Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Jeg ble heller ikke overrasket over medias reaksjoner, men er det riktig sånn globalt sett? Jeg er ikke sikker.
Nobody ever went broke underestimating the intelligence of the American public.
  • 0
USA legger opp til å miste mange soldater selv. Bush sine 8 år med makta er og vil bli det værste som noen gang har skjedd amerkiansk politikk.
Smerte er bare en venn som minner deg på at du er i live.
  • 0
Siterer Spartakus:
Citerer CeroX:Forstår ikke hvorfor døden til en norsk soldat skal få så mye oppmerksomhet.

Jeg forstår det, men egentlig er det latterlig å bli sjokkert over at soldatene våre faktisk kan dø i krig de og. Har man først gått til krig har man allerede akseptert at menneskeliv blir ofret.


Det er forskjell på å bli sjokkert/overrasket og det å respektere soldaten for den innsatsen han gjorde. Jeg er et emosjonelt menneske (nei, jeg er ikke emo), så jeg påvirkes alltid av å lese om bilulykker, selvmord osv. i avisene.
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Hittil så har det dødd 4 Nordmenn i denne krigen, og saken har blitt skutt i været hver gang
Paint the man, cut the lines. Paint the man, cut the lines.
  • 0
Nei, så rart da, zelda7! Hvorfor i all verden blir det slått opp når vår nasjons soldater blir drept i tjeneste?

Hadde hver enkelt soldat fortjent mer oppmerksomhet etter sin død hvis 100 soldater ble drept? 1000? 10 000?

Et menneskeliv er et menneskeliv. De som frivillig risikerer livet sitt ved å dra ned dit, bør hedres for det de gjør.
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Er helt enig med deg! FJERN TALIBAN!!!! Alt de gjør er å lage faenskap for hele verden, tenk på alle familiene som lider fordi de helvetes terroristene ikke kan holde fred? Jeg forbanner de alle!
  • 0
Kaller du å utnytte hendelsen som kostet dem livet, å hedres? Alt de gjør er å kaste seg på en mediebombe som de vet vil dra penger. Alle andre avisene skriver om det, vi gjør det vi og!
Paint the man, cut the lines. Paint the man, cut the lines.
  • 0
Har selv snakket med mannen som ble drept og det er en tragisk sak for familien hans.

Jeg hater terrorisme og da selvsagt også Taliban, men vi må dessverre regne med tap når vi er med i slike operasjoner...
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Jeg bryr meg, men hvorfor ikke skrive en blogg om alle som dør, ikke bare de norske...

Ta f.eks. Gaza-stripen, der dør det utrolig mange hver dag, og de fortjener også en blogg fordi de er vært like mye som oss.

Eller nede i Afrika. Der dør det 1 barn av sult hvert 6 sekund! Tenk om vi skulle skrive en blogg om hvert eneste barn som døde av sult. Jeg synes det så klart er synd og trist og alt det der, men en person er ikke mye i forhold til alle de andre som dør.

PEACE!!!
  • 0
Sorry, men krig er krig. Uansett hvordan man vrir og vender på det vil det alltid være falne soldater. Hvor mye publisitet det skal få er jeg søren ikke sikker på, men jeg føler at i Norge blir sakene blåst litt vel mye opp.
20LEGEND (Proud member of NATDAB)
  • 0
Først vil jeg si at det er svært trist og tragisk når slikt skjer, og jeg kondolerer til pårørende.

Men det som virkelig er tragisk er når soldater dør for ingen nytte! Hva har Norge der nede å gjøre? Det tjener ikke Norge på noen som helst måte, vi kaster bort fantastiske liv ved å være der nede.

Desto verre er det at koalinsjonsstyrkene der nede feilbomber så ofte at man kan spørre seg om dette er lønsomt over det hele? Det tjener ikke den Afghanske befolkningen å blåse landsby etter landsby til himmels, fordi man har antagelser om at Taliban er der. Taliban får bare økende støtte fra lokalbefolkningen.

Eddibob: Vær manns død er vår andres ulykke. Selvfølgelig er det trist når liv hvor som helst går tapt, men dette er ikke relevant her. Det norske media har ansvar for å informere oss nordmenn om hva som skjer i Afghanistan. Vi er tross alt i krig (teoretisk sett), og hvis ikke vi tar ansvar for våre falne, er det ingen som gjør det. Hver nasjon har og tar ansvar først og fremst for sine egne.
"The human race has one really effective weapon, and that is laughter." Mark Twain
  • 0
Norge gjør en fantastisk jobb i Afghanistan. De er utdannet til de beste spesialsoldatene i hele Afghanistan, så ikke si at de ikke gjør noen jobb. Pluss at Unicef og NATO krever at Norge deltar i Afghanistan. Altså, noen av de beste snikskyttere, falskjermhoppere, nærkampssoldater osv.

Ingen vits at du snakker om noe du ikke vet noe Tøysekoppen.
Smerte er bare en venn som minner deg på at du er i live.
  • 0
Siterer zelda7:
Kaller du å utnytte hendelsen som kostet dem livet, å hedres? Alt de gjør er å kaste seg på en mediebombe som de vet vil dra penger. Alle andre avisene skriver om det, vi gjør det vi og!


Ja, det kalles å hedre noen når de får bildet sitt på nettet foran en million nordmenn med rosende ord under.
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!