Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Regissøren bak filmene Independence Day og The Day After Tomorrow er tilbake med en utrolig fascinerende film som jeg gleder meg mer og mer til. Selvsagt er jeg ikke noen dommedagsprofet og vet at før eller siden vil jorden slik vi kjenner den i dag bli oppslukt av solen. Heldigvis er det noen milliarder av år til det, men det som skremmer meg mest er meteornedslag av litt størrelse. Om en stor meteor hadde truffet jorden ville jorden mer eller mindre har kollapset og alt gått til grunne (for en stund). Dessverre er faktisk dette noe som kan skje.

En annen trussel er den globale oppvarmingen og hvilken effekt den vil ha på jorden kontra at jorden også nærmer seg en istid. Profetier sier at i 2012 skal jorden gå under og om det skjer slik man opplever i filmen med samme navn er nok utenkelig, men man vet jo at fra tid til annen skjer det store naturkatastrofer som oss mennesker til å føle oss maktesløse.

Den 20. November er det premiere på filmen 2012 og jeg gleder meg som et lite barn til å se den. Etter å ha sett noen trailere, vet jeg at dette kan i mine øyne bli årets film - les mer her; 2012

Hva med deg - tror du dette er noe som kan skje i virkeligheten eller er det bare en pekepinn på hva vi mennesker kan oppleve i fremtiden? Tror du på dommedagsprofetier? Hva mener du er jordens og menneskenes verste fiende - er det den globale oppvarmingen eller er det andre farer som lurer?
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Jeg tror på "profetier" som at jorda vil kunne ødelegges i en asteroidekrasj, men at dette er flere millioner ganger mer sannsynlig at vil skje om mer enn én million år, og at det er svært liten sannsynlighet for at det vil skje med det første. Også tror jeg på at Jorda vil gå under ved å brennes opp av solen like før Sola dør ut om noen milliarder år.
Men jeg tror ikke på at jorda vil gå under i 2012 bare fordi noen majaer innså at det var meningsløst å planlegge lenger frem i tid enn det og dermed avsluttet kalenderen sin. Ikke tror jeg at Gud har planer om å sende noen dødsengel heller.
Selvsagt kan det skje ved en tilfeldighet at Jorda blir utslettet av et eller annet kosmisk fenomen, tilfeldigvis akkurat i 2012 eller et annet raskt annkommende år, men det er ikke noe jeg går rundt og bekymrer meg for, for ingen vet akkurat det, og det er svært lite sannsynlig.

Tviler på at jeg skal se nevnte film.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Uavhengig av hva jeg tror på, virker dette som en rå film. Må se den, katastrofefilmer er alltid gøy
"Ocean is more ancient than the mountains, and freighted with the memories and the dreams of Time." - H.P Lovecraft
  • 0
Tror at det verste som kan sje oss er at en meteor treffer jorden, eller en miljökatastrofe. Det minste vi har å bekjymre oss for er at solen dör ut. For somsakt er det om milliarder av år. Hvis menneskeheten fremdeles eksisterer til da, vill vi sikkert ha teknologien til å finne en ny jordkolde.

Men jeg liker slike profetier. Det blir spennende å se hva som skjer. Det er jo oppdaget at majafolket så opp til en annen kultur. Kansje Ailiens?
We have to nuke our imagination!
  • 0
Har ingen planer om å se filmen nå men jeg tenkte at det var en god film å se nyttårsaften til 2013

Tror ikke verden vil gå under i 2012, det blir for rart at noen et par folk som levde for så lenge siden kan si at akuratt DA, da går verden under, mener jeg
  • 0
Visst jorden skulle gått under i 2012, så hadde vi sikkert allerede begynt å merka det. For slikt skjer ikke plutselig. Så 2012 er ikke noe å være redd for.

