Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Yes! Da var det endelig helg igjen. Og da er det som kjent tid for min fredagsblogg. Og som sikkert mange vet fra før, går fradagsbloggen min utpå å anbefale en film til dere her på GR, som dere kan se i helga.

Ukas anbefalte film:

Original tittel: The collateral
Sjanger: Trhiller
Spilletid: 1 time 55 minutt
Utgitt: 2004
Aldersgrense: 15 år

Max er en helt vanlig taxi sjåfør i Los Angeles. Han er egentlig ikke så veldig fornøyd med hva han er blitt, og sier at taxi jobben bare er midlertidig. Men sannheten er at han har jobbet som taxi sjåfør i 12 år. Han sier at han har ett turist prosjekt på gang, noe han har hatt i mange år, men det har aldri blitt noe av. Max har heller ikke så god selvtillit. En dag skal han kjøre en dame, som han synst er veldig fin og hyggelig. Hun gir han nummeret hennes, og han ser litt lysere på livet.

Men så kommer neste kunde inn i bildet. Han heter Vincent, og han har det ganske travelt. han skal besøke fem plasser på en natt. Vincent betaler Max 600 dollar for å kjøre han hele natta. Max sier ja, og begynner å kjøre han. Han kjørerer Vincent til det første stoppet som er ei leilighetsblokk. Max venter i taxien, men plutselig faller det en fyr fra leilighetsblokka ned på frontruta til Max. Max blir hysterisk, og spør Vincent om det var han som gjorde det. Vincent svarer ja.

Og så forteller Vincent at han er en leiemorder som er leigd inn for å drepe fem stykker. Og nå som Max er vitne til dette, så tvinger Vincent Max til å kjøre han rundt. Visst Max da gjør som han sier, så skal han ikke bli drept. Så Max må hjelpe en morder, for å spare sitt eget liv. Mer sier jeg ikke. Men nå tror du sikkert at jeg har fortalt alt, at de fra nå av bare kjører rundt og dreper folk. Men der tar du helt feil. Det er så mye mye mer som skjer etterpå, mange dramatiske situasjoner som forandrer synet på handlingen osv.

Det jeg liker best med filmen er det gode tempoet. Det skjer noe spennende og dramatisk hele tiden. Det jeg fortalte av handlingen er det som skjer på litt over en halvtime, og jeg skal love at det skjer mye i filmen. Filmen har perfekt med action. Ikke for mye, og langt i fra for lite. Storyen er veldig god, for å ikke snakke om manuset. Replikkene er så naturlige og perfekte til den personen som sier det. Det jeg savner er musikk. Det er litt for lite musikk i filmen. Slik bakgrunns musikk som gjør det ekstra spennende. Den har heller ikke en veldig bra tema sang. Men det gjør ikke så mye. Det er det eneste minuset i filmen.

Filmen oser også av kvalitet. Max blir spilt av Jamie Foxx og Vincent blir spilt av Tom Cruise. De to er veldig gode skuespillere, som gjør mange gode prestasjoner i denne filmen. Jeg mener bestemt at det er den beste filmen til Jamie Foxx. Regisøren er også av god kvalitet. Det er den godeste Michael Man ( Heat, Miami Vice og The Last of The Mohicans ) som har regisert den. Nesten alt han lager blir bra, og dette må være en av de beste, eller kanskje den beste som han har laget. Filmen er også nominert til 2 oscar, og det taler for seg selv. Det er en veldig god film, men jeg har på følelsen av at det ikke er så mange som har sett den. Det var derfor jeg valgte å anbefale den i dag.

Link til trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=9BDx6ZPHV4w

Bildet viser Vincent.
Rett meg om jeg ikke tar feil...
  • 0
Den filmen er sykt bra Digger hvordan alt er satt opp og at leiemorderen er kald og dreper, mens Max såvidt kan håndtere et våpen

Digg film, varme anbefalinger fra meg også
Well butter my back and call me a biscuit!!
  • 0
Jeg lånte den en gang, men plata var fucked så den hakka seg til døde.
Kjøpte den for et år sia eller no, men har ikke tatt av plastikken...
  • 0
En god anbefaling!

Har ikke sett denne filmen selv, men den virker som den er verdt å se. Jeg tror nok jeg skal sjekke denne filmen ut.

Du forklarer mye om filmen, men ikke for mye slik at det blir kjedelig. Dette var en av dine bedre anbefalninger og om en film som ikke er like kjent som mange andre.
what motivates a man to confront the challenges that must of us would run from? ... The answer, is love.
  • 0
Ulven: Enig. Micheal Mann har satt den opp på en perfekt måte.

TommyK: Jeg hadde den i ett halvt år før jeg så den. Kjøpte den i Bremen, og etter det la jeg den bare med de andre filmene. Men nå for en uke siden tok jeg den fram, og fikk se en av de beste filmene jeg har sett på lengre tid.

Espectro: Se den i helgen. Du vil ikke angre. Takk for at du likte anbefalingen.
Rett meg om jeg ikke tar feil...
  • 0
Først en ridley scott film, så en michael mann film? De er begge to noen av favoritt regisørene mine! Elsker film-smaken din, nintendodude! Det som er litt morsomt er at jeg så både colleteral og Gladiatoren for 2. gang i denne uken Og du sier jo du digger skuespillersmaken min, og da digger jo jeg skuespillersmaken din^^

fin anbefaling!
Dream as if you'll live forever. Game as if you'll die today.
  • 0
Takk! Ja, vi har mye til felles når det gjelder film. Så du seriøst Colleteral denne uken. det er ikke tilfeldig tipper jeg. Jeg så den i forgje helg. Vi har lik filmsmak. Og visst du digger min filmsmak, betyr vel det at jeg digger din.
Rett meg om jeg ikke tar feil...
  • 0
Langt ifra tidenes beste film, men absolutt god underholdning, det er den.
Unfortunately, the atmosphere was a facade. Not once did my own daughter looked me in the eye. Oh, the food? Tasted like blood...
  • 0
Så enig, så enig.
Rett meg om jeg ikke tar feil...
  • 0
Filmen er skikkelig bra, og brae skuespillere.
  • 0
Har sett denne..
Plottet er ikke av det beste slaget, og jeg vil heller ikke si Tom Cruise gjør sin beste opptreden, men filmen er absolutt god underholdning.

Likte ikke helt slutten dog..
Feilfritt sjekketriks: "Excuse me, my dick is broken. Can I bury it in your ass?"
  • 0
Nei, slutten var litt... hva skal jeg si... uventet!
Rett meg om jeg ikke tar feil...
  • 0
Har lenge vurdert å se denne filmen, nå skal jeg se den
  • 0
Godt å høre at dere hører på anbefalingene mine.
Rett meg om jeg ikke tar feil...
  • 0
Filmen var helt ok. God underholdning på en kjedelig lørdagskveld.
Now I can let these dream killers kill my self esteem-or use my arrogance as steam to power my dreams.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!