Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Jeg vet at noen mener jeg har spammet mange blogger i det siste, og jeg har gjort det, men dette er virkelig et tema som både sårer meg og gjør meg bekymret.

17/4 ble en norsk soldat DREPT i Afghanistan.

Dette tenker jeg spesielt mye på ettersom at jeg selv har en fetter som hver 3. månede drar på spesial oppdrag til Afghanistan, og det er helt jævlig og tenke på at man hver eneste dag kan få høre at sin egen fetter er kommet hjem, i en kiste.

Jeg vil også gi min omsorg til de pårørende etter den norske soldaten. De må være i en jævlig tid nå, og det er ingen jeg syntes mer synd på nå.

Hvis dere bryr dere om de som virkelig bryr seg om å bli kvitt borgerkrigen og all terroren i Afghanistan, skriv "jeg bryr meg" som kommentar.

Dette er et seriøst tema og jeg forbanner de som kødder med denne bloggen.


Soldaten ble drept enten av en veibombe eller en selvmordsbomber. Han satt i en bil med fire andre soldater.

Veibomber er et av de største probleme i Afghanistan, og jeg syntes synd på alle soldatene som må kjøre der hver ENESTE dag. Jeg syntes også at de sivile i Afghanistan lider, ettersom at de ikke har gjort noe.

Fjern terroristene, fjern Taliban!

Takk for meg.
Smerte er bare en venn som minner deg på at du er i live.
  • 0
Jeg bryr meg!


Det er helt forferdelig det som skjer der. Alt som skjer, og alle som er innblandet i død og forferdelighet der nede. Jeg syntes synd på dem...
Rise and Rise Again, Until Lambs Become Lions.
  • 0
Taliban må vekk, eller i det minste må makta deiras vekk. Ellers vil det ikkje bli fred i afghanistan.
There's a reason it isn't called Grand Theft Public Transport.
  • 0
Forstår ikke hvorfor døden til en norsk soldat skal få så mye oppmerksomhet.
Jeg sparker rompe
  • 0
Han er nordmann. Er ikkje det god nok grunn? ;)
There's a reason it isn't called Grand Theft Public Transport.
  • 0
ikke hans skyld at han spiller skytespill og ikke bryr seg om virkeligheten der en soldat blir drept og ikke minst de pårørende må lide resten av livet, det kan være over et 20-talls mennesker som må gå til akutt psykolog og du sitter her og skryter av at du ikke bryr deg om at nordmenn blir drept, du er sikkert en forbanna slem innvandrer, og jeg har ikke noe imot innvandrere!
Smerte er bare en venn som minner deg på at du er i live.
  • 0
Jeg bryr meg!
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
Den konklusjon at jeg er innvandrer kom litt fort gjorde den ikke? Vel, jeg er halvt dansk, hvis det gleder deg.

Faktum er at jeg syns synd på de pårørende, men det gjør jeg hver gang en fyr blir knivstukket her i landet, eller dør i en bilulykke. Jeg sa aldri at jeg ikke bryr meg, jeg sa at jeg ikke liker oppmerksomheten som denne soldaten får. Sammenligner man det med alt det andre drittet som skjer nedi der, så er det ingenting.
Jeg sparker rompe
  • 0
Huff og Huff.

En blogg for å ære våre landsmenn i krig.
Det sjenerøst.

Men det er mer synd på de sivile, fredsorganisasjonene og for ikke å glemme de amerikanske styrkene.

Jeg ble faktisk litt "glad" når jeg hørte at noe slikt skjedde. Kall meg tyrann, men nå vet vi alle at de faktisk gjør noe der nede.

Måtte dere alle der nede oppnå fred!

"A lie told often enough becomes the truth" - Lenin
  • 0
  • Los
  • Los
Vel nå ble jeg paff... En blogg om forferdelighetene av krig dukker opp når en norsk soldat dør, men hvor mange døde i begynnelsen av krigen? Hvor mange amerikanere har død? Briter? Tyskere? Krigen har allerede tatt mange ofre, og den norske soldaten er en dråpe vann i et badekar.

Tro meg, jeg bryr meg! Er jo i forsvaret, og her er det mye snakk om å reise ut. Kjenner mange som skal ut og håper dem det beste.

