Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Warning: Denne bloggen er ikke ment for å krenke noen for hva de synes er rett/galt, men jeg vil nemne tre ganske teite saker som FRP har lagt fram. Ikke det at jeg har peiling, men selv jeg som ikke følger med greier å si hva som høres dumt ut. Og jaja, folk kan mene hva de vil, men det er grenser.(Denne informasjonen har jeg hørt fra nett, og fra andre personer)

Sak 1: FRP kom fram til forslaget å bygge et asylmottak i Afrika. Dette er bare teit, de sier ikke hva land i Afrika, eller noe! Det er få land som har råd til å få ALLE flyktninger i hele Europa, til et i Afrika. Det er jo mange land i Afrika som har mange flyktninger selv. Dumt forslag.

Sak 2: FRP vil at alle bensinstasjoner i landet skal begynne å selge øl 24/7. Selv om FRP var klar over at Latvia har begynnt med dette, og de har hatt en stigning på 48% i bilulykker, så synes de det er en god ide. Dette er jo som å be folk fyllekjøre!

Sak 3: Sak tre er enkel, det finnes rett og slett ikke global oppvarming. Det ER JO ABSURD!

Vær så snill å rett på meg vil jeg har gjort noe feil. Og igjen det er ikke ment å krenke noen som holder med FRP
  • 0
jeg håper for all del at FRP ikke kommer til makten. INGEN skattebetaling for de rike, noe som Stein Erik Hagen sier er uutholdbart ( ),
INGEN kultur-arangemanger (Giske nekter FRP inn i kulturstyret) og dette med det latterlige asylene og saken om å sende alle ulovlige innvandrere ut sammen med Krekar. Det skulle ikke forundre meg om Siv er virkelighetens Magica fra tryll

Lagt til 2009-07-28 19:12:
no offence
  • 0
Hahaha, hvem besøker bensinstasjoner uten å kjøre?
En Fuego!
  • 0
Epic, ass...
  • 0
Okei her har du noen pointers,

1: Mange innvandrere kommer hit til landet på feil grunnlag, og det er ikke bare å sende ut alle sånn helt uten videre, feks. det er vanskelig å sende ut folk når de har falsk id og vi ikke vet hvem de er. Å gå til anskaffelse av asylmottak i andre land er å øke antall ledd i denne "prosessen" og gjøre det enklere å sile ut faktiske asylsøkere og de med legitime hensikter. Det blir som med hellas/aten hvor de fleste innvandrere kommer dit først som første land inn til Europa, kanskje gjerne etter en lang og farlig reise med menneskesmuglere. Å kunne opprette et mottak er å stille krav og kan gjøre menneskesmugling til en viss grad mindre lukrativt.

2: Okei, dette handler ikke bare om retten til fyll og muligheten for å kunne kjøpe alkohol på bensinstasjoner. Dette er en slags umyndiggjøring av voksne mennesker, og av prinsipp så er jeg for dette forslaget, og mot ølsalgs-tider. Det innskrenker folks frihet. Faktum er at fyllekjøring skjer i et ganske så omgfattende omfang idag, folk gjør det uansett. Det vil være arrogant å tro at folk vil slutte å fyllekjøre om alkohol ble totalforbudt i dette landet. Da har man åpnet veien for en ny illegal aktivitet, det var dette som skjedde i usa, da de gjorde noe lignende, mafian kom og tok over gjennom hjemmebrenning, og speakeasys. Det eneste de gjorde var å tilfredstille etterspørselen og det vakumet som politikerne skapte selv. Konklusjonen her blir at folk må tørre å ta ansvar for sine egne liv, fyllekjøring er ulovelig og uansvarlig.

