Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Etter å ha lest en artikkel på nettavisen.no nylig, stod det at den irske regjeringen tenker nye måter på å få inn penger til en slunken statskasse og at dette vil gi mye penger. Enn det? Hvis noe slikt hadde skjedd i Norge, ville det ha blitt ramaskrik. For med tanke på hvor mange hundre millioner sms-meldinger som sendes, så ville det ha blitt mange penger for staten om avgiften f.eks. hadde blitt satt til 9 øre pr. melding.

Vi i Norge betaler jo veldig mye avgifter på ting og tang og staten melker oss for mye mellom himmel og jord selv om dette går til velferden. Men å ta et slikt steg, ville nok ha ført med seg rabalder. Selv om dette i Irland kun er et forslag, så kan jeg fortsatt ikke tro det er mulig å flå folk for noe som dette.

Leste også i en artikkel at oljefondet nå var borte og at statens satsninger på børsen var forsvunnet takket være den økonomiske krisen verden opplever for øyeblikket.

Hva mener du? Holder det med de avgiftene vi har i Norge, eller trenger den norske staten mer penger til å sikre seg i disse krisetider - kanskje ta igjen det tapte for oljefondet?
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Selvfølgelig. Avgift på alt og alle. Det er Norsk politikk.
"Handles like a tank. Hits like a tank. Basically, it is a tank. It just looks like a van..."
  • 0
Pga alle avgiftene staten flår over oss, vurderer jeg å stemme noe radikalt anderledes enn jeg tidligere har gjort ved neste stortingsvalg.
  • 0
De som styrer her må skjerpe seg, man betaler skat for penger man tjener, sparer, har og gir...Så det handler nok litt om prioriteringer...

Man burde f.eks. hjelpe seg selv før man gir milliarder i veldedighet, selvsagt skal vi det også, men hva med å få ting litt på bena først?

Lagt til 2009-03-10 13:58:
"Pga alle avgiftene staten flår over oss, vurderer jeg å stemme noe radikalt anderledes enn jeg tidligere har gjort ved neste stortingsvalg."

Går ann å stemme f.eks. Rødt, de vinner aldri, men de har noen gode synspunkter i f.eks. lokalpolitikk.
Men så er de jo syke på en god del annet da
"Ocean is more ancient than the mountains, and freighted with the memories and the dreams of Time." - H.P Lovecraft
  • 0
Det enkleste du kan gjøre er vel å la være å sende SMS.
  • 0
Å sende SMS er ikke billig, så skal dem plutselig ha avgifter og? Nei takk. Synes det er så blåst ut av proporsjoner å muligens gjennomføre et slikt forslag.
  • 0
Må nesten si at jeg syns SMS er dyrt nok fra før av, så dette synes jeg er drøyt!
Type here.
  • 0
Ja, skitt.. SMS dyrt?! 45 øre per melding?!
"Handles like a tank. Hits like a tank. Basically, it is a tank. It just looks like a van..."
  • 0
En SMS koster ei halv krone -.- Ikke det en gang. Vi snakker finans krise her, folk sulter i hjel, mister jobben og må selge husene sine og dere kviner om femtiøringer som går bort på en SMS

Skam dere
Big Lawls. Very big ones...
  • 0
litestorm, erlig talt... jeg skal ikke betale for feilen andre har gjort. Kall meg gjerne kald, og slem, og si hvor mye jeg burde skamme meg... men DET er ikke rettferdig.
  • 0
arne: mener du særiøst alvorlig at du er HELT nøytral i finanskrisen, og at det er "alle andre" som har fremskaffet den?
Da tar du feil, vi er alle med på å skape finanskrise, det er pga at vi bruker for mye penger, låner for mye penger og sløøser for mye penger.

I prinsipp det samme som å si at det ikke er DIN feil at det er global oppvarming.
Du er kald, slem, og du burde skamme deg.
Big Lawls. Very big ones...
  • 0
Håper ikke dette kommer i Norge Jeg sender mange SMSer og dette kunne blitt dyrt i lengden.
Shitting dick nipples
  • 0
Siterer litestorm:
arne: mener du særiøst alvorlig at du er HELT nøytral i finanskrisen, og at det er "alle andre" som har fremskaffet den?
Hvis han ikke har tatt opp et risikofyllt lån har han faktisk ikke del i skylden for at vi har fått en finanskrise.
Siterer litestorm:
Da tar du feil, vi er alle med på å skape finanskrise, det er pga at vi bruker for mye penger, låner for mye penger og sløøser for mye penger.
To av faktorene du nevner er faktisk det som motvirker finanskrisen, nemlig pengesløsing og bruk av penger. Mens de som har tatt opp lån som de ikke kan betjene har skyld i finanskrisen sammen med de som har rådet dem til dette.

Lagt til 2009-03-10 17:29:
Anyways så skriver jeg ikke spesielt mye SMS, så det ville ikke påvirket meg allverdens, men jeg liker ikke at myndighetene benytter enhver anledning til å pakke på oss avgifter selv om det ikke er helt unaturlig at de begynner med moms/avgifter på slike tjenester.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
SMS er dyrt nok fra før av
Put money in my hand, and I will do the things you want me to
  • 0
Skader ikke meg i stor grad, da jeg har 2000 gratis sms i måneden. Kan jo hende dette abonomanget øker, men tviler på at det er merkbart på pengepungen. Uansett er forslaget langt bak mål.

Oljefond forvaltere vet å invistere kan man si, å miste over 500 milliarder kroner i investeringer på noen måneder sier vel sitt. Kjøp av gullbarer, eller sikrere satsinger hadde skånet oss for forslag som dette. Avgifter i seg selv er styggdom etter min mening, iallefall med tanke på at det er avgifter på alt fra pigdekk til julepressanger.
  • 0
Siterer litestorm:
Da tar du feil, vi er alle med på å skape finanskrise, det er pga at vi bruker for mye penger, låner for mye penger og sløøser for mye penger.


Mitt lån = 0 kr. Kan ikke se hvordan jeg er medskyldig i finanskrisen. Jeg tjener 40 000 kr i året og bruker 20 000 kr i året. Du kan ikke akkurat si at alle er delaktige her..
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Ja men hellige moder Maria litestorm. Vist faen kan vi klage. De fleste av oss sender mye SMS, da er det ikke holdbart at vi skal betale mye mer i tilleg til hva det koster. Andre mobilutgifter kommer og.
  • 0
Litestorm... ja, jegf er kald og slem. Men jeg er ikke skyldig i å starte denne finanskrisa.

Nei, faktisk, så vil jeg si at det eneste jeg har brukt penger på i det siste, er mat, og et spill en gang i blant.

Klær har jeg nok av fra før, så det har ikke vært nødvendig for innkjøp.
I TILLEG til dette, tjener ikke jeg mer enn 2200, så det er vel ikke så altfor mye jeg får brukt, er det vel?

Så nei, jeg er IKKE skyldig i finanskrisen på noen som helt måte. Jeg skal ikke svare for deg... for siden du virker så sikker på at "alle er det", er nok du det selv

Men jeg... nehei!

(Nå skal jeg la deg bli irritert. Send meg gjerne en sur PM, hvor du maser om dumme detaljer og "fakta"... men sannheten er at jeg ikke er skyldig, og DU kan ikke gjøre noe med det )
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!