Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Man kan godt si at oss mannlige vesener i denne alderen ikke har så veldig godt kroppspråk. Jeg spesielt har opplevd dette på vesentlig nært hold. Vi slår hvis vi vil få frem et poeng, (Og med «vi» mener jeg alle andre.) og vi høres kanskje litt mer uforståelig ut for det fagre kjønn der vi sitter og grynter og snøfter frem banneord og obskøne ting som man egentlig bare burde si til... Ingen!

På den andre siden har vi jentene, det fagre kjønn. Disse ser ut til å ha skalert ned på banningen, de virker i bunn og grunn mer siviliserte generelt. Men hva har det seg? De ser ikke ut til å slå hverandre for hver gang de blir uenige, og de tømmer ihvertfall ikke melk og bacon ost i håret på en! (Personlig erfaring, nå graver vi ikke for dypt i det. Trenger nye venner.)
Er det fordi de har blitt hjernevasket? Har de vokst opp med det idealet at de skal være den reneste nymfe? Isåfall, hvem skapte dette idealet?bort derifra.
Klart det finnes maskuline kvinner som snøfter, grynter og banner like mye som oss, og det finnes jo feminine menn, men disse går muligens ikke så godt inn med de andre grisene, og er derfor mer sammen med jentene. (God idè?)
Men her snakker vi om unntak, og det vi prøver å få med oss det store bildet.

De første årene av livene til oss gutter handler om lego, biler og.. jenter. Dog i en annen sammenheng enn det vi gjør nå. Man pleide å se på jenter som frekke og dumme bedrevitere, men når du har gått noen år på skolen begynner du å igjenkjenne dem som de myke og pene englene som de er, og du ville gjort hva som helst bare for å være med dem! (Tenk! Vi løp IFRA dem under kysseleken! Var vi idioter?)
Mens en gutt sitter og tegner skjeletter og gigantiske pistoler på størrelse med en liten hval, tegner jentene søte små kaniner som bor i en forvokst sopp. Vi liker action, TV-spill og.. Fortsatt, jenter. Mens de kan være interessert i hester og romantiske komedier og gudene vet hva. Men det er klart, hvis en gutt og en jente blir kjærester, kan det godt være at forskjellene deres blir visket ut. Og istedet for å kalle oss barnslige, blir vi nok mer. Kosepus... (Mjau.) Men det kan godt hende at hvis vi ikke spiller kortene riktig, kan vi fort bli adressert som: Mannsvin, skjørtejeger og annen lignende koseprat. Men da burde du kanskje ikke prøve å snakke språket deres engang!
Men i dette essayet har det vært mye generalisering, og det er, som jeg har sagt tidligere, mange unntak. Jeg foreksempel, prøver å kutte ned på gryntinga til fordel for å tilbringe mer tid med disse hunnkjønnene, men man må aldri glemme de andre vennene sine til fordel for noen vennlige ord og myke klemmer. Eller, det kan diskuteres...
Haters gon' hate
  • 0
Lol! Bra blogg! Har slike vulgære mennesker i klassen vår også.
Skal alltid slåss. Mens jentene, alle jentene er venner! ALLE!
Nintendo Network ID: HylianGameboy 3DS Friendcode: 3437 - 3366 - 9899
  • 0
Jeg er Enig! xD Og det med diskuteringa... Den kan bare droppes Nå nylig har jeg akkurat blitt forelsket Og jeg har mer eller mindre droppet en del venner... selvom jeg fortsatt holder noen kjære da Jeg syns du fikk fra poenget Og det var en god blogg... for jeg leste den relativet fort(Det indikerer at den var bra ) Keep up tha good work Mon
Kjekz:D
  • 0
Det er sant det du sier. Jentene bruker mer kroppen enn guttene... Alt så på skolen min så er det guttene som får mest kjeft hvis de gjør noe, men hvis jentene gjør det slipper de unna plett fritt. Guttene banner og slåss, men jentene baksnakker.
Vi har i hvert fall en bitchi jente som kommer helt opp i læreren og skviser puppene mot læreren og sier "Hva slags karakter fikk jeg på karakterkortet"?...
Jeg, Apapmoj og Jompapa har også oppdaget en lærer på skolen som virker litt pedofil, men, men.. En gang fortalte han en litt grov blonde vits, og etter litt ble han slått ned av en blondine.
Steffen Per Dybdahl Høe.
  • 0
*slettet*
Well hello there.
  • 0
Vel, jeg har selv kuttet grassalt ned på banninga i forhold til lik jeg var. Det var det jeg gjorde da jeg ble sammen med eksen min. I ettertid har jeg bannet litt mer, men det er rett og slett på grunn av at språket mitt er slikt. Jeg er "nordlænning førr hælvette" og vi banner. ikke fordi vi synes det er "kult" eller fordi det får oss til å virke mer voksen, men rett og slett fordi det er slik vår dialekt er.

Eksempelvis kan jeg kalle bestevennen min for et rævhull uten at det betyr noe. Det er faktisk i våre øyne "vennskapelig" på en eller annen SÆR måte. Slik er det med jentene også. Men skal du finne deg ei sørfra, vil det være... vel... problematisk å banne så mye uten å virke vulgær eller virke som om du bare tøffer deg. (personlig erfaring dette også)

Jess... eneste som står igjen er å si at dette var en meget god blogg, og du stiller spørsmål som er relevant og åpent for diskusjon. Godt jobba!
(best comment EVAR)
Hva er det egentlig som definerer deg?
  • 0
Dialektsbanning foregår mye her i Verdal og.xD
Haters gon' hate
  • 0
God blogg Er enig
En Fuego!
  • 0
  • Ivor
  • Ivor
Trønderbanning, ja.....
Ingen andre enn trønderne forstår det!
Det er sykt! xD
"Strike the epic with your fail!"
  • 0
Bra blogg.
Love is our resistance!
  • 0
Veldig bra blogg Pepperoniman

Menn og kvinner har alltid kommet fra to forskjellige planeter. Dette henger med til vi bli gamle. Heldigvis lærer vi å tilpasse oss slik at vi kan leve sammen, men i barndommen er det jente og guttelus
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Jeg har tenkt over det noen ganger..hvorfor i all verden løp vi BORT fra jentene under kysseleken ??
Tror faktisk jeg var retard på den tiden..
Fem-stjerners medlem
  • 0
Du kunne ha retta opp visse feil *host*
Paint the man, cut the lines. Paint the man, cut the lines.
  • 0
*Host* Latskaaap.
Haters gon' hate
  • 0
*Dobbelhost*
Du Copy\paste a din egen tentamen!
SYNDER!
Paint the man, cut the lines. Paint the man, cut the lines.
  • 0
Er banning så ille da? Ser ikke problemet med å krydre språket litt... Faen!
http://awesomeomtaler.blogspot.com/
  • 0
Jeg skjønner ikke poenget med at noen "fant opp" banneord..
Love is our resistance!
  • 0
Hehe, god blogg.
Og du har rett
Put money in my hand, and I will do the things you want me to
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!