3: Global Oppvarming, ja det er et faktum at nasa sine værmålinger for 2008 har vært påvist de mest kjølige månedene på lang tid, i mange land var det rekordlave temperaturer. Nå kan man egentlig kalle dette global oppvarming? Nei for det heter nemlig klimaendringer nå. Jeg kjøper ikke denne teorien om oppvarmingen, ikke kan jeg si at den ikke er der heller, for all denne vitenskapen er uprøvd teori på begge hold, å trekke en konklusjon som verdens politikere har gjort er uklokt. Ipcc(klimapanelet), er en i større grad en lobbyistvirksomhet og jeg kanne ikke kalle det særlig troverdig når jeg vet at de er opptatt av å fremstå som en unison gjeng med de interesser de er betalt for selge inn til de folkevalgte i usa. Basically så har forskere i danmark kommet med en kontroversiell teori om solvarmes indirkte påvirkning til varierende temperatur. hvorvidt kosmisk stråling er med på å påvirke gjennom solens magnetfelt, dannelsen av skyer osv. Mye tungt stoff i disse artikklene og rapportene, men uansett for å kunne tro at det er en global oppvarming på gang så må man tro at temperaturen øker, at menneskene skaper det, og til slutt, du må tro at al gore har løsningen på dette problemet, for løsningene har uteblitt.

Det jeg hater med mange av disse miljønissene er at de, er mange av de påklager ulike landers velstand som en av konsekvensene for denne "miljøkrisen", hvordan kan jeg si det? Jo for de angriper regelrett økt kjøpekraft som en av hovedårsakene. De angriper land som India hvor Hilary Clinton nylig besøkte dem og ville ha de til å gå over til eksperimentell drivstoff, dyrere og ikke særlig utprøvd, noe som ikke er gunstig for et så fattig land. Sannheten er at gjennom velstand så får mange av disse landene ressurser til å rydde opp i sine miljøproblemer, man kan ikke stille krav til disse fattige land på denne måten.

På tide å avslutte denne posten nå, dette ble for mye på engang, men håper at noe gir innsikt. Man trenger ikke like frp eller være enig i all deres politikk, men mange av disse forslagene blir hudflettet av meningsmotstandere i opposisjonspartier, frp tenker i andre baner enn de fleste av landets pariter, nyskapende, og debattskapende og jeg tror at jeg kommer til å stemme på dem ved neste valg.
  • 0
1. De skal ikke sende de til Afrika og la de klare seg selv der, de vil bygge asylmottak og lage det i stand. Hele poenget med det er jo å gi hjelp til de som faktisk trenger det, og ikke de som skal komme hit for å råne i en BMW i en rundkjøring i Oslo.

2. Hva er galt med Øl på bensinstasjon? Det er jo like enkelt å kjøre innom en butikk som ligger langs veien? Eneste forksjell er at nå kan follk kjøpe alkohol på en Søndag også...

3. Jeg tror selv at klimaforandringene er menneskeskapt, men du bør passe deg litt for å kalle andres meninger absurde. Det er flere enn FRP som mener at det er naturlig, og når en tenker på det så er klimakrise en fin måte å tjene penger på..
Jack Bauer killed so many terrorists that at one point, the most wanted man in the world was a teenager who downloaded Spiderman 3 illegally.
  • 0
Morsom blogg, er enig i det du skriver

Mange innvandrere kommer hit til landet på feil grunnlag, og det er ikke bare å sende ut alle sånn helt uten videre, feks. det er vanskelig å sende ut folk når de har falsk id og vi ikke vet hvem de er. Å gå til anskaffelse av asylmottak i andre land er å øke antall ledd i denne "prosessen" og gjøre det enklere å sile ut faktiske asylsøkere og de med legitime hensikter.

