Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Som sikkert de fleste vet, så kommer det til å bli en film av boken The hobbit. Det kommer to filmer, den første i 2011 den andre i 2012. Peter Jackson vill IKKE bli reggisøren (sukk.) Guillermo Del Toro vill være reigissør, reggisøren av Hellboy. Peter Jackson og Mark Ordesky vil være produsentene. Manus skriverne vill være Guillermo del Toro, Peter Jackson, Fran Walsh og Philippa Boyens. Det

sir Christopher Lee (Sauroman) skal spille Sauroman. Orlando Bloom skal spille faren til Legolas, Thanduil. Vigo Mortensen (Aragorn) kommer til å spille i den andre filmen. Det kommer også Liv Tyler (Arwen) til å gjøre. Elijah Wood (Frodo) vil spille Frodo som yngre. Ian Mckellen (Gandalf) vill spille Gandalf. Ti

Del Toro sa før at han ikke likte fantasyfortellinger med alver, sverd, magi og slike ting. Han sa han hatet sånt. hvis det er sant så forstår jeg ikke hvorfor han ville være direcktør for The Hobbit. Kansje han har forstått at på grunn av Peter Jacksons Flotte arbeid med Ringenes herre triologien, vill milioner av folk se filmen, uansett hvor bra den blir. Men uansett han har gått infor at Smaug (dragen i hobbiten) ikke bare skal være dragen i hobbiten, som i en annen film. Men dragen som den skal se ut og være. Han har også spurt en skuespiller om han ville være en ulvemann. Men en slik skapning finnes ikke i Midgard. Kansje han mente en Varg eller Beor (Beor er et menneske som kan forvandle seg til en bjørn.) La oss bare håpet at Del Toro Holder seg til Boka...
"The idea is to find a compelling way to join THE HOBBIT and FELLOWSHIP and enhance the 5 films both visually an in their Cosmology. There's omissions and material enough in the available, licensed material to attempt this. The agreement is, however, that the second film must be relevant and emotionally strong enough to be brought to life but that we must try and contain the HOBBIT in a single film."
- Guillermo del Toro


"I'm really looking forward to developing Film Two. It gives us a freedom that we haven't really had on our Tolkien journey. Some of you may well say that's a good thing of course! The Hobbit is interesting in how Tolkien created a feeling of dangerous events unfolding, which preoccupy Gandalf. There's an awful lot of incident that happens during that 60 year gap. At this stage, we're not imagining a film that literally covers 60 years, like a bio-pic or documentary. We would figure out what happens during that 60 years, and choose one short section of time to drop in and dramatise for the screen. I'm really interested in how it effects The Hobbit - do we show what happens to Gandalg during his trips away? We'll see. We may well have seeds for Film Two that we'll subtly sow during The Hobbit."
- Peter Jackson

Det er også mulig at filmene følger Gandalf når han er i Dol Guldur.

Hva mener dere om at Del Toro skal være direcktør for hobbiten? Burde ikke Peter Jackson vært det?
We have to nuke our imagination!
  • 0
Peter Jackson skulle ha vært regissør. Men han er produser, så han har fortsatt noe han skulle ha sagt.
"Handles like a tank. Hits like a tank. Basically, it is a tank. It just looks like a van..."
  • 0
Du bør ikke være så skeptisk. Del Toro er en fantastisk regissør, han også, og i og med at Peter Jackson fortsatt vil være sterkt delaktig i produksjonen av filmen, tror jeg neppe dette kommer til å feile. Sett Pan's Labyrinth, forresten? Det er en slags fantasy-film, regissert av Del Toro. Og den er helt enormt bra.
Ellers vil jeg bare påpeke noen navnefeil. Det er Sarumann, ikke Sauroman. Det er Thranduil, ikke Thandil. Det er Ian McKellen, ikke Lan McKellen (?).

Dette er sannsynligvis den filmen jeg gleder meg mest til på dette tidspunktet.
End of line, be excellent to each other.
  • 0
Hva er en direcktør? Det heter regissør..

