Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

I denne bloggen vil jeg diskutere hvordan de forskjellige konsollnavnene er. Og ikke kom og si at jeg er fanboy.

Playstation 1,2 og 3:
Sony har vært flinke med dette navnet. For det første høres det veldig kult ut. Playstation... Det er jo en spillstasjon så hvorfor ikke kalle den det?
For det andre har de skapt blest om det. Alle har hørt om playstation, til og med ikke-gamere. Når PS2 kom måtte alle ha det, nettopp fordi den het Playstation 2. Det er genialt å bare ta Playstation og putte på et tall høyere så maskinen selger som fy.

Xbox og Xbox 360:
Microsoft har tydeligvis fått for seg at folk synes X er kult. Ved å stave box med x og legge til en helt unødvendig X foran i tillegg oppnår de nettopp motsatt effekt, spør du meg. Xbox liksom, det høres så dølt ut. Men jeg har heldigvis vent meg til det nå. Og når de skulle lage den neste konsollen la de til det kuleste tallet de kom på, og jeg må innrømme at 360 høres ganske kult ut. Kanskje det er derfor jeg alltid sier 360 og aldri Xbox?

Nintendo Wii:
??? Jeg har ingen ide om hvordan Nintendo kom på dette navnet, men jeg elsker det. Jeg klarer ikke helt å sette fingeren på hvorfor jeg liker det så godt, men W er i hvert fall mye kulere enn X. Dessuten har Nintendo vært smarte for navnet deres er en del av navnet på konsollen. Jeg sier aldri Sony Playstation 3 eller Microsoft Xbox 360, men Nintendo Wii sier jeg ofte. Og Mii som er navnet på avatarene er en blanding av Wii og me.

Gamecube:
Jeg liker tankegangen her; Nintendo har gjort som sony og kalt konsollen det den er. Spillkuben har form som en kube og den er en spillemaskin.

Nintendo 64:
Et helt greit navn som nå i dag høres ganske bra ut fordi den er tidenes beste konsoll. Men hadde den kommet ut nå i dag, ville jeg funnet på noe bedre. Men pluss fordi den heter Nintendo.

Gameboy:
Okey, spillgutt heter maskinen på norsk. Så jenter kan ikke spille? Dessuten høres det ut som betegnelsen på en gutt som spiller for mye. Skivebom.

Nintendo DS:
Jeg tror DS står for double screen, og heldigvis høres det ganske fett ut. Akkurat som med Nintendo 64 og Nintendo Wii er navnet deres en del av navnet på konsollen.

Playstation Portable:
Spillstasjonen har blitt bærbar og da har den fått navnet sitt utifra det. Jeg liker det, men av en eller annen grunn sier jeg bare PSP.
Reporter- " What do you feel when you shoot a terrorist?" Marine- "Recoil"
  • 0
Litt av en blogg. Det er morsomt å se hva du syns om disse navnene det er ikke lett å tenke på hva de tenkte når de kom med navnene, men de er kule. Det er litt av en teori du har, og ikke vet jeg om den stemmer. En ting jeg hadde syns var kult hadde hvert om navnene var oversatt i Norge slik at det høres forferdelig ut. Liker best spillstajonen og spillkuben
what motivates a man to confront the challenges that must of us would run from? ... The answer, is love.
  • 0
Totalt uenig med deg på de aller fleste punkter
En Fuego!
  • 0
Å ja, det er greit å være uenig
Reporter- " What do you feel when you shoot a terrorist?" Marine- "Recoil"
  • 0
Men det var bra blogg da
En Fuego!
  • 0
takk
Reporter- " What do you feel when you shoot a terrorist?" Marine- "Recoil"
  • 0
Enig med deg på alle punkter jeg også!
I was frozen, today!
  • 0
Du vet at grunnen til at xbox 360 heter xbox 360 er fordi det virker bedre enn playstation 3.

Playstation 3
Xbox 360 (Selv om dette bare er den andre generasjonen av xbox)
Jeg synest xbox 360 er et genialt navn. Faktisk noe av beste inn navngivning av konsoller.
"...easy with the uzi, John Juzi"
  • 0
God blogg. Uenig og enig i punktene dine.

Sterkt uenig i N64. Nintendo 64 heter det på grunn av 64 bits-prosessoren i komsollen.
Rett meg om jeg ikke tar feil...
  • 0
Likte Gamecube best som navn
  • 0
''Og Mii som er navnet på avatarene er en blanding av Wii og me.''

SRSLY? -.-
  • 0
Er enig med deg på de fleste punktene. Men siden Nintendo Wii og Nintendo 64 fikk pluss for å ha Nintendo i navnet, får jeg vel nevne at Gamecube egentlig heter Nintendo Gamecube.
It's a man's obligation to stick his boneration in a woman's separation; this sort of penetration will increase the population of the younger generation. - Eric Cartman
  • 0
SEGA hadde de beste navnene, bare hør:MASTERsystem, MEGAdrive og Dreamcast.



Lagt til 2009-04-07 22:51:
navnet Wii er en dreining på order we akkurat som Mii er me.
I love the powerglove, its so BAD
  • 0
Enig ang. det om Gamecube.

Med tanke på hvilke spill som kom til den.. (Bl.a. Zelda og Mario-spillene). Ja, jeg digger den konsollen.
..så..eh..hvilken dag er det IDAG, sånn egentlig???
  • 0
Liker alle konsollen her jeg.

Fin blogg også

Men jeg merka at du bare har noe negativt å si om Xbox'en. Er det ikke noe feil med ps3 eller no?

Fordi jeg har en i klassen min som er jevlig ps3 fanboy og avskyr 360'en. Håper ikke du er sånn.....?

Men anyway, fin blogg.
  • 0
Aldri likt zelda spill rart det der så jeg har merklig nok aldri brukt så mye tid på nintendo
  • 0
Siterer Clerkie:
Liker alle konsollen her jeg.

Fin blogg også

Men jeg merka at du bare har noe negativt å si om Xbox'en. Er det ikke noe feil med ps3 eller no?

Fordi jeg har en i klassen min som er jevlig ps3 fanboy og avskyr 360'en. Håper ikke du er sånn.....?

Men anyway, fin blogg.


Tro meg det er verre med Xbox fanboys...
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!