Det er riktig at det ikke bare er å sende dem ut. Men hvorfor er det så mye bedre å transportere dem til Afrika etter at de har ankommet Norge? Da øker man antall ledd i denne prosessen, og man øker også det som mange kritikere bruker som argument - kostnadene . Men viktigst av alt, jeg kan ikke forestille meg hva som er så kult med å ta imot mennesker, for deretter sende dem med fly tvers over Europa, behandle søknaden og så eventuelt fly dem tilbake til Norge igjen. Nøyaktig hvordan blir det lettere å sile ut grunnløse søknader? Og hva med de asylberettigede menneskene i landene det er snakk om, vil det ikke bli mye lettere for dem å søke asyl når Norge oppretter asylmottak i hjemlandet deres? Kan være jeg har oversett noe nå, men slik fortoner det seg for meg i hvert fall

Alkoholpolitikk har jeg nesten ingen synspunkter om, hovedsaklig fordi jeg vet så lite om det, som skyldes at jeg drikker svært, svært sjelden

Global Oppvarming, ja det er et faktum at nasa sine værmålinger for 2008 har vært påvist de mest kjølige månedene på lang tid, i mange land var det rekordlave temperaturer. Nå kan man egentlig kalle dette global oppvarming? Nei for det heter nemlig klimaendringer nå.

Man har alltid snakket om klimaendringer som følge av oppvarmingen. I tillegg må man skille mellom klima og vær. Naturlig variasjon i løpet av korte perioder er ikke det samme som snittvær over perioder på minst 15 år (og helst det dobbelte av det). Det er klimaendringer, ikke værendringer, vi snakker om. At man plutselig får en kald periode i Juni betyr ikke at årstidene er blitt borte

Ipcc(klimapanelet), er en i større grad en lobbyistvirksomhet og jeg kanne ikke kalle det særlig troverdig når jeg vet at de er opptatt av å fremstå som en unison gjeng med de interesser de er betalt for selge inn til de folkevalgte i usa.

Hvor i all verden har du fått dette fra? Dette er helt feil. Klimapanelet er en forskerarbeidsgruppe som simpelthen har satt sammen en hel haug med forskerrapporter fra fjern og nær. De representerer ikke politikerne (politikere har ikke uttalerett eller adgang til arbeidsgruppene) men forskere.

Sannheten er at gjennom velstand så får mange av disse landene ressurser til å rydde opp i sine miljøproblemer, man kan ikke stille krav til disse fattige land på denne måten.

Jeg er enig i at vi ikke kan stille krav til disse landene på denne måten. Det vi i stedet bør gjøre er å stille krav til oss først. Det er i-landene som står bak brorparten av utslippene. Da er det også rett og rimelig at vi jenker på forbruket vårt først i stedet for å trekke opp stigen og meddele utviklingslandene at de ikke får lov til å ha velstandsutvikling fordi jorda ikke tåler mer.
"People who count their chickens before they are hatched act very wisely because chickens run about so absurdly that it's impossible to count them accurately."
  • 0
Siterer Andreas-fox:
2. Hva er galt med Øl på bensinstasjon? Det er jo like enkelt å kjøre innom en butikk som ligger langs veien? Eneste forksjell er at nå kan follk kjøpe alkohol på en Søndag også...


problemet ligger litt i at en bensinstasjon i mye større grad enn en butikk forbindes med det å kjøre bil. Greit nok at det går ann å gå innom en butikk mens man kjører, men det er ikke like naturlig som å gå innom en bensinstasjon. Det har også noe med begrepet impulskjøp, fort å bare dra til seg et par flasker når man "likevel er der".

Jeg synes det er greit og holde Øl unna bensinstasjonen og slutte ølsalget kl. 18 i butikker slik det er nå. Jeg har ingen statestikker eller spørrundersøkelser og dra fram, men jeg er da ganske sikker på at begge disse lovene er med på å begrense øldrikkingen på de stedene og tidspunktene der drikkingen kan være mest skadelig.
This is great banter, it really is.
  • 0
De FRP reklamen er skikkelig irriterende!!

