Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Jeg beklager en sterk bloggtittel, men det er tydeligvis slik reglene er nå. Vi lever i en verden for folk vil bedras, hvor folk villig melder seg inn i gruppevirksomhet, "bandwagons" og politiske og veldedige kompisgjenger for å segrere seg, gjerne for å være trendy, og hip. Folk som gladelig gir halve lønna si til bøssebærere, som om de skulle vært dødsyk eller noe, mens de åndser bak de som våger å gå egne veier, og de som åpent kan innrømme at de enkelt som deus ex 2 invisible wars, gir blanke faen, mens de spyr galle rundt et hvert tre.

Har nå i det siste gått rundt i faen,tastiske Trondhjem, og pilt blant travle folkemengder for å komme meg til spillsjappa hvor den vakre jenta pleide å jobbe:( sigh... outlands, platekompaniet, armybutikken m. fler osv, osv... som dere skjønner jeg har mine rutiner.

Noe som slår meg hver gang som en gal rbk-fan, er at det står mange veldedige organisasjoner, som skal ha sitt. De trenger seg på med blider av avmagrede barn, som for bare 2-300 kroner i måneden kan leve i narnia og være glade små krapyl. De samme barna som har fått god sendetid på tv3 og tvnorge hvor det har kommet et nytt marked for å bli, nemlig de som sprer pessimisme og elendighet, mens de appelerer til folks samvittighet, om å bli en jæ''a superhelt. Med en hypotetisk eller provisorisk kappe og maske og hele sulamitten kan du redde verden for bare 100, 200, eller 300 kroner i mnd, reklamene er uspiselige, men taktisk solide.

Tiggerne rundt trondheim er virkelig et kulturellt bidrag og burde få statsstønad, definitivt, de gjør nok det allerede når jeg tenker meg om. Hvordan kan du ellers forklare hvorfor de heller vil sitte her og tigge istedet for å sitte i sitt eget land, tigging er jo så forbanna lukrativt i utgangspunktet. Hvordan kom de seg hit i utgangspunktet forresten? Fløy de med fly, tog, thorleifs bussreiser??? WTF!
Disse sittter på rævva og rister sine kopper(fra narvesen vel og merke) med få mynter i, for å minne folk på at her sitter en håpløs og har et illebefinnende, og ja... jeg trenger også pengene dine forresten. Støyen fra dama overdøves av en mann med fiolin som ikke kan spille på den, men som gladelig ikke skyr noen midler for å prøve, arggg hadde han bare hadd en tuba istedet. Alle er de frustrert og håpløst trengende av din hjelp og godvilje. Telefontigging, misjonsarbeidere, og demonstrasjonstog. Operasjons dagsverk, og live aid. Antikrigserklæringer med steinkasting og glassknusing. Budskapet er visst stopp vold med mer vold, ja hvorfor ikke? The list goes on and on.

Appeller om å stemme ditt og gjøre datt har gjort meg til en sur gammel grinebiter, pessimistisk og BLASERT. Jeg tror folk flest er det nå. Ingen bryr seg om denne dritten lenger. Vi lever i en verden som er overbefolket, uhjelpen funker ikke, og ikke er den bærekraftig heller, og det eneste den har gjort er å bidra til mer overbefolkning og ergo, økt behov for enda mere bistand. Det lite eller ingenting vi kan gjøre sånn som jeg ser det, jeg vil bare se lørdagsprogrammet mitt uten å se slike tårevåte appeller, hvor de nærmest blir mer vulgære for hver gang.

Gi mer penger attituden har blitt mer som USA sitt missil system: shot and forget, bortsett fra at her er det gi penger og glem. Mer penger gjør det enklere å glemme med god samvittighet. Litt som å døyve sorgen med Wishky, rett i fra flaska.

Det største problemet med denne utviklinga er ar den er fordummende, jo mer blaserte folk blir, jo i større grad må mediene og intresseorganisasjonene prøve og slite for å sjokkere, overraske, gjerne ved å provosere, manipulere eller lure folk til å lese artikklene gi penger osv. uhjelp må snart kombineres med kjendisnytt, for at folk skal bry seg, og dette resultatet kan mediene og markedsføringskreftene takke seg selv for.
Det er ikke menneskelig å være så human, eller menneskelig om du vil. Skulle jeg ha skjenket en tåre for hvert barn som dør av sult hver dag, hadde jeg vært en selvskadende emo. Men når jeg tenker meg om, så vil jeg heller være en emo eller den stille jævelen med et villt blikk i klasserommet som drømmer om en columbine istedet for å være en komformist(for å bruke et emouttrykk) som skal føye seg inn i rankene til de som prøver å være "bedre" enn alle andre.

