Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Hvorfor stemme FRP?
De er et parti for de som er redde for innvandrere, er rasistiske, har fordommer, og har fremmedfrykt. De er et parti, som vil at de rike skal slippe å betale så mye skatt. FRP er et parti for de som ikke bryr seg så mye om miljøet. Osv, osv.

FRP sier alltid populære ting, som dumme personer går rett på, ting som "vi skal bevilge mer penger..." til ditt og datt. Er det aldri noen som spør "Hvo skal dere ta de pengene fra?" Hvis de ikke skal ta pengene fra andre viktige saker, så tar de det fra olje fondet. Og de må ta enda mer penger fra olje fondet, siden de rike må betale mindre skatt...

I følge avis overskrifter, så skal den norske oljen ta slutt etter 8år. Når skal FRP tenke langsiktig? Når vår olje er begrenset, og vårt olje fond ikke varer evig, hvorfor skal de bruke enda mer av det?

Det er bare en ting... De fleste meningene FRP, sier, er slike "populære" saker og ting. Ting som hører hjemme i fantasier. "Tenk deg du slipper å betale skatt, du skal slippe ditt og datt" det funker ikke, det fungerer ikke. Man må tenke langsiktig. Lav skatt for noen går ut over hele samfunnet, og enten må du ta mer av vårt olje fond, eller så må du redusere et budsjett som FRP skal øke... De sier ting som motstrider seg selv.

Slike ting som olje søl, jeg kjenner en som har så og si fatt det gjennom alene, det med at tungoljen skal ut. Han sier at arbeidet hadde blitt mye vanskeligere ved en FRP regjering. Grunnen er det at f. eks rederier hadde klaget over at det hadde vert for dyrt, og FRP ville ha lyttet. For de som sier at Jens løy om det med at tung olje skal bli forbudt (hevder Belona), så skal jeg forklare det. Tung olje skal ikke bli forbund, men det stilles et krav, slik at drivstoffet bare kan maksimum ha et hvis % innhold svovel, og det er et nivå tung olje aldri kan brukes som drivstoff med. Så avtalen gjør ikke tung olje ulovelig, men umulig å bruke...

Jeg må bare legge til en teit sak jeg leste i avisen. FRP mener at man skal kunne kjøpe Øl på bensinstasjoner 24 timer i døgnet... Hvor idiotisk er ikke det. Her sliter vi med bilulykker, og så skal man kunne kjøpe alkohol på bensinstasjoner, slik at både bil og sjåfør kan kjøre full fra bensinstasjonen...

Bare hør på min bønn, hvis du absolutt skal stemme på den høyre siden, stem heller på Høyere eller venstre :pray:

Lagt til 2009-08-11 01:04:
WOW dette var nøyaktig 444 ord (uten dette da)
"We all make choices in life, but in the end our choices make us" -Andrew Ryan
  • 0
Siv jensen lovte at hvis frp vinner valget skal de sende ut mulla krekar fra Norge. Helt utrolig dumt at han får bo i Norge som en helt vanlig person. Hvis du så den dokumentaren som var på tv for ikke så lenge siden skjønner du hva jeg mener.

Ellers er jeg egentlig ganske enig med deg
Shut Up. Kick Ass.
  • 0
La oss håpe FRP aldri kommer til makten. Vi kan ikke ha folk som tenker slikt i regjeringen.

Du liker å skrive sene blogger du.
Rett meg om jeg ikke tar feil...
  • 0
Vel, jeg er nesten solgt så lenge de senker asylmotakk for slik farten er nå vil Norge snart være et muslimsk land.
Men kommer mest sannsynlig aldri til å stemme på noe i det hele tatt.
  • 0
'Wow, folk gjør som de vil...
AP sier: RESTRIKTER DET FRIE LANDET VÅRT'
Paint the man, cut the lines. Paint the man, cut the lines.
  • 0
Nintendodude: Jeg tenker best om natta

Men jeg forstår de som ikke vill at norge skal bli et muslimsk land, men det tror jeg heller det ikke blir. Men for øyeblikker så synker den norske befolkning, og det er bare viad innvandring vi holder befolkningen stabil/økende. Vil dere ha størst % andel etnisk norske, så se og lær av kaninene
"We all make choices in life, but in the end our choices make us" -Andrew Ryan
  • 0
Ja. Kaniner er kjent for å la slanger bo i hulene deres.
Paint the man, cut the lines. Paint the man, cut the lines.
  • 0
Siterer Zyrocz:
Vel, jeg er nesten solgt så lenge de senker asylmotakk for slik farten er nå vil Norge snart være et muslimsk land.
Men kommer mest sannsynlig aldri til å stemme på noe i det hele tatt.


