Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Jobb + slit = penger = gitar! Ja, etter mye jobbing og ikke minst bursdag, har jeg fått skaffet meg en av musikkhistoriens aller tøffeste gitarer. En Epiphone SG g-400, eller 61' reissue.

For en drøy uke siden gikk jeg til Kretz musikk på buskerud storsenter og bestilte denne gitaren. Må takke butikken for innsatsen de har gjort(skulle bare mangle). En uke senere, på fredag dro jeg tilbake for å hente skjønnheten, og jeg ble ikke skuffet! Det stod en nydelig, mørkerød Epiphone SG og ventet på meg, men de karakteristiske hornene pekende oppover mot taket. Jeg ble reint hypnotisert, og fikk lyst til å smake på den med en gang. Jeg måtte selfølgelig si at det var jeg som hadde bestilt den før jeg fikk se på den.

Siden gitaren er i heltre, er den noe av det beste jeg har kjent noensinne! Med perfekte linjer og den perfekte fargen. Jeg var forelsket. Siden jeg var så godt i gang med å bruke penger, kjøpte jeg også en hard-case. Fikk alt sammen for 4000 kr, og selve gitaren koster egentlig 3900kr! Jeg føler meg som en av de heldigste 15-åringene på jord akkurat nå.

Har spilt gitar i snart tre år, og nå som bandet jeg spiller i har gått litt bedere, måtte jeg ha ekstra utstyr. Jeg mener selv at den gitaren jeg kjøpte ikke kunne vært noe finere i utseende, og har du 3-4 tusen kroner i lomma, så løp å kjøp!

En Epiphone SG, ikke en Gibson, men det er ikke langt unna. For noen tiår tilbake kjøpte Gibson opp Epiphone, og det er de samme gutta som har laget min gitar som har laget Angus Young sin(satt det litt på spissen). Igjen, jeg er utrolig fornøyd, og den slanten jeg får til konfirmasjonen går til innkjøp av en rørforsterker.

Kan ikke si annet enn at jeg er heldig som fikk den så billig, og at den er så fin og har en pefekt metallisk klang!

Flere og bedre bilder:
http://www2.gibson.com/Products/Electric-Guitars/SG/Epiphone/G-
400.aspx
"bedre at ingen får kake enn at noen får mer kake en meg." - meg
  • 0
Herlig!
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
Ooooo... Den var vakker! Håper dere får mange lykkelige år sammen.

Mulig jeg er litt noobish nå, men hva er en hard-case?
Just kill him with your awesome
  • 0
Nice! Som 90% av alle andre gitarspellere, har jeg en Squire Fender . Fikk'n nærmest helt ny for 1500,-!

Dessverre spiller jeg ikke så mye, fordi jeg har en dritdårleg forsterker for den typen musikk jeg spiller :/. Har en klassisk "AC/DC lyd" forsterker, aner ikke hvem som har lagd den (passer dårlig når jeg prøver å spille metall/hard rock :lol .

Lykke tell med den nye gitarren!
O.O
  • 0
Grattis! Var nesten helt lik historie om hvordan jeg fikk min baby (B.C. Rich Beast Bass).
http://www.bcrich.com/bass_nt_beast.asp

Soraki: en hard-case er en solid "bag" man frakter instrumenter med
Glasgow smile.
  • 0
Har aldri vært kjempefan av SG, men ganske fet gitar.

Anbefaler deg Epiphone Valve-serien når du skal ha deg ny forsterker. Jeg liker ikke AC/DC, men du kan få skikkelig AC/DC-vreng hvis du cranker den opp litt.
Tic toc, goes the clock again, beating in my head like a big drum.
  • 0
Er ikke så stor fan av Epiphone SG. Hornene er litt for runde i forhold til Gibson sin. Men gratulerer uansett med kjøp av en stilig gitar! Rawk on
  • 0
Ganske lekker!
  • 0
NICE gitar og nice price
Den fins vel i andre farger? skal nok etter hvert gå over til el-gitar på kurset, er denne god til metall??
  • 0
Minner meg litt om Gibson SG. grattis med ny
  • 0
Wow - stilig gitar. Har selv aldri spilt gitar, men det er herlig å høre på
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Jøss! Så mange kommentarer på en natt! Takk for alle kommentarene!

Gravkorset: Den er kanskje ikke den beste til metall, men hvis du har en metallforsterker funker det fett! Ja, den har fler farger, svart og rød.

Tveiten: Skal skjekke ut de forsterkerne!

Soraki: Vi skal ha mange lykkelige år sammen, og en hard-case, som cannibal sa, er en hard kasse man frakter instrumenter i!
"bedre at ingen får kake enn at noen får mer kake en meg." - meg
  • 0
Gratulerer med ny gitar, en venn av meg har lik og er fornøyd med den . Jeg begynte med en svart Squire Fender, etter 18-årsdagen min fikk jeg kjøpt en Fender strat som er sååå fin (bilde i krypinnet mitt). Forsterkeren min var kjempedårlig, husker ikke navnet, ga den bort fordi jeg aldri har tid til å spille. Jeg vurderer å kjøpe en ny nå som jeg har mer tid. Litt synd å ha så fin gitar uten å bruke den .
ACHIEVEMENT UNLOCKED - Left the house
  • 0
Ga du bort en forsterker eller selve gitaren? Jeg er enig at fender statocaster er fine, men jeg går for SG modellene.(etter litt påvirkning fra AC/DC).

Lagt til 2009-04-05 10:50:
Men den stratocasteren din var VIRKELIG fin!
"bedre at ingen får kake enn at noen får mer kake en meg." - meg
  • 0
Jobb+slit = penger = ny gitar
Jobb+slit = ny gitar
ny gitar = Jobb + slit
ny gitar - jobb = slit

jeg stiller et spørsmålstgn ved den hypotesen..
  • 0
Jeg er en av de kjipe folka som sier at en epiphone aldri er perfekt. Men det er dog veldig gode billiggitarer. Mye bedre enn Squire i hvertfall. Gratulerer!
Livet er en seksuelt overført sykdom med 100 % dødelighet
  • 0
Ja, den er utrolig grom Nå er vi begge SG-luvvas
"Ocean is more ancient than the mountains, and freighted with the memories and the dreams of Time." - H.P Lovecraft
  • 0
Gratulerer med ny gitar, den du har skaffet deg er rålekker!
Love is our resistance!
  • 0
Gratulerer med ny lekker gitar! *misunnelig*
  • 0
Jeg ga bort forsterkeren, kommer aldri til å gi bort gitaren min .
ACHIEVEMENT UNLOCKED - Left the house
  • 0
NIce! det er et fint stykke historie du har der
  • 0
Takk, takk
"bedre at ingen får kake enn at noen får mer kake en meg." - meg
  • 0
Fresh den
Skate fast, wreck shit
  • 0
Elsker den gitaren, bare elsker den. Jeg må si jeg misuner deg litt!

Hvor kjøpte du den enkentlig?
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!