Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Røyken stiger opp fra det rustne kummlokket. Den stiger oppover og løses opp etterhvert.
Det kommer røyk opp fra alle kummlokkene i byen her. Grunnen? Grunnen er fordi dampen liksom skal varme opp gateplanet har jeg hørt. Hjelper ikke mye når du står på en av skyskraperne og ser ned på de myldrene maurene som flyter utover gatene.

Det blåser. Ikke akkurat det beste været.
Jeg lener meg litt til venstre.
Jeg kan nesten se det grønne fra Central Park herfra.

Blant alle de gråe reklameskiltene og skyskraperne blir Central Park en god kontrast. Det blir jo kjedelig å stirre på denne dype grå-fargen dag ut og dag inn.

Jeg kiker ned en siste gang. Nå flyter ikke maurene utover lengere. Nå står de i en perfekt rund, og sort sirkel. Har en av dem blitt overkjørt av de gule taxiene? Jeg kan se at mange av maurene peker på noe og jeg hører sirener i det fjærne. Jeg bør vel ta heisen ned og se hva som er på ferde.

Jeg kommer ned på bakkeplanet. Nå er jeg blitt en maur også. Jeg går ut hovedingangen og riktignokk er det en stakkar som har blitt overkjørt. Enda en vanlig dag i denne gråe byen. Det skjer aldrig noe nytt. Bare de samme gråe hendelsene. Jeg har lyst til å gå bort til Central Park og spise ett saftig smørbrød og kansje en Cola. Men jeg kan ikke gå ifra åstedet uten å se hvem som var overkjørt. Jeg titter igjenom folkemengden, og det jeg får se får hjertet mitt til å hoppe over et slag. Sirenene er kommet mye nærmere nå, og jeg kjenner at jeg får en tåre i øyenkroken. Jeg setter meg på en benk. Støtter armene mot knærne og plaserer øynene dypt i håndflaten.
"I definitely want Brooklyn to be christened, but I don't know into what religion yet."
  • 0
Hæ? Skjønte nesten ingenting av denne historien jeg.
  • 0
Syntes den var kul, jeg
Veken en historie eller en novelle, men noe midt imellom. Mer en historie rundt et tema, nesten som et avsnitt fra en bok. Du burde kanskje ha skrevet noe som inledning kanskje, så den blir litt mer forstårlig. Godt skrevet, vi trenger flere slike blogger på GR, litt annerledes liksom.
Haha, du har nettop kastet bort en liten del av livet ditt på å lese en setning i blå skrift! Lev vell videre! Månedens blogg i GR nr 64!!
  • 0
Skulle ha sagt at det var en prøvesmak
"I definitely want Brooklyn to be christened, but I don't know into what religion yet."
  • 0
En del skrivefeil, litt for dramatisk for min smak, men la gå... En stor O.K fra meg!
Min kreativitet måtte gi tapt her...
  • 0
Bra og underholdende skrevet, dog noen skrivefeil. Keep up the good work
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Godt skrevet maggle

Gleder meg til å lese mer
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Ganske bra skrevet synes nu jeg
Xbox360 : )
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!