Men global oppvarming kan få konsekvenser om mange mange år, men la oss ikket tenke så langt frem.
Rett meg om jeg ikke tar feil...
  • 0
Siterer nintendodude:
Visst jorden skulle gått under i 2012, så hadde vi sikkert allerede begynt å merka det. For slikt skjer ikke plutselig. Så 2012 er ikke noe å være redd for.
Hvis vi får et direkte treff fra en tilstrekkelig nærliggende Supernova, noe som er blant de mer realistiske trusslene, så ville vi maks få et forvarsel på et par dager. Og alt liv på jordas overflate ville slukne brått når vi ble truffet av gammastrålen.
Det dukker dessuten stadig opp uforutsette meteoritter i solsystemet, så jeg kjøper ikke helt den om at vi ville merket det allerede.
Dessuten kan det jo argumenteres at klimaendringene kan bli vår undergang, og disse merker vi jo ganske tydelig allerede.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Dette er umåtelig interessant, vi vet ufattelig lite om universet og alt som lurer der ute. Men vi klarer ikke å gå rundt å grue oss til slaget ved midnatt i 2011 allikevel, vi får ta ting som det kommer uansett hva som skulle skje. Jeg så nyss et program fra 2001 hvor de snakket om de utallige sorte hullene som farer rundt i galaksen vår og gjør masseødeleggelser. De kan være svært vriene å oppdage tidlig..

Verdens undergang er en ting, men man skal også huske at man aldri vet når det skjer -deg- eller dine nærmeste et eller annet. Det trenger ikke være dommedag for at noen du bryr deg om, eller du selv, mister livet eller blir hardt skadet. Det finnes nok av farlige ting på jordkloden alene å være obs på.

Lev folkens! Det er ingen som overlevet livet allikevel. ;P
  • 0
jeg har hørt at jorda vil tippe 90 grader i 2012, så polene vil være ved ekvator og de varme områdene rundt ekvator vil ligge i nord og sør. Selv tror jeg ikke at jorda vil gå under i 2012, mest fordi jeg ikke vil at det skal skje! men når sola en gang slukker er jeg sikker på menneskene vil ha reist ut i rommet og bosatt seg på andre planeter. og global oppvarming vil ikke være et stort problem i fremtiden, miljøvennlighet utvikles hele tiden. visste dere at et eneste lynnedslag kan gi strøm til en familie i et helt år? da gjelder det bare å finne ut hvordan vi kan fange opp energien. det er også tanker om å sette ut små speilbiter foran sola for å hindre solstrålene. men 2012: Its a Disaster ser så kul og morsom ut!
  • 0
Strategist: Jo, slike ting kan skje. Men vi mennesker har vært på jorden veldig lenge nå, og alt har gått bra til nå. Så jeg ser ingen grunn for at det skal skje akkurat i 2012.
Rett meg om jeg ikke tar feil...
  • 0
Siterer BioBouy:
jeg har hørt at jorda vil tippe 90 grader i 2012, så polene vil være ved ekvator og de varme områdene rundt ekvator vil ligge i nord og sør.
Haha! Det er like sannsynlig som at jordrotasjonen skal snu.

Men det er faktisk sant at den magnetiske nordpolen snart ligger i barentshavet, og man tror at den magnetiske nord- og sydpolen kan komme til å bytte plass med tiden. Noe som vil få følger for navigasjon og kommunikasjon.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Bra blogg.
Meteorer, gamma og sorte hull er det skumleste som flyr rund oss, og per i dag er det fint lite vi kan gjøre med den saken.
Men at jorden går under i 2012 er lite sansynelig, i den stil man har spådd.

Kan hende, men det kunne like godt hendt for 60 år siden.

Det vi kan er å bygge teknologi som kan beskytte planeten fra meteorer og stråling og ta bedre vare på miljøet og ressursene våre, derfra er det vel bare å leve som en god person.
Angry goat says: RAAAAAGH!
  • 0
Heldigvis er det lenge til verden vil bli ødelagt, så i mellomtida koser jeg meg med katastrofefilmer. 2012 skal sees - mulig årets film
Ja, det er meg.
  • 0
svar på tittel: "lol, nei"
This is a private conversation between me and the world
  • 0
Uansett om jorda går under i 2012 eller ikke, er det ikke noe jeg kan gjøre noe med. Den tid den sorg.
Girl, I want to treat you like my favorite Pokemon: put you in a confined space until I need you, and send you to the hospital when necessary.
  • 0
atomkrig kan jo intreffe når som helst....
an eye for an eye would make the whole world go blind. a tooth for a tooth would make the whole world starve.
  • 0
Jeg har hørt en annen teori også av en kompis som er veldig inn i sånt:

I den tid så oppdaget Mayarene(tror det er det de het) en annen planet som til nå har vært uoppdaget av forskerne. Og i 2012 så skal mange planeter komme i en rett bane for Jorden og da vil den planeten også komme i bane mot Jorden.