Men en slik blogg bør ikke presanteres på det premisset at en norsk har falt. Det blir feil. Feil ovenfor alle de andre som har falt i strid, for miner, veibomere o.l

Jeg bryr meg, om alle som har falt, og håper på en god løsning på konflinken og dermed en fred for sivile og soldater av alle nasjoner.

Og påstandene dine om spill, skrytingen fra CeroX og hans "innvandrer" status var usakelige og ondsinnet.. Unødvendig er å underdrive det du skrev..
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Siterer CeroX:
Faktum er at jeg syns synd på de pårørende, men det gjør jeg hver gang en fyr blir knivstukket her i landet, eller dør i en bilulykke. Jeg sa aldri at jeg ikke bryr meg, jeg sa at jeg ikke liker oppmerksomheten som denne soldaten får. Sammenligner man det med alt det andre drittet som skjer nedi der, så er det ingenting


Forskjellen på ei bilulykke og denne soldatens død er vel at denne soldaten kjempet for å gjere verda bedre for folk som deg og meg...

Lagt til 2009-04-17 21:50:
Siterer Los:
Vel nå ble jeg paff... En blogg om forferdelighetene av krig dukker opp når en norsk soldat dør, men hvor mange døde i begynnelsen av krigen? Hvor mange amerikanere har død? Briter? Tyskere? Krigen har allerede tatt mange ofre, og den norske soldaten er en dråpe vann i et badekar.


Vi er nordmenn, det er naturleg å sørge ekstra mykje over sine eigne.
There's a reason it isn't called Grand Theft Public Transport.
  • 0
  • Los
  • Los
Selvfølgelig er det det, men det er ikke de som bør telle.. Det er alle menn og kvinner, med familier og kjære, uansett nasjon!
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Torleif:

I det eksemplet der siktet jeg til de pårørende. Der mener jeg at det er en rimelig liten forskjell når det kommer til tap av mennesker som står deg nært.


Vi er nordmenn, det er naturleg å sørge ekstra mykje over sine eigne.

Det er kanskje naturlig, men det betyr ikke at riktig.
Jeg sparker rompe
  • 0
Siterer Los:
Selvfølgelig er det det, men det er ikke de som bør telle.. Det er alle menn og kvinner, med familier og kjære, uansett nasjon!

Siterer CeroX:
Det er kanskje naturlig, men det betyr ikke at riktig.


Det er uansett ein sak om prioriteringar. At ein president dør vil f. eks få mykje meir oppmerksamd enn viss ein familiefar til fire dør, sjølv om familiefaren etterlater seg meir nære pårørande.
Ein norsk soldat er ein som frivillig har gått for å kjempe det me(Noreg) står for, og derfor får han litt ekstra oppmerksamd når han dør. Fair and square meinar eg.
There's a reason it isn't called Grand Theft Public Transport.
  • 0
Jeg bryr meg.
  • 0
@Torleif: Nei. Hvis vi skulle sørget over hver kis fra landet vårt som dør i krigen, ville vi alle ha virket emo. Det er bare avisene/nettsidene som plutselig bare tar en random død og lager en artikkel om det, og vips så har de et par nye lesere.

Ja ja, bry seg og alt det der, og hvorfor sørger vi? Fordi han var norsk? Så vi driter i menneskene, og bryr oss bare om nordmennene?

Nei, jeg liker ikke noe som har med krig å gjøre, eller noen som helst diskusjoner om dem, fordi det meste som blir sagt bare går i en ond sirkel.
O.O
  • 0
Det er uansett ein sak om prioriteringar. At ein president dør vil f. eks få mykje meir oppmerksamd enn viss ein familiefar til fire dør, sjølv om familiefaren etterlater seg meir nære pårørande.
Ein norsk soldat er ein som frivillig har gått for å kjempe det me(Noreg) står for, og derfor får han litt ekstra oppmerksamd når han dør. Fair and square meinar eg.

