Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

GTA IV. Et spill som har blitt skrytt opp i skyene av alle. Et spill som har vunnet mange priser og fått megahøye scorer. Hvorfor i huleste har det det? Det første jeg legger merke til ved spillet, er kontrollen. Det virker som om Nico prøver å klamre seg ut av en tykk tomatsuppe hver gang du beveger venstre analogstick for å få ham til å springe. Nesten som å bevege seg i gelé. Det blir ikke bedre når jeg setter meg inn i en bil for å kjøre. Bilkontrollene er jo helt på kjøret. Og da er det synd at den største delen av oppdragene går ut på nettopp dette - bilkjøring. For en altfor stor del av spillet består av å kjøre fra A til B, banke opp noen folk, og kjøre videre. Oppdragene er altså altfor repetitive, og det virker som de bare har pressa inn masse slappe oppdrag for å forlenge spillet.

Onlinen er også veldig kaotisk til tider. Noen ganger får man så vidt tid til å respawne før man blir drept igjen. På deathmatch kan man oppleve å respawne midt i en klynge av andre folk, og da overlever man ikke lenge.

Siktesystemet og skytinga er heller ikke noe spesielt bra. Auto-aimen gjør at det bare blir button-mashing når du har fiender rundt deg, og på de plassene der du må spille litt taktisk, så er heller ikke coversystemet heller på topp.

Dette er et bra spill, men det har så altfor mange mangler til at jeg hadde gitt den noe høyere enn 8/10. Og etter min mening er dette årets oppskrytte spill 2008.
www.steinskog.me
  • 0
  • KlM
  • KlM
BAH!!! bitcha over killzone 2, glemte helt at året skulle være 2008. ooooops.
Jeg er nå ganske dum nå jeg da
  • 0
Helt enig, jeg ville gitt det 7/10..
Just kill him with your awesome
  • 0
Mente du at Killzone var så himla oppskrytt nå KIM? For du har så vidt jeg vet ingen PS3 og kan derfor ikke uttale deg noe om det
Feilfritt sjekketriks: "Excuse me, my dick is broken. Can I bury it in your ass?"
  • 0
Ja for Killzone 2 var jo al verdens oppskryt.



Gta har nesten alltid vært oppskryt.
Det er sånn kassasukkse fordi det står GTA på coveret og hva har ikke alle 9 åringer i verden hørt om gta?

Det verste i spillet er selvfølgelig kontrollen, og grafikken.

At man må styre kameraet selv når en kjører bil er en jævlig ide, like ille som at spillet plutselig besytemmer det når du skal rygge eller dra i håndbrekket og zoome inn på de merkligste plasser.
Angry goat says: RAAAAAGH!
  • 0
Enig i at det kanskje ikke fortjener 10/10, men jeg er ikke helt enig i alt du ikke syns er bra nok. Har f.eks. aldri hatt noen problemer med kontrollen i spillet. Dessuten har jo spillet en atmosfære, historie og hovedperson som drar spillet veldig opp.
Livet er en seksuelt overført sykdom med 100 % dødelighet
  • 0
Spør du meg så var GTA 4 2008 bestespill. Det spille jeg mener er oppskrytt er Far Cry 2 og kanskje Littlebigplanet
If you are afraid of dying, please stay away from me :)
  • 0
Det må bli GTA4. Det er utvilsomt blant de største spillene fra 2008, men det er vanskelig å gi det 10/10 uten å ignorere den kronglete styringen, grafikken som så kornete ut på HD-skjermer, det irriterende venne-systemet og de tidvis repetive oppdragene.
  • 0
Thincker svarte det jeg ville ha svart. Ellers spiller jeg det mest på PC da og da med mus og tastatur
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Thincker:
Ja, det har også ting som drar det opp, og det er et bra spill, men i denne bloggen så tok jeg bare med det negative for å forklare hvorfor jeg synest det er oppskrytt. Det er jo så mange som har ramset opp alt det positive allerede ;)

Prebaland:
Okay, jeg synest bla. MGS4 og LBP er bedre enn GTA IV.

Spartakus:
Ja, enig i det med grafikken også. Spesielt i cutscenene.

Bernt Erik
Ok, jeg har ikke prøvd det på PC, bare på PS3
www.steinskog.me
  • 0
GTA IV årets mest oppskrytte? Sorry, det kan jeg bare ikke ta seriøst. Det du klager over er enten ting som har vært en del av serien i alle år (som oppdragene, hvor du for såvidt har enorme muligheter til å drive med andre ting som ikke får det til å føles repeterende (noe historien også hjelper til med)), eller ting som kun er slik fordi du er dårlig i spillet. Kontrollene er superenkle, online er det ikke kaos som dreper deg (da må man i så fall si det samme om spill som CoD4, noe man ikke kan, for CoD4 er et genialt spill), siktingen er for så vidt ikke optimal, men button mash? Du kan da vitterlig skru av auto-aim, selv om det er lett å bruke det når du blir vant til det. Coversystemet funker også fint, så lenge du faktisk bruker det slik det skal brukes. Egen udugelighet kan man ikke klandre spillet for.
Spilldiskusjon, ikke bullcrap.
  • 0
  • KlM
  • KlM
Siterer HitmansBullet:
Mente du at Killzone var så himla oppskrytt nå KIM? For du har så vidt jeg vet ingen PS3 og kan derfor ikke uttale deg noe om det


spillte det hos en kompis.

uansett. middelmådig fps med amerikanske space marines som skyter space nazies. Ikke noe nytt, men jeg skal innrømme at gameplayet og grafikken var bra. Kjipt at resten av spillet var zzz zzz...

