Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Siterer cosmo-kramer94:
hos enkelte innvandrerfamilier i norge lønner det seg faktisk å få trygd fremfor å jobbe! i dag har sosialistene gjort slik at overtidsarbeid ikke lønner seg i det hele tatt. dette skal frp gjøre noe med.


Jeg aner ikke hvor du har den første påstanden din fra, sant er den i hvert fall ikke. Trygden er ikke mer enn at du ikke trenger å jobbe fulltid engang for å tjene mer. Hvorfor skal innvandrerne tjene mindre enn etniske nordmenn? Og når det gjelder overtidsarbeid er det slik at man tjener mindre i det private enn i det offentlige i de aller fleste tilfeller. Og i tillegg er det ikke selvsagt at man får likelønn i det private, så om man er utlending eller kvinne, kan man risikere å tjene mindre enn en etnisk norsk mann. Dette skjer ikke i det offentlige.

Så hvordan kan FRP forandre på inntekten til innvandrerne ved bedre integrering når de kutter trygden til de, slik at de må leve i "fattigdom" og har en større sjanse for å tjene mindre enn etniske nordmenn i det private. Det kaller jeg ikke bedre integrering.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Til Peternoob:
1. Les skikkelig. Jeg sa ikke at skolene var blandt de dårligste i verden, men de er dårlige. Utrolig dårlige.
2. Alle sier helsevesenet er gratis. De gangene jeg har skadet meg stygt å dratt til sykehuset for å sydd eller gipset noe har vi alltid betalt en god del? Er dette da gratis?
3. Det du sier om utdannelse er bankers. Der får vi igjen for skatten. Men jeg synes at vi nordmenn betaler farlig mye skatt i forhold til hva vi sitter igjen med. Skatt er jo selvfølgelig nødvendig, men det jeg prøver å si at vi får ikke nok igjen. Si du tjener 100 000 på et år (et lett regnestykke). 25% moms du sitter igjen med 75 000. så kommer skatten. 34% eller noe sånn. Da sitter du plutselig igjen med kuin 34 000 etter utbetalt skatt. Og så må du tenke på utgifter. Mat, strøm, mange betaler husleie, klær osv. Det er utrolig dyrt og sannheten er at Norges regjering er så griske at de burde være drit flaue. Ikke vet jeg om FrP vil redusere skatten stort. Ap har ikke gjort det, og jeg håper FrP kan få makten og kanskje redusere den. Men det de i alle fall vil er at vi nordmenn skal få flere goder for skatten. Og hvis du ser på det regnestykket jeg tok så tjener folk vanligvis en god del mer enn 100 000 i året. Er det ikke kjipt å betale så sinnsykt mye skatt og moms av lønna, og ikke få noen goder?
  • 0
Vell, har du betalt mye på et sykehus, så har du dratt til et privat sykehus. Det er det FRP vill, da må du betale mye for å gå på skole, sykehus, barnehage, eldrehjem, osv. De satser på det private markede, noe mange i norge ikke hår råd til. Derfor har vi det statelige markedet. Det er gratis, og er finansiert av skatt.
"We all make choices in life, but in the end our choices make us" -Andrew Ryan
  • 0
Universitets Sykehuset i Stavanger er da ikke privat sist jeg sjekket..
  • 0
vell, det er slik det skal fungere i prisippet tror jeg
"We all make choices in life, but in the end our choices make us" -Andrew Ryan
  • 0
Hvorfor stemme FRP?
De er et parti for de som er redde for innvandrere, er rasistiske, har fordommer, og har fremmedfrykt.


Så fordi man er skeptisk til å få masse innvandrere inn til Norge og fordi man ser at det er de som står for mesteparten av kriminaliteten, så er man redd for dem og rasistisk?
Girl, I want to treat you like my favorite Pokemon: put you in a confined space until I need you, and send you to the hospital when necessary.
  • 0
@pidipjokk:
Siterer pidipjokk:
Alle sier helsevesenet er gratis. De gangene jeg har skadet meg stygt å dratt til sykehuset for å sydd eller gipset noe har vi alltid betalt en god del? Er dette da gratis?


