Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Totalt enig med deg der Hans Fredrik

Det er mange spill som seg like godt nå i dag som da det ble lansert for over et år siden. Jeg tester Burnout Paradise til PC og ja - ikke noe å si på kvaliteten her nei ...
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Veldig enig med deg der, Hans Frederik! Jeg har for eksempel hatt veldig stor glede av gamle spill. Og det ikke bare fordi de har vært billige! Bare se på Call of Duty 1 på Pc! Jeg kjøpte meg det i fjor sommer sammen med tilleggspakken United Offensive for en billig penge, og selvom teknologien fra dette 2003-spillet er kraftig utdatert så har spillet fortsatt en veldig veldig god kvalitet, og for meg et av de beste krigsspillene jeg har spilt!
Type here.
  • 0
Du fortjener en kjeks for en så nydelig blogg! Jeg er HELT enig med deg!!!

*Gir Hans Fredrik en kjeks* ^^
Hva er det egentlig som definerer deg?
  • 0
Det er derfor jeg faktisk foretrekker burnout 3, liker det nesten bedre litt låst enn helt fritt. (hvertfall i burnout).

Men paradise er bra det også!
http://awesomeomtaler.blogspot.com/
  • 0
42, du går nok litt lengre bak i tid enn det jeg tenker rundt. Mange ser i dag på spill som Crysis og COD4 som allerede utdatert. Det er spill som allerede nå kommer i skyggen fordi det hver dag kommer nye spill i samme kategori. Selv om dette ikke er spill som scorer til toppen, prioriterer brukerne disse spillene fordi det er disse som er nyest.

Samtidig står spill som Crysis, COD4, o.l i hyllen rett ved siden av, og koster 2-300kr. Jeg sier ikke at spillene er glemt eller utdaterte, men at de kun et år etter utgivelse blir nedprioritert til fordel for andre spill som gjerne leverer dårligere kvalitet og utbytte for pengene.
  • 0
Jeg vil påstå at ekte gamere holder seg til det de liker, mens casual hopper videre til det nyeste som kommer. Selv spiller jeg ikke CoD4 lenger av den grunn at jeg ble litt lei, etter å ha spilt det aktivt dritlenge, men de nesten 13 dagene in-game har vært sinnsykt bra og jeg gleder meg til Modern Warfare 2 og håper det blir like bra, men med noen nye elementer.

Men du har rett, mange kvalitetssterke spill forsvinner med tiden, utkonkurrert av nye, middelmådige spill. Det er trist. Men går jo utover de som ikke gidder å kjøpe gamle spill bare fordi de er gamle. Jeg synes synd på dem, mens jeg sitter og storkoser meg med Heroes III, Battle of Middle-Earth 2, WarCraft 3, osv. Jak & Daxter-spillene har jeg rundet flere ganger, flere år etter at de ble sluppet.

Men Burnout Paradise er et spesielt tilfelle. Det blir litt feil å kalle det forbigått siden det er gammelt, for Paradise blir aldri gammelt og det er en av grunnene til at jeg elsker det (på en fullstendig og ytterst nerdete måte), og Criterion. Criterion er en av mine favorittutviklere og de beviser seg verdige gang på gang. Jeg spiller ikke Burnout veldig aktivt nå, ettersom jeg ble ferdig ikke lenge etter lansering, men jeg må ta det frem av og til fordi det alltid kommer noe nytt (og fordi Burnout er tidløst, som verbatim sier, treern er fremdeles genialt). De patcher og fikser helt gratis. Nå i det siste har det kommet noe betalingsgreier, men vi har fått flere storoppdateringer helt gratis, og det er noe som er mer utrydningstruet enn Homo Erectus. I dag tok jeg det frem igjen og har burnet litt rundt på motorsykkelen. Genialt. Burnout er genialt. Men det gjør det jo bare verre, for folk kjøper heller det nyeste Need for Speed-spillet, middelmådig til tusen, for 599,-, enn en spillperle som oser av kvalitet til under trehundre kroner. Glem krig, sykdom og nød. Dette er krise. Menneskeheten er på vei nedenom og hjem.
"Aim towards the enemy" - Instruction printed on US rocket launchers
  • 0
Tror egentlig det er veldig få som ser på COD4, burnout eller Crysis som utdatererte. Folk har bare lyst på det aller nyeste og kjøper derfor de nyeste spillene først. Når det ikke er så mye nytt som kommer kjøper de eventuelt de litt eldre storspillene.
This is great banter, it really is.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!