Veeel... det er jo litt å ta i? Hvor får folk slikt fra?

Norge kommer selvsagt ikke til å bli et muslimsk land. Rett og slett fordi vi ikke er interessert eller lærd med den type kultur og hva det innebærer. Er et paradoks når folk sier vi blir et muslimsk land, og så har dem ikke peiling på hva det vil si å være muslim.

Tror nok fremmede som kommer til vårt land først og fremst er svært takknemlige, og ønsker overhode ikke å ødelegge våres kultur.

Det er integreringspolitikken som bør ses på.
"The human race has one really effective weapon, and that is laughter." Mark Twain
  • 0
Ja vi får passe oss, for "snik islamiserniger"! ARGHHHHhhh...hhh.....hh....h..... Jeg er Snik islamisert!
"We all make choices in life, but in the end our choices make us" -Andrew Ryan
  • 0
Mye idiotisk FrP kommer med ja, genialt bilde forresten
  • 0
bra blogg eni me dæ de ****** kan f@£n ikke ta ocer norge ^^
:D I am back in the saddle again
  • 0
Jeg er enig med deg. FrP lover gull, grønne skoger og mere til, men hvor de skal få alt dette fra er det visst ingen(ikke en gang dem selv) som vet.

De skryter også over at de gjør det "som er best for folket." Bedre veier, masse masse olje, mere penger til alle, ingen skatt, bedre skoler, bedre alt, noe de aldri kommer til å klare. Politikerne deres kommer også med personangrep og latterlige angrep på andre politikere. Og når de andre partiene går i mot dem spiller de ofre.

Frp spiller også på folks fordommer mot innvandrere, ved å overdramatisere Krekar og innvandrere generelt.

De har en latterlig økonomipolitikk. Det virker ikke som om mange av dem kan mye om økonomi(Har jeg hørt da )
Naturkreftene fikk kreftene av meg
  • 0
FrP må få komme til makten i Norge! Masse gode tiltak fra dem, og de hadde aldri klart å ruinert Norge på 4 år dersom de ville vunnet valget.
Mange som mener FrP tilhenger er helt idioter. Men tenk dere da.. Det er en grunn til at verden er delt opp i land. Det er for mange invandrere i Norge i dag, og det er ikke rasistisk ment. Hadde Norge vært invadert av amerikanere så er det akkurat det samme. Svart eller hvit har ingen betydning, men det er for mange invandrere.

Og til Magesty:
Ap har heller ikke holdt mye av det de lovet. Men slik er det med alle partier. Ap har ikke redusert skatten på mange fronter?
Har dem klart å skaffe bedre veier?
Er det vits å spare alle pengene til de neste generasjonene? Det er jo nåtidens personer som skatter masse penger, og burde ikke vi få litt goder for det da? Eller skal fremtidens mennesker gravse te seg våre skattepenger?
  • 0
Siterer pidipjokk: "FrP må få komme til makten i Norge! Masse gode tiltak fra dem, og de hadde aldri klart å ruinert Norge på 4 år dersom de ville vunnet valget."

Ikke si det. Ingen som forutså en annen verdenskrig når Hitler kom til makten heller.
"The human race has one really effective weapon, and that is laughter." Mark Twain
  • 0
Forbinder du FrP med Hitler er du helt på jorde. voks opp og prat litt seriøst da?
  • 0
Det var en metafor. Herregud -_-

@Pidipjokk om Tøysekoppen
Naturkreftene fikk kreftene av meg
  • 0
ja men alt de leverer er tumme løfter til folket såm får oss til å bli lei dem Sitat Siv Jensen (sånn ca):Vi i FrP lover grønne skoger,ingen skatt,mindre invandrere,mer olje og for å si det Ingen skatt til milljonærer.

hvorfor skal de som faktis har penger nok til å gi mat til hele Afrika slippe unna hvis Norge hadde slåd kloa i de pengene så hadde F.Eks min skole vært ombygd allerede.