Men hvis FRP hadde styrt da du måtte sy eller gipset, hadde du nok betalt opptil flere ganger så mye. Sykehuskostnadene er ganske lave og enhver privatøkonomi har råd til det.

Siterer pidipjokk:
3. Det du sier om utdannelse er bankers. Der får vi igjen for skatten. Men jeg synes at vi nordmenn betaler farlig mye skatt i forhold til hva vi sitter igjen med. Skatt er jo selvfølgelig nødvendig, men det jeg prøver å si at vi får ikke nok igjen. Si du tjener 100 000 på et år (et lett regnestykke). 25% moms du sitter igjen med 75 000. så kommer skatten. 34% eller noe sånn. Da sitter du plutselig igjen med kuin 34 000 etter utbetalt skatt. Og så må du tenke på utgifter. Mat, strøm, mange betaler husleie, klær osv. Det er utrolig dyrt og sannheten er at Norges regjering er så griske at de burde være drit flaue. Ikke vet jeg om FrP vil redusere skatten stort. Ap har ikke gjort det, og jeg håper FrP kan få makten og kanskje redusere den. Men det de i alle fall vil er at vi nordmenn skal få flere goder for skatten. Og hvis du ser på det regnestykket jeg tok så tjener folk vanligvis en god del mer enn 100 000 i året. Er det ikke kjipt å betale så sinnsykt mye skatt og moms av lønna, og ikke få noen goder?


Jeg stusser litt over regnskapet. Siden når betaler man moms av lønnen? Og skatten er slik at jo mer du tjener, jo høyere prosentandel av lønnen må du betale i skatt. Så hvis du tjener 100 000 i året, noe som er veldig lite, er prosentandelen under 34.

Og å klage på at man ikke får nok igjen på skatten er i mine øyne patetisk. Skatten går til fellesskapet som alle kan benytte seg av, som utdanning og helsevesenet. At FRP vil kutte på skatten betyr intet mindre enn at du må betale mer for utdanningen og sykehusoppholdene og andre ting som er gratis. Og det er å få mindre igjen for skatten, spør du meg. Å få flere goder igjen for skatten enn det du betaler for er umulig, men i mine ører høres det ut som om dette er noe FRP har kommet opp med, ja. Husk at de også lover rosa elefanter som kan hoppe på ett bein.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer Ikki-kun:
Så fordi man er skeptisk til å få masse innvandrere inn til Norge og fordi man ser at det er de som står for mesteparten av kriminaliteten, så er man redd for dem og rasistisk?


en av hoved grunnene til at innvandrere er ansvarlig for mye kriminalitet er vel at det er sinnsykt køddent for dem å få jobb, men sinnsykt lett å komme inn i spesielt narko-pusher miljøer, siden de kjenner mye flere folk enn nordmenn pleier å gjøre...

og grunnen til at FRP får så mange velgere, kommer her:

la oss nå samenligne politikk med et spill vi alle kjenner; monopol. i monopol får alle spillerne utdelt en bestemt sum fra banken i starten av spillet, de kan de bruke som de vil, og med litt flaks få mere penger ut av. men hva skjer om en av spillerne plutselig bestemmer seg for å ta penger rett fra banken? jo, da ligger han eller hun plutselig svært mye bedre an en alle de andre spillerne, faktisk, så kan han eller hun forsyne seg så grovt med penger at det ikke er noe igjen til de andre. i starten blir alt kanskje fryd og gammen, men etter en stund er pengene brukt opp, og de kommer ikke tilbake igjenn.
an eye for an eye would make the whole world go blind. a tooth for a tooth would make the whole world starve.
  • 0
remote, du driter deg ut. den første påstanden ER sann, jeg leste det i avisen. en eller annen ekspert sa at vi burde lære av usa. der er det slik at hvis du ikke jobber, dør du. her er det slik at hvis du ikke jobber, selv om du er i stand til det, får du trygd! snillisme kalles dette.

