Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Du har nok merket alle "fanboy-kranglene" om hvilken konsoll som er billigest. Jeg har skjekket priser og sammenlignet. Kanskje ikke Xbox 360 er så billig alikevel? PS3 har ting som du ikke får når du kjøper xbox 360 og faktisk omvendt og. Jeg sammenlignet Sony's PS3 80GB og Microsoft's Xbox 360 Elite:

Sony PS3 80GB (Dette følger med):
-80GB lagringkapasitet
-AV- og strøm- kabel
-Trådløs Dualshock 3 kontroller med oppladbart batteri og lader
-(Innebygt WLAN med 802.11 b/g)
-(Gratis online spilling)

PS3 mangler dette i forhold til hva som følger med Xbox 360:
-Component kabel (179 Kr)
-Nettverkskabel TP RJ45 (109 Kr)
-Headset (379 Kr)
-HDMI kabel (259 Kr -Sony HDMI kabel)

Ulemper med PS3:
-Veier 5 KG (Er igrunn ikke noe problem. Xbox 360 veier 3KG)
-Har 40GB mindre harddisk kapasitet mindre enn Xbox 360
-Ikke bakoverkompaibelhet med PS2 og PS One Spill (PS3 spiller enkelte PS One spill. Xbox 360 spiller gamle Xbox spill)
-Sluker strøm
-DualShock kontrolleren's batteri holder bare 18 timer før den må lades (Xbox 360 kontrolleren's batteri holder i 30 timer)

Prisen på PS3 80GB er 3249 Kr (Uten ekstrautstyr)


Microsoft Xbox 360 (Dette følger med):
-Trådløs Xbox 360 kontroller uten oppladbart batteri og uten lader
-AV-, Component- og HDMI kabel
-Headset
-Component kabel
-Xbox live Silver abonement og 1 måned Gold abonement
-Nettverkskabel TP RJ45

Xbox 360 Elite mangler dette i forhold til hva som følger med PS3:
-WLAN 802.11 b/g (495 Kr -Microsoft WLAN adapter)
-Oppladbart batteri og lader (156 Kr)
-PS3 har gratis online spilling (Live Gold abonement koster 495 Kr i 12 måneder)
-Blu-Ray spiller (Umulig å få kjøpt Blu-Ray drev til xbox 360 og HD-DVD tapte format krigen. Fant ingen drev i prisguiden. Har ingenting for seg å kjøpe HD-DVD drev)

Ulemper med Xbox 360:
-Online spilling koster penger
-Ikke Blu-Ray spiller
-Bråker
-Red Arc of Death (RAoD er en ny feil. RRoD skal ikke lenger forekomme. Maskinen skal heller ikke lenger lage riper i platene)
-Det følger med en "murstein" med i strømledningen (Strømadapteren)
-Sluker strøm

Prisen på Xbox 360 er 2650 Kr (Uten ekstrautstyr)


Konklusjon:
Xbox 360 Elite koster til sammen 3796 Kr med alt den ikke har i forhold til PS3. PS3'en koster 4171 Kr (3883 Kr uten Component kabel og TP RJ45 kabel) til sammen med det den mangler i forhold til Xbox 360 Elite. PS3'en ble faktisk dyrest, men den har Blu-Ray spiller og det er umulig å få kjøpt til Xbox 360. Jeg synest faktisk du får mest ved å kjøpe PS3 med tanke på det Xbox 360 mangler. Og et Live Gold abonement koster det 495 Kr. Det koster mye i flere år! Begge konsollene har både fordeler og ulemper. Jeg råder derfor folk til å kjøpe begge to. :)

Nintendo Wii tok jeg ikke med i sammenligningen, på grunn av at jeg ikke synest Wii er direkte konkurent med Xbox 360 og PS3.



Jeg tenkte jeg skulle sammenligne tre ekstra utstyr fra begge produsentene også.

Tastatur:
-Sony PS3 Wireless Keypad (355 Kr)
-Microsoft Xbox 360 Text Input Device (244 Kr)

Fjernkontroll:
-Sony PS3 Blu-Ray remote control (288 Kr)
-Microsoft Xbox 360 universal Media Remote (235 Kr)

"Web" kamera:
-Sony PS3 Eye (395 Kr)
-Xbox 360 Live Vision (350 Kr)

Her er ekstrautstyret fra Microsoft billigest, men Sony sine produkter er ikke mye dyrere.


