Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Det er et ganske kjent faktum at Norges skoler har sine problemer. Skolene sliter med varierende motivasjon og dårlige karakterer. Men hva gjør lærerene med dette? De gjør det hele mye verre.

For eksempel:
De siste ukene har vi hatt mye å gjøre. VELDIG mye! De siste ukene har vi hatt musikkprosjekt, mat og helseprosjekt, engelsk stil og engelsk prosjekt OG norsk stil. I tillegg har vi hatt RLE og Naturfag-prøve, og i morgen har vi matteprøve. Og på toppen av alt dette har vi masse lekser! Er det mulig?!

Forventer virkelig lærerene at vi skal konsentrere oss bedre ved å i tillegg til å pine oss gjennom de kjedelige timene, gi oss et kraterlass med lekser og prosjekt?! Og hvordan kan vi få forberedt oss til prøver, når vi har masse prosjekt i tillegg?! For å gjøre det hele verre har vi også prosjekt i de to fagene som kommer på vitnemålet, musikk og mat og helse, samtidig! Lite gjennomtenkt...

I timene sitter vi stort sett og skriver ned de notatene læreren skriver på tavla. Utrolig kjedelig, og utrolig lite motiverende! Vi får stadig kjeft for at vi ikke følger med, men hvordan kan de kreve at vi skal være med 100% 6 timer hver dag, hvor vi bare gjør de samme kjedelige greiene hele tiden?!

Vi har lekser, prøver, prosjekt og dødskjedelige timer pakka sammen i tre dager. Det er sykt slitsomt og veldig, veldig kjedelig.

Selv mener jeg at man ikke burde ha lekser. Jeg ville mye heller gått en time ekstra, sånn som de på montesorri gjør, enn å ha lekser. Da kunne man spurt om hjelp når som helst, man kunne brukt fritida si til det man ville, og man hadde sluppet alt stresset.

Så hva mener dere? Er dere enige i at hvis lærere skal få bedre resultater av oss må de bruke nye metoder, få oss interessert? Eller mener dere at de gode gamle er bra nok? Diskuter!
"Dette er kapteinen som snakker. Jeg vil bare si at jeg elsker dere alle, og at jeg ikke bare sier det fordi jeg er full. Jeg ønsker dere en vidunderlig reise, takk for meg."
  • 0
Lærerene burde ikke gi så mange prøver og lekser på en gang, det gjør bare at man ikke for forbredt seg skikkelig til hver av de.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Du burde skrevet dette som et brev og sendt det til skolen din, eller bare levert det til rektoren

Lekser er noe dritt, hvertfall når du har flere prøver å øve til, pluss fremføringer og annet. lærerne tenker ikke helt klart når de gir elevene oppgaver, for å si det sånn.
Love is our resistance!
  • 0
Hvordan tror du lærerne har det? De lider seg gjennom nesten det samme hvert eneste år, og blir i tillegg møtt med den holdningen du viser her. Det er enkel tenking dette, har du noensinne hørt utrykket "Når eleven er klar, kommer læreren" (ellerno). Dette betyr at dere må ha lyst til å lære for å få læreren til å ha lyst til å lære bort. Det er oftes elevenes feil for å si det på den måten. Jeg skylder på dårlig oppdragelse...


(Det eller at læreren er korka)
:D <3<3<3
  • 0
synes at lekser burde fjernes, hadde ikke hatt noe problem med å gå litt lengre på skolen. jeg tror også at på noen skoler burde lærerne kommunisere bedre slik at det ikke ender med 6prøver på en dag. for noen ellever kan det være nødvendig med noe gøyere en å skrive notater, mens andre klarer seg fint slik som det er.

må si at det av og til virker som om lærerne tror at det faget de har er det eneste faget elevene har og så pøser de ut med lekser.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
klassen vår har faktisk ett ganske balansert lekseforhold hvor det er nesten akkurat passe lekser og lærerne er faktisk mulig og diskutere med. (takk gud)

Det som sutter er at det har vi først NÅ! Går siste halvår på 10 trinn og har byttet lærere hvert halvår hvor alle har hver sin måte å være og lære på
  • 0
Sånn har vi det óg, men med litt (mye) helejobbing går det bra
En Fuego!
  • 0
Joeminator: Det er ikke så lett å "ville" lære når hver eneste time er gørrkjedelig. Og det er ikke elevens feil at læreren ikke kan undervise på en litt mer interessant måte.

Og dårlig oppdragelse? WTF?!
"Dette er kapteinen som snakker. Jeg vil bare si at jeg elsker dere alle, og at jeg ikke bare sier det fordi jeg er full. Jeg ønsker dere en vidunderlig reise, takk for meg."
  • 0
På vår skole har vi noe som kalles studietid
Det går ut på at to ganger i uka har vi to timer på førtifem minutter der vi får jobbe med ditt og datt. VELDIG genial ordning.
  • 0
Å bitche på nettet hjelper alltid.
http://www.youtube.com/watch?v=pCWxNgvFbew&feature=plcp
  • 0
Jeg går ikke lengere på ungdom skole.