Mayarene skrev da at det ville komme en helt ny tid. De spådde blant annet Jernalderen, Bronsealderen osv.

SÅ kanskje det blir dommedag, eller kanskje Aliens vil komme til Jorden for å gi oss ny teknologi

Hvem vet^^
De sa jeg hadde uvanlig høy IQ. Jeg hadde ingen anelse om hva IQ var, men siden de smilte, smilte jeg tilbake.
  • 0
Mayaene. Det er ekstremt usannsynlig at alle planetene skal havne på linje.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Har faktisk lest i et vitenskapsblad at en del planeter er mye nærmere hverandre enn de noensinne har vært før. Men tar poenget ditt. Det er ekstremt usannsynlig.
De sa jeg hadde uvanlig høy IQ. Jeg hadde ingen anelse om hva IQ var, men siden de smilte, smilte jeg tilbake.
  • 0
Okei, hva er sjansen for at en medisinmann i en indianerstamme for mange tusen år siden skal ha evnen til å plotte inn år 2012 som jordens undergang, OG faktisk få rett? Den er VELDIG liten..

Jeg kan si at i år 3456, så vil en meteor på størrelse med 15000 gravemaskiner treffe jorden, men jeg har jo ingenting som kan underbygge den uttalelsen..
Jack Bauer killed so many terrorists that at one point, the most wanted man in the world was a teenager who downloaded Spiderman 3 illegally.
  • 0
Dommedag kommer på jord, før eller siden; det er fakta. Om det er om 100-300 år pga vi er miljøsvin eller om 1 milliard år fordi sola dør ut.

Jeg tror personlig at vi mennesker ikke kommer til å oppleve solas utslettelse. Jeg tror vi klarer, gjennom vår grådighet, å utslette hverandre på den tid. Global oppvarming er jo nettopp dette. det er vår skyld.

Mye kan hende, og det er viktig å se fremover, for egentlig er menneskehetens største trussel den selv.
Nobody ever went broke underestimating the intelligence of the American public.
  • 0
Hmm, nylig så jeg en dokumentar om nemmelig 2012 profetiene på history channel... Det var ikke bare maya indianerene som forutså dommedag 21. desember 2012 men også et kinesisk spådoms system som vistnokk skulle vise verdenshistoriens hendelser grafisk med sluttpunktet i 2012 (som jeg oppfatter som tvilsomt). Men det Mayaene (utrolig nokk) visste for flere århundreder siden var at på den eksakte datoen ville jorden og solen stå på direkte linje med vår galakses sentrum (også et sort hull) hvor jorden paserte en linje som ville føre til det magnetiske polbyttet.
Det som da ville skje var at jordens rotasjonsbane ville endres i så stor grad at den ville bli slengt inn i en annen planet, eller solen...

Men det jeg undres over da er: "hvorfor har det ikke skjedd før?"
for jordens magnetiske poler har byttet plasser utallige ganger siden den ble skapt for nærmere 4,5 milliard år siden, så hvorfor skulle det skje nå?
  • 0
Jeg håper da inderlig at allt dette tøvet faktisk ikke kommer til å skje, veldig skeptisk... interesant blogg tema dette
"Don't cross the crooked step"
  • 0
Vel, 2012 profeterer ikke om jordas undergang, men om et polskifte. Hva som da skjer får vi jo bare vente å se, om det i det heletatt skjer i det heletatt! Jeg tror det her er det samme som Y2K greiene, ingenting kommer til å skje.

Og Bernt! Du kan jo bare tenke på alle de gode spillene som kommer i mellom tiden!
"Handles like a tank. Hits like a tank. Basically, it is a tank. It just looks like a van..."
  • 0
Tror nok ikke verden kommer til å gå under i 2012, mayaene bygde på 5000 år til men så døde de ut så de fikk ikke fortsettet på kalenderen så hvis jorda kommer til å gå under så blir det nok atomkrig.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!