Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Ja! Jeg er offisielt lei av alt som heter hardcore gaming!

Oioioi! En dristig åpningssetning her Pepperoniman? Definitivt, men nok er nok!
Jeg har kjent en merkelig følelse når jeg spiller i det siste. Når jeg løper rundt og stikker motorsager inn i ryggen til folk i Gears of war, eller når jeg skyter Ryu's Metsu Hadoken rett inn i trynet på Zangief! Er det vel og bra.. Men det er liksom ikke... GØY!

Så jeg er på GR sjekker ut noen nye anmeldelser av spill, og jeg klikker meg inn på Rhythm paradise. Jeg ser en god karakter og noen fargerike screens og tenker: "Hmm.. Dette ser jo okay ut?" Så besøker jeg Onkel youtube og ser ÈN (Bemerk ÈN.) Gameplayvideo, og jeg smiler! Jeg smiler fra øre til øre! Jeg har ikke sett noe så simpelt, men likevel så genialt siden... Jeg aner ikke! Rytmen tar meg mens jeg sitter og ser på! Og hodet mitt gynger og føttene tramper. Dette ser bare sinnsykt... GØY UT!

GØY er ordet som mangler i hodet mitt når jeg spiller GoW! Jeg trodde jeg hadde mistet interessen for gaming! Men jeg må visst bare komme meg unna de store "Hardcore" titlene for å spille noe som kanskje ikke har noen dypere mening, avansert spillmekanikk eller skinnende piksler. Men som underholder meg i sin enkelhet og spillbarhet!
Får meg til å tenke på Wario Ware: Smooth moves! Der jeg veiver med armene som en gærning! Dukker opp og ned, uten noen hensikt, bortsett fra kanskje å få litt flere poeng på den måleren. Og det er... Moro.

Vil gjerne ha svar på hva dere mener om Hardcore gaming, og hvordan dere definerer ordet Hardcore.:)
Haters gon' hate
  • 0
You're not alone...
Jeg har begynt å komme litt inn på tanken selv.
Men ikke nok til at jeg ikke liker hardcore spill.
Når jeg tenker meg om så koser jeg meg mer med Mario som hopper på goombas, enn med en AK-47 som plaffer huet av en Tysker. Det er noe med casual spilla som er bedre. Er definitivt enig. Men vil nå si at hardcore og casual er begge bra på hver sin måte. Og jeg er IKKE lei av det hardcore` spilla.
Put money in my hand, and I will do the things you want me to
  • 0
Mario er ikke nødvendigvis casual.^^
Og kos er definitivt et ord som passer til å beskrive Mario and friends. Og Nintendo generelt.^^
Haters gon' hate
  • 0
Altså et casual spill er ofte et spill som er " mini gameish". La meg si det slikt, wii sports er casual siden det er mange småspill sammen. Mario Party er casual siden det er masse mini games.

Mario,Zelda,Gears of War,Killzone 2 osv er hardcore siden de handler om " seriøs " spilling. Håper du forstår hva jeg mener
If you are afraid of dying, please stay away from me :)
  • 0
Dessverre må jeg si meg enig med Pepperoniman, min interesse for spill for tiden er heller laber... Jeg føler det faktisk på akkurat samme måten, så hvis du finner noen tøffe casual spill Pepperoni, si ifra til meg OK!
Min kreativitet måtte gi tapt her...
  • 0
Jeg har virkelig sansen for hardcore gaming.
Det finnes ingenting mer tilfredsstillende enn å runde av et spill på en høy vanskelighetsgrad, eller å avansere i et godt strukturert, historierikt, og ikke minst genialt teknisk konstruert spill, hvor kløkt og ferdigheter er en selvfølge.

Alt av enkle og simplistiske spill (dog ideen bak kan være god) underholder meg ikke mer enn noen par minutters tid før jeg går lei av deres repetetive natur..

Hardcore er uansett ikke noe jeg definerer bare med at det generelt er "ultravanskelig", men som nevnt over at alt av små nøtter og "ferdighetstestere" skal være på plass, og at spillet i bunn og grunn skal gi en real utfordring på alle mulige aspekter..
Feilfritt sjekketriks: "Excuse me, my dick is broken. Can I bury it in your ass?"
  • 0
LittleBigPlanet fantastisk morsomt og anderledes spill Ja, LBP er fantastisk bra og holder deg nok vekke fra action spill en stund
Shitting dick nipples
  • 0
jeg kjøpte LBP på release, å spiller det fremdeles.. klart jeg har kjøpt noen action spill siden da, men LBP er, og kommer til å være min favoritt i lang tid fremover..
  • 0
Hardcore gaming er jo gøy, men det er lurt å ta en pause fra det og spille andre type spill som Rhythm Paradise!
Love is our resistance!
  • 0
Vel, i det siste har jeg spilt mye BF Heroes og CoJ BiB og jeg må si at jeg liker online på disse spillene mye bedre enn på "hardcore" titler som CoD4 og KZ2...
  • 0
Jeg føler det av og til slik selv også...eller ihvertfall den delen som angår og være lei av spill. Å gå over til småspill vil jeg dog aldri gjøre, kan ikke tenke meg noe som dreper spillinteressen min mer enn tetris.