og hvis frp skal gjøre det vanskeligere å få trygd, regner jeg med at de til gjengjeld gjør det lettere for innvandrerne å komme ut i arbeidslivet og tjene til livets opphold på ærlig vis. pluss at når en innvandrer vet at han klarer seg uten statlig støtte, gir det han en følelse av selvstendighet og han passer bedre inn i det norske samfunn
Jeg glemmer aldri et ansikt, men i Deres tilfelle er jeg villig til å gjøre et unntak.
  • 0
Siterer _RED_:
en av hoved grunnene til at innvandrere er ansvarlig for mye kriminalitet er vel at det er sinnsykt køddent for dem å få jobb, men sinnsykt lett å komme inn i spesielt narko-pusher miljøer, siden de kjenner mye flere folk enn nordmenn pleier å gjøre...

Jaja, men det forandrer likevel ikke det fakta at utlendinger utgjør det meste av kriminalitet. At det er de som utgjør størsteparten av tiggerene du ser i Oslos gater.
Girl, I want to treat you like my favorite Pokemon: put you in a confined space until I need you, and send you to the hospital when necessary.
  • 0
@cosmo-kramer94:
Siterer cosmo-kramer94:
remote, du driter deg ut. den første påstanden ER sann, jeg leste det i avisen. en eller annen ekspert sa at vi burde lære av usa. der er det slik at hvis du ikke jobber, dør du. her er det slik at hvis du ikke jobber, selv om du er i stand til det, får du trygd! snillisme kalles dette.

og hvis frp skal gjøre det vanskeligere å få trygd, regner jeg med at de til gjengjeld gjør det lettere for innvandrerne å komme ut i arbeidslivet og tjene til livets opphold på ærlig vis. pluss at når en innvandrer vet at han klarer seg uten statlig støtte, gir det han en følelse av selvstendighet og han passer bedre inn i det norske samfunn


Hvis vi snakker fulltidsarbeid vil bortimot 100% av jobbene havne opp på et slikt lønnsnivå at man tjener høyere enn det trygden ligger på. Jeg nekter å tro at man som innvandrer tjener på å ikke jobbe uten at du gir meg bevis. I USA er det også slik at hvis man ikke er i stand til å jobbe, klarer man seg heller ikke på den lille trygden man får. Det kalles slemisme. De som da velger å snylte på trygden i Norge, kan ikke leve et spesielt rikt liv. Det er bedre at trygden er på et slikt nivå at det går an å leve til man skaffer seg en jobb, selv om det da er noen snyltere, enn at trygden er så lav at det skaper problemer for mennesker.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/okonomi/halve-norge-lever-p
a-trygd-2834196.html


det var ikke det her jeg fikk det fra, men det står der, svart på hvitt!

se siste avsnitt og bildeteksten

de som ikke er i stand til å jobbe, bør selvsagt få hjelp, men de som ER i stand til det, bør finne seg en jobb og integrere seg. staten burde gjøre det lettere for dem
Jeg glemmer aldri et ansikt, men i Deres tilfelle er jeg villig til å gjøre et unntak.
  • 0
gå frp!
I love the powerglove, its so BAD
  • 0
Nei, GO AP!
"We all make choices in life, but in the end our choices make us" -Andrew Ryan
  • 0
Siterer pidipjokk - "Ok Tøysekoppen. Så du mener at innvandrerne har lov å drepe andre folk i dette landet fordi de møter en vegg og fremmedfiendlighet? Hvor i helvette er fornuften om jeg tør å spørre?"

Det er ikke det jeg sier. Prøvde å sikte til at innvandrere ikke alltid blir like godt tatt imot av oss nordmenn. Vi dømmer dem på hudfargen og religion før dem får sakt et pip. Kan ikke være lett å være innvander og så føle seg så uvelkommen...
Og som _RED_ var inne på er det svært vanskelig å få seg arbeidsplass hvis du f.eks. heter Yusuf Amhadin.

Siterer asepug - "Jeg tviler på at noen innvandrere dreper fordi de møter en vegg av fordommer. mobbeoffre (som sikkert blir enda mere plaget enn innvandrere) dreper ikke. Afro-afrikanere i amerika, før de fikk like rettigheter med hvite, drepte heller ikke uten grunn, og de hadde det enda værre enn norske innvanrere.
Jeg tror de har litt mere i bagasjen enn noen fordommer rettet imot seg."