Ellers er jeg enig med en viss skreifiskar over meg
  • 0
For å være ærlig har jeg ikke noe særlig til overs for Del Toro. Jeg syntes filmene hans rett og slett er ganske dårlige. Men jeg er ganske sur på Peter Jackson også, som ikke lager filmen sjøl. Jeg har en dårlig følelse angånde filmen, men jeg krysser fingrene og håper på det beste. Hobbiten er tross alt en av mine favoritt bøker gjennom tidene. Personlig likte jeg den mye bedre enn Ringenes Herre trilogien.
Unfortunately, the atmosphere was a facade. Not once did my own daughter looked me in the eye. Oh, the food? Tasted like blood...
  • 0
Jeg tror filmen er i gode hender. Guillermo er en dyktig regissør. Noen av filmene hans kan være litt "spesielle", men jeg bekymrer meg ikke så mye. Som du nevnte er Peter Jackson, Fran Walsh og Philippa Boyens med på å skrive manuset. Disse var alle med på å lage Ringenes Herre trilogien. Faktumet at Jackson er produsent, gir han også litt makt over hva han vil ha med i filmen.
7H3 G33K5 5H4LL 0NC3 4G41N RUL3 7H3 W0RLD - When you find yourself in the company of a halfling and an ill-tempered Dragon, remember, you do not have to outrun the Dragon...you just have to outrun the halfling.
  • 0
Sorry for feilene, noe av faktaene overssate jeg... Og blandet ordene reggisør og direcktor. Og med Ian Mckellen... Jeg kunne banne på at han het Lan Mckellen... Men med Thanduil, har jeg ingen unskyldning.
We have to nuke our imagination!
  • 0
Jeg gleder meg sykt til denne filmen, har jeg gjort lenge, takk for en bra blogg om emnet
Put money in my hand, and I will do the things you want me to
  • 0
Guillermo Del Toro's tidligere filmer er alle blandt mine favoritter
så The Hobbit filmene vil ganske sannsynlig bli konge.
  • 0
Gleder meg. etter min mening er det bra at Peter Jackson ikke er regisør, ikke misforstå meg, jeg digger de tidlige filmene hans, men ringenes herre og utover har han virka litt stormannsgal.. King Kong fra 1933 var kanskje litt i korteste laget, men 3 timer? det er å gå litt langt...

han prøver å lage ting alt for episk, noe som uansett ikke passer til hobitten.
an eye for an eye would make the whole world go blind. a tooth for a tooth would make the whole world starve.
  • 0
Bra blogg Mike! Blir spennende dette
Just kill him with your awesome
  • 0
så..d er han som har laget pans labyrint da? den filmen syns jeg er sykt bra...anbefales til alle xD
A scattered dream that's like a far off memory. A far off memory that's like a scattered dream. I wanna line the pieces up. Your's, and mine.
  • 0
Jeg likte boka, så dette blir spennende!

Lurer på hva film 2 skal handle om, en film er nok til å dekke The Hobbit...
"Give a man a fire and he's warm for a day, but set fire to him and he's warm for the rest of his life." - Terry Pratchett
  • 0
de nevnte at de ville ha stor frihet i film nr. 2. Kansje tiden mellom ringensborskap og hobbiten.
We have to nuke our imagination!
  • 0
Master_ike: Jepp... Den første er hele Hobbiten, og den andre om tiden imellom den og Ringens Brorskap
  • 0
Siterer The-gamer:
Master_ike: Jepp... Den første er hele Hobbiten, og den andre om tiden imellom den og Ringens Brorskap


så 2'ern blir mer en slags forløper til ringenes herre enn en oppfølger til hobitten altså? kult.
an eye for an eye would make the whole world go blind. a tooth for a tooth would make the whole world starve.
  • 0
Hobbitten er en veldig bra bok og jeg håper filmen blir like god. Litt synd at ikke Peter Jackson er reggisør da
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
gleder meg veldig til the hobbit filmen ettersom jeg ikke har lest boken, men jeg vet historien alikevel
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Ta en titt på Pan's Labyrinth og du vil ikke mer tvile på Del Toro, han er en fantastisk regissør og har nok av kunnskaper om fantasy for å si det mildt.
Jævelhøns
  • 0
jaha litt skeptisk til film nr. 2 ettersom det ikke virker som den er basert på noen bok i det hele tatt.
The sacred number: 1547-6825-9608 (Brawl)
  • 0
de må jo forholde seg til det som står i silmarileon.
We have to nuke our imagination!
  • 0
Er litt skeptisk til Del Toro, ødelegger han dette blir jeg lei!

Håper bare Jackson kommer med noen innspill og følger litt med. Men Phillipa og Fran er meget gode manus-skrivere, så det bekymrer meg ikke.

GLEDER MEG SYKT !

Lagt til 2009-07-11 00:15:
Det finnes ingen regisør som Jackson! Han har en fantastisk kontakt med crewet, og han er faktisk med i alle filmene sine xD
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!