Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Ja så nærmer eksamen seg med stormskritt! Allerede i mai kan vi glede oss til skriftligeksamen i enten norsk, engelsk eller matte. Og i juni kan vi se fram til Muntligeksamen.

Nytt av året er at vi kan komme opp i valgfagene, dvs enten tysk, fransk, eller spansk. Jeg har tysk, og vet at ich bin betyr jeg er, men that's it. Derfor synes jeg det er en skremmende tanke at jeg muligens må stå foran både lærer og sensor og ha et foredrag PÅ TYSK(!). Etter det skal vi også føre en samtale på tysk med sensor, hvor han blant annet ville stille spørsmål til foredraget(!!). Gleder jeg meg? NEI!

Spørsmålet er hvorfor? Hvorfor skal vi plutselig kunne komme opp i et språk jeg begynte å lese på for bare to og et halvt år siden? Og hvorfor i all verden heter det "valgfag"? Det er en dårlig kamuflasje, med tankte på at vi ikke lenger har noe valg... De burde fjernet valg og bare kalt det.. eh.. fag.

Men, ja, ja, det er da heldigvis ikke store sjansen for at jeg kommer opp i akkurat tysk da.. Det er jo 5-6 andre fag som også er en mulighet, og så lenge jeg ikke kommer opp i tysk, matte eller engelsk, skal jeg si meg godt fornøyd!

Så til alle 10.klassinger på Gamereactor, LYKKE TIL MED EKSAMEN!
(PS: Si gjerne hva dere mener om det nye tragiske eksamensfaget!)
Jack Bauer killed so many terrorists that at one point, the most wanted man in the world was a teenager who downloaded Spiderman 3 illegally.
  • 0
Jeg skjønner så absolutt hva du mener med denne bloggen. Går selv i 10 klasse og gleder meg ikke til eksamen. Jeg har ikke Tysk siden jeg hadde lyst til å bli enda bedre i Norsk. Men jeg skjønner din frustrasjon og eksamen er mildt sagt noe dritt.
Det er tre ting jeg ikke vil komme opp i å det er matte,Engelsk og naturfag dette gjelder både på muntlig og skriftlig. Håper at jeg kanskje kommer opp i Norsk,Samf eller RLE.
En god blogg om et tema som angår mange ungdomer nå for tiden, Ønsker deg og andre her på GR lykke til med eksamen.
what motivates a man to confront the challenges that must of us would run from? ... The answer, is love.
  • 0
Tysk=skummelt.
Your best? Losers always whine about their best...winners go home and fuck the prom queen.
  • 0
Takk, takk. Personlig blir jeg i lykkerus hvis jeg kommer opp i Naturfag. Bare det ikke blir tysk!

Her i Rogaland måtte vi nemelig velge et 3.språk, for ellers så ville vi ikke kunne ta studiespesialisering på VGS, men nå har de ombestemt seg. Så egentlig kunne jeg sluppet det, men too late!

St-Nick
Tysk=skummelt OG vanskelig!
Jack Bauer killed so many terrorists that at one point, the most wanted man in the world was a teenager who downloaded Spiderman 3 illegally.
  • 0
Jeg har spansk og hvis jeg kommer opp i detta til eksamen i år, da tror jeg at jeg må, ehh ja, har ikke peiling hva jeg skal gjøre da

Samme hva jeg får, bare ikke spansk, vær så snill gud
GT: nano nZ Bare og adde den, akkurat fått Xbox 360 =)
  • 0
Jeg ville begynt og gråte hvis jeg kom opp i Tysk...
  • 0
Det er hovedplanen foreløpig..
Jack Bauer killed so many terrorists that at one point, the most wanted man in the world was a teenager who downloaded Spiderman 3 illegally.
  • 0
Leste ikke bloggen. Fordi jeg har ikke tid. Hvorfor? Siden jeg øver på prøve-eksamen som jeg skal ha i morgen klokken 11

Som kommer til å gå rett til hælv...
Big Lawls. Very big ones...
  • 0
Går også i 10. klasse. Men det er da ikke så stress. Bare jobbe jevnt og trutt hele året så går det greit
Det er bedre å tisse på bæsjen enn å bæsje på tissen
  • 0
Ragis:
Jo det er nettopp det du kan nå. Alle som er 99-modeller og senere kan komme opp i valgfagene muntlig på eksamen. Ikke skriftlig da.
Jack Bauer killed so many terrorists that at one point, the most wanted man in the world was a teenager who downloaded Spiderman 3 illegally.
  • 0
Jeg hadde prøvemuntelig i spanks det gikk greit, bare du gjør en god innsats Men så er jo tysk et monster språk med alle mulige bøyinger i hytt å pine
"We all make choices in life, but in the end our choices make us" -Andrew Ryan
  • 0
Gruer meg som bare faen.

