Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

I går ble en ny spennende spillplattform annonsert, OnLive. Et konsept som man fort kan kjenne igjen i musikkprogrammet Spotify, som streamer musikk direkte til datamaskin fra en utrolig musikkdatabase.

Det finnes en del forskjeller mellom disse to tjenestene, og den største er at du trenger betydelig bedre internett for å kunne spille spill i god HD-kvalitet. Akkurat nå er Norge latterlig langt bak i internettkapasitet i forhold til de beste landene i verden. Og et av de beste landene er vårt kjære naboland, Sverige.

Sverige er flere år foran oss på dette punktet. Der kan faktisk den vanlige gutten ha 100 Mbit/s uten å betale dyre dommer. Det er jo klart at når man tenker på pris så tjener en vanlig Svenske betydelig mindre enn en vanlig Nordmann, men fortsatt er det mange utrolig gode tilbud i vårt naboland. Telenor må virkelig våkne opp og se at verden får bedre teknologi.

Tilbake til OnLive, og mulighetene for at dette skal bli en suksess. Geoff Keighley spurte faktisk skaperen av dette om det kan fungere på en Xbox 360 eller Playstation 3, og svare han fikk var; ja. Ikke nok med det så er det ikke behov for noe ekstra hardware for at det skal fungere. Dette kan være en strålende løsning ved siden av de konsollene som du allerede har. Kanskje kan den neste Xbox koste 500 kr og være utformet som en liten minikonsoll.

Dette kan virkelig revolusjonere alt av spillplattformer som vi kjenner i dag. Det at vi kan slippe dyre konsoller i framtiden kan bety mye for spillindustrien. Dog, jeg tviler på at vi ser superbillige konsoller tidlig siden verden enda har mange steg å gå i internettkapasitet. Det hadde blitt mange kunder de ville gått glipp av hvis en av de tre store ville lansert noe slikt nå. Jeg tror heller vi kan se en funksjon alla OnLive være på de neste konsollene til Microsoft og Playstation, så er det bare å se om anti-internett-bedriften Nintendo vil se på denne nye teknologien.

Hva med PC-plattformen som bare har gått nedover etter at fildeling har tatt med over. Plattformen som nesten alle taper får en stor konkurrent med OnLive. Hva er det som skal friste spillutviklere til å utvikle for PC nå? Man kan jo spille OnLive på din PC, så død blir den nok neppe. Jeg tror faktisk dette kan utvide spillbiblioteket. Tenk deg å spille Crysis på din bærbar, men enda ser det like vakkert ut. Dette kan kanskje være løsningen for alle som elsker PC. Nå kan de også få eksklusive konsollspill til PC.

Det vil bli spennende å følge utviklingen til OnLive. Jeg skal holde et stort ekstra øye med dette som fort kan bli framtiden for alle gamere, om de er villig til å akseptere at dette nye vidunderet. Noe lignende av OnLive uansett prege framtiden, enten du liker det eller ikke!
Chill hard, man!
  • 0
På tide at det kom en revolusjon innen gaming nå. Dette blir nok neste generasjons spilling ^^
Big Lawls. Very big ones...
  • 0
tror nok det er mange år til noe sånn kommer! men det i teorien er det genialt!
ETTER AT JEG BEGYNTE MED VITAPRO SNAKKER JEG BARE MED UTESTEMME!
  • 0
enig med caveman.
$$The Brave Xbox'Ers$$
  • 0
Jeg har en stor følelse av at dette kommer til og koste en del ja!
  • 0
Synes det høres helt genialt ut, jeg Designen er ihvertfall dritlekker
Haha, du har nettop kastet bort en liten del av livet ditt på å lese en setning i blå skrift! Lev vell videre! Månedens blogg i GR nr 64!!
  • 0
Det er da bare og krysse fingrene ! kan uheldigvis fort bli en flopp
  • 0
Tipper på en flopp, men det er jo i utgangspunktet et genialt konsept, men høres vanskelig ut å få til.
  • 0
Det høres spennende og lovende ut, men jeg frykter 200+ ms lagg, noe som ville gjøre det umulig å spille.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Super blogg Martin

Om du bor i USA og er over 18 år, kan du nå melde deg på beta-testing av denne tjenesten - se mer her; http://www.onlive.com/beta_program.html