Tror du misforstod hva jeg mente, og som du selv er inne på kan motivet være så mangt til en slik gjerning. Er ikke bare spesifikk innvandrere som utfører de. Drap er noe som foregår yterst sjeldent og kan bli utført av hvem som helst.

Siterer Ikki-kun - "Jaja, men det forandrer likevel ikke det fakta at utlendinger utgjør det meste av kriminalitet. At det er de som utgjør størsteparten av tiggerene du ser i Oslos gater."

Og hvorfor er det sånn?

Siterer cosmo-kramer94 - "remote, du driter deg ut. den første påstanden ER sann, jeg leste det i avisen. en eller annen ekspert sa at vi burde lære av usa. der er det slik at hvis du ikke jobber, dør du. her er det slik at hvis du ikke jobber, selv om du er i stand til det, får du trygd! snillisme kalles dette."

Når du blir eldre finner du straks ut at det å leve på trygd ikke er noe særlig. Ingen som vil det vettu.

Vi kan lære av USA for å se hva vi ikke skal gjøre. Er vanvittig glad for at jeg ikke bor i USA. Tror jeg du er også innerst inne.
"The human race has one really effective weapon, and that is laughter." Mark Twain
  • 0
Siterer Tøysekoppen:
Siterer Ikki-kun - "Jaja, men det forandrer likevel ikke det fakta at utlendinger utgjør det meste av kriminalitet. At det er de som utgjør størsteparten av tiggerene du ser i Oslos gater."

Og hvorfor er det sånn?


Fordi regjeringa tillater masseinnvandring til Norge uten befolkningens samtykke. Det norske folk har aldri blitt spurt om de ønsker et flerkulturelt samfunn eller ikke, det har blitt tredd ned over hodet på oss.

Siterer Ikki-kun:
Så fordi man er skeptisk til å få masse innvandrere inn til Norge og fordi man ser at det er de som står for mesteparten av kriminaliteten, så er man redd for dem og rasistisk?


Sånne SV-holdninger som det der, irriterer meg veldig. Det er forskjell på å være i mot masseinnvandring og det å være rasist.
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Siterer Suppeelsker -
"Fordi regjeringa tillater masseinnvandring til Norge uten befolkningens samtykke. Det norske folk har aldri blitt spurt om de ønsker et flerkulturelt samfunn eller ikke, det har blitt tredd ned over hodet på oss."



"Sånne SV-holdninger som det der, irriterer meg veldig. Det er forskjell på å være i mot masseinnvandring og det å være rasist."


Da er det jaggu meg på tide å innse at vi lever i en mangfoldig verden. Veldig egoistisk holdning må jeg si. Syntes det også bærer preg av paranoia.

...regjeringen tillater ikke masseinnvandring.

btw: Hva mener du med SV-holdninger?
"The human race has one really effective weapon, and that is laughter." Mark Twain
  • 0
Vi kan lære av USA for å se hva vi ikke skal gjøre. Er vanvittig glad for at jeg ikke bor i USA. Tror jeg du er også innerst inne.

Nei, vi bør lære av usa på dette området, men ikke på absolutt alt. som du selv sa kan det være vanskelig å få jobb i norge hvis du heter yusuf amhadin. i usa er det ikke sånn. og der er det rett og slett en nødvendighet å få jobb for å overleve. sånn burde det være her og. ingen skal få lov til å sitte på ræva og nyte penger de ikke selv har tjent.

sikkert ikke så gøy å leve på trygd nei, men hvis det lønner seg blir det selvfølgelig mer populært blant innvandrerne
Jeg glemmer aldri et ansikt, men i Deres tilfelle er jeg villig til å gjøre et unntak.
  • 0
Tror det ikke alltid er like greit å være av muslimsk eller slavisk opprinnelse i USA xD.