Hvordan skal de skaffe mer olje er det ikke bedre å spare på det vi har...

og hva i f@£n skal de få alt de peker på de lover grønn natur hvordan i helvete skal de klare det når de er mer opptatt av å øddelege den...
Skrew FrP stem heller på Høyre eller Arbeider partiet(min favoritt ^^) Jeg ser mye på poletik og det er rart at en 14 år gammel gutt interesere seg i sånt ^^
:D I am back in the saddle again
  • 0
14 år sier litt om deg da, og spesielt det du skriver.
Men det går jo opp i opp når de sier de vil bygge bedre veier, skoler osv. I tillegg står de for å bruke en god del av pengene i statskassa nå i stede for å spare hele greie til tunge tider.

I forhold til Ap som sier de vil bygge bedre veier og skolen, men spare penger til tunge tider? Hvordan går det?

De vil heller ikke punge ut penger til arbeidløse slik at de kan snylte på trygd, noe jeg synes er bra.
  • 0
en god del av de i FrP ville ha tatt litt av pengene i sin egen lomme for at de er nesten viktire en kongen om de vinner jeg liker dem ikke dem er snyltere hele F%cking gjengen æ ville ha stemt AP de ser nu ut til å holde mye av det de holder...vi har nu hat dem i en stund så æ vil at vi skal ha dem mange ganger fram over
:D I am back in the saddle again
  • 0
Siterer pidipjokk:
14 år sier litt om deg da, og spesielt det du skriver.


Og du fremstår likevel mindre kunnskapsfull. Gratulerer.

Du viser en total mangel på kunnskap om økonomi når du sier at man kan bruke mer av statskassa enn vi allerede gjør. Det ville ført til store økonomiske problemer, om man hadde pumpet mer penger inn i det norske samfunnet. Det handler ikke bare om å spare, men også om noen av de viktigste prinsippene innenfor økonomi.

Du viser også en total mangel på refleksjon når du mener at det er galt å gi trygd. Det er ytterst få som snylter på trygden i Norge, da den er svært lav i forhold til lønn og at de som faktisk får den, trenger den. Det er dessuten tåpelig å ønske arbeidsløshetstrygden bort for å kutte ned på snylting. Løsningen er jo selvsagt å få de få snylterne i arbeid, ikke ødelegge for absolutt alle.

Siterer Tøysekoppen:
Ikke si det. Ingen som forutså en annen verdenskrig når Hitler kom til makten heller.


Saklighet er en dyd.
"Damn, sucker. I just got some. Look at me, Brad, I'm a man now, just like you. Except, I don't look like a faggot and talk all educated."
  • 0
pidipjokk, 14? Hvorfor se på alder når du ser på hva han skriver? Jeg så null sammenheng. Jeg så at han skrev smartere enn deg, ikke mer.


"Hadde Norge vært invadert av amerikanere så er det akkurat det samme. Svart eller hvit har ingen betydning, men det er for mange invandrere."

Absolutt ikke. Hadde amerikanere vært de som kom inn i landet deres, hadde dere ikke løftet en finger. Ikke på en stund. Heh, da hadde ikke vært noe så idiotisk og falskt som "SNIK ISLAMISERING" som dere "måtte ta hånd om", men noe realistisk, som fedme ^^ Uuuh, stereotypiserer jeg? Akkurat som de fleste nordmenn gjør. Som de blir lært til å gjøre.

Nå setter jeg visst alle i samme bås, beklager. Ikke alle er sånn, naturligvis, men en del.