Skulle heller ønske det kom flere spill som SOTC, ICo, MGS og silent hill.
This is great banter, it really is.
  • 0
Jeg snakker ikke om å gå helt over, bare ha det litt gøy til jeg får opp den Hardcore spillinteressen min.^^
Haters gon' hate
  • 0
Fallout 3. Intet mer trengs.
:D <3<3<3
  • 0
Føler det samme til tider, noen ganger plukker jeg opp PS3 kontrolleren, sitter der i ca. fem minutter for å tenke ut hva jeg kan spille, til slutt ender det opp med at jeg slenger fra meg kontrolleren og finner på noe annet.

Kan være jeg har det som deg, at jeg enkelt og greit begynner å bli litt lei av "hardcore" gaming
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Jeg lurer på en ting: Regner dere spill som LBP, Burnout: Paradise og skate 2 som "hardcore" eller "causal"?! JEG VIL GJERNE HA SVAR PÅ HVERT ENKELT SPILL !
The day I stop skating, I'll mentaly die out.
  • 0
LBP - Overall (Casual og Hardcore)
Burnout Paradise - Overall (Casual og Hardcore)
Skate 2 - Overall (Casual og Hardcore)

De nevnte spilla er alle spill som kan spilles både hardcore og casual, det er fordi enkelte lager f.eks. helt syke baner på LBP og det finnes de som trikser seg til altfor mye poeng på Skate 2.
  • 0
k

Lagt til 2009-07-09 14:52:
Forresten så driter jeg vel egentlig i hva jeg spiller, bare det er morsomt. De tre sistnevnte titlene er vel det jeg spiller mest.
The day I stop skating, I'll mentaly die out.
  • 0
  • Ivor
  • Ivor
Spiller bare Team Fortress 2 for tiden, er litt lei andre spill.
"Strike the epic with your fail!"
  • 0
For meg er "Hardcore" et spill som fokuserer på å være realistisk og "kult" med nærmere fotorealistisk bilde og virkelighetstro lydeffekter, og ikke direkte gøy. Jeg foretrekker alltid å heller ha det gøy når jeg spiller, som jeg har når jeg f.eks spiller Zelda eller Mario. Men jeg mener også at "Hardcore"-spill også kan være veldig gøy å spille, som for eksempel Half Life 2. Action er gøy, Puzzle er gøy, og spill som HL2 og Zelda har klart å kombinere det på gode måter, synes jeg.
"Give a man a fire and he's warm for a day, but set fire to him and he's warm for the rest of his life." - Terry Pratchett
  • 0
Akk, så enig så enig. Jeg har følt det sånn dritlenge. Men nå begynner det å komme tilbake. altså, jeg har ingenting i mot HARDCORE, men heller STYLIZED spilling. Jeg for eksempel savner Wind Wakers geniale grafikk og "godfølelse" enn å spille Twillight princess. Man må huske at gresset ofte ikke er grønnere på den andre siden. Det er ofte veldig BRUNT
Hva er det egentlig som definerer deg?
  • 0
Brunt gress er ikke spess deilig nei.
DSN: Det er akkurat det samme jeg gjør. Skrur på X-Boxen blar litt i menyene, og kikker på demoene mine. Spiller i et kvarter før jeg blir møkklei.
Haters gon' hate
  • 0
  • Zuil
  • Zuil
Minecraft anbefales, er slettes ikke et høypikselert hardcore spill, men det er fremdeles underholdene. Og er det humor du søker vil jeg anbefale Monkey Island spillene
  • 0
Det er ikke spillene som er hardcore, det er en del av brukerbasen som er blitt definert som det. Må innrømme at jeg var rimelig hardcore i Project Gotham Racing 3, hvor jeg ofte spilte sammen med de beste i verden. Såklart, spillet må være onlinebasert, hvis ikke blir hele poenget med konkurranse borte, og definisjonen "hardcore" mister sin verdi. Man kan ikke betegne seg som hardcore om man ikke vet hvor god man er i forhold til andre.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!