Soldater fortjener uten tvil litt mer oppmerksomhet. Men understrek ordet "litt". Det som skjer i media nå kan ikke defineres som litt. Her vi snakker vi ekstrasendinger på TV, forside i aviser osv. Det tar ingen ende. Soldaten gjør ikke noe galt, han fortjener all sympati. Det er media som bruker dette som en pengesekk, og dette gjør meg sint.
Jeg sparker rompe
  • 0
Siterer Nipaw:
Det er bare avisene/nettsidene som plutselig bare tar en random død og lager en artikkel om det, og vips så har de et par nye lesere.


Du veit vel at det er ganske få nordmenn som døyr i Afghanistan?

Siterer Nipaw:
Nei. Hvis vi skulle sørget over hver kis fra landet vårt som dør i krigen, ville vi alle ha virket emo.


right...

Siterer Nipaw:
Ja ja, bry seg og alt det der, og hvorfor sørger vi? Fordi han var norsk? Så vi driter i menneskene, og bryr oss bare om nordmennene?


Sørge og sørge, vil vel heller kalle det å vise han respekt for det han har gjort.
Me har ikkje tid til å bry oss om alle. Me bryr oss først om fremst om nordmenna, ettersom dette angår oss meir. Tru meg, viss ein belgisk soldat døyr vil Belgia gje den saken mykje oppmerksamd, sjølv om dei ikkje gjev den norske soldatens død noko særleg oppmerksamd. Det hadde vore for gale viss me heile tida skulle lagt oss oppi dei andre nasjonanes tap...
There's a reason it isn't called Grand Theft Public Transport.
  • 0
Siterer CeroX:
Forstår ikke hvorfor døden til en norsk soldat skal få så mye oppmerksomhet.


Jeg forstår det, men egentlig er det latterlig å bli sjokkert over at soldatene våre faktisk kan dø i krig de og. Har man først gått til krig har man allerede akseptert at menneskeliv blir ofret.
  • 0
Siterer Spartakus:
Citerer CeroX:
Forstår ikke hvorfor døden til en norsk soldat skal få så mye oppmerksomhet.


Jeg forstår det, men egentlig er det latterlig å bli sjokkert over at soldatene våre faktisk kan dø i krig de og. Har man først gått til krig har man allerede akseptert at menneskeliv blir ofret.


Jeg bruker nok feil ord når jeg sier "forstår".
Jeg er veldig enig det du sier.
Jeg sparker rompe
  • 0
Jeg bryr meg! Ikke at jeg vet så mye om krigen i Afganistan, men krig er uansett dumt!
The day I stop skating, I'll mentaly die out.
  • 0
jeg bryr meg
Shitting dick nipples
  • 0
Jeg bryr meg. Men faktumet at det er et så stort oppslag hver eneste gang en soldat dør synes jeg blir overdrevet. Sender vi soldater til krigsherjede land må vi forvente at noen av dem vil returnere hjem i likkister. Det har vell noe med det at vi har et lite militær, derfor er det mer spesiellt hver eneste gang vi mister en soldat.
  • 0
Så lenge det er en krig må man regne med at det kan dø noen på begge sider av konflikten, det er derfor det er en krig. En krig uten at noen dør er vel ikke særlig vanlig. Alle skal vi dø en gang, men desverre dør noen tidligere enn andre. Jeg synes da det er synd at et tap av et menneskeliv i krig hvor den som er der har frivillig gått med på å være tilstede. Tenk alle som dør av andre årsaker som bil ulykker, mord osv som ikke valgte disse farene så åpent selv de blir det ikke skrevet så mye om ikke like "tragisk" altså. Men men skjønner nasjonalfølelsen den er vikitg.
  • 0
Skriv en blogg om alle de amerikanske soldatene, ikke bare en nordmann. Høres jo ut som Madeleine-saken; "Buhu, jeg synes synd på henne, blablabla" Ingen brydde seg om alle de andre kidnappede jentene eller noe, neida. Hun var midtpunkt. Akkurat som nå, en nordmann dør, og plutselig er det kjempe trist og spesielt. Hah.

Jeg bryr meg (der sa jeg det), jeg føler absolutt med pårørende, men hvis du skriver en klage-blogg når èn norsk soldat blir drept, da er det noe rart, med tanke på at hundrevis av amerikanske soldater har blir drept.
Men men, alle har sine egne tanker rundt ting.
Did you know? John Dies at the End.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!