Man kan bestemme selv en del mer på videregående. Bare du er stille i timene er det greit for lærerne
The sacred number: 1547-6825-9608 (Brawl)
  • 0
Jeg må nok stå på lærernes side her. Sett deg i lærerens situasjon. Du har en gjeng med elever som ikke gidder å høre etter i timene, klager osv. Det skal godt gjøres å få til morsomme timer hele tiden. Skolen er dessuten ikke der for at du skal ha det bare morro, du skal faktisk lære noe også.

Det at du vil avskaffe lekser kan jeg forstå. Men du klarer neppe å gjøre noe med det, anyways. På skolen vår har vi det sånn at den eneste leksen vi gjør hjemme er tysk/ og engelsk
Daylight come and we wanna go home.
  • 0
Huff ja! Jeg synes det blir alt for mye arbeid på skolen jeg også. Noen ganger klikker det nesten får meg når jeg sitter med et tonn lekser... Jeg gjør dem jo selv om jeg ikke ahr lyst, og jeg har gode karakterer, noe som er bra.
Det er intet problem som er så stort og vanskelig at du ikke kan løpe fra det!
  • 0
Akkurat sånn har jeg det også
Lærere bare øser på med lekser uten å vite hva vi har i lekser i andre fag, også hope det seg opp. Jeg synes lærere burde kommunisere med hverandre mer og tenke bedre igjennom frister, prøver og ikke minst mengde.
Put money in my hand, and I will do the things you want me to
  • 0
I love yrkesfaglig
XBL: iR0N M4N MP PSN: WannabeKrokianer [They call me evergreen, I got leafs all year round]
  • 0
Problemet, P-Dude, er bare at alle lærerne har så meget å skulle gå gjennom i løpet av et år. Pensum er utrolig stort, så vi må nesten bare finne oss i å måtte sitte noen timer med lekser i uka.
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
Jeg går ikke på ungdomsskolen lengre. Så snart du kommer på VGS får du utrolig friere tøyler. Tross alt er jo VGS valgfritt, så det er bare DU som taper på ikke å følge med.

Men jeg forstår problemet, selv om det aldri var et problem for meg. Jeg gjorde ikke lekser på ungd.skolen. Hell... jeg gjør ikke lekser på VGS heller, og likevell får jeg 5,1 i snitt. Jeg synes de fleste timene er interresante, og jeg er flittig til å ta notater.

Men det store ligger vel i at de lærerne jeg hadde var utrolig flinke!
Hva er det egentlig som definerer deg?
  • 0
alle lærerene våre gir lekser sånn at vi kan rekke gjøre dem, utenat en, som jeg tror at hun tror at hun er den eneste som gir lekser, og hver uke sier hun, det er litt mye lekser denne uka her, men dere får bare bruke tida så godt dere kan(når da mener du, fra 2 til 10 hver dag etter skolen, i dont think so) også skal hun sjekke hver leksene hver uke også, så det blir til at vi bare leksene hun gir og nesten ikke noe annet.

æhhhh, stupid biiiitchh

sorry for stygt språk måtte bare få det ut
GT: nano nZ Bare og adde den, akkurat fått Xbox 360 =)
  • 0
vi har det også sånn! utrolig masse prosjekter og prøver pluss tentamener! Jeg ville også heller hatt en time ekstra på skolen istedenfor lekser.

Lærerne bruker metoder som er gamle og kjedelige. Det gir ingen motivasjon til å arbeide! (på skolen min ihvertfall)

Lagt til 2009-03-31 23:32:
Jonaskram: fikk du ikke anmerkning når du ikke gjorde leksene på ungdomskolen?
Shut Up. Kick Ass.
  • 0
Marki993: Nope. ikke på vgs heller. RETTELSE: Jeg gjorde leksene på skolen i timene etter forelesningen. Var alltid plenty med tid da.

Det gjør jeg ennå
Hva er det egentlig som definerer deg?
  • 0
Den skolen jeg gikk på før ble kåret til Norges verste skole.
  • 0
I denne uken alene har jeg 3 prøver jeg skal ta, og en praktisk prøve... åssen i hel... skal de liksom forvente at jeg kan forberede meg til 4 ting?
My Brain...
  • 0
Jeg føler med deg, føler med deg.
Haters gon' hate
  • 0
Denne uken for meg inneholder to tentamener, to gloseprøver i fransk, franskprosjekt, naturfagsprøve, prosjekt i samfunnsfag og en gymprøve. Skjønner hvordan du har det :/

Jeg har ikke noe i mot prøver, men jeg skulle ønske at de var fordelt jevnere utover året slik at man ikke får alt på en gang. Det blir for mye å huske på for en stakkars 1.klassing om man ikke skal ofre alt sosialt liv.
Blå...
  • 0
Du har det ikke værre enn andre assa...
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!