"Jeg mener Siv Jensen bør bli statsminister i Norge. Jeg mener, jeg mener, jeg mener" on & on & oon
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Haha, god blogg. Dette er bare dumt, spesielt nummer 2. Det er jo bare for å få alkiser til å stemme på seg.
Rett meg om jeg ikke tar feil...
  • 0
Altså det med at man ikke skal selge alkohol etter kl 18 forstår ikke jeg. Man vil vel helst at personer skal drikke på så sent som mulig slik at barn slipper å se mor og far som.. ja du skjønner.. Derfor blir det jo litt merkelig å slutte øl-salget når kvelden faktisk kommer
Jack Bauer killed so many terrorists that at one point, the most wanted man in the world was a teenager who downloaded Spiderman 3 illegally.
  • 0
Visst du er så avhengig at du må ha tilgang til alkohol 24/7, så ksal du ikke gå på bensinstasjonen, men heller finne ettt avrusningsprogram.

Andreas-Fox: De kan jo kjøpe på dagen, og drikke på kvelden.
Rett meg om jeg ikke tar feil...
  • 0
Vet. Det er helt teit
Shitting dick nipples
  • 0
Tenk dere at de 10 rikeste landene i verden ( og tenk at finanskrisen ikke fantes ) fikk ta kontroll over fattige land, lage skoler, sykehus, arbeidsplasser og ja rett og slett bygge landet. tenk dere at for eksempel Danmark, Sverige og Norge hadde gjort dette med et fattig land... ville det virket?...
  • 0
FRP... LAAAAAAAANGT opp i INNERSTE SVARTE ROMPEHULLET.
Big Lawls. Very big ones...
  • 0
Tenk dere at de 10 rikeste landene i verden ( og tenk at finanskrisen ikke fantes ) fikk ta kontroll over fattige land, lage skoler, sykehus, arbeidsplasser og ja rett og slett bygge landet. tenk dere at for eksempel Danmark, Sverige og Norge hadde gjort dette med et fattig land... ville det virket?...

Et interessant spørsmål. Jeg for min del aner rett og slett ikke. Noen som har noen tanker rundt dette?
"People who count their chickens before they are hatched act very wisely because chickens run about so absurdly that it's impossible to count them accurately."
  • 0
FRP vil også bygge ned "lanekassen", noe som vil bety at studenter vil få det langt tøffere enn nå. FRP er overhode ikke partiet for den vanlige mannen i gata. Bare de rike (overklassen) tjener på det. Dessuten tenker Siv Jensen og co. altfor kortsiktig - er sikker på at med FRP ved makta vil velferdstaten og oljefondet være borte allerede til neste generasjon.

Jeg blir virkelig skremt over at FRP får så høy oppslutning? Tror det er ganske mange som kommer til å angre hvis FRP kommer til makta...
Er det pågrunn av immigrasjon folk vil stemme på FRP? Vil FRP sende hjem alle immigranter eller er det bare de "ikke-vestlige" og deres såkalte "snikislamisering" som er problemet? I så fall kan vi trekke synonymer til fascisme...eller?

"Snikislamisering" - for et latterlig uttrykk. Hadde det ikke vært for FRP hadde ikke denne snikislamiseringen eksistert. Må skjønne det at dette er så langt unna realiteten som man kan få det.

http://www.youtube.com/watch?v=Mst8AG9Tzfg

Herregud, blir skremt av denne dama. Hva er det som foregår i hodet hennes? Skulle ønske man kunne sette seg litt bedre inn i andre kulturer og religioner før man snakker ut om de. Overdrivelser og propaganda blir flittig brukt? Tenk å ha så dårlig evne til å sette seg inn i andres perspektiver. Huff! Hun må være en sørelig sjel som sitter med dette hatet mot andre hele tiden.