Jeg mener at folk skal bestemme selv, og kunne gi hvis de føler for det, ut ifra eget initiativ. Det er noe rått og ekte ved det, noe genuint om du vil. Noe som man virkelig kan se opp til, uten krokodilletårene. Å skape et indirekte press på folk ved å så et samvittighetsfrø i folk, for å tvinge frem en bestemt emosjon er å fremme falskhet og det fordummer saken den fronter. For denne saken er mere komplex enn som så, bistandshjelps slagkraft er under lupen. Men det spiller uansett ingen rolle, for budskapet her er at i dette samfunnet skal alle bry seg, eller late som de gjør det, har du noen andre meninger om dette enn at statlige og folkelige bevilgninger redder Afrika og tiggende romanifolk fra fattigdom, og at sharing is caring, så kan du holde kjeft. Dine sanne følelser bryr vi oss fint lite om. Nå trenger vi pengene dine, for hvert femte minutt dør et barn av sult nemlig!!! Har du ikke skjønt det ennå???

Bah, I'd rather have a coke and a smile and shut you the fuck up.
  • 0
Vell, jeg er bare 15 år, så tror nok det ikke helt hadde vært normalt om jeg ga penger til uhjelp osv. Foreldrene mine derimot gir helst alltid penger vær gang det er bøssebærere på døren.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Jeg er helt enig med deg, folk blir presset fra alle kanter for å gi penger til alle som trenger /"trenger"

Men det var litt kult med de rumenerne som gikk ut i avisa og sa at vi gå de for lite penger, de hadde nemlig hørt at norge var så gavmilde...
Fem-stjerners medlem
  • 0
hehehe. Hilsen fattigmann.....
Våre fiender er oppfinnsomme og ressurssterke. Det er vi også. De slutter aldri å pønske ut nye måter å skade vårt land og vårt folk på. Det gjør ikke vi heller. George W. Bush
  • 0
Jeg gir ikke vekk ei eneste krone til noe som helst, til hælvete med alt og alle. Det har blitt så alt for mange som hyler etter penger, en stakkar kan da ikke hjelpe alle om en vil aldri så mye.
Så jeg tar Onkel Skrue veien, deler ikke ut en 50 øring om det så snødde i hælvete

Meget bra skrevet blogg btw, endelig en bra blogg utenfor A4 standarden her
http://www.youtube.com/watch?v=rfc53xwEzUo
  • 0
Bra lesning!

"Men det var litt kult med de rumenerne som gikk ut i avisa og sa at vi gå de for lite penger, de hadde nemlig hørt at norge var så gavmilde..."

Merklig hvorfor de sier det når 80% av vinningskriminaliteten begås av rumenere
Altså jeg har ikke noe imot å hjelpe en stakkars, men du vet aldri hvem som er kriminelle og hvem som er "ekte". Jeg har gitt penger til norske tiggere, men østeuropeère holder jeg meg langt unna.
jeg liker sjøpølsa
  • 0
It takes 12 seconds for the donkey to pass the screen. Two children have died of hunger inbetween these seconds.

Gief MONEYZZ!


-------------------------


En ting jeg lurer på, er; hva gjør Norske tiggere på gata? Klarte de virkelig ikke å få jobb på Kiwi eller Mix gjennom hele sitt 35 år gamle liv som en normal sjel?

------------------------

Det med at vi i Norge har det så jævlig bra, og at de i Afrika ikke har det så bra. Vel, det er DERES realitet, og dette er MIN realitet. Hvorfor skal jeg bry meg da? Skulle jeg ønske at jeg levde som de? Skulle jeg ønske at jeg bodde der nede og hjalp alt og alle? Hvorfor skal jeg gidde å bruke livet MITT på å gjøre noen ANDRES liv bra? (Nå tenker jeg å faktisk gi opp mitt eget, og dermed bare leve for en syk gutt)

Det blir for dumt at alle skal ha det absolutt helt likt her i verden. Det skjer ikke. Og JEG kan ikke alene gjøre noe med det. Så jeg dermed er jo regnestykke helt flott og blankt.
I'm not just sure, I'm HIV positive!
  • 0
Gjør som Kengro og ikke gir bort et øre Sier bare ikke intressert og "smeller" igjen døra.
You tell me to get a life?Well I have an answer for you: I'm a gamer, I don't need to get one, I have many lives:D
  • 0
Hva er ment med lignelsen om Deus Ex2?
  • 0
hehe Ikke noe spesielt, men hvis du spilte eneren og toeren, så husker du nok at toeren var en relativt fordumma versjon av eneren, greit og moro spill, men noen hakk tilbake i utviklinga, så ut ifra det, en smule "enfoldig" eller enkel, om du vil.
  • 0
Vi krysser fingrene for 3ern
  • 0
alle gode ting er tre
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!