Synd det kun gjelder for de som bor i USA
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Er det UMULIG å hvis vi ikke bor i USA? ^^
Big Lawls. Very big ones...
  • 0
Synes dette er genialt, alikvell tror jeg nok ikke det betyr slutten på og kjøpe spill fysisk.
  • 0
Bernt Erik (om jeg ikke tar feil) snakker om OnLive på radioen nå
Feilfritt sjekketriks: "Excuse me, my dick is broken. Can I bury it in your ass?"
  • 0
Onlive virker som et nytt og kult produkt. Det blir nok neste generasjons spilling. Det å ha muligheten til og spille bra spill når man har en dårlig pc virker sykt bra og dette er nok et kjøp for meg.
ps veldig god blogg Martin
what motivates a man to confront the challenges that must of us would run from? ... The answer, is love.
  • 0
Jeg har virkelig tro på dette produktet. Det spørs bare om det er kroken på døra for konsollene? Uansett er dette en revolusjon, spesielt innen PC-gaming. Forestill deg at du spiller Crysis på en liten 10-tommer netbook-PC!

Håper bare det ikke tar så lang tid før OnLive kommer til Europa.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
liker at analogene er plassert på samme måte som på 360kontrollen! sånn de er plassert på PS3 er skikkelig tard!
ETTER AT JEG BEGYNTE MED VITAPRO SNAKKER JEG BARE MED UTESTEMME!
  • 0
Dette konseptet ser strålende ut, om det faktisk virker. Er nok på tide å få seg skikkelig brebånd med stor kapasitet for detter er nok en veldig sansynlig fremtid. Og man trenger ikke monstermaskin for å kunne spille spill som crysis langer. Gleder meg

Og nå er karnsje kampen mot piratene over
  • 0
fy faen så positiv jeg er til dette ! sånn cirka kommer prisen til å være?
  • 0
Har nå sett det som er å se av trailers og interviewer og lest det som er å lese om OnLive, og jeg må si at jeg er frelst. 100%.
Jeg kommer aldri til å kjøpe en ny PC igjen.
Jeg SKAL ha en sånn boks. Skal ha. Uansett. Kost hva det koste vil. MÅ HA OnLive boks!!!

Gravkorset: Ingen vet ennå hva prisen vil bli, da det er alt for tidlig å egentlig spekulere i dette. Det vil komme an på mange mange faktorer som ikke er bestemt enda. Det eneste man "vet" er at det vil bli utrolig mye billigere enn å kjøpe en stor gaming-pc, for så å kjøpe spill til 500 kroner til den
Big Lawls. Very big ones...
  • 0
Lovende konsept det her. Synd ikke et eneste ord nevnes om noen Linuxklient, det kunne ellers ha hjulpet mange gamere å få flytte over til noe bedre, når ikke Windows lengre er nødvendig for å få spilt.

Men det som virkelig hadde vært fett var om utviklere begynte å pumpe ut gode spill igjen.
  • 0
Det finnes ikke en sjans i hælvete for at dette kan holde hva det lover, 720P i 60 fps... Give me a break... For å gjøre det på den lille boksen de viser der må de ha en dugende pc under skallet på den, noe som er umulig da varme vil knekke den. Det krever noe tilsvarende en Core 2 duo eller quad pluss ett 9800 kort i den boksen for det, for ikke å snakke om ram. Skal de rendre på serverne vil det kreves en slik maskin PR SPILLER, hva om 100 000 logger seg på og vil spille CoD 6? Hvor skal de hente maskinkraften fra? 100 000 er og ett lavt tall, det kan være en eller flere millioner PR SPILL hele tiden.
Dette er noen av de dummeste ideene på lenge, i prinsippet en god ide men ingen ser ut til å ha tenkt på hva de må ha for å realisere det
http://www.youtube.com/watch?v=rfc53xwEzUo
  • 0
som jeg sa; det er genialt i teorien! ;)
ETTER AT JEG BEGYNTE MED VITAPRO SNAKKER JEG BARE MED UTESTEMME!
  • 0
Siterer Caveman:
det er genialt i teorien! ;)



Hvis det faktisk funker blir prisen mye høyere en PS3 på release dagen.
Leafs Of Four It Some More.
  • 0
jeg lagde en blogg om dette for et år siden!

simidude: 2 - GR - 0
"Et kult sitat jeg ikke har funnet på selv" - Et fancy navn
  • 0
Siterer simidude:
jeg lagde en blogg om dette for et år siden!

simidude: 2 - GR - 0
Fail.
Se datoen på denne bloggen...
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!