Du har rett. Integreringspolitikken er noe vi absolutt må jobbe med. Men der må vi også selv ta tak, og ikke bare dytte alt over på innvandrerne. Skylde på at dem ikke respekterer nordmenn o.l.

Siterer cosmo-kramer94:
ingen skal få lov til å sitte på ræva og nyte penger de ikke selv har tjent.


Er ikke akkurat sånn at man frivillig velger det da.
"The human race has one really effective weapon, and that is laughter." Mark Twain
  • 0
"Da er det jaggu meg på tide å innse at vi lever i en mangfoldig verden. Veldig egoistisk holdning må jeg si. Syntes det også bærer preg av paranoia.

...regjeringen tillater ikke masseinnvandring.

btw: Hva mener du med SV-holdninger?"

SV-holdninger er å kalle meg egoistisk fordi jeg ønsker å følge FNs eget nasjonalitetsprinnsipp. Jeg ønsker å fortsette å leve i en mangfoldig verden, altså en verden der det finnes nordmenn, irakere og chilenere, ikke én nasjon med like mennesker. Verdens grenser bør bestå og jeg ønsker at det skal være mennesker med både rødt, svart, blondt og brunt hår også om 10 000 år.
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Tror det ikke alltid er like greit å være av muslimsk eller slavisk opprinnelse i USA xD.

fordommer er det hvertfall mye mindre av der enn her

Du har rett. Integreringspolitikken er noe vi absolutt må jobbe med. Men der må vi også selv ta tak, og ikke bare dytte alt over på innvandrerne. Skylde på at dem ikke respekterer nordmenn o.l.

selvfølgelig. dette er regjeringens skyld

ingen skal få lov til å sitte på ræva og nyte penger de ikke selv har tjent.

Er ikke akkurat sånn at man frivillig velger det da.

nei, jeg vet at det kan være vanskelig å få jobb og sånn, men det burde regjeringen gjøre noe med, ikke sant?
Jeg glemmer aldri et ansikt, men i Deres tilfelle er jeg villig til å gjøre et unntak.
  • 0
Siterer cosmo-kramer94:
http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/okonomi/halve-norge-lever-p

a-trygd-2834196.html

det var ikke det her jeg fikk det fra, men det står der, svart på hvitt!

se siste avsnitt og bildeteksten

de som ikke er i stand til å jobbe, bør selvsagt få hjelp, men de som ER i stand til det, bør finne seg en jobb og integrere seg. staten burde gjøre det lettere for dem


Her står det klart å tydelig at innvandrere tjener bedre på trygden enn å jobbe hvis de har mange barn og hjemmeværende ektefelle. Dette var jeg nogenlunde klar over, og utelatelsen av denne detaljen kunne spart oss for ytterligere ordveksling.

Jeg er også uenig i at trygden bør være så høy i slike tilfeller at det ikke lønner seg å jobbe. Men det betyr ikke at jeg vil gå så ekstremt langt som å kutte trygden så mye at man faktisk ikke kan leve av den, noe FRP i all sannsynlighet vil gjøre. Sikkert under 0,5% av arbeidsdyktige innvandrerne lever på trygd, jeg er enig i at noe her bør gjøres, men ikke slik at det går utover de som faktisk trenger trygdepengene. Og jeg synes ikke dette argumentet er tilstrekkelig for at man vil ha FRP i en ny regjering.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Her står det klart å tydelig at innvandrere tjener bedre på trygden enn å jobbe hvis de har mange barn og hjemmeværende ektefelle. Dette var jeg nogenlunde klar over, og utelatelsen av denne detaljen kunne spart oss for ytterligere ordveksling.

Jeg sa jo innvandrerfamilier. sist jeg sjekket besto en familie av barn og kone.

Jeg er også uenig i at trygden bør være så høy i slike tilfeller at det ikke lønner seg å jobbe. Men det betyr ikke at jeg vil gå så ekstremt langt som å kutte trygden så mye at man faktisk ikke kan leve av den, noe FRP i all sannsynlighet vil gjøre. Sikkert under 0,5% av arbeidsdyktige innvandrerne lever på trygd, jeg er enig i at noe her bør gjøres, men ikke slik at det går utover de som faktisk trenger trygdepengene.