Håper bare at jeg kommer opp i engelsk og spansk/tysk da er jeg sikret en meget lett eksamen
  • 0
Med 99-modeller tenkte jeg på de som begynte på skolen i 99, men ja, vi som er født i 93 og senere
Jack Bauer killed so many terrorists that at one point, the most wanted man in the world was a teenager who downloaded Spiderman 3 illegally.
  • 0
helt enig med deg, har fransk og kan ikkje en j...a drit av d
"You should learn to shoot first, Solo." -Boba Fett
  • 0
lykke til til deg også!
værste som kan skje meg er at jeg kommer opp i matte og fransk, da går det ille
Shut Up. Kick Ass.
  • 0
Ikke tenk på at det blir Tysk eksamen.

Jeg tenkte på matte eksamen da jeg var i 10 klasse. og hva skjedde?

JODA, JEG FIKK MATTE EKSAMEN!

Fikk det siste året på videregånde og.

Glad jeg er ferdig med det.

FAREWELL ALGEBRA! YOU WILL NOT BE MISSED!
  • 0
Lykke til alle sammen og håper på en god eksamen for dere
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Dette utdanningsdepartementet er bare noe tull, skulle aldri ha eksistert. De endrer på alt mulig. Ting som fungerer helt fint og som elevene liker endrer de vekk, bare fordi de ikke vet hva elevene synes om det og fordi de ikke har noe spesielt annet å gjøre.

Jeg går i 10. trinn og i klassens time diskuterer vi ofte om hvor oppgitte vi er over alle endringene den norske stat gjør med skolen for å gjøre den "bedre". Læreren vår er helt enig med oss og har gitt oss mange eksempler på dårlige endringer staten har gjort med skolen.

Vi burde kutte ut utdanningsdepartementet, med tanke på at de som jobber der bruker tid og penger på å gjøre skolen dårilgere med dårlige ideèr og valg. Den finske skolen er kåret til verdens beste skole og deres forklaring er blant annet at de gjør minimalt med endringer på skolesystemet. Vi i klassen har tenkt å sende et brev til utdanningsdepartemente/utdanningsdirektoratet og informere om hva vi som elever synes om dagens skolesystem her i Norge.
Jeg oppfordrer andre til å gjøre det samme.
"Don't take life to seriously, you'll never get out alive"
  • 0
Ja, er jo helt tragisk at de skal forandre på alt som fungerer godt. En god oppskrift trenger ikke enda en ingrediens.
Jack Bauer killed so many terrorists that at one point, the most wanted man in the world was a teenager who downloaded Spiderman 3 illegally.
  • 0
Siterer Andreas-fox:
Hvorfor skal vi plutselig kunne komme opp i et språk jeg begynte å lese på for bare to og et halvt år siden?

I fjor kunne jeg potensielt kommet opp i et fremmedspråk jeg kun hadde hatt i 1 år, og bli testet på C-nivå (som vanligvis tilsvarer 2 år med vgs-undervisning i det). ;)

Det går vel egentlig ikke an å stryke i 10. klasse uansett? XD
  • 0
Slapp av dere som går i 10. klasse

Det er lett som bare det ;D

Går på vg.1 nå og gruer meg litt mer til dette, av en ikke helt sp fjærn grunn
4.Kings Dont contact us, We'll contact you
  • 0
Lett å si det, du som er ferdig med det!
Jack Bauer killed so many terrorists that at one point, the most wanted man in the world was a teenager who downloaded Spiderman 3 illegally.
  • 0
deler dine meninger.. har hatt 3 år med grammatik only i tysk.. fatter 0..sliter med gramatikk på norsk..
"This is my signature. There are many others like it, but this one is mine. My signatue is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life. Without me, my signature is useless, without my signature, I am useless."
  • 0
Kom opp i nosk eksamen i dag
Er det noen andre som har kommet opp i norsk eller?
hadde vært snilt om noen finner ut hva oppgavene er
På forhånd takk
håper noen svarer meg
  • 0
Huff skal opp i norsk muntlig jeg også.... iiiik!
Så mye å lese, så mye kjedelig å lese....
Noen som har noen super duper triks? Til norsk og biologi også å matte 3mx for all del he, he
Hail, Elen sila lumenn' omentielvo!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!