å fortsette å skrive så mye de kan om det til de ikke tjener stort mer på det .
In a fox news interview with marine sniper Ray Parker, the reporter asked "What do you feel when you shoot someone?" The sniper replied with a grin on his face, "Recoil".
  • 0
1000 personer dør av vanlig influensa i Norge hvert eneste år; som oftest er det eldre som er svekket av andre sykdomer. Men fortsatt - når drøye 900 personer har dødd av H1N1 hittil på VERDENSBASIS, er det klart at dødeligheten er lavere enn vanlig influensa.

Man skal fortsatt ikke undervurdere H1N1, det er ikke en pandemi uten grunn. Å vaske henda litt oftere skader ikke, og det er lurt både for vår egen del, og for andres.
En Fuego!
  • 0
Jeg har en kronisk lungesykdom, jeg er redd ;(.
  • 0
Det er ikke alltid at dødsfallene er det verste, men det handler om hvis halve Norge skulle ligge hjemme i sengen sin syke, ville det bli katastrofe, det er en utrolig viktig faktor.

Men at selve svineinfluensaen er overdrevet er det ingen tvil om.
Jævelhøns
  • 0
Baardern: Selvfølgelig skaper denne influensaen flere problemer, men jeg reagerer ikke så mye hvis media sier at det kan bli store problemer i samfunnet som når de prøver å få fram så godt de kan at folk har død av det, og at det er en grusom sykdom..

Forresten er det jo i læremiljøet, redningspersonell og andre veldig viktige ressurser for samfunnet som vil ha de største problemene..
No guts, no glory.. Suck on my carrot, end of story..
  • 0
Media overdirver nesten alt, så at de måtte overdrive svineinfluensan også var ikke akkurat uventet
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Jeg hater hvordan media krisemaksimerer og skal sjokkere, for å skape nyhetssensasjoner, med den her svineinfluensaen. Hvis jeg vil ha info om svineinfluensa og hva jeg kan gjøre for å beskytte meg selv og min familie, så oppsøker jeg fastlegen min, med sin utdannelse, kompetanse og sine meritter. Ikke en dagbladet journalist, som så vidt har passert videregående med en noget i norsk eksamen. Faen asså......
  • 0
Tror ikke du skal gå rundt å tro at svineinfluensaen er som en vanlig forkjølelse. Etter det jeg har hørt av fagpersoner er det helt jævlig å ha den. Du blir bare helt ødelagt og klarer ikke å gjøre noe annet enn å ligge i senga.
Jeg sparker rompe
  • 0
Forresten er det jo i læremiljøet, redningspersonell og andre veldig viktige ressurser for samfunnet som vil ha de største problemene..

Kjenner en profilert person som er med å planlegge nettopp hva som skal gjøres dersom halve Norge ligger til sengs, og da er som du nevner: læremiljøet, redningspersonell, sykehuspersonale osv.

De legger en plan der kan bruke mennesker i jobber som kanskje ikke er så nødvendig akkurat da til å gjøre noe mer nyttigere, men simpelt. Advokat kan plutselig bli søppelmann for en stund.

Og det er flere andre faktorer, som jeg ikke gidder å ta opp.
Jævelhøns
  • 0
CeroX: Det står og jeg har hørt fra en person som har det at det er som en mild lungebetennelse.. Akkurat det vet jeg hvordan er, jeg hadde nemlig det for en stund tilbake.. Men som de fleste sikkert vet er at hver enkelt person reagerer forskjellig på den. Noen kaster opp, mens andre har diarë og noen kan føle det som en normal forskjølelse..

