Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Det er nå en gang sånn at man ikke har tid til alt. Man må prioritere absolutt hele tiden. Man må velge mellom det man gjøre og det man vil gjøre. Det er sikkert flere enn meg som har lyst til å se tv-serie X eller spille spill Y istedenfor å gjøre lekser, ta oppvasken eller vaske badet.

Det beste er rett og slett å lage en plan hvor man setter opp det man må gjøre foran det man vil gjøre. Det man vil gjøre kan gjerne brukes som belønning når man har gjort det som er prioritert høyere. Har du vasket badet kan du se en episode av tv-serie X, eller lignende. Med litt struktur og planlegging går det hele mye lettere.

Det skal sies at det er viktig å ta seg tid til å slappe av, kose seg med en film eller lignende nå og da. Men det skal ikke være sånn at man setter tv og spill foran alt det andre, som utdanning, jobb og hjem. Og når alt kommer til alt, så er det jo koselig å sette seg ned med en film og vite at leiligheten er ren og oppvasken tatt.
  • 0
Takk
Dette må jeg prøve.
Får ikke alltid prioritert lekser
Nok en gang...Takk
Put money in my hand, and I will do the things you want me to
  • 0
bah. nå ble jeg akkurat ferdig med en framføring(skrevet den) på et word dokument.

tok bare 5 min da(wikipedia is your friend to).


PS! mange andre i klassen har kopiert fra wikipedia (og læreren sa bare : veldig bra!)
  • 0
Jeez, tid er min erkefiende! Hvorfor kunne det ikke vært 48 timer i døgnet? Jeg spiller for mye, og bruker for lite tid til lekser. Jeg sitter alltid igjen med masse lekser siste dagen. Selvfølgelig gjør jeg leksene mine, er flink på skolen, men det blir alltid for liten tid uansett.

Jeg har kommet frem til samme løsning for lenge siden, t.o.m. "belønningsdelen", men å følge den er en annen sak Akkurat nå "øver" jeg til RLE-prøve og "skriver" kjemirapport.

Lagt til 2009-02-10 17:57:
Åja, bra blogg

xD
En Fuego!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!