Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

grunnleggerene for torrent siden "thepiratbay" går nå inn i rettsak. de fire svenskene kan ende opp med fengselsstraff of 100 millioner i erstatningskrav.

jeg for min del tror at hvis de vinner kommer det til og skje en revulusjon innenfor gratis nedlastning på nett. hvis det viser seg at Thepiratbay har en sterk nokk sak til og holde, vil det ploppe opp mange nye torrentsider.

selv om nettsiden blir sperret vil det nåkk fremdeles være mange av siden sine faste brukere som slår over til andre torrentsider. så sånn sett vil det ikke minke så kraftig av forbrukere. det er flere hunde sider som gjør det samme som thepiratbay, bare ikke i en like stor skala, så jeg tror egentlig denne rettsaken bare er en begynnelse på noe nytt, kanskje noe bedre, kanskje noe dårligere, men uansett hva som skjer tror jeg det blir forandringer

grunnleggerene som sitter i retten nå tror de kan vinne denne saken, jeg gleder meg veldig til å se hvordan saken utspiller seg.
simzooor
  • 0
Jeg håper de vinner saken. Det vil gjøre så mye med nedlasting, ikke bare ulovlig, men også lovlig. Veldig mange ser ikke muligheten med nedlasting nå om dagene, det eneste mange produsenter ser er piratkopiering, men ikke hvordan de kan distribuere det. GO TPB!
  • 0
  • KlM
  • KlM
Regelstridig tekst fjernet.
- LuXe


De fleste som laster ned filmer hadde ikke giddet å gi fem flate øre for dem om de ikke kunne ha lastet det ned. De ville ikke kjøpt det eller sett det. Ergo, artister får et publikum de ikke ville hatt om nedlastning ikke hadde eksistert. Mange blir sikkert fremtidig fans og kjøpere av deres produkter.

Go PirateBay.
Jeg er nå ganske dum nå jeg da
  • 0
Pfft!

De dustene som vil ha PB ned tenker bare på profit, og ikke på at dette er 21 århundre!

Nesten Alt kan lastes ned!! Get that in your head!
My Brain...
  • 0
  • Enro
  • Enro
Hvis de vinner den rettsaken kommer vi til måtte ta farvel med flere spill, film og musikk selskaper grunnet at ingen kjøper noe av dem.

Håper de taper.
Det kreves mye mot for å innrømme at man er feig
  • 0
  • LuXe
  • LuXe
Vil minne om at reglene om piracy også gjelder her. I værste fall kan det at du inrømmer piracy føre til en politi-anmeldelse. Skjerpings.

- LuXe
  • 0
Nedlasting skaffer, som allerede nevnt her, et større publikum. Det er mange som vil teste en vare før de kjøper den. Ingen ting er så surt som å bruke oppsparte penger på noe som skuffer deg, enten det er snakk om en film eller et spill.
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Thepiratebay har egentlig aldri gjort noe som helst direkte ulovlig. The piratebay gir deg bare linkene til forskjellige torrents rundt om i verden. Thepiratebay er ikke folkene med shvære servere fulle av ulovlige kopier klare til nedlasting. De bare viser folk hvor disse shvære serverne er, og gjør det enklere å bruke dem Tror ikke det står noe sted på nettsiden deres at de "oppfordrer" til å laste ned ulovlige torrents heller

De er så kewle at jeg tror de kommer seg unna med det Uansett virker ulovlig nedlasting bare som reklame den dag i dag. Noe film-programvare-spill selskapene faktisk TJENER på!
Big Lawls. Very big ones...
  • 0
jeg vet ikke helt... håper de vinner og jeg håper de ikke vinner... er ikke pirat
Rise and Rise Again, Until Lambs Become Lions.
  • 0
de kåm ikke til å få 15 års fengsel. tror det var snakk om noe rundt 5 år
simzooor
  • 0
Å forby fildeling har ingenting å gjøre med at musikk- eller filmbransjen sliter, disse selskapene vasser i penger, det er ren profittmaksimalisering. Nedgangen i produksjon pga. fildeling er ikke merkbar for forbrukerne. Man må ikke være så naiv å tro at disse selskapene tenker på noe annet enn å tjene penger, eller at de befinner seg i en offerrolle. Det er forbrukeren som er på bunnen av næringskjeden her.

Ikke at det spiller noen rolle om nettopp piratebay blir stengt. Å stenge en av de mest populære torrentsidene gjør ikke noe annet enn å skape et vakum for nye sider som kan ta over arven etter piratebay. Det er som å hugge et hode av hydraen for å se tre nye vokse ut. Nå er det heller på tide at film- og musikkbransjen begynner å forholde seg til fildeling som en legitim arena, og ser hvordan de best kan posisjonere seg der, i stedet for å skape så mye uvilje mot seg selv ved å begrense forbrukernes frihet.