*Alle priser er inkludert frakt. Priser er skjekket 2 Mai 2009.
Har jeg skrevet feil informasjon eller priser, eller ikke tatt med noe du synest er viktig eller er det noe jeg burde fått med eller forbedret, vennligst si i fra på enten PM eller i kommentarene.
:)
  • 0
Gode sammenligninger her saminnlogg

Selv om prisen er litt forskjellig, så er det innmaten som gjør konsollene så unike som de er og personlig ville jeg hatt både Xbox 360 (som jeg har) og PS3 (som jeg håper på å få tak i en eller annen gangen).
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Jeg mener selv at folk burde kjøpe begge. Både Xbox 360 og PS3 har sine fordeler. Det er jo to helt forskjellige konsoller. Jeg har PS3 nå og prøver å få kjøpt Xbox 360 Elite så fort jeg kan.
  • 0
God blogg

Tror du har gjort en del research her
Det slo meg at du ikke hadde satt " mangler hd-spiller" på ulemper på ps3... men så kom jeg på at BLU-RAY vant formatkrigen
Fem-stjerners medlem
  • 0
Wii telles ikke som konsoll, nåh?
O.O
  • 0
Takk for god respons.

JTB:
PS3 har utgang for Component kabel og kan få kjøpt som tillegsutstyr fra Sony selv. Du får ikke HD signaler med Component kabelen som på Xbox 360 men det er en mangel for det (sikkert mange som kunne få bruk for det). Jeg vurderte faktisk sterkt å ta den bort som du sa. Siden jeg tok med nettverkskabel og så videre, synest jeg det er nødvendig og ha med Component kabelen også. Men jeg kan legge til en pris uten Component kabel med en gang!

Lagt til 2009-05-02 17:01:
Fattigmann:
Ja, siden Blu-Ray vant formatkrigen og jeg ikke fant HD-DVD drev i prisguiden, så bestemte jeg meg for å ikke ta den med i det heler tatt.

Lagt til 2009-05-02 17:35:
Burde jeg tatt med hvilke butikker som selger de ulike produktene også? Jeg valgte å ikke ta det med fordi dette skulle være en sammenligning som viste prisforskjellen og ikke en prisguide. Men bare si i fra, så skal jeg legge inn butikken og! Men da blir det feil etter tid. Om et halvt år koster ikke dette det samme.
  • 0
Jeg var en av de dustene som kjøpte HD-Dvd spilleren på xbox Den kosta meg slikk og ingenting og fikk fem gratis filmer også. Tre uker etterpå hører jeg at krigen er over. Den står fortsatt trofast ved siden av xboxen og jeg vil ikke kaste den, ikke helt ennå ihvertfall
  • 0
Hehe, er nok mange som gjor den tabben! Jeg synest ikke du burde kaste den. Jeg hadde spart på den til den myglet. Den hadde vært som en museum gjenstand for meg.
  • 0
"Xboxen bråker"

Awh Mayh Gawd.

Sett på høy lyd, lagre spillet til HD eller slutt og lat som dette er et stort problem.

Med mindre mann har på TV'en på lydløs hører mann ikke xboxen, og hvis mann fremdeles hører den er det bare å lagre spillene til HD.
  • 0
Joda, stemmer det. Men den bråker fortsatt. Hva når den står og laster ned og du prøver og slappe av ved PC'en eller en bok? Tenkt på det eller? Jeg er enig i at det ikke er et problem. Men for noen kan det nok være irriterende.
  • 0
Har man Xbox 360 i to år med Xbox Live Gold, så bli den dyrere med engang, i tillegg har du ikke tatt med Blu-Ray spiller heller. Siden eksterne Blu-Ray spillere ikke finnes til Xbox 360, og HD-DVD tapte format krigen, hadde kanskje vært en idé å inkludere en vanlig Blu-Ray spiller? Samsung sin BD-P1500 Blu-Ray spiller selges for ca. 1500 kr.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Ja, hele Live opplegget er noe tull...

Nja, jeg sammenlignet konsollene i seg selv, så tror ikke jeg skal ta med en Blu-Ray spiller. ;')
  • 0
I det lange løp er jo 360 dyrest. Ihvertfall hvis man skal koble den opp mot nettet.

Må forresten si det var et litt rart argument å si at PS3 veier så mye. Den skal jo ikke akkurat puttes i lomma, og når jeg først skal flytte den klarer jeg fint å bære 5 kilo

Men det var en veldig fin sammenlikning, og jeg kjøpte 360 og trodde den var så billig, men så fant jeg ut av alt jeg måtte kjøpe i ettertid, men det er en glimrende konsoll .