Fremskrittspartiet mener at alle mennesker har ansvar for å sørge for seg selv, sin inntekt og sin livskvalitet. Unntatt er de som av helsemessige årsaker ikke har mulighet til å klare dette på egenhånd. Norge er et land med svært gode arbeidsrettslige forhold, et godt ivaretatt arbeidsmiljø, gode helsetjenester og et arbeidsmarked med stort behov for arbeidskraft.

Dette er tatt fra hjemmesiden deres. her står det at de som av helsemessige årsaker ikke er i stand til å jobbe, skal få hjelp.
Og jeg synes ikke dette argumentet er tilstrekkelig for at man vil ha FRP i en ny regjering.

Det har jeg heller ikke sagt, men det er ett argument
Jeg glemmer aldri et ansikt, men i Deres tilfelle er jeg villig til å gjøre et unntak.
  • 0
Kudos for å starte skikkelige debatt, Onkel Gerda.

Menne.... denne bloggen slår seg sterkt ned på å være for angripende. Selv om jeg forsåvidt er enig i omtrent alle dine (Onkel Gerdas) uttalelser og støtter din politiske aktivitet så syntes jeg det er viktig å være veldig nyansert i slike situasjoner. Det er mye mer praktisk for deg om du faktisk viser litt innblikk i hva FRP egentlig står for og hvorfor de tenker sånn de gjør, og så fremstille dette på en måte som "knekker" alle poengene deres. Dette er en smart diskusjonsteknikk da det hindrer motparten din i å komme med uttalelser om hvordan det "egentlig" er, nå når du allerede har forklart det. Vet ikke helt om du forstår hva jeg mener, men samma det. Bloggen er ikke sånn max fail, da. Du gjør mye bra og kommer med mange gode poenger. Har sett mange idioter som bare hyler om hvor idiot FRP er, uten å ha noe solid grunnlag. Og disse folkene er ofte fanatiske ovenfor ett annet parti.

Anyway. FRP er i mine øyne ett idiotisk og ignorant parti som misslykkes på alt annet enn å fortelle folk det de ønsker å høre. Og jeg syntes FRP er litt for preget av konservative verdier og, vel, rasistme. Jeg vet det er mange som syter og skriker om hvor rasistiske FRP er, men jeg får faktisk inntrykk om at det ligger noe i det som blir sagt. Er òg en motstander av den veldig «ensidige» økonomipolitikken til FRP, med en så veldig tung fokus på privatisering. Dette er jo ett spørsmål om kapitalisme og demokrati, men jeg syntes det kan eksistere en balanse. Men FRP er ikke ett av partiene jeg føler ikke gjør noe tiltak for å opprettholde denne balansen. For mye privatisering og personlig frihet skaper klasseskille. For mye individualisme er ikke nødvendigvis en så bra ting som mange tror. Men FRP kjøper overklassen med tanken om at de kan være rikere og middelklassefolka med konseptet om personlig frihet. Skal vel respektere deres taleevne, men jeg missliker nettopp dette noe utrolig sterkt. Men alle er så opptatt med hele rasisme-greia at alle overser dette totalt. Deprimerende.

Cirka alt FRP selger på er jeg vel motstander av. Null trygd og mindre skatt og mer individuell frihet. Mange ting som høres kjempebra ut i teorien, men i full praksis bare fører til mer vondt enn godt. Og jeg missliker at FRP ikke klarer se dette selv, hvordan mye tilgang til private skoler og sykehuser fører til at det vil utvikle seg til ett samfunn hvor noen har tilgang til de «skikkelige» tingene og andre må klare seg med det som er billig/gratis. Og når dette begynner allerede fra skolen av så skaper man ingenting annet enn ett klasseskille. Og klasseskillet er ikke det eneste problemet FRP sin ideologi fører til. Det blir også mindre penger til staten for offentlig støtte av alle slag. Kun de rikeste har god nytte av FRP sin ideologi, og jeg syntes det er skremmende hvor mange nåværende «middelklassefolk» som stemmer FRP uten noe solid innsikt i hva partiet egentlig står for.

