Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Yes! Endelig er det sommerferie. Folk ser sikkert litt mindre film i sommeren, men det finst nå alltid litt tid. Og for de som får tid til å se film, men ikke vet hvilken, så skal jeg gi dere en liten anbefaling her. For nå er det tid for ukas anbefalte film:

Ukas anbefalte film:

Original tittel: The Truman Show
Sjanger: Komedie
Spilletid: 1 time og 39 minutt
Utgitt: 1998
Aldersgrense: 11 år

Truman Burbank er en helt vanlig fyr som bor i en vanlig og rolig by. Han har bodd der hele livet, og synst det er en hyggelig plass. Han har så vidt reist på ferie, det var bare noen ganger når han var liten han reiste bort, men det er så lenge siden at han ikke husker det. Truman har også en snill og god kone, som han elsker veldig høyt. Truman har også en veldig god jobb, og han har mange gode medarbeiere. Han har mange venner, og livet hans er nesten perfekt. Det eneste han blir trist av, er når han tenker på faren sin som han mistet i en båtulykke. Han var bare en liten unge da, og han husker fortsatt det brutale synet når faren druknet.

Men Truman fant ut at han måtte komme seg videre i livet, og så fikk han ett bra liv allikevel. Det var nesten litt for godt til å være sant. Og det var det også. For sakte men sikkert begynner Truman å finne ut at det er noe galt. Han begynner å legge merke til at alt i byen skjer i den samme rutinen hver dag presist. For eksempel at det alltid er en mann fremfor han i køen som kjøper de samme varene, eller at de samme bilene kjører forbi hele tiden. Truman begynner å lukte lunta, og finner ut at han lever i midt opp i ett stort Tv-show, der nemlig han er hovedpersonen. Han blir filmet hele tida, 24/7. Og hans, kone, familie og venner er bare en gjeng skuespillere. Jobben hans, byen og alt annet er bare kulisser. Det er rett og slett verdens mest populære tv-show, og alle vet om det utenom han. Og hva har Truman tenkt å gjøre med det?

Nei, det må du se filmen for å få svar på. Jeg kan i hvert fall love deg en komedie opplevelse av de sjeldne. Denne filmen er rett og slett hysterisk morsom. Den har mye inteligent humor, og mye useriøs humor. Bare grunnhistorien er morsom i seg selv. At et barn blir adoptert til ett tv-studio, slik at de kan lage tv-serie om det er en ganske useriøs og morsom ide. Og det blir ikke mindre morsomt når selveste gummifjeset (Jim Carrey), spiller hovedrollen. Hans mange utrykk og hans utrolige humor talent blir bare prikken over ien på en slik film. Det er nesten humor i hvert eneste minutt i denne filmen. Alle detaljene er også ganske morsomt, for esempel: En lyskaster som faller fra himmelen eller ett synlig kamera som er gjemt inni ett søppelspann. Mye av humoren ligger også i at folkene i byen (som er skuespillere), prøver å stoppe Truman i å finne ut hva som skjer.

Eller at hans kone plutselig snakker til ett skjult kamera når hun reklamerer for hageutstyr. Det er jo genialt. Det er kanskje ikke så veldig morsomt når jeg skriver det her, så jeg anbefaler dere til å se den for å forstå hvor morsom situasjonen er. Jeg tipper at mange har allerede sett den, men for dere så anbefaler jeg å se den igjen. Den blir nesten bare morsommere og morsommere for hver gang du ser den. Den er rett og slett en ekte Jim Carrey film. Og for dere som ikke har sett den, så anbefaler jeg å se den med en eneste gang. Den er sikkert veldig lett og skaffe også, så da er det bare løp og kjøp (eller leige hvis du vil). Til slutt vil jeg si at dette er en av de beste komediene som er laget, og den er sterkt anbefalt av meg.

Håper dere fikk lyst til å se den nå, og jeg håper at dere som har sett den skal få lyst å se den igjen etter å lest denne anmeldelsen. Hvis dere ser den: Enjoy!

Her en en liten smakebit, eller en trailer som det også kallest:
http://www.youtube.com/watch?v=GYj2m1yVpGU&feature=related

Det er ikke så alt for god trailer, men det er den beste jeg fant.

Til slutt, ett bilde av Truman Burbank.
Rett meg om jeg ikke tar feil...
  • 0
Sorry, men gadd ikke å lese anmeldelsen denne gangen. Jeg bare så at det sto sjanger: Komedie.
Hater Komedier så jeg står glatt over denne filmen
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Den er grei vet du, men jeg følte at jeg måtte skrive noe annet denne gangen. I det siste har jeg bare tatt action, så jeg trengte litt forandring.
Rett meg om jeg ikke tar feil...
  • 0
Veldig bra film!

Sett den 4-5 ganger.
Anbefalles i aller høyeste grad
  • 0
Endelig kom det en film jeg liker.

Anbefalningen er den beste du har kommet med og denne var rett og slett strålende bra. Jeg fikk lyst til å se filmen en gang til noe jeg kommer til å gjøre snart.

Komedier er noen av de beste filmene spør du meg og jeg elsker også action og drama, men komedie er så mye mer. Jim Carrey er den galeste og sykeste skuespilleren man kommer over å det er alltid en fryd når han er med i en film.