GTA IV var også en skuffelse.
Jeg er nå ganske dum nå jeg da
  • 0
ZubiMar:
Jeg sier ikke at GTA IV er dårlig. For det er bra. Men det at det er årets mes oppskrytte spill, står jeg for. Det å gi et spill med så repeterende oppdrag 10/10, synes jeg blir feil. Kontrollene er kanskje enkle ja, men jeg syntes de var ganske dårlige. Når det gjelder onlinen, så er Deathmatchen bugga. Autoaimen er lett å bruke ja, kanskje litt for lett, når det som gir best resultat er button-mashing. Men for all del, det er bra, men nå tok jeg bare med det negative i denne bloggen, for å vise hvorfor jeg synes det er så oppskrytt ;)
www.steinskog.me
  • 0
Dude. Du må sette deg inn i faktisk historien i ett spill da. Vis du mener at alle oppdragene blir så himmla like, så har du ikke sett på cutscene'n og faktisk fulgt med på hva du skal gjøre i spillet. Du drar for å gjøre noe for en fyr, og han skal du hjelpe og tjene penger av, og har det noe å si om flere personer havner i omtrent samme klemma, med dealers og ran?
Vis jeg skulle gått igjennom MGS4 som JEG føler er oppskrytt oppi rompa på Jesus. (Hakke testa det) Men alle sier det har MEGA historie.
OK. Vis jeg hadde driti i historien, så hadde jeg bare gått rundt steder og sniket meg og skutt en haug med personer, og noen litt "over-the-top" personer med ekstra mye liv. Det hadde vært ett møkka spill da right?

Fuck, se på helheten i GTA IV da? Hva som er nytt, MOBILEN FFS? Radiostasjonene? Alt smådetaljer OVERALT? Graffikken? Du mener faktisk at grafikken er fæl? Det er det dummeste jeg har hørt, akkurat som GR's anmeldelse av H.A.W.K (Minus: Dårlig Grafikk) WTF ???

Dude. Bare innse det, GTA bare leder ann og gjør alt mulig som de skal gjøre for å laget spillet som de vil ha det til. Kanskje de kunne gitt det 9/10. Men faktisk du får en ordentlig følelse av GTA som faktisk får deg til å sitte i timesvis hver gang du setter deg ned med det, som gir det 10/10.
I'm not just sure, I'm HIV positive!
  • 0
Nå skal det sies at jeg ikke vet om et eneste spill som fortjener 10/10, med mulig unntak av Yoshi's Island til SNES.

Siterer Noral:
Dude. Du må sette deg inn i faktisk historien i ett spill da. Vis du mener at alle oppdragene blir så himmla like, så har du ikke sett på cutscene'n og faktisk fulgt med på hva du skal gjøre i spillet. Du drar for å gjøre noe for en fyr, og han skal du hjelpe og tjene penger av, og har det noe å si om flere personer havner i omtrent samme klemma, med dealers og ran?


Noen av oppdragene er helt suverene; som når du skal rane en bank og må flykte gjennom gater og undregrunnstunneler, når du må innta et leilighetskompleks fullt av gangstere eller når du må forkle deg som advokat for å komme nærme nok innpå sjefen for et advokatfirma til å ta livet av ham. Men mellom disse er det en hel haug med rutinemessige fyll-oppdrag som enten består av å følge etter en bil, ta livet av noen, frakte en pakke fra A til B eller en kombinasjon av alle tre.

Siterer Noral:
Vis jeg skulle gått igjennom MGS4 som JEG føler er oppskrytt oppi rompa på Jesus. (Hakke testa det) Men alle sier det har MEGA historie.
OK. Vis jeg hadde driti i historien, så hadde jeg bare gått rundt steder og sniket meg og skutt en haug med personer, og noen litt "over-the-top" personer med ekstra mye liv. Det hadde vært ett møkka spill da right?


Siden MGS4 er laget som en konklusjon på MGS-serien hovedsakelig rettet mot fansen er det vanskelig å si noe objektivt om hvorvidt spillet er oppskrytt eller ikke. Er man ikke en fan kan man sikkert gi spillet 5/10 pga. mangel på gameplay og endeløse filmsekvenser som er uforståelige for utenforstående, er man fan derimot er spillet en eneste lang nytelse.

Siterer Noral:
Fuck, se på helheten i GTA IV da? Hva som er nytt, MOBILEN FFS? Radiostasjonene? Alt smådetaljer OVERALT? Graffikken? Du mener faktisk at grafikken er fæl? Det er det dummeste jeg har hørt, akkurat som GR's anmeldelse av H.A.W.K (Minus: Dårlig Grafikk) WTF ???


"Fæl" er å ta for hardt i, "enkel" passer bedre. Det må den nesten være hvis man skal ha så store og levende verdener som i GTA-spillene, men det er like fullt et kritikkpunkt. Selv ble jeg mest skuffet da jeg byttet ut min gamle SD-TV med en ny 37" HD-TV med 1080p-oppløsning, og alle PS3-spillene mine så skarpere ut med unntak av GTA4, der alle imperfeksjonene plutselig ble mye tydeligere.
  • 0
  • Zook
  • Zook
Blant kritikere (som nesten bare ga det 10) kan det kalles oppskrytt, men omtrent alle klager jo over at spillet ikke er bra. Dermed blir det nesten få som faktisk ikke er skuffet.

Håper dere skjønner hva jeg mener.

Jeg syns spillet er herlig og fortjener 9 eller 10. Historien er kjempespennende, filmsekvensene er levende, og det er så og si umulig å gå lei spillet. Jeg spiller det fremdeles, nesten et år etter.

Skjønner ikke hvordan du kan klage på bilkjøringen, som etter min mening bare føles naturlig. Elsker å skaffe en rask sportsbil og bare kjøre ned fotgjengere langs fortauet.
You're sleeping over, right?
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!