Kakashi sensei: Sant det du sier, men at de skal overdrive det på en måte som får influensaen til å se ganske mye verre ut enn den er er tragisk.. Greit at de overdriver om forskjellige andre ting, men ikke en sykdom syntes nå jeg..
No guts, no glory.. Suck on my carrot, end of story..
  • 0
Media overdriver det meste, så det var forventet at de overdrev dette også
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
svineinfluensaen er mye mer smittsomt, et nys og du kan være smittet. Ja media sier det er farlig og det har de faktigs helt rett i. grunden til det er ganske enkel, litt komplisert å forklare, men det gjelder bare å tenke etter.
You either die as a real gamer, or you live long enough to see yourself becoming a fanboy.
  • 0
Synes ikke mediene overdriver denne saken så mye som du skal ha det til Joey..

Det er bare at sykdommen har en høy smittetendens, og med mindre en vil at hele skoler og jobblokaler skal slite med mer eller mindre omgangssjuke ansatte/elever, er forhåndsreglene som er satt opp så absolutt nødvendige..
Feilfritt sjekketriks: "Excuse me, my dick is broken. Can I bury it in your ass?"
  • 0
Svineinfluensaen var i likhet med fugleinfluensaen svært fryktet i startfasen på grunn av virusets svært raske mutasjoner. Disse har dabbet litt av, men det kan fort dukke opp en enda mer alvorlig mutasjon, og da må vi være nogenlunde forberedt.
At media angriper dette på en feil måte er jeg enig med deg i, men norske helsemyndigheter har forholdt seg til saken på en svært professjonell måte som jeg ikke hadde forventet med Helse-Hansen ved roret.
Uansett; man har grunn til å frykte svineinfluensaen, men det nytter ikke å gå rundt å være redd for alt og alle av den grunn. Følg tipsene fra autoriserte leger (som i de fleste tilfeller enes om svineinfluensaens alvorlighetsgrad) og ikke de fra Dagbladet og VG som du selv sier.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Jeg vil forøvrig slenge på statens sitt informasjonsnettsted for pandemier. www.pandemi.no
20LEGEND (Proud member of NATDAB)
  • 0
For en utrolig god blogg

Jeg er helt enig i det du sier om at svineinfluensaen er ganske oppskrytt og at media overdriver noe sykt. Men jeg liker derimot at de advarer oss å får oss til å bli redde og dermed passe på at vi ikke får det. Det er lagt inn mange ressurser for å klare å stoppe denne pandemien, men lurer bare på når den vil stoppe.

Søte griser på bildet forresten. De ser så uskyldige ut, men i virkeligheten er de blodtørstige mordere.
what motivates a man to confront the challenges that must of us would run from? ... The answer, is love.
  • 0
Hitmansbullet: Jeg snakker ikke om forhåndsregler og lignende, men at media får svineinfluensa til å se mye verre ut enn den egentlig er for folk flest. Jeg vet om flere personer som så vidt tør å gå på jobb/skole grunnet til at de er redd for svineinfluensa..Hvorfor? Jo, fordi de har lest i VG, dagbladet og lignende at det kan være dødelig..

Det også mange ikke tenker på er at 900 døde over hele verden er faktisk ikke så mye, ikke mistforstå meg her, men det er et nokså lavt tall i forhold til hvor mange mennesker det lever på jorden.

Strategist: Jeg syntes også norske helsemyndigheter har taklet dette på en strålende måte, og som du sier merkelig nok med Helse-Hansen som leder..

Espectro: Tusen takk, jeg syntes og griser er noen flotte dyr!
No guts, no glory.. Suck on my carrot, end of story..
  • 0
Bryr meg ike noe om svineinfluensaen selv jeg!
  • 0
Helt enig kompis!
If you push a man to his limits, he will kill you.
  • 0
Selv er jeg ikke redd for svineinfluensaen. Er nok ikke verre en f.eks fugleinfluensaen(noen som husker det?), og media overdriver alltid med sånt.
Hvis jeg skulle få det, vil det visstnok ikke være særlig mye verre enn vanlig influensa, uansett.
Take off every zig, for great justice
  • 0
Jeg tenker mest på svineinfluensaens "Pause" Under Michael Jacksons død...
Haters gon' hate
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!