Her er litt interessant link - http://www.neitilfrp.net/

Nei til FRP!
"The human race has one really effective weapon, and that is laughter." Mark Twain
  • 0
jeg er sikker på at hun Leser Mein Kamph i skul, det skulle faen meg ikke forbauset meg. For å si det rett ut, til helvete med FRP. Maken til rase og fordelspolitikk for de rike og rasister har jeg aldri sett maken til. Hun får aldri gjort dette lovlig fordi hun trenger flertall i Tinget, og det for hun aldri
  • 0
Det FRP klarer er å få folk til å høre på seg, Lurer de til å stemme på FRP. FRP vil privatisere alt, sånn at vi tilslutt vil ha det som i Statene. Alt vil koste mye penger, man må trenge mye foriskringer for å ikke ligge alt får mye i gjeld.

Får min del vil jeg aldri at FrP skal komme til makta i Norge, de vil gjøre de fattige i norge FATTIGERE og de rike ENDA MER RIKERE.
Rød-Grønt FTW!
Jesper. -- Mobo: MSI Z97 G5. PCU: Intel i7-4770K. RAM: Corsair 16GB. GPU: Geinward GTX 660Ti 2GB. SSD: Intel 240 GB. HDD: WD 3TB. Tower: CM Storm Scout 2 Advanced. Monitor: BenQ LED RL2455HM (x2). Keyboard and Mice: Steelseries. Headsett: Qpad QH-90.
  • 0
Synes FRP hatet er overdrevet jeg, de sier bare det de fleste tenker.. Det beviser jo valgmålingene.
Jack Bauer killed so many terrorists that at one point, the most wanted man in the world was a teenager who downloaded Spiderman 3 illegally.
  • 0
Jeg er redd for at FRP kommer til makten
"We all make choices in life, but in the end our choices make us" -Andrew Ryan
  • 0
hvorfor har alle så jævlig imot frp? de er ikke rasister bare fordi de har skjønt at dagens asyl- og innvandringspolitikk er helt på trynet. og med en gang siv jensen sier at hun ikke vil ha sharia i norge går alle helt bananas! hva faen? og det at frp benekter global oppvarming er intet annet enn svada. istedenfor den rød-grønne metoden som innebærer dyre utgifter uten mål og mening, prøver frp å "bruke gulrot fremfor pisk, for å få folk til å handle og tenke miljøvennlig". før dere stempler et parti som ræva bør dere sjekke fakta.
Jeg glemmer aldri et ansikt, men i Deres tilfelle er jeg villig til å gjøre et unntak.
  • 0
Det er ingen som prøver å innføre sharia i Norge. Det er bare noe Siv jensen tror.

Den rød-grønne regjeringen vil heller satse på fornybar energi. Det koster penger, men vil være verdt det over lengere sikt. Ikke bare med tanke på miljøet, men tenk deg når vi går tom for olje og andre fossile brennstoff.

Hvilken andre metoder finnes det som er miljøvennlige? Har ikke hørt noen tiltak fra FRP. De mener miljøet bare er noe hysteri som ikke er viktig. Er vel ikke å legge skjul på det...
"The human race has one really effective weapon, and that is laughter." Mark Twain
  • 0
og det at frp benekter global oppvarming er intet annet enn svada. istedenfor den rød-grønne metoden som innebærer dyre utgifter uten mål og mening, prøver frp å "bruke gulrot fremfor pisk, for å få folk til å handle og tenke miljøvennlig".

Slik jeg har forstått av partiprogrammet har de resignert seg til tanken med at energibehovet bare vil fortsette å øke og at vi følgelig trenger mer olje, som betyr ytterligere CO2-utslipp. Nesten alle tiltakene de foreslår er kosmetiske fordi de ikke setter et eneste mål for utslippsreduksjon. De mener dette er hykleri fordi det visstnok skal være umulig, fordi (som de resignerer seg til) energibehovet fortsetter å stige. Jeg skulle tro løsningen da ville være å senke dagens enorme forbruk i i-landene (et "grønnere samfunn"), men du hører ingen visjoner om det fra FrP. Der er det, "mer olje, for olje er i hvert fall mindre forurensende enn kull"
"People who count their chickens before they are hatched act very wisely because chickens run about so absurdly that it's impossible to count them accurately."
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!