Vil også rette på en ørliten feil: PS3 80GB kan spille PS1 spill, men ikke PS2 spill
Ære være Naughty Dog!
  • 0
Veldig god og objektiv sammenligning. Som det alltid har gjort, ender det opp med hva slags ekslusive titler du vil spille
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
Kunne mest tenkt meg 360 lell.. Men hadde vært stor fornøyd med PS3. Men jeg har Wii da.
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
God blogg

Da er det i hvertfall ingen tvil om at det er spillutvalget som teller

Forresten skrev du ikke hvor mye selve konsollen koster
Reporter- " What do you feel when you shoot a terrorist?" Marine- "Recoil"
  • 0
Fin blogg

Veldig enig i konklusjonen. Jeg mener: Skal du ha gode live muligheter bør du kjøpe 360, men det blir dyrere i lengden. Skal du bare ha maskin er PS3 best.
Always look on the bright side of life...
  • 0
Man betaler for kvalitet vet du. (XboX live snakker vi om her)

Headset til XboX er for lavt volum på, og PS3 sine er bare vonde å ha på øret.

JTB: Component kabel er ikke akkurat mye bedre enn HDMI kabel altså. Det er bare det at Tv'n din selvsagt har flere HDMI innganger enn Componenter. Er ikke sikker, men du får ikke 1080i men bare 1080p (eller omvendt) med componenter.

Men ja, flott liste, og jeg ser bare på film på PS3 min enn XboX'en uansett om det er Blu Ray eller DvD jeg ser på.
I'm not just sure, I'm HIV positive!
  • 0
Det verste argumente jeg vet mot 360 er blu-ray. Hallo, det er en spillmaskin, hvorfor skal det være ulempe for 360 å IKKE ha det? Det er et pluss for PS3 - ja, men ikke minus på 360
En Fuego!
  • 0
Jeg syntes at ps3 eier 360. (Jeg er ikke fanboy)
Ps3en har allt det 360 ikke har.
Shitting dick nipples
  • 0
altså, dette blir på mange måter teit.

Jeg har ikke behov for wireless network(og der sparte jeg penger) og hvorfor skal jeg kjøpe component kabel til ps3 når jeg har hdmi?

Det blir feil å sammenligne dem på denne måten, grunnet det blir forskjellig for hver person - hvor mye stasj man trenger for å få konsollen opp.

Fin blogg ellers
Personlig har jeg dem begge, men 360en blir mest brukt. Bluray spilleren til PS3 oppfylte ikke kravene lenger, så nå står den og støver....hviler til den tid GT5 blir lansert
Mvh - bear!
  • 0
Takk for gode tilbakemeldinger.

Jonas A D:
PS3 veier igrunn ikke mye, og det egentlig ikke noen ulempe. Du har rett der. Hehe.

PS3 kan spille mange av PS One spillene. Det viste jeg, men hvorfor skrev jeg ikke det opp...


BlueDaf:
Nei, det har jeg ikke gjort. Skal sette inn pris på konsollene nå.


Gamer123:
Om du bare har Xbox 360 og vil se Blu-Ray film, er du avhengig av en ekstra Blu-Ray spiller. Med PS3 slipper du dette.


Bjmods:
Er mange som ikke har routeren nær nok til at kabelen rekker. Routeren står nede hos oss for eksempel, men nå har jeg fått uttak i veggen på rommet mitt! Men før jeg fikk dette var WLAN veldig flott å ha på PS3'en min!

Du får bedre bilde i en Component kabel. Med scart mister du en del "kvalitet".

Jeg bruker PS3'en min til å se film, spille og det er det. Har bildene mine på den. Bruker den skjelden til å høre musikk igrunn. Bruker heller PC'en til det.
  • 0
Om du bare har Xbox 360 og vil se Blu-Ray film, er du avhengig av en ekstra Blu-Ray spiller. Med PS3 slipper du dette.

Jeg vet det, derfor bør det være et argument FOR ps3. Trenger ikke å være mot 360. Skal PS3 få minus fordi den ikke har sånne folk man kan lage selv (som både er på 360 og Wii)?
En Fuego!
  • 0
Gamer123:
Jeg mener det er en ulempe med xbox 360 når det gjelder maskinvaren. Men uansett, jeg prøvde å sammenligne konsollene mot hverandre og synest det burde være med. Jeg mener at avatar mulighetene er feil å bruke som mot- eller for- argument. PS3 har jo Home og man har jo et bide som avatar. I Home har du jo en animert "avatar". Å ha Blu-Ray som argument er i grunn ikke noe galt. Xbox 360 har ikke muligheten å ha spill som tar 50GB.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!