Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Zelda 7: Hva er det du er så sur for? Du har ikke noe med dette å gjøre du.

Lagt til 2009-05-13 16:39:
Zelda7: Enig med Andres-Fox, du trenger ikke å være så frekk i kjeften. Det er jo bare morsomt å lese hvor sur du blir når du ikke har noe med dette å gjøre.

Lagt til 2009-05-13 16:41:
Zelda7: Nå fikk jeg med en liten latter av denne bloggen, kanskje vi ikke trenger å ha humor blogger visst vi har Zelda 7.
Rett meg om jeg ikke tar feil...
  • 0
Game Boy:
Reglene er jo her for en grunn. Plagiatblogger er jo fortsatt plagiat, selv om du skriver en puslesetning som:
"Jeg tar ikke æren for dette".

Hvorfor er dette en blogg i det hele tatt?
Som jeg har sagt flere ganger nå, men uten respons. Hvis du vil dele dine "egenrådige" linker med noen, så post det på forumet.

En side som denne, bruker (Dessverre for deg?) å opprettholde en viss standard. Møl som spam og flaming er jo også ytringsfrihet, men forumet tillater heller ikke dette... Hm.... Lurer på hvorfor

Andreas-Fox:
Hvis du ikke takler kritikk, hold deg hjemme og bli en eremitt. Det er ganske patetisk av deg å forsøke å poengtere ut noe i min kommentar (som IKKE er personangrep btw) når du selv skriver:"Herregud zelda7. Hvis du blir forbanna av den bloggen har du et alvorlig problem."

Haha, ikke kom med slike barneskolekommentarer her please. Du har ikke akkurat knekt meg mentalt, helt enda.

nintendodude:
Det har noe med meg å gjøre, som nevnt tidligere og andre steder. Et forum er også ett sted for diskusjon, ikke privatslig flaming.
Det som jeg finner litt morsomt her da, er at du og Andreas-Fox, har samme sære diskusjonstrategi som minner meg om barneskolen.

Da har vi konkludert det. Vi trenger ikke humorblogger, vi har meg. Bra tenkt nintendodude.
Paint the man, cut the lines. Paint the man, cut the lines.
  • 0
JEesus!
Hvis du vil hålde deg til det fisefine hjørnet av sida, der du kan sitte å "runke deg gjennom" primane av noen tekster så gjør det uten at det skal komme på bekostning av at vi vil ha en god latter! Og det faktumet at det skal være lov å lage blogger som er lettvinte og underholdene! Liker du dem ikke!? Hold deg unna dem da! Hvorfor bryr du deg så mye!! Føler du deg snytt forde noen får skryt og en klapp for skulderen, for noe enkelt, mens du liksom lager primaarbeid og mener du skal ha all takken!

Lagt til 2009-05-15 16:50:
Jeg siterer deg (zelda7):
"Et forum er også ett sted for diskusjon, ikke privatslig flaming."

Ja, jeg er enig i at forumet er for diskusjon 8først og fremst), men du må skjønne at forum og blogger er to FORESKJELLIGE TING!
Og så motsier du deg selv!
Først sier du: Legg ut de dumme linkene og vitsene (som jeg ikke forstår!) ut på forumet.
Og så sier du: Forumet er sted for diskusjon, HOLD dere unna!
Ja... Ehm... Hva skal jeg si?
  • 0
game boy: Dersom du kommer til bloggdelen på Gamereactor, for å få deg en god latter ved å lese vitser man finner andre plasser, så bør du skaffe deg underholdning på en annen måte.

Det er ikke noe poeng i at bloggdelen skal spammes ned av dårlige vitser, og det holder ikke å si at vi skal holde oss unna dem, fordi de andre, gode bloggene, drukner i slikt mas.

Det finnes mange sider som egner seg mye bedre for slik underholdning du er ute etter enn bloggdelen på Gamereactor. Jeez.
www.steinskog.me
  • 0
Ser ikke helt hvorfor dere skal debattere hvorvidt "vitse"blogger burde være legitimt, da vi har flere tråder dedikert til nettopp det. Som for eksempel http://gamereactor.no/forum/?forum=3&thread=815&page=14&las
t=2009-05-10+09%3A37%3A52


Hvorfor ikke konsentrere vitser og andre morsomheter av lignende natur der, eller på en tråd av samme art? Ikke bare spares bloggseksjonen for haugevis av korte, upersonlige blogger, men hele vitsefenomenet blir langt mer overskiktlig for dere som er interessert i å lese dem.

Siterer game boy:
Hvis du vil hålde deg til det fisefine hjørnet av sida, der du kan sitte å "runke deg gjennom" primane av noen tekster så gjør det uten at det skal komme på bekostning av at vi vil ha en god latter! Og det faktumet at det skal være lov å lage blogger som er lettvinte og underholdene! Liker du dem ikke!? Hold deg unna dem da! Hvorfor bryr du deg så mye!! Føler du deg snytt forde noen får skryt og en klapp for skulderen, for noe enkelt, mens du liksom lager primaarbeid og mener du skal ha all takken!


Hele essensen i dette er jo ikke at det ikke skal være lov med "lettvinte" og underholdende blogger, for all del, men at direkte plagiat og tekster man overhodet ikke har produsert selv ikke skal forekomme. Det er jo ingen stopper for morsomme og underholdende blogger, er det vel?