Men da spør jeg dette - Og ikke tenk nøye over det, men skriv det første som faller deg inn, pidipjokk - siden du støtter rasismepartiet - Hva mener du om utlendinger? Om folk som meg?
Har du samme innstilling mot innvandrere som FrP? Som spiller innvandrersangen (jeg husker ikke helt hvorfor og hva som skjedde), og sier "Jaja, det var.. .ironisk ment." rett etter at skaperen av sangen sier at "Sangen er ironisk, og jeg blir oppgitt over at FrP bruker den slik." (Nu vell, kort fortalt.)
Did you know? John Dies at the End.
  • 0
Kan enda ikke stemme, men hvis jeg hadde hatt muligheten tror jeg det hadde blitt AP jeg hadde stemt. Det hadde i alle fall ikke vært FRP.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Kan ikke si meg mer enig. FRP er i mine øyne et parti man ikke vil stole på, siden grunnprinsippene i ideologien deres ikke er noe å rope hurra for. De vil privatisere landet mye mer, noe som fører til at de må bruke mindre penger til offentlig støtte, men samtidig tjener staten mindre. I tillegg kutter de skatter og avgifter for å forsterke den private økonomien, men dette gir igjen en forminsket inntekt til statskassen, som selvfølgelig gjør til at de må kutte kraftig ned på den offentlige støtten. Og hvor skal de ta pengene fra for å holde alt de lover? Alt som heter kultur kommer til å forsvinne hvis FRP får det slik de vil. Og sannheten er at det frie markedet blir for griskt hvis det ikke kan reguleres. Hvorfor bygger ikke de private eierne flere studentboliger f. eks? Jo, det er fordi at de kan holde prisen oppe når boligene er få og etterspørselen stor. Slike rikinger tenker bare på penger, og det er fint å kunne gripe inn hvis noe slikt skjer. Det kan ikke FRP, fordi de har solgt seg ut av hele dritten. Kun rikinger som Stein Erik Hagen vil ha nytte av FRPs politikk, ikke "folk flest" som de alltid snakker om. Hvis FRP hadde hatt makten under finanskrisa skal jeg si dere at da hadde det også gått fløyten for Norge, men det gjorde det ikke takket være blandingsøkonomien og den sterke statskassa.

Jeg frykter også for at en stemme til Høyre blir en stemme til FRP. Hvis du absolutt vil ha en borgerlig regjering, stem heller Venstre eller KRF.

Og til slutt et spørsmål: Skal de med mest penger styre landet, eller folket? Hvis du mener det siste, må du aldri stemme FRP.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
FrP snakker bare valgflesk (etter det å ha lest her). Viss de kommer til makten så kan det nermest bli borgerkrig i landet!

Bedre veier? Pøh, viss de vil at bensinstasjoner skal selge øl 24/7 så blir det jo bare verre!

Rikinger blir rikere og fattige blir fattige hvis FrP skal gå inn med et sånt skattesystem.

Det eneste jeg vil er at skoler, barnehager, sykehus, barnehjem og gamlehjem skal få mer penger og ansatte.

Uansett, er bare 14, så jeg har ikke så mye å si.
Rise and Rise Again, Until Lambs Become Lions.
  • 0
Først må jeg bare si det, at jeg har blitt glad for alle komentarene. Ikke fordi det var mange, men fordi det var mange komentarer som beroliget meg. Jeg synes at det er så bra at det er så mange smarte brukere her, men egne meninger, og egene argumenter. Det gjør meg trgg på fremtiden

Jeg synes at det er så bra at flertallet ser gjennom FRP sine løyner (jeg hvet jeg virket litt sånn ... i paragrafet over, men ble bare så glad over flertalles meninger )

Jeg glemte en ting jeg glemte å skrive.

For de som sier at skolene i f.eks olso ikke holder valg løftene osv. Da er det ikke regjeringen som svikter. Det er komunen. I komunen i olso, så sitter det en borgelig ledelse. Komunen får et vist antall penger av staten, som regjeringen her gitt slik at det skal dekke det de har lovet. Det er ikke altid at komunen bevilger pengene like bra. Så når dere klager på Regjeringen p.g.a dårlige skoler, glemmer dere å klage på komunen også...

Lagt til 2009-08-11 10:34:
Glemte å sitere The xbox360 guy:
Vell om 4 år så er jeg i alle fall veldig glad for hva du stemmer, pluss at jeg synes at du har like mye å si her som alle andre Som en sa over et sted det er ikke altid alder som gjør en smart
"We all make choices in life, but in the end our choices make us" -Andrew Ryan
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!