Så nintendodude dette var en flott jobb
what motivates a man to confront the challenges that must of us would run from? ... The answer, is love.
  • 0
Fantastisk film! Topp 5 komediene mine bra anbefaling;)
Dream as if you'll live forever. Game as if you'll die today.
  • 0
Bra film!!!
Denne ser jeg kanskje i nærmeste fremtid!
Nintendo Network ID: HylianGameboy 3DS Friendcode: 3437 - 3366 - 9899
  • 0
Glad for å høre at alle er enige med at dette er en kjempe film. Tusen takk til Espectro og VixzOrius som synst dette var en god anbefaling. Og ekstra godt å høre at Espectro fikk lyst til å se den igjen.

Men jeg er ikke helt enig med deg Espectro. Dette var kanskje en av mine beste anbefalinger, men ikke den beste. Selv synst jeg at min anbefaling om Four Brothers og Collateral er de beste. Men jaja, hvis du synst denne var den beste, så er jeg bare glad for å høre det.

Lagt til 2009-06-19 13:54:
Du synst også det er en god film Jompapa.
Rett meg om jeg ikke tar feil...
  • 0
Litt kort anmeldelse.

Kunne godt tatt med skuespillerene i filmen (hva de heter i virkeligheten).
Kunne tatt med om filmen har fått oscar.
Kunne også prøvd å overbevise de som ikke er glad i komedier, istedenfor å anbelfale den til folk som er glad i komedier (for de ser den nok uansett).
Også tok du med alt for mye av hva som skjedde i filmen.

Lagt til 2009-06-19 14:54:
Og noen andre småting.
Men ellers bra.
  • 0
Morsom og bra film.... Anbefales av meg også!

God fredagsblogg som vanlig
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Skippa lesingen av anmeldelsen din, fordi jeg er sliten. Men anmeldelsen virker lang og jeg tror jeg har sett Truman filmen.
  • 0
Fantastisk bra film, anbefaler den på det strekeste! Jim Carrey vant faktisk en Golden Globe for rollen som Truman
"I'm a dude, playing dude, disgusied as another dude!"
  • 0
Digger den filmen
It's a man's obligation to stick his boneration in a woman's separation; this sort of penetration will increase the population of the younger generation. - Eric Cartman
  • 0
Alle har nok sett den ja. Men takk for alle kommentarer uansett.

forskalingssnikkeren: Prøver du å være morsom? Skjerp deg.
Rett meg om jeg ikke tar feil...
  • 0
Hvorfor tror du jeg prøver å være morsom?
Klarer du ikke å ta imot kommentarer så anbefaler jeg deg å slutte å skrive blogger.
Skriver du blogg så får du både gode og dårlige tilbakemeldinger.

Skjerp deg du, som ikke klarer å ta i mot tilbakemeldinger, uten å tro at folk prøver å være morsomme. Det blir bare useriøst å gi tilbakemeldig, visst mottakeren ikke tar det alvorlig.
  • 0
Seriøst. Slutt å tull på kommentarfeltet. Du sa det jo til meg at du bare tullet.

Btw, tror du folk vil høre om den fikk oscar eller alle skespillerene? Nei, de vil høre min mening. Så enkelt. En anmeldelse handler om å si sin mening. Og det er slik jeg gjør det, Nintendodude style. Punktum!
Rett meg om jeg ikke tar feil...
  • 0
Jim carrey er fet Denne må jeg se! God blogg igjen
  • 0
Takk! Hvis du ikke har sett den, så må du bare se den fort.

Når jeg mener fort, så sier jeg ikke at du må haste igjennom filmen, for det går jo ikke. Den varer jo i 1 time og 39 minutt uansett, så det er ikke så mye å få gjort med det. Jeg mener at du må skaffe deg den fort.

Sorry for litt kort anbefaling.
Rett meg om jeg ikke tar feil...
  • 0
Jim Carrey er en artig fyr!
Faktisk den beste komiker'n jeg vet om.

Supa Dupa anmeldelse, med passe lengde .
Steffen Per Dybdahl Høe.
  • 0
Takk. Når jeg tenker meg om, så er den ikke så kort. Det er bare 2-3 andre anmeldelser som er lengre.
Rett meg om jeg ikke tar feil...
  • 0
Så Four Brothers, og selv om grunnen til at hun gamle dama ble drept var litt teit, var det allikevel en veldig underholdene film jeg ville gitt en sterk firer! Bra skrevet denne gangen også!

PS: Bare et lite råd: Kanskje du kunne skrevt en karakter på filmen som f.eks 7/10, 8/10 osv.
Bare et forslag altså!
Unfortunately, the atmosphere was a facade. Not once did my own daughter looked me in the eye. Oh, the food? Tasted like blood...
  • 0
Det er jo en grunn til at han anbefaler filmen, nemlig fordi han liker den! Og da skjønner vi jo at han synes den er bra... Så karakter er vel ikke nødvendig?
Dream as if you'll live forever. Game as if you'll die today.
  • 0
Elsker filmen. Den beste med Jim Carrey. Jeg digger plottet og settingen i filmen. Konge film. En av mine favoritter. Du anbefaler mange bra filmer mann. Fortsett slik
Now I can let these dream killers kill my self esteem-or use my arrogance as steam to power my dreams.
  • 0
dr peace: VixzOrius svarte for meg der. Bra at du likte Four Brothers da.

VixzOrius: Du visste det du.

Taxta: Takk! Hvis du liker filmene jeg anbefaler, so betyr det at du har god filmsmak.

Sorry for skrivefeilene, men her pa Rhodos angler de siste tre bokstavene i alfabetet pa tastaturet.
Rett meg om jeg ikke tar feil...
  • 0
Haha, spoiler-anmeldelse for folk som ikke har sett filmen enda tbh ;) Men bra skrevet
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!