Og ja, jeg ville faktisk si at det er noe uheldig at blogger av typen du definerer ofte får mer oppmerksomhet og skryt enn mer komplekse og egenproduserte verk. Er det så rart da? Det er nettopp derfor slike ting muligens burde holdes på en separat tråd, og ikke ta over bloggseksjonen helt. For øvrig er det vel kanskje ikke helt rett å klassifisere slike blogger som blogger i det hele tatt. Nok en gang et genuint argument for å holde det på en tråd.

Siterer game boy:
Ja, jeg er enig i at forumet er for diskusjon 8først og fremst), men du må skjønne at forum og blogger er to FORESKJELLIGE TING!


Absolutt, men er intensjonen bak bloggseksjonen at det skal være masse upersonlige vitse"blogger" der? Noe skeptisk til akkurat det.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Siterer Schass:
"Dersom du kommer til bloggdelen på Gamereactor, for å få deg en god latter ved å lese vitser man finner andre plasser, så bør du skaffe deg underholdning på en annen måte."

Jeg trenger ikke å få servert en vits for å le her! I de GODE bloggene er vitsene intigrert i teksten og ellers er det fult av morsomheter som får meg til å trekke på smilebåndet. Og jeg pleier egentlig aldri å lese no særlig vitser her på sida. Har vel så godt som aldri kommet over en (men så leser jeg ikke så mange blogger da).

Jeg er helt engi i at det finnes GODE og DÅRLIGE blogger der ute, og jeg foretrekker helt klart de der forfatteren har tatt seg god tid og skriver og reflekterer på egen fri tanke, men det jeg sier er at det skal være (litt) rom for de "DÅRLIGE" også!
Og DÅRLIGE defineres da av deg som; vitser, morsomheter, info eller annent ferdigstoff...
_______________________________________
The Silent Assassin:

Jeg er helt og fult enig i at blogger som bare er rent plagiat og kopi, der forfatteren hverken oppgir kilde eller andre referanser, ikke skal postes. MAn skal ikke ta andres arbeid for å vere ens eget!!
MEN det jeg reagerer på er at disse allmektige (og kjære) moderatorene våre i det siste har beggynt å stenge, OG SLETTE blogger produsert av andre brukere. Og jeg har sett eksempler der forfatteren har lagt ut kilde og/ eller sagt klart ifra om at dette bare er en informativ blogg, har blitt stengt og til og med slettet.

Og det er det jeg stiller spørsmålstegn til. Skal de bare kunne stenge diskusjoner og slette andres blogger, bare fordi det ikke er lagt ned timers arbeid eller dype refleksjoner.
Det er klart de bloggene som inneholder det sistnevente som burde få oppmerksomheten, men det bør alikevel være mulig (på en side som denne) å gi ut av den "slappere" typen. UTEN at det blir slettet.

Som jeg nevnte før kan jo slike korte blogger være grunnlag for like mye diskusjon eller like mye humor som de "dypere" er!

JEG synes i hvertfall det er galt å stenge disse!
Selvsagt er det ikke alle blogger som er gode å ha her, så man kan jo vurdere de, men det børr i såfall være flere som "overlever" moderatorenes vrede, enn som blir stengt/slettet!!
Ja... Ehm... Hva skal jeg si?
  • 0
Det tar ikke mer enn et par minutter å skrive et par avsnitt om hvordan du fant materialet, hvor genialt du synes det er, og hvorfor du ønsker å dele det med alle andre her. Også kan man legge en link til den siden der vitsene står istedenfor å kopiere materialet inn i bloggen. Det er slik at de fleste slike nettsider er reklamefinansiert (penger til å drive og vedlikeholde serverne er nødvendig) og dermed tjener de penger på at folk klikker seg inn og ser på nettsiden. Om man skriver en blogg her og deler lenken med oss andre, så blir alle fornøyd. Det vi reagerer på er ikke humoren, men når man fyller opp blogger med materiale som man ikke selv har skrevet.

Det er heller ikke noe nytt at vi sletter slike blogger. Vi har alltid gjort det. Det er bare det at det var så mange som begynnte å poste slike blogger at vi var nødt til å opplyse om dette slik at ikke flere skulle begynne med slike blogger.

Ikke er det noe nytt fenomen at blogger som ikke oppfyller de (ganske så lave) kravene vi har satt blir stengt, eller helst slettet. Mange har bare ikke merket det siden vi stort sett sletter bloggene før de har blitt kommentert. Men vi sletter ikke blogger fordi de er dårlige, bare hvis de ikke er lange nok, eller på andre måter bryter reglementet.

Og jeg må kommentere at det tok meg svært kort tid å skrive denne korte teksten. Det trenger ikke ta flere timer å skrive en skikkelig blogg heller.

Man må gjerne poste såkalt ferdigmateriale her på GR, men da som lenke, ikke ved hjelp av Ctrl+C og Ctrl+V (bortsett fra hvis det er URL-en man kopierer).
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Vitsebloggene mine da?
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Åh, nei!!!!! JoEy, du må få beholde vitseblogg-serien!
Rise and rise again, until lambs become lions.
  • 0
  • Los
  • Los
Det er ikke så rart at GR vil følge dette.. Plutselig er det noen som kopierer en copyrightet tekst og legger den ut her. Og da er det plutselig mot loven, og GR er ansvarlige. Så slutt å syte, og begynn å skrive selv!
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Oppsummering:
Plagiering: Fy-Fy! Klask på lanken
Rene link-blogger: Fy-Fy! Klask på lanken!
Egenproduserte: Yay
Egenproduserte med referanser eller enkelte linker og kildehenvisninger: Yay

Har jeg forstått det rett da?
@chubbyviking
  • 0
Ja. Det har du.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!