Så, da var det på tide å komme i gang med dagens nedlastninger, mord, voldtekter og andre forbrytelser.
  • 0
jeg er enig med Spartakus

men jeg er ganske sikker på at musikk og filmbransjen kjenner presset fra nedlastningen.

det er en grunn til at de lager filmer for og demonstrere mot nedlasting. Norsk musikk er truet fordi vi allerede sliter med økonomin innen musikk.

det samme gjelder filmbransjen
simzooor
  • 0
Men sånn med nedlastning i dag.
Alle løper rundt med iPod'r og Mp3 spillere.

Teknologien har jo lagt opp til at det skal bli nedlastning ved å lage disse dingsene som bare trenger disse små filene som ligger på cd'r, men du trenger programmer som kan konvertere filene og slikt.

Vis heller musikk bransjen vil at vi skal kjøpe cd'r og ha hylle fulle av cd'r, blir som å ha spill da. Man kan jo laste ned Arcade spill på XBL, så det kommer nok til å ta over at man bruker MS points til å kjøpe fulle spill etterhvert. 5.000 for nye spill eller noe.

Når cd'ene kutter ut, så må spill diskene også dø ut etterhvert.


Men også det med piracy. Vis en dude har kjøpt en cd i butikken, og velger da selv å sende den til en venn, og den vennen sender den til flere fordi det er en bra cd. Så, blir som å "låne" da. Det er jo det. Dele dine egne ting.
I'm not just sure, I'm HIV positive!
  • 0
det er ikke å låne som er det uloverlige. det ulovelige i det her er at du ripper CDer eller spill og legger på PCen din, da kan du uploade osv. da er det ikke låning lenger, da lager du kopier som du gir bort.
simzooor
  • 0
Folk (inkludert meg selv så klart) har blitt for vandt med å få alt de peker på. Ønsker man seg noe vil man ha det med en eneste gang. Man vil ikke vente og spare opp penger for å få noe. Men dette er nå en gange realiteten i dag og det er umulig å stoppe denne "kravstorheten". Det er vanskelig å gå tilbake opp fjellet når veien framover går i nedoverbakke . Det er et faktum alle bransjer må innse og rette seg etter.
This is great banter, it really is.
  • 0
Håper piratene vinner

Fihet til nedlastere
My Brain...
  • 0
Jeg villle nok tro at denne rettsaken kanskje ender med en dom, men langt ifra så streng som først insinuert. Men det folk ser ut til å glemme er at en eventuell dom vil være ubetydelig for driften av selve siden. Det finnes servere over hele Europa, med langt flere bakmenn enn disse fire. Vi så jo hvor effektivt det var å stenge siden i 2006. Et par dager senere var den på plass igjen.

Jeg synes også det blir feil å hevde at piratvirksomheten truer musikk og filmbransjen, for det gjør den ikke. Joda, det tapes store summer på grunn av det, men fortjenesten er fortsatt så voldsomt høy at det ikke akkurat er synd på dem. Men siden de taper mer enn en tier på dette, gjør de absolutt alt de kan for å fjerne denne "trusselen" for den kvalmende inntekten sin.

Men som andre også har nevnt må mye av skylden for at piratvirksomhet har blittså utbredt som det er legges på musikk og filmbransjen selv. De er nødt til å omorganisere seg og tilpasse seg dagens marked. Tjenester som Spotify er fremtiden, men det er ennå et konsept åpent for optimalisering. Hvorfor ikke ansette mennene bak The Pirate Bay i stedet for å prøve å få dem dømt, noe svært få tjener noe på?

Siterer LuXe:
Vil minne om at reglene om piracy også gjelder her. I værste fall kan det at du inrømmer piracy føre til en politi-anmeldelse. Skjerpings.

- LuXe


Jøss. Slik hadde jeg ikke ventet meg fra deg, LuXe.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Siterer The Silent Assassin:
Hvorfor ikke ansette mennene bak The Pirate Bay i stedet for å prøve å få dem dømt,

Akkurat det tror jeg kunne ha gjort mye bra for industrien.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Siterer Kronoz:
Akkurat det tror jeg kunne ha gjort mye bra for industrien.


Ja. Det er jo åpenbart at det er snakk om datakyndige og kreative individer, som i bunn og grunn ikke har gjort noe ulovlig. For de har faktisk ikke gjort noe ulovlig. Alt de har gjort er å skape et effektivt verktøy for fildeling. Fildeling er heller ikke ulovlig. Det er kun delingen av opphavsberettiget materiale som på noe som helst vis er lovstridig. Dersom man skal gå etter en søkemotor slik, er vel Google neste. Man kan enkelt finne ulovlige ting gjennom Google.

Men nå har jo også tiltalen mot de fire mennene blitt endret til en langt mildere en. Dette peker mot det jeg nevnte tidligere, altså en langt mildere straff en først antatt.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Ja, da må de dømme Google snart da.

bare skriv navnet på en film, så kommer torrent sider opp.
jeg skal slutte å game når: en stum mann, sier til en døv mann, at en blind mann, så en mann gå på vannet
  • 0
tror nåkk det er det thepiratbay folkene spiller på i retten
simzooor
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!