Når alt dette er basisen for partiet sin ideologi så syntes jeg ikke noe annet er av stor relevans. FRP er i mine øyne ikke ett parti verdt å vurdere, hovedsakelig på grunn av hvor lite nyanserte de fremstår som, og deres manglende ønske/evne om å skape en balanse i samfunnet. Har ikke noe konkret parti jeg velger å holde med i denne sammenhengen, da. Oh well. Jeg støtter uansett ikke FRP.
http://www.youtube.com/watch?v=pCWxNgvFbew&feature=plcp
  • 0
Siterer cosmo-kramer94:
Jeg sa jo innvandrerfamilier. sist jeg sjekket besto en familie av barn og kone.


For uklar formulering fra din side, men beklager, da.

Siterer cosmo-kramer94:
Dette er tatt fra hjemmesiden deres. her står det at de som av helsemessige årsaker ikke er i stand til å jobbe, skal få hjelp.


Yes, of course, men jeg vil gjerne se i hvilken grad de få pengene de har strekker til på akkurat dette. FRP vil altså gi trygd til de som virkelig trenger det? Fungerer det ikke slik fra før? Uansett hvor vanntett deres system høres ut, vil det bare resultere i like mange snyltere og ikke minst en mindre levbar trygd. Syke folk kan bli tvunget til å fortsette å jobbe.

Siterer Cladeus:
Anyway. FRP er i mine øyne ett idiotisk og ignorant parti som misslykkes på alt annet enn å fortelle folk det de ønsker å høre. Og jeg syntes FRP er litt for preget av konservative verdier og, vel, rasistme. Jeg vet det er mange som syter og skriker om hvor rasistiske FRP er, men jeg får faktisk inntrykk om at det ligger noe i det som blir sagt. Er òg en motstander av den veldig «ensidige» økonomipolitikken til FRP, med en så veldig tung fokus på privatisering. Dette er jo ett spørsmål om kapitalisme og demokrati, men jeg syntes det kan eksistere en balanse. Men FRP er ikke ett av partiene jeg føler ikke gjør noe tiltak for å opprettholde denne balansen. For mye privatisering og personlig frihet skaper klasseskille. For mye individualisme er ikke nødvendigvis en så bra ting som mange tror. Men FRP kjøper overklassen med tanken om at de kan være rikere og middelklassefolka med konseptet om personlig frihet. Skal vel respektere deres taleevne, men jeg missliker nettopp dette noe utrolig sterkt. Men alle er så opptatt med hele rasisme-greia at alle overser dette totalt. Deprimerende.

Cirka alt FRP selger på er jeg vel motstander av. Null trygd og mindre skatt og mer individuell frihet. Mange ting som høres kjempebra ut i teorien, men i full praksis bare fører til mer vondt enn godt. Og jeg missliker at FRP ikke klarer se dette selv, hvordan mye tilgang til private skoler og sykehuser fører til at det vil utvikle seg til ett samfunn hvor noen har tilgang til de «skikkelige» tingene og andre må klare seg med det som er billig/gratis. Og når dette begynner allerede fra skolen av så skaper man ingenting annet enn ett klasseskille. Og klasseskillet er ikke det eneste problemet FRP sin ideologi fører til. Det blir også mindre penger til staten for offentlig støtte av alle slag. Kun de rikeste har god nytte av FRP sin ideologi, og jeg syntes det er skremmende hvor mange nåværende «middelklassefolk» som stemmer FRP uten noe solid innsikt i hva partiet egentlig står for.

Når alt dette er basisen for partiet sin ideologi så syntes jeg ikke noe annet er av stor relevans. FRP er i mine øyne ikke ett parti verdt å vurdere, hovedsakelig på grunn av hvor lite nyanserte de fremstår som, og deres manglende ønske/evne om å skape en balanse i samfunnet. Har ikke noe konkret parti jeg velger å holde med i denne sammenhengen, da. Oh well. Jeg støtter uansett ikke FRP.


Amen.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!